this is Belgium !

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Charlie Maru

12 aug 2024, 18:15

sibarita schreef:
12 aug 2024, 17:33
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... c8de&ei=12

Nog een "kampioen"
"De onderzoeksrechter heeft de verdachte wel vrijgelaten in afwachting van het onderzoek."
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy

12 aug 2024, 19:08

door Charlie Maru » 48 minuten geleden
sibarita schreef: ↑Vandaag, 17:33
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... c8de&ei=12

Nog een "kampioen"
"De onderzoeksrechter heeft de verdachte wel vrijgelaten in afwachting van het onderzoek."
Niet teveel waarde hechten aan dit feit. Is alleen goed voor de criminaliteitsstatistieken van die bepaalde politiezone en een 'pluim' voor die korpschef voor op zijn kepie.
Al 40 keer opgepakt, nu de eenenveertigste keer. Kijk eens hoe goed wij ons werk doen. :roll:

en de boer, hij ploegde voort.

sibarita

12 aug 2024, 23:10

Hun liefde overwon meer dan zestig jaar en een afstand van 18.000 kilometer, nu dreigt de Belgische administratie Roger (86) en zijn Nieuw-Zeelandse Rosalind (80) uit elkaar te drijven. Zij krijgt geen verblijfsdocumenten omdat Roger zijn pensioen te laag is.
Tommy Huyghebaert
Woensdag 17 juli 2024 om 03:00
Het staat zwart op wit op papier. ‘Beslissing tot weigering van verblijf van meer dan drie maanden’. “Ik voel me illegaal”, zegt Rosalind Walker (80). Haar visum werd maandag zelfs afgenomen. Een bitter moment in het onwaarschijnlijke liefdesverhaal van Rosalind en ‘haar’ Roger Herman (86).

De twee leerden elkaar kennen in september 1962, toen de Belgische officier-boordwerktuigkundige Roger in het Nieuw-Zeelandse Auckland aanmeerde. In een oogopslag werd hij smoorverliefd op de dochter van de uitbater van de souvenirwinkel die hij was binnengestapt. Ze beleefden één dag en één nacht samen. 24 uur, niet meer dan dat. Maar wel 24 uren die meer dan zestig jaar lang zouden nazinderen.
“Onmenselijk”
Een leven verder – inclusief huwelijken en kinderen – was de aantrekkingskracht nog springlevend. Roger besloot Rosalind weer op te zoeken in Nieuw-Zeeland en de liefde flakkerde meteen weer op. “Het leek helemaal niet alsof we elkaar meer dan 60 jaar niet hadden gehoord”, getuigde het koppel vorige zomer in onze krant.

Rosalind besliste na dat bezoek haar koffers te pakken en mee te reizen met Roger naar zijn thuishaven, Brugge. Eerst met een toeristenvisum, daarna met een speciaal visum van zes maanden. Die tijd zou ze nodig hebben om een verblijfsvergunning aan te vragen in het kader van een gezinshereniging. Dat was toch het plan. “Ik ben daarvoor speciaal teruggereisd naar Nieuw-Zeeland”, vertelt Rosalind. “Ik moest documenten gaan ophalen met zegels op. Zowel de heen- als terugreis nam twee dagen in beslag. Voor een tachtiger is dat een hele onderneming.” Maar die onderneming dreigt nu voor niets te zijn geweest. “Mijn Rosalind mag hier niet zijn van de wet”, zegt Roger. “Onze liefde overwon de tijd, de afstand, de taal. Maar blijkbaar niet de regels. Dat is toch onmenselijk?”

Dagelijks krijgen criminelen papieren om de belgiek te verlaten, maar blijven hier rustig verder doen !
Deze 80 plussers hebben niets misdaan , en te laag pensioen is geen misdaad . :evil: :twisted: :roll:
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

sibarita

09 sep 2024, 21:37

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nation ... ngNewsSerp

Ghanese belg !!! Belg is de meest voorkomende nationaliteit , van Afghaanse belg , tot Belgische belg , Congolese belg tot Zambiaanse belg , voor het ganse alfabet is er wel een belg te vinden !

:D
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

sibarita

18 sep 2024, 23:19

Belgische zakenman (54) verdacht van moord in Angola na uit de hand gelopen afspraakje
Een Belgisch-Libanese zakenman die in Angola wordt verdacht van moord, is het Afrikaanse land mogelijk ontvlucht. Dat schrijven lokale media. De vijftiger was vrij op borgtocht nadat in augustus een vrouw (34) in lingerie dood was aangetroffen onderaan het flatgebouw waar hij verbleef. De zakenman is actief in de diamantsector.

Met dat soort belzen alleen maar leed en miserie !

:D

sibarita

02 dec 2024, 22:13

De kwaliteit van de Belgische wegen staat opnieuw ter discussie na een opmerkelijke terugval op de internationale ranglijst van het World Economic Forum. Ons land zakte van de 21ste naar de 61ste plaats, een nieuw dieptepunt.

Volgens de Travel & Tourist Development Index van het WEF, die elke drie jaar wordt gepubliceerd, scoort België steeds slechter op wegkwaliteit. Landen zoals India, Rwanda en Turkije doen het opmerkelijk beter.

Veilig rijden , belgïe mijden !

boeffer

02 dec 2024, 23:28

Geld is op, investeren in camera's is het tegenwoordig. In Wommelgen in het centrum staan zeker 4 Gatso's dicht bij mekaar, voor sluipverkeer of wegpiraten?
Zo'n Waze berekent ook je tijd bij afstandscontrole, hoeveel zouden er rondrijden met een app op hunne phone? En op hunne phone bezig zie ik nog regelmatig. En dan heb je de pakjesmannen, door oranje rijden lijkt voor hun tijdswinst(sorry goede mensen).
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

voorn

03 dec 2024, 06:02

Bussen oud en versleten
Order al 3 jaar geleden gedaan.Niks geleverd
Hadden beter in België besteld
Was Van Hool nog gered geweest

E.T.

03 dec 2024, 11:23

Vanhool gered door bestelling van de Lijn? Grapje zeker ... de broers hadden geen goesting en niet voldoende capaciteit om voor de staat te produceren.

Fazal

03 dec 2024, 18:08

Wie als bedrijf of als zelfstandige voor de staat werkt, kan minstens 6 maanden naar zijn/haar centen fluiten! Niet moeilijk dat sommigen in faling gaan. Ontelbare aannemers moesten er al aan geloven.

E.T.

03 dec 2024, 18:49

Deelbetaling 60 dagen
Enige betaling/eindfactuur 90 dagen

per dag later automatisch verwijlinteresten a +/- 12%

EN je werk/levering start pas als de euro's erzijn wat in de privé wel eens anders is.

Dicksy

03 dec 2024, 18:54

EN je werk/levering start pas als de euro's erzijn wat in de privé wel eens anders is.
Zoals in de privé ook voorvalt betaal je eerst euro's en dan laten ze zich niet meer zien en kun je beginnen procederen.

Fazal

03 dec 2024, 19:03

Ik ken een paar aannemers, en die zeggen allemaal hetzelfde:
"Als je failliet wil gaan, dan moet je voor de overheid werken".

E.T.

03 dec 2024, 20:37

Een goeie aannemer die vakwerk aflevert EN een degelijke offerte heeft ingediend loopt geen risico ... de euro's liggen klaar!

Wil.

03 dec 2024, 21:51

Fazal heeft gelijk. Ze laten je wachten. Denk eraan: de ambtenaren die de betaling moeten regelen hebben nooit de vakmensen aan het werk gezien. Ze kennen die niet eens.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.