Klimaat

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

voorn

25 aug 2019, 10:51

Ben vanaf het hoger middelbaar met de fiets naar school gereden. Maar toen was het nog veilig. En had ik 90% fietspad op mijn weg en minder auto's.
MaLoReg

25 aug 2019, 11:12

meredith schreef:
25 aug 2019, 10:29
Het gaat helemaal niet over 'de wereld redden, maar wel ons eigen hachje en dat van onze nakomelingen.Nog niet begrepen ?En als iedereen al eens een kleine inspanning doet, zou er al veel opgelost zijn. Plant een boom in je tuin i.p.v. een zonneparasol, ga zwemmen in het gemeentelijk/stedelijk zwembad i.p.v. je tuin te betonneren voor een eigen privé zwembad en dan nog te vullen met drinkbaar water, Als kind reden wij winter en zomer met de fiets naar school, nu worden kinderen die 1 km van de school wonen met de auto voor de poort afgezet, spreek die mensen daar eens voorzichtig op aan . Onze generatie heeft mee deze miserie veroorzaakt, het is onze generatie die het voortouw zal moeten nemen.

Zei de groen ! Hahahahahahaha Alé, 50 jaar terug in de tijd hahahhahaha

Lukas

25 aug 2019, 11:23

meredith schreef:
24 aug 2019, 20:28
Wat is dat toch met de aversie tegen de jongeren die opkomen voor het klimaat ?
Beste meredith, er is helemaal geen aversie tegen de jongeren die opkomen voor het klimaat. Integendeel, ik denk zelfs dat ze op sympathie kunnen rekenen van velen. Maar er is wel aversie tegen de hooghartige toon van enkelingen als Anuna en Greta. Ik denk dat zij gewillige handpoppen zijn van één of andere lobby, die misbruik maakt van de profileringsdrang van deze meiden en die ongetwijfeld great business ziet in de bestrijding van de klimaatopwarming.
En als je 't mij vraagt: het is ook die hooghartige toon van Calvo en Almaci die de groenen de das heeft omgedaan op 26 mei.

E.T.

25 aug 2019, 12:00

Als je nu ook al niet meer hooghartig mag overkomen 8O

Je moet je ook eens afvragen waarom rechtse politiekers dat niet zijn, a fin, ze worden er niet op veroordeeld. Misschien omdat dat allemaal racisten zijn? :lol: :lol: :lol:

gast43

25 aug 2019, 13:06

Mijn antwoord is op klimaat .Klimaat is wel niet van vandaag ?
Veel te laat mee begonnen !!Werd altijd achteruit geschoven .
En dat enorm geld zal kosten .
En dat hun bijdrage niet is geleverd , wij staan helemaal onderaan en op zeer laag pitje tegen over andere landen .
En als ze iets op de markt brengen , werkt nooit optimaal . Zijn altijd problemen .En jagen de burgers op enorme kost nog eens bovenop .
Als je met zo iets wil starten moet alles uitgewerkt worden tot in de puntjes en daar buizen ze al .
In ons land draait alleen om euro's en al de rest telt niet .

tokkio

25 aug 2019, 13:19

Men kan het klimaat,niet dwingen,dat is zo al miljoenen jaren, en het kleine België kan helemaal niets doen ten gunste voor het klimaat, de grote boeman voor het klimaat is de mens,en geld,en daar er steeds meer mensen bijkomen,wordt de vervuiling ook steeds maar erger, als ze dan de "long" van de wereld verbranden en omkappen, voor het grote geld gewin,dan brengt die ene boom die ik plant niets op.
maar hier maken ze misbruik van het woord "klimaat" ze zien het als een onuitputtelijk melk koe,en daar in geld de hoofd reden van.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

25 aug 2019, 15:41

Greta T. vaart met een jacht van Monaco naar de VS. Dat doet ze om zo weinig mogelijk CO2 uit te stoten. Nu blijkt dat de crew van dat jacht vervolgens met een vliegtuig terugvliegt. De CO2 uitstoot van dat ganse gebeuren is nu een aantal keer groter dan wanneer zij op haar eentje het vliegtuig had genomen.

Prins Harry gaf onlangs een speech waarin hij stelde dat elke daad die een individu stelt, van belang is in onze strijd tegen de opwarming. Begin augustus vloog de prins van Sussex vervolgens naar een conferentie in Sicilië waar een aantal celebrities samenkwamen op het "Google Camp" om er van gedachten te wisselen en te debatteren over tal van belangrijke onderwerpen, waaronder het klimaat. Er waren 114 jets nodig om deze nobelen der aarde bij elkaar te brengen. Enkelen zijn met hun jacht gekomen.

