Coronavirus
-
Aelbrecht - Lid geworden op: 02 mei 2019, 16:45
Bedankt Wil en Fazal voor de antwoorden. Maar wat ik eigenlijk bedoel is het volgende.
Er komen mooiere dagen aan en mensen gaan graag eens weg, bv. naar zee. Je kan naar de zee gaan maar buiten wat gaan wandelen is er niets anders te doen. Er zijn geen bepaalde evenementen, alles is afgelast en je kan zelfs niets gaan drinken of eten. Om nog maar te zwijgen van het uitgaan van jongere mensen. Die moeten dus thuis blijven. I.v.m. naar zee gaan:
Nu kijk ik even naar mijn persoonlijke situatie: wandelen. Mogen mensen nog wandelen?
Richtlijnen: Demir stelt richtlijnen op voor natuurwandelingen tijdens coronacrisis
Zoals gezegd: voorlopig tot 6 april. Ik vermoed dat deze periode wel wat langer zal duren. Dan sta je toch wel even stil bij de gedachte hoe mensen daarop reageren. Er wordt omzeggens al uw ontspanning ontnomen. Dan heb je nog de mensen die enkel op zaterdag eens weggaan, ook niks meer. De markten 's zondags ook gedaan. Het is het totaal van restricties dat blijkbaar (nu nog) weinigen bewust is. We zullen zien.
Persoonlijk vind ik het een zeer erge situatie.
Er komen mooiere dagen aan en mensen gaan graag eens weg, bv. naar zee. Je kan naar de zee gaan maar buiten wat gaan wandelen is er niets anders te doen. Er zijn geen bepaalde evenementen, alles is afgelast en je kan zelfs niets gaan drinken of eten. Om nog maar te zwijgen van het uitgaan van jongere mensen. Die moeten dus thuis blijven. I.v.m. naar zee gaan:
BronWest-Vlaams provinciegouverneur Carl Decaluwé (CD&V) raadt dit af. Als er te veel volk naar de kust trekt, is het niet langer mogelijk om voldoende afstand tussen elkaar te bewaren. Ook personen met een tweede verblijf aan de kust wordt gevraagd om weg te blijven. “Blijf in uw omgeving en volg de richtlijnen van de overheid”, is zijn boodschap.
Nu kijk ik even naar mijn persoonlijke situatie: wandelen. Mogen mensen nog wandelen?
BronKan ik gaan wandelen in de natuur?
Dat kan, maar Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA) stelde wel een aantal richtlijnen op. Wandel best alleen of in gezinsverband en niet met ouderen of anderen uit risicogroepen. Hou minimaal twee meter afstand van elkaar. Wanneer het in het bos of natuurgebied in kwestie té druk is, keer dan terug naar huis.
Richtlijnen: Demir stelt richtlijnen op voor natuurwandelingen tijdens coronacrisis
Zoals gezegd: voorlopig tot 6 april. Ik vermoed dat deze periode wel wat langer zal duren. Dan sta je toch wel even stil bij de gedachte hoe mensen daarop reageren. Er wordt omzeggens al uw ontspanning ontnomen. Dan heb je nog de mensen die enkel op zaterdag eens weggaan, ook niks meer. De markten 's zondags ook gedaan. Het is het totaal van restricties dat blijkbaar (nu nog) weinigen bewust is. We zullen zien.
Persoonlijk vind ik het een zeer erge situatie.
-
meredith - Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57
Als iedereen, ook de senioren, nu eens zijn gezond verstand zou gebruiken zouden we tenminste vooruitgaan, maar er zijn er nog veel te veel die aan alle maatregelen hun voeten vegen.
Winkel na winkel sluit hier zijn zelfs alle kledingwinkels dicht, standaard boekhandel is dicht, bib is dicht allemaal omdat mensen geen rekening houden met mekaar en doen alsof er niets aan de hand is. In Oostende hebben ze de grote bank aan het kursaal moeten afsluiten omdat die gisteren volgepakt zat met mensen, goed dicht tegen mekaar. Wie haalt het in zijn hoofd ? En mijn opmerking over de campings ook , hoe haal je het nu in je hoofd om in sta caravans, de een tegen de ander geplakt, te gaan zitten. Een bak bier op de grond en daar met wat vrienden rond en als het een beetje wind is binnen in de caravan. Ge kunt toch niet verwachten dat de politie dat allemaal controleert. Waar is het gezond verstand gebleven?
Eendracht maakt macht
-
Wiana - Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Zo zit de belgische mensenmaatschappij nu eenmaal in mekaar. In Japan zal dat wel anders zijn, vermoed ik. Na Fukushima herinner ik me de beelden van heel gedisciplineerde Japanners die zich gedroegen zoals het hoort. En de toestand daar was veel erger dan hier.
Wij zijn overgeleverd aan lot dat de grootste gemene deler ons toebedeelt. En 'gemene' mag je interpreteren zoals je wil.
