Mondmaskers verplicht
-
Seppe123 - Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53
Weinig respect voor de doden en zieken. Ik mis mijn vrienden elke dag en zal hen heel mijn leven missen. En dan denk ik ook vooral aan hun vrouwen en kinderen die alleen verder moeten. Als ik dan reacties lees dat het allemaal overdreven is en maar een griepje, die mensen weten niet waar ze over spreken. Ook geen respect voor mensen in de zorg en supermarkten. Ice, ben je nu altijd in winkels, apothekers,dokters enz. geweest zonder mondmasker? Ben je nu al 6 maanden niet meer naar de kapper geweest, want daar moet je ook een mondmasker dragen? Ik krijg geen enkele reactie over de slachtoffers, alleen maar over individueel recht: zo egoistisch! Heb je geen familie of vrienden die je wil beschermen?
-
redpoppy - Moderator SeniorenNet
ARTIKEL 10: INFORMATIE VAN GEBRUIKERS
a. SeniorenNet heeft GEEN banden met de informatie die gebruikers/bezoekers toevoegen, uploaden of insturen naar SeniorenNet voor publicatie.
Hieronder wordt verstaan alles wat eenieder die niet geblokkeerd werd door SeniorenNet en die over voldoende kennis beschikt door al dan niet het aanvragen van een gebruikersnaam/paswoord/ID vrij informatie kan toevoegen/uploaden/insturen naar de website en die vervolgens gepubliceerd wordt. Wij geven als voorbeeld alle berichten/teksten/gegevens/informatie op het forum, mailgroepen, chatbox, zoekertjes, tips van bezoekers, blogs, reisverhalen, visitekaartjes, stamboomonderzoek, anekdotes, enz. maar deze lijst is niet limitatief.
b. SeniorenNet haar mening of doel komt dus daarom totaal NIET overeen met deze ingestuurde informatie van bezoekers. De mening, inhoud, gevolg, correctheid of doel van de informatie strekt dus daarom NIET met die van SeniorenNet.
c. De gebruiker herkent deze in a) en b) en is er zich dus van bewust dat die informatie ingegeven is door gebruikers en NIET door SeniorenNet en dus niet de mening/doel draagt van SeniorenNet.
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)
I
Seniorennet
I
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Ik vind niet dat men op de spits moet drijven, iedereen mag een vrije mening hebben,we leven gelukkig nog in een democratie,en dat griepje, dat hebben andere al voor ice gezegd,en dat waren de block, van ranst , de wever, ze hebben allemaal fouten gemaakt, al die ministers van gezondheid, die experten,soms gaat ice er met de grove borstel door,maar soms zit er wel een waarheid achter,maar nergens staat "verplicht" om het te lezen
zelfs de paniek regering maakt blunders, die al mensenlevens gekost hebben,en ook de Europese unie, want dat is een grote angsthazen kolonie,staat is de zondag,het is altijd jing en jang,dus men kan er voor of tegen zijn,maar het leven is te kort om er moeilijk over te doen.
En ze weten nog altijd niet of ze Antwerpen wel of niet in lockdow gaan zetten,daar zijn de meeste uitbraken......
zelfs de paniek regering maakt blunders, die al mensenlevens gekost hebben,en ook de Europese unie, want dat is een grote angsthazen kolonie,staat is de zondag,het is altijd jing en jang,dus men kan er voor of tegen zijn,maar het leven is te kort om er moeilijk over te doen.
En ze weten nog altijd niet of ze Antwerpen wel of niet in lockdow gaan zetten,daar zijn de meeste uitbraken......
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Het grote probleem in Europa is betweterij, die wisten alles beter dan die gele communistische dommeriken. En nu passen ze schier dezelfde methodes toe.tokkio schreef: ↑26 jul 2020, 15:56Ik vind niet dat men op de spits moet drijven, iedereen mag een vrije mening hebben,we leven gelukkig nog in een democratie,en dat griepje, dat hebben andere al voor ice gezegd,en dat waren de block, van ranst , de wever, ze hebben allemaal fouten gemaakt, al die ministers van gezondheid, die experten,soms gaat ice er met de grove borstel door,maar soms zit er wel een waarheid achter,maar nergens staat "verplicht" om het te lezen
zelfs de paniek regering maakt blunders, die al mensenlevens gekost hebben,en ook de Europese unie, want dat is een grote angsthazen kolonie,staat is de zondag,het is altijd jing en jang,dus men kan er voor of tegen zijn,maar het leven is te kort om er moeilijk over te doen.![]()
![]()
Lockdown hoeft voor mijn part niet. Gewoon wat prikkeldraad rond Antwerpen neerzetten zodat de krokodillen er niet meer uit kunnen ontsnappen en niemand er nog binnen kan.
En ze weten nog altijd niet of ze Antwerpen wel of niet in lockdow gaan zetten,daar zijn de meeste uitbraken......![]()
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Se en de politie is de pineut,mondmaskers........daar komen nog ongelukken van.........