De CO2 voetafdruk van de prins voor deze uitstap werd berekend op 6 keer het jaarverbruik van de gemiddelde Brit. bron
Laatst gewijzigd door Wil. op 25 aug 2019, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Ice

25 aug 2019, 16:27

meredith schreef:
Het gaat helemaal niet over 'de wereld redden, maar wel ons eigen hachje en dat van onze nakomelingen.Nog niet begrepen ?En als iedereen al eens een kleine inspanning doet, zou er al veel opgelost zijn. Plant een boom in je tuin i.p.v. een zonneparasol, ga zwemmen in het gemeentelijk/stedelijk zwembad i.p.v. je tuin te betonneren voor een eigen privé zwembad en dan nog te vullen met drinkbaar water, Als kind reden wij winter en zomer met de fiets naar school, nu worden kinderen die 1 km van de school wonen met de auto voor de poort afgezet, spreek die mensen daar eens voorzichtig op aan . Onze generatie heeft mee deze miserie veroorzaakt, het is onze generatie die het voortouw zal moeten nemen.
Ons eigen hachje redden en onze nakomelingen? Hebben jouw nakomelingen een auto? Smartphone? Zwembad? Gaan ze op reis? Gebruiken ze nog energie, drinkbaar water, básisbehoeften waarvoor ze betalen? Foei, dat mag niet want anders redden we het niet... :roll:

Ja hoor, wij planten allen een boompje, dát zal helpen terwijl linkse ngo's in Brazilië de longen der aarde opzettelijk platbranden en miljoenen vierkante kilometers aan bomen kappen voor winstbejag en het politiek verketteren van rechtse bolsenaro.. 8O

Doe maar, meredith: ontneem jezelf élke vooruitgang die geboekt werd sinds het stenen tijdperk, opnieuw met paard en kar, met kaars en houtstoofke op een kartonnen doos onder een brug, jíj moet boeten voor de zonden van de hebzuchtige rijken om winst te maken op onze rug ten koste van onze planeet...je moet je schuldig voelen omdat je water verbruikt waarvoor je betaalt, schuldig voelen omdat je je verplaatst met de vervuilende auto, je moet ook nog honger lijden tot er geen mens op aarde nog honger heeft?
Begrijp je hoe absurd je tunnelvisie is op de hele situatie? :roll:
Dat álle inspanningen totaal zinloos zijn als niet de hele wereld meewerkt en je enkel jezelf de duivel aandoet en zelfs je recht op basisbehoeften vrijwillig ontzegt waarvoor je zwaar betaalt?!

Ik vind overigens dat ik het récht heb om zoveel water als ik nodig heb te gebruiken wanneer ík wil, daar BETAAL ik tenslotte voor en de overheid heeft de PLICHT om te zorgen dat er voldoende water beschikbaar is, daarvoor worden zij vet betaald.

gast43

25 aug 2019, 16:45

Wil :

En dat geld ook voor Koninklijk familie en regering leiders enz. Die zouden zelf voorbeeld moeten geven aan de bevolking . Maar helaas.
Zijn telkens de burgers , die mogen inboeten .

Klimaatveranderingen hebben dus veel verschillende oorzaken en de werking van ... Desondanks was er halverwege de jaren ´40 tot halverwege de jaren ´70 sprake van ... De onzekerheid over de omvang van de toekomstige mondiale opwarming is groot. We zijn wel 2019 .
Fazal

25 aug 2019, 18:55

Tja ..., begin jaren 70. Daar zeg je zowat.
Toen was er sprake van dat de oliebronnen ± 30 jaar later zouden leeg gepompt zijn.
Daarvoor hebben ze niet alleen de snelheid van wagens aan banden gelegd, maar tevens misbruik gemaakt van het fake-nieuws om de olieprijzen de hoogte in te jagen.
We zijn nu '40' jaar later, en er werden nog nooit zóveel vaten opgepompt als de dag van vandaag.
En de vraag wordt alsmaar groter, en dus blijven de prijzen stijgen, tot nu al ongekende hoogten.
Wat vegen die regeringen hun ballen aan het klimaat. 't Is alleen maar 't geld dat telt!
Het zal niet met steeds hogere belastingen en accijnzen zijn dat het klimaat zal verbeteren!

Charlie Maru

25 aug 2019, 20:04

meredith schreef:
...........
Onze generatie heeft mee deze miserie veroorzaakt, het is onze generatie die het voortouw zal moeten nemen.
Van onze generatie schieten er binnen 10-20 jaar maar enkelingen meer over.
De Benidorm bastards zullen dus de wereld moeten redden..... :lol: :lol:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

E.T.

25 aug 2019, 21:26

Ice schreef:
25 aug 2019, 16:27
Ik vind overigens dat ik het récht heb om zoveel water als ik nodig heb te gebruiken wanneer ík wil, daar BETAAL ik tenslotte voor
Als je dan nog geld genoeg zal hebben 8O
Laatst gewijzigd door E.T. op 25 aug 2019, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.

E.T.

25 aug 2019, 21:26

...

Lukas

25 aug 2019, 22:04

Mocht je van plan zijn je auto te verkopen, je garage af te breken en er in de plaats een boompje te planten , lees dan eerst

https://nl.wikipedia.org/wiki/Glaciaal_(tijdperk)

E.T.

26 aug 2019, 10:05

Wil. schreef:
25 aug 2019, 15:41
Greta T. vaart met een jacht van Monaco naar de VS. Dat doet ze om zo weinig mogelijk CO2 uit te stoten. Nu blijkt dat de crew van dat jacht vervolgens met een vliegtuig terugvliegt.
En de boot blijft dan maar daar? :lol:

Het is heel gebruikelijk om scheepsbemanningen met het vliegtuig naar huis te halen (en ook weer terug!). Ik zie liever dat vliegtuigen vol zitten met mensen die aan 't werk zijn dan vol met 'managers' op een plezierreisje. :roll: