Nieuws

this is Belgium !

Gestart door aldegonde op 13 feb 2013, 12:58 2672 berichten 318.689 keer gelezen Reageer
Fred1950 14 nov 2023, 18:20 14.334 berichten
Fazal schreef: ↑
14 nov 2023, 18:04
Niet doen Fred. dan zit je in den bak, en zij ... krijgen er nog een invaliditeitsuitkering bij. :evil:
Plus, dat je de banden zult moeten vergoeden, op de koop toe. :twisted:
En wat als ze met een mes voor mij staan en als ik mij dus moet verdedigen ?
    Citeer
    Charlie Maru 14 nov 2023, 20:30 3.765 berichten
    Fred1950 schreef: ↑
    14 nov 2023, 18:20
    En wat als ze met een mes voor mij staan en als ik mij dus moet verdedigen ?
    Taske koffie met een koekske geven..... :mrgreen:
    Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
      Citeer
      werewoef 14 nov 2023, 22:27 1.644 berichten
      Jaren geleden ; tip gekregen van een rijkswachter op rust . Als je een inbreker betrapt in jouw kot , deze nooit de kans geven om nog te spreken . Hij was in het schemerdonker en je kon niet zien of ie iets op zijn lijf droeg .En als ze je dan verwijten waarom je hem niet in de poten hebt geschoten, dan verklaar je gewoon dat het schemerde .Schemer betekent tussen licht en donker .

weewoef
      AMEN en AUM
        Citeer
        boeffer 14 nov 2023, 23:46 In mijn zetel 3.792 berichten
        Als ge bij google staat als handelaar of zaak dan zijt ge mss 1° keus. In deze vroege donkere dagen is het ook niet gemakkelijk voor winkels dicht bij het sluitingsuur.
        Bij inbrekers, hun weg niet versperren, een 2° kan achter je staan. Gehoord van een para.
        W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
          Citeer
          Fred1950 15 nov 2023, 13:57 14.334 berichten
          werewoef schreef: ↑
          14 nov 2023, 22:27
          Jaren geleden ; tip gekregen van een rijkswachter op rust . Als je een inbreker betrapt in jouw kot , deze nooit de kans geven om nog te spreken . Hij was in het schemerdonker en je kon niet zien of ie iets op zijn lijf droeg .En als ze je dan verwijten waarom je hem niet in de poten hebt geschoten, dan verklaar je gewoon dat het schemerde .Schemer betekent tussen licht en donker .

weewoef
          Eén probleemke , ik heb een wapenvergunning "zonder munitie" . Ik mag dus *pang* roepen of hem met de kolf neerkloppen. :D Wat denk je van met een broodmes de keel te "bewerken" ? :twisted: ( zoiets als met een horizontale graai beweging ).

Ik kan misschien ook een plaatje voor de deur zetten met "Opgepast , gevaarlijke inwoner" :lol:
            Citeer
            Charlie Maru 15 nov 2023, 14:27 3.765 berichten
            Fred1950 schreef: ↑
            15 nov 2023, 13:57
            Eén probleemke , ik heb een wapenvergunning "zonder munitie" . Ik mag dus *pang* roepen of hem met de kolf neerkloppen. :D .....
            2x keer "pang" roepen hé.....eerst ne waarschuwingspang....... :mrgreen:
            Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
              Citeer
              Fazal 15 nov 2023, 19:32 3.133 berichten
              Helaas mag je volgens de wet helemaal niets doen.
              Zelfs niet als je wordt bedreigd met een of ander wapen.
              Je mag u pas 'verdedigen' als de ander een uitval doet.

Alhoewel ik zelf ook niet zou wachten tot de aanvaller uithaalt.
              Ik weet niet wat, en misschien lukt het niet, alleen al omdat ik er niet op voorbereid ben, en dan nog.

Ik zou in ieder geval wèl 'iets' doen.
              En als het lukt, zal de aanvaller het zéker niet meer verder vertellen.
              In 'ieder' mens schuilt een gevaarlijke entiteit. Meestal weten we dat van onszelf niet.
                Citeer
                berretz 16 nov 2023, 07:00 2070 357 berichten
                Terwijl het water de mensen in West Vlaanderen tot aan de lippen staat gaat hun gouverneur doodleuk op vakantie met zijn riant loon. Maar hij heeft een vervangster na gelaten, ook goed betaald. Van overbodigheid gesproken, hetgeen ze ook al in de coronaperiode hebben bewezen.
                  Citeer
                  Fred1950 16 nov 2023, 09:32 14.334 berichten
                  berretz schreef: ↑
                  16 nov 2023, 07:00
                  Terwijl het water de mensen in West Vlaanderen tot aan de lippen staat gaat hun gouverneur doodleuk op vakantie met zijn riant loon. Maar hij heeft een vervangster na gelaten, ook goed betaald. Van overbodigheid gesproken, hetgeen ze ook al in de coronaperiode hebben bewezen.
                  Dat zijn nu eenmaal de privileges van bewindvoerders in onze parlementaire democratie. Niemand is in een democratie gelijk voor de wet.
                    Citeer
                    E.T. 16 nov 2023, 11:14 29.345 berichten
                    Omdat het daar ook maar bleef regenen is hij, de gouverneur, terug gevlogen naar de Westhoek ...
                      Citeer
                      sibarita 16 nov 2023, 11:41 1.394 berichten
                      berretz schreef: ↑
                      16 nov 2023, 07:00
                      De vervangster is Anne Martens , jawel de dochter van Wilfried ! Hij zegde toen dat zijn dochter die job nodig had , want ze was een alleenstaande moeder ! Een arrondissement commissaris , een totaal overbodig beroep, stamt nog uit de 19 de eeuw. Afschaffen en de belgiek erbij! :D
                      Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
                      "Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
                        Citeer
                        Hobo 17 nov 2023, 16:09 5.986 berichten
                        Als Koning FILIP himself poolshoogte ging nemen in het ergst overstroomde gebied aan de IJzer,
                        zal 't wel in orde komen. :!:
                          Citeer

Schrijf gerust een antwoord

Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.