Energieprijzen
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Da zoals jaren geleden met een waterput,
Je kon gratis uw putwater laten controleren of het nog goed drinkbaar was.
Resultaat
Die het gedaan hebben betalen er nu een soort belasting op hunne waterput, ken zo iemand en neen ikke zenet ni.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Frankrijk krijgt zijn stroom van de gascentrales in België, wat ik mij afvraag, moet Frankrijk dan ook zoveel betalen ,als een Belgische inwoner?Frankrijk laat zich nog eens bevoorraden door het buitenland. Men kan problemen bewust creëren om dan te profiteren van de anderen.
Of krijgen ze dat aan een vriendenprijsje, en moet de Belgische inwoner de rest betalen???????
Wij betalen al vanaf half augustus voor een brood 3€Maar de kleine bakker kan het niet meer bolwerken door de gasprijzen.
En daar maken zij gebruik van om klanten te lokken.
Een brood zou normaal 3€ moeten kosten.
Maar bij een Turkse bakker is het nog altijd 2,4€
Natuurlijk zijn ze nog content, de gas die ze in het beging verkochten aan de dure beursprijs, was nog de voorraad goedkoop Russisch gas,Overwinsten afromen vanaf 180 €/MwH is al iets maar als ze content zijn met 170€/MwH zullen ze nog dik verdienen.
Ook met de olieprijs maken ze overwinsten, in mei stond een vat brentolie, 124€ nu net geen 90€ maar toch is er bijna geen verschil met de prijs aan de pomp in België
https://www.beleggenonline.info/koersen ... ijs-brent/
Dat zullen we allemaal voelen volgend jaar, de loonsverhoging, en de pensioen verhoging met de index betalen we terug omdat de belastingschalen niet verhoogt zijn.Ik denk niet dat die premie's gaan zakken, dat zullen ze niet riskeren. Wat ze wel kunnen/(gaan) doen is een groot deel van die premie recupereren via verhoging van de taksen allerhande en/of belastingbrief.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Hierzie , bijt er uw tanden op stuk en reken zelf maar uit
Inkomsten van het jaar 2020 ( aanslagjaar 2021 -- wat ik ga moeten betalen voor aanslagjaar 2022 weet ik nog niet j
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
De betaalbaarheid van de energie is dus niet voor iedereen een probleem
Groot deel van energiesteun overheid belandde op spaarboekjes gezinnen
’Een groot deel van de energiesteun, de compensatie die de overheid voorzag voor de hoge energieprijzen, is beland op spaarboekjes van Belgische gezinnen. Dat melden De Standaard en Het Nieuwsblad op basis van onderzoek van de Nationale Bank en de Universiteit Gent’.
https://www.hln.be/binnenland/groot-dee ... ~a69a5e0d/
Dit komt niet goed en zal gerecupereerd worden via de belastingbrief. Men weze gewaarschuwd, voor niks gaat de zon op.
Groot deel van energiesteun overheid belandde op spaarboekjes gezinnen
’Een groot deel van de energiesteun, de compensatie die de overheid voorzag voor de hoge energieprijzen, is beland op spaarboekjes van Belgische gezinnen. Dat melden De Standaard en Het Nieuwsblad op basis van onderzoek van de Nationale Bank en de Universiteit Gent’.
https://www.hln.be/binnenland/groot-dee ... ~a69a5e0d/
Dit komt niet goed en zal gerecupereerd worden via de belastingbrief. Men weze gewaarschuwd, voor niks gaat de zon op.
-
Ik ben een beetje jaloers op uw netto
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
-
Polmar - Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51
Bij onze jaarlijkse afrekening van gas en elektriciteit , moesten we 54 € betalen voor de gas en voor elektra
kregen we 60 € terug, nu krijgen we een maandelijks voorschot van 304 € aan gesmeerd !! Probeer maar Luminus te contacteren …………………nooit !
Polmar
kregen we 60 € terug, nu krijgen we een maandelijks voorschot van 304 € aan gesmeerd !! Probeer maar Luminus te contacteren …………………nooit !
Polmar
Apple Imac Mojave
-
Ik gun het @voorn . De man heeft ploegenarbeid verricht en dan nog eens in soms gevaarlijke omstandigheden. "Den Petrol" werd ook nog eens goed betaald.
Ik heb het anders wel gezien met de pensioenen van witte-boord ambternaren die gans hun "carrière" liepen te nietsnutten ( en toch nog steen en been klagen ).
Ik heb het anders wel gezien met de pensioenen van witte-boord ambternaren die gans hun "carrière" liepen te nietsnutten ( en toch nog steen en been klagen ).
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 20 okt 2022, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ferre10 - Lid geworden op: 19 jan 2005, 19:08
voor gas en elektriciteit vind ik dit spotgoedkoop
300€ X11 maand = 3300€
grtz
ferre
Mini Mac 2 -2024.
-
Dat is nog niet zo zeker. Binnen een jaar kunnen de prijzen van gas en elektriek bijvoorbeeld al veel lager zijn dan nu ( als men de "vrije markt" maffia aan banden zou leggen ).
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Sinterklaas is pas binnen een maand en half zenne Fred......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Polmar - Lid geworden op: 23 feb 2004, 16:51
We leven zeer zuinig met onze energie, zijn bij Luminus, onze afrekening was 54 € te betalen voor gas en 60 € terug trekken voor electriek en nu een paar dagen nadie krijgen we het maandelijkse voorschot van 304 € !!
Zoals overal niemand bereikbaar !! Dat zijn puur willekeurige beslissingen omdat de burger geen rechten meer heeft en zeker niet aan info kan komen!!!
Polmar
Zoals overal niemand bereikbaar !! Dat zijn puur willekeurige beslissingen omdat de burger geen rechten meer heeft en zeker niet aan info kan komen!!!
Polmar
Apple Imac Mojave