Alles Elektrisch......
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ze zullen niet naar 2 kW omschakelen , het is veel eenvoudiger om de prijs boven de 3,5 kW te verhogen. Een warmtepomp ? Ik heb al gelezen dat die 3000 kWh extra bovenop het normaal verbruiken , en dat in de winter , tenzij bij woningen met veel partijen glas waardoor ze in de zomer die wamtepomp ook nog eens als airco moeten gebruiken.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Reken maar op een gemiddelde piek van minimaal 5,5 - 6,5 kW als je eveneens elektrisch verwarmt.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Eens ze ons de gas afnemen , en iedereen met een elektrisch vuurtje, of een warmtepomp moet verwarmen, zit iedereen met een hoog capaciteitstarief,of terug naar de kolen of houtstoof.Charlie Maru schreef: ↑23 okt 2023, 21:14Reken maar op een gemiddelde piek van minimaal 5,5 - 6,5 kW als je eveneens elektrisch verwarmt.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Ik heb alleszins en open haard met deuren die ik als houtstoof kan gebruiken .... Spijtig alleen dat dit stof en stank voortbrengt ( en zuurstof wegzuigt ) , en daarom alleen al gebruik ik dat nooit.tokkio schreef: ↑27 okt 2023, 17:23Eens ze ons de gas afnemen , en iedereen met een elektrisch vuurtje, of een warmtepomp moet verwarmen, zit iedereen met een hoog capaciteitstarief,of terug naar de kolen of houtstoof.Charlie Maru schreef: ↑23 okt 2023, 21:14Reken maar op een gemiddelde piek van minimaal 5,5 - 6,5 kW als je eveneens elektrisch verwarmt.
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Met wat er segenwoordig allemaal in de wereld gebeurt ; vraag ik me soms af of het niet idealiter zou zijn om in een huishouden een kleine generator aan te schaffen . Weet er iemand onder jullie van hoe klein dat kan gaan, hoe dees werkt, wat dit kan opwekken en hoeveel zoiets kost ?
Dank bij voorbaat,
werewoef
Dank bij voorbaat,
werewoef
AMEN en AUM
-
Alles volgens uw behoefte : warmte + electriciteit. https://www.cogengreen.com/nl/innovatie ... rdige-olie ( en 't is bovendoen nog puur Belgisch ook ). Samen met een warmtepomp + een batterij stookt ge zelfs bijna 2 keer minder brandstof voor de verwarming. Met nog eens een pak zonnepanelen erbij kunt ge u van het net laten afschakelen.werewoef schreef: ↑28 okt 2023, 22:34Met wat er segenwoordig allemaal in de wereld gebeurt ; vraag ik me soms af of het niet idealiter zou zijn om in een huishouden een kleine generator aan te schaffen . Weet er iemand onder jullie van hoe klein dat kan gaan, hoe dees werkt, wat dit kan opwekken en hoeveel zoiets kost ?
Dank bij voorbaat,
werewoef
Maar ... het is prijzig ( laatste info : 60.000 Euro )
.....
Ik zit "dank zij" mijn wasmachine boven de 3,5 kW piek.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Wasmachine buiten endoor Fred1950 » 12 minuten geleden
Alles volgens uw behoefte : warmte + electriciteit. https://www.cogengreen.com/nl/innovatie ... rdige-olie ( en 't is bovendoen nog puur Belgisch ook ). Samen met een warmtepomp + een batterij stookt ge zelfs bijna 2 keer minder brandstof voor de verwarming. Met nog eens een pak zonnepanelen erbij kunt ge u van het net laten afschakelen.
Maar ... het is prijzig ( laatste info : 60.000 Euro )
.....
Ik zit "dank zij" mijn wasmachine boven de 3,5 kW piek.
-
Zij gaan de kraan van de gas niet toedraaien, maar het zo duur maken dat we zelf het gas kraan dicht doen.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
De nikkel begint te vallen.....
HLN:
Opmars elektrische auto slaat miljardengat in begroting: “Fiscale mechanismen herzien”
De federale overheid loopt de komende jaren miljarden euro’s inkomsten uit de accijnzen op brandstoffen mis doordat almaar meer mensen hun diesel- of benzineauto inruilen voor een elektrisch exemplaar. Dat bericht ‘De Tijd’ vandaag, op basis van verschillende studies.
https://www.hln.be/economie/opmars-elek ... ~acd77baa/
HLN:
Opmars elektrische auto slaat miljardengat in begroting: “Fiscale mechanismen herzien”
De federale overheid loopt de komende jaren miljarden euro’s inkomsten uit de accijnzen op brandstoffen mis doordat almaar meer mensen hun diesel- of benzineauto inruilen voor een elektrisch exemplaar. Dat bericht ‘De Tijd’ vandaag, op basis van verschillende studies.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Dan wordt toch gewoon de elektrische auto (en elektriciteit in het algemeen) de nieuwe melkkoe.
Of zoiets:
Of zoiets:
er zijn mogelijkheden genoeg om die minderinkomsten te compenseren.Zwart op wit in mailverkeer tussen politie en justitie: extra flitsboetes om staatskas te vullen
-
Net Zero: de economische doodswens van de EUdoor Charlie Maru » Vandaag, 09:41
De nikkel begint te vallen.....
https://europeanconservative.com/articl ... deathwish/
Eentje dat er goed op aansluit maar dan het groter plaatje.
(Kan ook onder het topic over het klimaat geplaatst worden)
-
Ze kunnen misschien beginnen met een rijtaks op electrische fietsen in te voeren.Charlie Maru schreef: ↑18 nov 2023, 09:41De nikkel begint te vallen.....![]()
HLN:
-
Dat komt omdat onze wereldvreemde ministers niet kunnen rekenen , en hun reken vermogen gaat niet verder dan hun bankrekening,zolang die gevuld blijft en dikker wordt zijn ze gerust,verder hebben ze een denktank om de zotste weten in te dienen zodat het gewone volk maar de put moeten vullen,daar hebben ze verschillende woorden voor, een groot woord is gezondheid, dat klinkt goed, dus leggen ze al een deel op de schouders van de rokers ,en drinkers,en al wie ongezond leeft, deelt ook in de koek, nog zo een woord is veiligheid, dus gaan ze de flitspalen opwaarderen, minder marge, en meer flitsen,dat bracht vorig jaar bijna 500 miljoen op, dat willen ze verdubbelen,ook de laadpaal komt in het vizier, extra taks of accijns ,ze gaan de kopers van E auto's nog wel 5 duizend premie geven,hahum alleen voor Vlaanderen.Dan wordt toch gewoon de elektrische auto (en elektriciteit in het algemeen) de nieuwe melkkoe.
Op nieuwe voertuigen bedraagt de premie in 2024 maximaal 5.000 euro. Ook de volgende jaren wil Vlaanderen de aankoop van een auto met nulemissie verder ondersteunen