this is Belgium !
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Pidpa en de Watergroep zijn de twee grote waterleveranciers in Vlaanderen.Fred1950 schreef: ↑31 jul 2024, 17:21Nog zo'n dooddoener op zijn Belgisch. Als de vraag daalt , laat men de prijzen toch ook zakken volgens de al dan niet bekende wetten van de economie en de wetten van Wil-punt.
Welnu , de vraag naar drinkwater zakt , en daarom gaat men de prijs ervan verhogen om de winst erop gelijk te houden. En dan maar klagen over indexstijgingen waardoor de weddes en de pensioenuitkeringen ook moeten stijgen .....![]()
Pidpa heeft sinds 2017 nooit 2% bedrijfswinst kunnen behalen.
Wat zou er gebeuren als Pidpa en/of de Watergroep zou zeggen: wij stoppen ermee want het brengt niks op. Pomp zelf maar wat water uit de grond of vang uw regenwater op?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dan pompen we het maar op zoals in de jaren 30 met een handpomp , desnoods staat die zelfs op een gemeenschappelijk binnenplein zoals in de jaren 20. Als die twee graaigebroed bedrijven onze watertoevoer afsnijden zullen de Walen blij zijn dat zij iets naar Vlaanderen "mogen" exporteren.
-
Ook zonder 'lachband' begint iedereen het nu uit te proesten.
- Een stad met enkele honderdduizenden inwoners die staan aan te schuiven op 'het binnenplein'
- 2% bedrijfswinst en dan het woord 'graaien' in dezelfde zin gebruiken: corona laat heel zware sporen na in de hersenen. Het kan ook zijn dat je te veel dampen van de batterij hebt ingeademd.
- Een stad met enkele honderdduizenden inwoners die staan aan te schuiven op 'het binnenplein'
- 2% bedrijfswinst en dan het woord 'graaien' in dezelfde zin gebruiken: corona laat heel zware sporen na in de hersenen. Het kan ook zijn dat je te veel dampen van de batterij hebt ingeademd.

Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Aan water geraken is één ding......ge moet uw (afval)water ook nog kwijtgeraken hé......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Volgende olympische spelen in Gent ?

Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
2 % ? Volgens de boekhouder. En wat gaat er allemaal naar de "zitjes" We weten toch allemaal hoe de intercommunales destijds tewerk gingen , en aan die mentaliteit is nog niets veranderd. Zie maar hoe netbeheerders in mekaar steken en geleid worden door ondermeer ambtenaren gebroed. Nutsbedrijven staan ten dienste van de bevolking , die hoeven per definitie geen winst te maken.Wil. schreef: ↑01 aug 2024, 01:19Ook zonder 'lachband' begint iedereen het nu uit te proesten.
- Een stad met enkele honderdduizenden inwoners die staan aan te schuiven op 'het binnenplein'![]()
- 2% bedrijfswinst en dan het woord 'graaien' in dezelfde zin gebruiken: corona laat heel zware sporen na in de hersenen. Het kan ook zijn dat je te veel dampen van de batterij hebt ingeademd.![]()
En jawel , er waren in Gent veel binnenkoerkes met elk een met de hand bediende waterpomp. In de jaren 50 had bijna iedereen al binnenshuis een handpomp aan de "pompsteen". Lach maar eens met wat er tussen je benen slap hangt.
Nee , in Gaza
-
Een voorbeeld: in 2021 maakte Pidpa 19.2 miljoen winst. Daarvan werd 18.2 miljoen uitgekeerd aan de intercommunales.Fred1950 schreef: ↑01 aug 2024, 13:582 % ? Volgens de boekhouder. En wat gaat er allemaal naar de "zitjes" We weten toch allemaal hoe de intercommunales destijds tewerk gingen , en aan die mentaliteit is nog niets veranderd.Wil. schreef: ↑01 aug 2024, 01:19Ook zonder 'lachband' begint iedereen het nu uit te proesten.
- Een stad met enkele honderdduizenden inwoners die staan aan te schuiven op 'het binnenplein'![]()
- 2% bedrijfswinst en dan het woord 'graaien' in dezelfde zin gebruiken: corona laat heel zware sporen na in de hersenen. Het kan ook zijn dat je te veel dampen van de batterij hebt ingeademd.![]()
Desalniettemin blijft de winst slechts 2% op de totaal ingezette middelen om die 19.2 miljoen winst te halen.
Ik ben het eens met die laatste stelling. Mij was het te doen om het woord graaien ivm De Watergroep/Pidpa die ocharme 2% winst haalt.Zie maar hoe netbeheerders in mekaar steken en geleid worden door ondermeer ambtenaren gebroed. Nutsbedrijven staan ten dienste van de bevolking , die hoeven per definitie geen winst te maken.
En jawel , er waren in Gent veel binnenkoerkes met elk een met de hand bediende waterpomp. Lach maar eens met wat er tussen je benen slap hangt.Ge moet er zelfs niet aan pompen om er water uit te krijgen ...
Men moet toch oppassen met het gezegde "Aan uzelf kent ge een ander".

sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
https://www.hln.be/buitenland/ik-zweer- ... ~a94c67b9/
Met "belgen" als Abdelali zijn er vaak "problemen"
Met "belgen" als Abdelali zijn er vaak "problemen"
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Gwendolyn Rutten reageert na de zware kritiek: “Ik, een postjespakker? Ik heb net een mooi loon en chauffeur laten gaan”
De Olympische gedachte draagt ze toch hoog in het vaandel
. "Meedoen is belangrijker dan winnen" en als je wint hadden de anderen maar beter hun best moeten doen.
En dat in een gemengde competitie, je moet het maar doen.
De Olympische gedachte draagt ze toch hoog in het vaandel
En dat in een gemengde competitie, je moet het maar doen.
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !