Alles Elektrisch......
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Uit een onderzoek in Nederland bij 2.000 mensen tussen 18 en 70:
Top 5: meest genoemde bezwaren om elektrisch te gaan rijden
- Elektrische auto’s zijn te duur
- Kan auto niet privé laden
- Geen of weinig publieke laadpalen
- Onvoldoende actieradius
- Hoge onderhoudskosten
Top 5: meest genoemde bezwaren om elektrisch te gaan rijden
- Elektrische auto’s zijn te duur
- Kan auto niet privé laden
- Geen of weinig publieke laadpalen
- Onvoldoende actieradius
- Hoge onderhoudskosten
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Fred1950 schreef: ↑17 apr 2024, 18:12Ik zal het tegen de gemeent en de brandweer gaan zeggen wat ze van Fred1950 moeten doen. Ze gaan lachen. Ik rij al meer bijna 50 jaar met de auto en heb nog nooit meer dan 15.000 euro uitgegeven, daar kan nooit of te nooit een elektrische auto van kopen.Odulleke schreef: ↑17 apr 2024, 16:26
De brandweer en gemeente moet dan logischerwijze ook maar hybride's , electrische fietsen en steps , wagens op gas - CNG en op waterstof verbieden , en best ook nog BMW's . Gebeurt dat ? Ik ben er zeker van dat hybride's toegelaten worden ondanks dat die een even gevaarlijke batterij aan boord hebben als een vol-electrische.
Duur ? De Chineese merken zijn goedkoper dan een Europese wagen op benzine in dezelfde klasse. Het verbruik is goedkoper , en onderhoud is er zo goed als niet.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
... is al een bewijs dat die rondvraag fake is. Er zijn geen onderhoudskosten die je normaal met een benzine/diesel motor zal tegenkomen. De tractie batterij en de electrische motor hebben geen onderhoud nodig , zelfs geen olie ( life time olie in het differentieel ). De 12 Volt batterij gaat dubbel zo lang mee omdat die geen motor moet "starten" en dus amper belast wordt met een groot vermogen.
Waar ga je NU nog een nieuwe wagen vinden voor 15.000 Euro ? Tweedehands ga je nu ook al electrische wagens vinden voor 10.000 Euro.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 17 apr 2024, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Er zijn 2.000 mensen ondervraagd. Dus is je antwoord gekwadrateerde onzin.
Blijf bij je 12-volt batterijen; je weet nog niet eens het begin van statistisch onderzoek.
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Onderzoek van 2,5 jaar geleden op 19 miljoen voertuigen.
Onderzoek onthult: onderhoud elektrische wagens 2,3 keer duurder
De lagere onderhoudskost geldt als een van de argumenten waarom een duurdere elektrische wagen over een volledige levensloop toch nog voordeliger kan uitvallen dan een auto met klassieke verbrandingsmotor. Een onderzoek van data-analysebedrijf We Predict, dat HLN Drive kon inkijken, spreekt dat echter voor een stukje tegen. Vreemd, zeg je? We zetten de feiten op een rij.
De bevindingen van het onderzoek van We Predict doen je misschien fronsen. Het lijkt immers logisch dat elektromotoren een lagere onderhoudskost met zich meebrengen, aangezien ze veel minder bewegende onderdelen hebben en er dus minder componenten zijn waar iets verkeerd mee kan gaan. Toch is het onderhoud van elektrische auto’s volgens dit onderzoek maar liefst 2,3 keer duurder.
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat is een complete leugen. Je zou de bewering van "We Predict" moeten factchecken. Die worden ergens gestuurd vanuit de petrol-lobby of van fossiel wagenbouwers die hun fossiele stock kwijt willen.Wil. schreef: ↑17 apr 2024, 21:36
De bevindingen van het onderzoek van We Predict doen je misschien fronsen. Het lijkt immers logisch dat elektromotoren een lagere onderhoudskost met zich meebrengen, aangezien ze veel minder bewegende onderdelen hebben en er dus minder componenten zijn waar iets verkeerd mee kan gaan. Toch is het onderhoud van elektrische auto’s volgens dit onderzoek maar liefst 2,3 keer duurder.
En ik spreek uit de praktijk. Ik heb onlangs na 10 jaar mijn 12 Volt batterij moeten vervangen , en dat was ALLES wat klassiek onderhoud betreft. Ruitenwissers , remmen en banden verslijten op gelijke wijze als bij een fossiel wagen , maar dat beschouw ik niet als regulier onderhoud. De remmen en de banden verslijten trouwens minder snel bij "one-pedal-driving".