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202007 ... 4117395816
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202007 ... 4117395816
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
michiel1954 - Lid geworden op: 28 jun 2009, 22:08
Hij heeft er niet hard genoeg op geklopt . Op een gegeven moment wordt het voor de ordediensten teveel ! Zij moeten de wetten of regels doen naleven en ze zijn altijd kop van jut als het fout loopt , geprovoceerd als ze worden !
Lijfstraffen helpt beter denk ik , zoals in vroegere tijden , niet luisteren ..hup , de put in .
Eigenlijk beter hier niets te lezen , je krijgt de kriebels van sommige teksten en wat bepaalde “auteurs “ uitkramen .
En mondmaskers beschermen u niet , wel uw omgeving . Enkel halfgelaatsmaskers met speciale filter tegen aerosolen beschermen u , of volgelaatsmaskers met idem filter .
Als er tussen honderd mensen met zo’n hospitaalmasker op , enkele idioten rondlopen zonder masker en er is er 1 bij die besmet is , dan ziet het er niet goed uit voor hun directe omstaanders , ook al dragen die een maskertje . En dat zuig ik niet uit mijn teen maar dat wordt er bij de hulpdiensten tijdens hun opleiding ingepompt , ik bedoel dan de brandweer mensen , de medische interventieploegen en de civiele bescherming .
Laatst gewijzigd door michiel1954 op 26 jul 2020, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
Tokkio , dat ze zich aanpassen moeten er geen ongelukken gebeuren .
Weten ze van bij begin , als ze zich niet aan de normen houden dat er tweede golf
op ons afkomt , en daar zijn we niet ver meer af .
Dat ze liever zeggen dat ze hun vrijheid beroven en luisteren staat niet op agenda alleen als te laat is , maar ligt zeker niet aan overheid en virologen , maar aan de mensen zelf .
Triest , goedkope opmerking
https://www.hln.be/in-de-buurt/roeselar ... ~a4ef89f5/
Nog zo goedkope opmerking .
https://www.hln.be/in-de-buurt/antwerpe ... ~a48fe424/
Marokkaanse, Turkse en Joodse gemeenschappen reageren op broeihaarden in Antwerpen: “Er is een sociologisch probleem” Tolk aanvragen hoe het werkt en gaan ze dat dan naleven
We gaan dan nog zwijgen van drugs dat ze niet meer weten of ze van voor of van achter leven .
Weten ze van bij begin , als ze zich niet aan de normen houden dat er tweede golf
op ons afkomt , en daar zijn we niet ver meer af .
Dat ze liever zeggen dat ze hun vrijheid beroven en luisteren staat niet op agenda alleen als te laat is , maar ligt zeker niet aan overheid en virologen , maar aan de mensen zelf .
Triest , goedkope opmerking
Nog zo goedkope opmerking .
https://www.hln.be/in-de-buurt/antwerpe ... ~a48fe424/
Marokkaanse, Turkse en Joodse gemeenschappen reageren op broeihaarden in Antwerpen: “Er is een sociologisch probleem” Tolk aanvragen hoe het werkt en gaan ze dat dan naleven
We gaan dan nog zwijgen van drugs dat ze niet meer weten of ze van voor of van achter leven .
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
“Ik ben zelf ook geen doetje maar zijn gedrag was er los over. Hij leek wel opgefokt. En ja, dat ik op mijn strepen bleef staan, heeft er uiteraard ook geen goed aan gedaan.”
https://www.hln.be/in-de-buurt/roeselar ... ~abdff427/
Ik vraag mij af over welke strepen hij het had ...!? Stond hij misschien op een zebrapad ...?
https://www.hln.be/in-de-buurt/roeselar ... ~abdff427/
Ik vraag mij af over welke strepen hij het had ...!? Stond hij misschien op een zebrapad ...?
-
Als ik het filmke bekijk heeft die agent zijn zelfbeheersing verloren en heeft die overgereageerd. Hij had meteen de hulp van zijn collega's moeten inroepen en zeker geen geweld gebruiken. Het enige dat hij mocht doen is hem ter plaatse houden tot wanneer collega's hem kwamen oppakken. Het niveau van agenten is ook niet steeds iets om van naar huis te schrijven. Er lopen varkens rond, en dat zijn de woorden van iemand die ik ken die ook bij de politie is gegaan.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 26 jul 2020, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Heel juist, maar tracht dat maar eens mensen zoals "Ice" hier op het forum wijs te maken.michiel1954 schreef: ↑26 jul 2020, 18:40.....
Als er tussen honderd mensen met zo’n hospitaalmasker op , enkele idioten rondlopen zonder masker en er is er 1 bij die besmet is , dan ziet het er niet goed uit voor hun directe omstaanders , ook al dragen die een maskertje . En dat zuig ik niet uit mijn teen maar dat wordt er bij de hulpdiensten tijdens hun opleiding ingepompt , ik bedoel dan de brandweer mensen , de medische interventieploegen en de civiele bescherming .