Wij zijn overgeleverd aan lot dat de grootste gemene deler ons toebedeelt. En 'gemene' mag je interpreteren zoals je wil.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Dat kunnen zij in normale omstandigheden ook niet, en er is ook niemand die een opmerking maakt.twistenopdemaan schreef: ↑17 mar 2020, 16:05ik dacht dat de scholen sluiten tot bedoeling had dat de kinderen thuis blijven. Gisteren in makro vilvoorde liep een gezin vrolijk rond met hun kinderen, kinderen die van niks konden afblijven .en niemand die een opmerking maakte.
En wee degene die dat wel durft te doen! 'VRIJE OPVOEDING' noemen ze dat. 'TERREUR' noem ik dat!
Dan beginnen de ouders, en ja, ook degenen die het plezant vinden dat die kleine potters tegen hun stoelen en tafels lopen te stampen, tegen u tekeer te gaan: "Zijde gij soms nie kleine geweest misschien?"
-
@Aelbrecht
Het is nu eenmaal zo dat er drastische maatregelen dienden te worden genomen.
Het is verre van plezant, daar zal iedereen het wel over eens zijn.
Maar het kon nu eenmaal niet anders.
@Meridith
Ook senioren worden nooit oud genoeg om hun gezond verstand te gebruiken, want ze hebben het nooit geleerd..
De meeste mensen gedragen zich asociaal omdat ze te dom zijn om zich sociaal te gedragen.
Klootvegerij is de algemene trend geworden, alhoewel het vroeger al niet veel beter was.
De koning en de regering dankt het volk voor hun solidariteit!??? Solidariteit??? Hoe, wat, waar ...?
Spijtig dat al die zgn solidairen overal de winkels leegplunderen, zodat de volgende al geen brood meer heeft.
Heel solidair is dat!
Het is nu eenmaal zo dat er drastische maatregelen dienden te worden genomen.
Het is verre van plezant, daar zal iedereen het wel over eens zijn.
Maar het kon nu eenmaal niet anders.
@Meridith
Ook senioren worden nooit oud genoeg om hun gezond verstand te gebruiken, want ze hebben het nooit geleerd..
De meeste mensen gedragen zich asociaal omdat ze te dom zijn om zich sociaal te gedragen.
Klootvegerij is de algemene trend geworden, alhoewel het vroeger al niet veel beter was.
De koning en de regering dankt het volk voor hun solidariteit!??? Solidariteit??? Hoe, wat, waar ...?
Spijtig dat al die zgn solidairen overal de winkels leegplunderen, zodat de volgende al geen brood meer heeft.
Heel solidair is dat!
-
Ik mag gelukkig blijkbaar nog met de hond buiten. Buitengaan wordt zelfs aangeraden.
De kogel is door de kerk. Succes allemaal.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Blijkbaar?Aelbrecht schreef:
Ik mag gelukkig blijkbaar nog met de hond buiten. Buitengaan wordt zelfs aangeraden.
Wat zegt die Walin:
" De inwoners worden wel aangeraden om een frisse neus te gaan halen in het gezelschap van een familielid of vriendin, met respect voor een goede sociale afstand."
Mijn hond is mijn beste vriend en trouwens ook al had zij het verboden dan had ik daar vierkantig mijn voeten aan geveegd. Als je om 05.00 uur al buiten bent zie je zelfs nog geen kat op straat.
-
Da's maar best ook, hé Dicksy, anders gaat jouw hond erachter en verbreekt hij de regel van de social distancing onder huisdieren. Daar staan boetes opAls je om 05.00 uur al buiten bent zie je zelfs nog geen kat op straat.

Bedankt Dicksy voor de woorden. Ik heb het ze horen zeggen. Het zou trouwens onmogelijk zijn om hondenbezitters binnen te houden.Dicksy schreef: ↑17 mar 2020, 21:28Blijkbaar?Aelbrecht schreef:
Wat zegt die Walin:
" De inwoners worden wel aangeraden om een frisse neus te gaan halen in het gezelschap van een familielid of vriendin, met respect voor een goede sociale afstand."
Mijn hond is mijn beste vriend en trouwens ook al had zij het verboden dan had ik daar vierkantig mijn voeten aan geveegd. Als je om 05.00 uur al buiten bent zie je zelfs nog geen kat op straat.
Hoe lang kan men zulke drastische maatregelen aanhouden zoals ze nu zijn is de vraag. Ik denk dat dit wel iets langer zal duren dan dat er nu is gezegd. Maar dat zullen we moeten afwachten.
-
Het kan idd nog een poosje verergeren, maar kijk, er is hoop.
https://nl.metrotime.be/2020/03/18/must ... ronavirus/
https://nl.metrotime.be/2020/03/18/must ... ronavirus/
-
Als die Chinezen een ziekenhuis kunnen bouwen op 14 dagen, dan kunnen ze waarschijnlijk ook wel een vaccin klaar hebben op 1 maand.
Wie de test deed en hoe ze eruit kwamen, speelt efkes geen rol.
Wie de test deed en hoe ze eruit kwamen, speelt efkes geen rol.

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Wilemés heeft de macht nu en laat direct haar karakter zien, gaan we naar een waalse dictatuur.....
Het enige dat ze nu uitspreken zijn boeten,men kan zwaarder gestraft worden als men met 3 vrienden buiten komt,dan een dronken doodrijder....
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/po ... ~a9071633/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.