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Wil, lees uw alinea hierboven nog eens rustig na en besef dan welke onzin je hebt gekopiereerd.De bevindingen van het onderzoek van We Predict doen je misschien fronsen. Het lijkt immers logisch dat elektromotoren een lagere onderhoudskost met zich meebrengen, aangezien ze veel minder bewegende onderdelen hebben en er dus minder componenten zijn waar iets verkeerd mee kan gaan. Toch is het onderhoud van elektrische auto’s volgens dit onderzoek maar liefst 2,3 keer duurder
Had jij niet ergens logica gestudeerd?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Rij ik dan wel met een Renault "Superelectric car" ? Nee hoor , andere electrische wagens zijn niet anders. Je mag die rondvraag niet geloven , die is "fake".
( zelfs de koelvloeistof - jawel , dit zit daar ook in - moet nooit vervangen worden. Die is na 10 jaar nog niet eens verkleurd )
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 17 apr 2024, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Zucht ... Kleuterdenken.E.T. schreef: ↑17 apr 2024, 22:05Wil, lees uw alinea hierboven nog eens rustig na en besef dan welke onzin je hebt gekopiereerd.De bevindingen van het onderzoek van We Predict doen je misschien fronsen. Het lijkt immers logisch dat elektromotoren een lagere onderhoudskost met zich meebrengen, aangezien ze veel minder bewegende onderdelen hebben en er dus minder componenten zijn waar iets verkeerd mee kan gaan. Toch is het onderhoud van elektrische auto’s volgens dit onderzoek maar liefst 2,3 keer duurder
Had jij niet ergens logica gestudeerd?
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
En altijd maar opnieuw dezelfde drogredenering: 'wat één persoon kan doen, gebeurt bijgevolg in de totaliteit van de proefpersonen'
Dom, dom, dom die redenering.
Bridgestone heeft ondervonden dat EV's tot 30% sneller hun banden verslijten. De logica: EV's wegen veel zwaarder en trekken vlugger op . (Een conclusie waartoe Michelin ook al gekomen was)
('Ja, maar ik niet' →→ Fred Flifty)
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ge moet wat meer druk op de banden steken, dat klopt , en dan slijten ze ook minder. En wat doet een zware fossiel wagen die 100 kg meer weegt dan mijn Renault ? Verslijten die banden minder snel dan mijne elektrieken ? Nee hoor.
Dat een EV sneller optrekt klopt , maar waarom zou je dat doen ? Ik deed dat 10 jaar geleden om te "stoefen" tegen diegene die links naast mij stond. Dat leer je mettertijd af , ik laat de opgepepte cocaïne snuiver links van mij ... links liggen.
De oorspronkelijke banden die erop lagen waren "speciale" dure Michelin banden met een specifieke samenstelling voor een lage rolweerstand. Spijtig genoeg hebben vandalen die in de eerste maand dat ik er mee reed alle vier doorgestoken. Ik rij sindsdien , dus al 10 jaar , nog steeds met dezelfde alle-weer vervangingen en die zien er nog steeds met een diepe insnijding als nieuw uit. Dat banden bij een EV sneller verslijten is onwaar , dat hangt dus ook volledig van de rijsteil af.
Conclusie : Ik ben een "slimme" EV rijder , al de rest zijn domme fossiel rijders die zich niet kunnen aanpassen aan hun EV.
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Hier enkele bedenkingen van een domme fossielrijder.
https://gocar.be/nl/autonieuws/elektris ... -zware-evs
https://gocar.be/nl/autonieuws/elektris ... -zware-evs
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Natuurlijk is dat zo. Maar Freddie heeft een ram-geheugen dat elke dag gewist wordt.
Ik heb hem 4 jaar geleden al eens uitgelegd dat hij van toeten noch blazen weet hoe de zaken in elkaar zitten.
Ik heb hem 4 jaar geleden al eens uitgelegd dat hij van toeten noch blazen weet hoe de zaken in elkaar zitten.
Wil. schreef: ↑03 feb 2020, 11:59De Hyundai kona electric weegt 1685 kg. De gewone kona weegt 1233 kg. Een verschil van 450 kg.
De Volkswagen ID3 (heeft geen 'gewone' tegenhanger) weegt 1600 kg.
De Golf 7 (zelfde grootte) weegt 1293 kg. Een verschil van 300 kg. Dat is het gewicht van 4 volwassen personen die 'permanent aan boord zijn' .Een Tesla S weegt minimaal 2,2 ton. Een Mercedes E (zelfde afmetingen) weegt minimum 1575 kg. Dat is 625 kg minder. Dat is een extra last van 8 personen die permanent 'meerijden'.Men bespaart op andere zakens om het gewicht naar beneden te halen. De motor is lichter en de carosserie van de Tesla S is praktisch volledig uit polyester gemaakt, dus ook veel lichter.
Kortom: er zijn geen elektrische wagens die maar evenveel wegen als hun broertje met verbrandingsmotor. Het draait gemiddeld om 350 - 400 kg extra.
Het punt dat ik wilde aanhalen is, dat een elektrische auto meer weegt en dus ook meer bandenslijtage zal vertonen. Dat is wel duidelijk, denk ik.
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.