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Hoe valt de posting van michiel1954 te rijmen met uw posting van gisteren:Fred1950 schreef:Heel juist, maar tracht dat maar eens mensen zoals "Ice" hier op het forum wijs te maken.michiel1954 schreef: ↑Vandaag, 18:40
.....
Je beaamt hetgeen michiel1954 hierboven schrijft en gisteren beweerde je net het tegenovergestelde.Fred1950 schreef gisteren 15.52
Hoeveel keer moet ik nog schrijven dat een mondmasker jezelf niet beschermt, tenzij dat een FFP2 masker is, en dan ook nog niet voor 100 %. Een masker beschermt iemand anders tegen de vuiligheid die jij uitproest, maar maak dat eens een superegoïst zonder één greintje altruïsme wijs. Heb jij dergelijke afwijkende persoonlijkheid ? Je was blijkbaar lerares, aan welke leeftijdscategorie gaf je les ?
Gij woont toch ook niet op een kerktoren of wel?
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
't Is nochtans simpel Dicksy / Ice
Als die ene idioot die besmet is zonder masker er wel één droeg was het gevaar vele malen kleiner want dan bleef zijn vuiligheid bij hem.
Als die ene idioot die besmet is zonder masker er wel één droeg was het gevaar vele malen kleiner want dan bleef zijn vuiligheid bij hem.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Wablief ? Kunt gij wel verstandig lezen ? Daar zit geen verschil in beide beweringen. Lees wat ET hiervoor schreef, en als dat nog niet duidelijk is, amaai ....Dicksy schreef: ↑26 jul 2020, 21:47Hoe valt de posting van michiel1954 te rijmen met uw posting van gisteren:Fred1950 schreef:Heel juist, maar tracht dat maar eens mensen zoals "Ice" hier op het forum wijs te maken.michiel1954 schreef: ↑Vandaag, 18:40
.....
Als er tussen honderd mensen met zo’n hospitaalmasker op , enkele idioten rondlopen zonder masker en er is er 1 bij die besmet is , dan ziet het er niet goed uit voor hun directe omstaanders , ook al dragen die een maskertje . En dat zuig ik niet uit mijn teen maar dat wordt er bij de hulpdiensten tijdens hun opleiding ingepompt , ik bedoel dan de brandweer mensen , de medische interventieploegen en de civiele bescherming .Je beaamt hetgeen michiel1954 hierboven schrijft en gisteren beweerde je net het tegenovergestelde.Fred1950 schreef gisteren 15.52
Hoeveel keer moet ik nog schrijven dat een mondmasker jezelf niet beschermt, tenzij dat een FFP2 masker is, en dan ook nog niet voor 100 %. Een masker beschermt iemand anders tegen de vuiligheid die jij uitproest, maar maak dat eens een superegoïst zonder één greintje altruïsme wijs. Heb jij dergelijke afwijkende persoonlijkheid ? Je was blijkbaar lerares, aan welke leeftijdscategorie gaf je les ?
Gij woont toch ook niet op een kerktoren of wel?![]()
Het komt er voor de zoveelste keer herhaald er op neer dat een maskertje jezelf niet beschermt tegen een besmet iemand zonder mondmasker ( tenzij dat een FFP2 masker is, en dan nog in mindere mate dan een gasmasker ). Een besmet iemand zonder masker kan dus de "directe omstaanders , ook al dragen die een maskertje" besmetten.
Men moet het masker ook op de werkvloer verplichten waar werknemers zich tezamen in dezelfde gesloten ruimte bevinden. En dat geldt niet alleen voor kantoren, maar ook voor de agenten die tezamen in de combi zitten, de brandweermannen in hun kazernes , militairen , en vooral ook voor de witte-boord ambtenaren, zelfs diegenen die bij de VRT werken. En groot deel van de besmettingen in de voorbije periode vóór de lockdown vond onder collega's plaats, en de pendelaars verspreiden dan het virus naar hun eigen huiselijke bubbels.
-
Ice
STAATSBLAD Publicatie : 2020-07-24Fred1950 schreef: ↑26 jul 2020, 20:24Als ik het filmke bekijk heeft die agent zijn zelfbeheersing verloren en heeft die overgereageerd. Hij had meteen de hulp van zijn collega's moeten inroepen en zeker geen geweld gebruiken. Het enige dat hij mocht doen is hem ter plaatse houden tot wanneer collega's hem kwamen oppakken. Het niveau van agenten is ook niet steeds iets om van naar huis te schrijven. Er lopen varkens rond, en dat zijn de woorden van iemand die ik ken die ook bij de politie is gegaan.
Zovér is het al gekomen, dat politiegeweld WETTELIJK al is toegestaan tegen eigen bevolking om te dwingen tot gehoorzaamheid.§ 2. De politiediensten hebben als opdracht toe te zien op de naleving van dit besluit,
zo nodig door het UITOEFENEN VAN DWANG EN GEWELD, overeenkomstig de bepalingen van artikel 37 van de wet op het politieambt