this is Belgium !

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

14 jun 2024, 15:30

Fred1950 schreef:
14 jun 2024, 15:15
Wil. schreef:
14 jun 2024, 14:50
Fred1950 schreef:
14 jun 2024, 14:26

En wij subsidieren buitenlandse bedrijven , vooral nog die in de Antwerpse vuile chemische sector. Waar of niet.
Niet.
....
Ah nee , en aan wie dan wel ?
Dit zijn de grootste subsidieontvangers van Vlaanderen (2023) (privé ondernemingen):

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

14 jun 2024, 15:52

Zegt "Nokia" u iets ? Of hoe een land met de helft van onze bevolking internationaal bekend kan zijn in spitstechnologie .... p.s. het hoofdkwartier van Nyrstar zit in Nederland , dus ook niet Belgisch ...

Wil.

14 jun 2024, 16:10

Fred, blijf bij wat je kent. Je maakt jezelf glorieus belachelijk.

Nokia heeft wereldwijd zowat 85.000 werknemers. Inbev bijv. heeft er bijna het dubbele. Maar wat zegt dat over de kwaliteit van die bedrijven? Je zou de beurswaarde van Nokia kunnen natrekken. In het jaar 2000 kostte 1 aandeel 63 euro. Vandaag 3,5 euro. Nog 5,5% van toen. Iets om trots over te zijn? Daar is een reden voor: de eigenaars geloven niet in de toekomst van het bedrijf.

Ten tweede, je had het over de Vlaamse subsidies aan buitenlandse bedrijven. Waarom zou ik dan die buitenlandse bedrijven niet mogen opsommen?

Fred1950

14 jun 2024, 20:29

Wil. schreef:
14 jun 2024, 16:10
Fred, blijf bij wat je kent. Je maakt jezelf glorieus belachelijk.

Nokia heeft wereldwijd zowat 85.000 werknemers. Inbev bijv. heeft er bijna het dubbele. Maar wat zegt dat over de kwaliteit van die bedrijven? Je zou de beurswaarde van Nokia kunnen natrekken. In het jaar 2000 kostte 1 aandeel 63 euro. Vandaag 3,5 euro. Nog 5,5% van toen. Iets om trots over te zijn? Daar is een reden voor: de eigenaars geloven niet in de toekomst van het bedrijf.
Nokia kreeg klappen door gebrekkige promotiecamagnes , niet omdat ze een slecht product fabriceren. En in hoeverre is Inbev nog een Belgisch bedrijf ? Hoeveel werknemers stelt het in België nog te werk ? Het Inbev familie graaigebroed zou al evengoed aandelen van Elon Musk zijn SpaceX kunnen kopen ....
Ten tweede, je had het over de Vlaamse subsidies aan buitenlandse bedrijven. Waarom zou ik dan die buitenlandse bedrijven niet mogen opsommen?
:?: Er loopt iets mis met je zelfverklaarde "logische denkwijze". Vlaams belastingsgeld als subsidie naar het buitenland versluizen , gaat Bart De Wever daarmee akkoord ? :D Die heeft toch iets tegen "transfers" .... :twisted:

Wil.

14 jun 2024, 21:35

Naar het buitenland, Fred? Subsidies worden gegeven om de activiteiten in Vlaanderen te ondersteunen zodat de werkgelegenheid erdoor bevorderd of behouden wordt.

Fred1950

14 jun 2024, 21:51

Wil. schreef:
Naar het buitenland, Fred? Subsidies worden gegeven om de activiteiten in Vlaanderen te ondersteunen zodat de werkgelegenheid erdoor bevorderd of behouden wordt.
Wishful thinking .... Inbev is in België afgebouwd geweest. Al vergeten waar Van Hool naar toe ging ? De subsidies dienen om "herstructering" naar het buitenland te helpen financieren. Dat is dus een transfer naar het buitenland. Graaigebroed is onverzadigbaar , of wist je dat nog niet.

Wil.

14 jun 2024, 22:07

Fred1950 schreef:
14 jun 2024, 21:51
Wil. schreef:
Wishful thinking .... Inbev is in België afgebouwd geweest. Al vergeten waar Van Hool naar toe ging ? De subsidies dienen om "herstructering" naar het buitenland te helpen financieren. Dat is dus een transfer naar het buitenland. Graaigebroed is onverzadigbaar , of wist je dat nog niet.
Fred, blijf bij dingen waar je iets van af weet.

Als Van Hool de bussen niet in Macedonië ging bouwen, dan zou het bedrijf toen al ten dode zijn opgeschreven.
Van Hool heeft hier 1,23 miljoen staatssteun gekregen (2013) voor opleiding van het personeel. D.w.z. Vlaamse mensen werden opgeleid om binnen het bestaande bedrijf een andere functie toegewezen te kunnen krijgen.
Dat het bedrijf 10 jaar later zou failliet gaan, was toen niet geweten en kon toen niet voorzien worden.

Fred1950

15 jun 2024, 17:14

Wil. schreef:
14 jun 2024, 22:07
....
Dat het bedrijf 10 jaar later zou failliet gaan, was toen niet geweten en kon toen niet voorzien worden.
Allé gij , 't is toch geen waar zeker. :lol: Maakte de familie toen nog geen ruzie onder mekaar ? ....

Lees ne keer wat dat graaigebroed allemaal niet ( of wel ) "onderneemt" : https://derijkstebelgen.be/nieuws/over- ... k-kitobola

sibarita

16 jun 2024, 21:22

https://www.hln.be/binnenland/onderzoek ... ~a9dcae56/

Onderzoek gedaan ! Wat een verrassing ! Al deze onderzoeken , puur tijd en geldverlies ! Splitsen die boel en het belgiekske opdoeken ! :evil:
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

twistenopdemaan

21 jun 2024, 09:42

Het is mij een raadsel waarom er nu overal Fiberkabel moet gelegd worden. Binnenkort of zelfs nu al gebeurt heel veel via satellietverbindingen. Geen mens die erom gevraagd heeft om deze Fiberkabel overal te leggen of zelfs binnen te brengen. Maar toch beslist de overheid dit zonder medevragen aan de burgers. Waarschijnlijk zullen er wel weer partijen rijk op geworden zijn door dit contract.

Het regent klachten over schade door Fiberklaar: “Onze authentieke gevel kunnen we niet meer herstellen”
HLN ONDERZOEK.Beschadigde gevels en opritten, barsten in de muren, kapotte gasleidingen: het is maar een greep uit de problemen die Fiberklaar veroorzaakt. Als dochteronderneming van Proximus leggen ze in heel Vlaanderen een glasvezelkabel voor supersnel internet. Maar bij de installatie loopt het zó vaak mis dat al minstens 8 van de 100 gemeenten de werken stillegden. Ook het aantal klachten stijgt: dit jaar zijn het er al 50. Hoe komt dat? En wat doe je als je zelf klachten hebt?
Spinnst du oder was

boeffer

21 jun 2024, 11:58

Bij ons zijn ze moeten stoppen, geen stroken voor fietsers of voetgangers of signalisatie ervoor.
Uitbesteed, tijdsdruk, contracten, bonussen, weer, zieken ea problemen. Ik zag die dikwijls bijna 2 shiften doen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

twistenopdemaan

21 jun 2024, 13:31

Telecombedrijven gevelrecht?? Mogen een deel van mijn huis zomaar gebruiken?
Wat een wet is me dat, zeg!
Als er één steen van mijn oprit opgebroken wordt, telefoneer ik onmiddellijk de politie.
Spinnst du oder was

voorn

21 jun 2024, 14:26

Telenet heb je ook niet kunnen tegenhouden om op de gevels kabel te leggen.

E.T.

21 jun 2024, 15:38

twistenopdemaan schreef:
21 jun 2024, 13:31
Wat een wet is me dat, zeg!
Eentje uit de oude doos, van bij de opkomst van de kabel-tv.

Fred1950

31 jul 2024, 17:21

Nog zo'n dooddoener op zijn Belgisch. Als de vraag daalt , laat men de prijzen toch ook zakken volgens de al dan niet bekende wetten van de economie en de wetten van Wil-punt.

Welnu , de vraag naar drinkwater zakt , en daarom gaat men de prijs ervan verhogen om de winst erop gelijk te houden. En dan maar klagen over indexstijgingen waardoor de weddes en de pensioenuitkeringen ook moeten stijgen ..... :roll:

En nog iets anders ... "BelGan is de enige industriële chipfabriek in ons land" ... en wordt failliet verklaard. Nu ja , alle maakindustrie moet nu eenmaal weg , en straks moeten alle boeren ook nog stoppen. Wat blijft er dan nog over om een land van inkomsten te voorzien ? Wat een afgang ... :evil: