Coronavirus
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ge moet toch niet luisteren naar wetenschappers. Doe gewoon je goesting ..... Ga eens lekker alle studenten café's en andere donkere kroegen in het Gentse afschuimen tot sluitingstijd ..... Dat is "uw" vrijheid, of durft ge niet uit schrik om ergens besmet te geraken ? Als ge hulpvaardig zijt kunt ge u ook als vrijwilliger in een woonzorgcentrum aanmelden. Doen man !bluevelvet schreef: ↑12 okt 2020, 16:50.....
Dat doet België ook, luisteren naar wetenschappers, zijn het niet de verkeerde![]()
-
Oh, maar naar wat ik zo hoor raak je van veel minder besmet zonder de uitspattingen die je mij zonder schaamte durft aanraden. Tiens, zouden onze “besmette“ ministers zo iets in dien aard gedaan hebbenFred1950 schreef: ↑12 okt 2020, 17:12Ge moet toch niet luisteren naar wetenschappers. Doe gewoon je goesting ..... Ga eens lekker alle studenten café's en andere donkere kroegen in het Gentse afschuimen tot sluitingstijd ..... Dat is "uw" vrijheid, of durft ge niet uit schrik om ergens besmet te geraken ? Als ge hulpvaardig zijt kunt ge u ook als vrijwilliger in een woonzorgcentrum aanmelden. Doen man !bluevelvet schreef: ↑12 okt 2020, 16:50.....
Dat doet België ook, luisteren naar wetenschappers, zijn het niet de verkeerde![]()
En onze kleintjes ocharme, waar hebben zij dat “stout“ virus opgedaan ?
Het helpt precies niet veel dat er in scholen gebruik wordt gemaakt van handgels voor de kleintjes en mondmaskers vanaf 12 jaar
Ik zou eerder zeggen dat jij schrik hebt met je veelvoud van testjes in je huis.
Wanneer komt je nieuwe lading aan ?
Voor mijn gedrag moet ik luisteren naar wat de Gezondheidsraad beslist en die luisteren naar bepaalde wetenschappers, en ja misschien wel de verkeerde
Ik respecteer de regels man, net als zovelen, en toch zijn er die “besmet“ geraken en met een loopneus en een kuchje positief bevonden worden. Gelukkig weten we ondertussen wel al allemaal, op enkele fretjes na,
-
Ik heb er minimaal 25 moeten kopen, daarvan zijn er 5 door mij al gebruikt en 2 door iemand anders.bluevelvet schreef: ↑12 okt 2020, 18:24.....
Ik zou eerder zeggen dat jij schrik hebt met je veelvoud van testjes in je huis.
Wanneer komt je nieuwe lading aan ?Weet je wat ik denk, dat je zo egoïstisch bent dat je als je kon de gehele voorraad zou opkopen van de schrik, mijn gedacht
![]()
![]()
Binnen een paar dagen wordt er terug 5 liter ethylalcohol geleverd. Ik moet wel spaarzaam omgaan met mijn vinyl handschoenen ( en hergebruiken na ontsmetting ) omdat ze blijkbaar overal uitgeput en niet meer in stock zijn ( leverancier levert niet meer ).
Ik wees gerust , ik loop met veel minder schrik een winkel binnen dan de meesten dat nu doen.
Respecteert ge de regels die nitwit politiekers met een erbarmelijk IQ uitvaardigen ?
Voor mijn gedrag moet ik luisteren naar wat de Gezondheidsraad beslist en die luisteren naar bepaalde wetenschappers, en ja misschien wel de verkeerde
Ik respecteer de regels man, net als zovelen, en toch zijn er die “besmet“ geraken en met een loopneus en een kuchje positief bevonden worden. Gelukkig weten we ondertussen wel al allemaal, op enkele fretjes na,ik bedoel fredjes
dat die testen niets waard zijn en ook “besmetting” voor 90/95 % geen gevolgen hebben.
En vanwaar haal je die 90-95 % vandaan ? Koen van Clouseau voelt zich nog steeds erg moe, en dat was iemand met matige symptomen zoals een kuchje en een loopneus ( en misschien met wat lichte koorts ).
-
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Hoe zit het nu eigenlijk feitelijk met het naderende Influenza -virus ? Zou het waar zijn dat er voor geheel Belgie er maar drieenhalf miljoen vaccins beschikbaar zijn ? Naar het schijnt zouden er geen meer bijgemaakt of zelfs geleverd ( ???) kunnen worden . Dit alles wegens de produktie-lijnen die al klaar staan voor de aanmaak van covid, alsook wegens de te lange tijd voor het aanmaken van nieuwe vaccins tegen Influenza .
Mocht dees echtentechtig waar zijn ....
werewoef
Mocht dees echtentechtig waar zijn ....
werewoef
AMEN en AUM
-
Het schijnt , maar ik denk dat de pharma ze achterhoudt voor de grootste bieder. Ze worden wel met prioriteit aan de meest kwetsbaren en aan verzorgend personeel verdeeld.werewoef schreef: ↑12 okt 2020, 21:06Hoe zit het nu eigenlijk feitelijk met het naderende Influenza -virus ? Zou het waar zijn dat er voor geheel Belgie er maar drieenhalf miljoen vaccins beschikbaar zijn ? Naar het schijnt zouden er geen meer bijgemaakt of zelfs geleverd ( ???) kunnen worden . Dit alles wegens de produktie-lijnen die al klaar staan voor de aanmaak van covid, alsook wegens de te lange tijd voor het aanmaken van nieuwe vaccins tegen Influenza .
Mocht dees echtentechtig waar zijn ....![]()
![]()
![]()
werewoef
-------------------------------
voorlopige cijfers van vandaag voor Nederland :
6845 nieuwe besmettingen ( nieuw record ) , 12 overlijdens
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Fred1950 schreef:
Het schijnt , maar ik denk dat de pharma ze achterhoudt voor de grootste bieder. Ze worden wel met prioriteit aan de meest kwetsbaren en aan verzorgend personeel verdeeld.
’Nochtans zijn er zowat 3 miljoen vaccins besteld. Dat zijn er 700.000 meer dan vorig jaar. Toch is dat door die grotere vraag volgens de Apothekersbond niet voldoende. "We kunnen niet garanderen dat iedereen die in aanmerking komt er een kan krijgen", zegt Zwaenepoel daarover
De Apothekersbond roept hoe dan ook gezonde vijftigplussers op om niet meteen naar de apotheker te gaan voor een griepvaccin. "De vraag is een stuk groter dan andere jaren door de COVID-epidemie. Waardoor we voorrang moeten geven aan de prioritaire doelgroepen".
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/02 ... -voor-mee/
Niks achterhouden door de pharma, paniekzaaier.
-
...maar ik denk dat de pharma .... De gedachten zijn vrij, nietwaarDicksy schreef: ↑12 okt 2020, 22:28Fred1950 schreef:
Het schijnt , maar ik denk dat de pharma ze achterhoudt voor de grootste bieder. Ze worden wel met prioriteit aan de meest kwetsbaren en aan verzorgend personeel verdeeld.
’Nochtans zijn er zowat 3 miljoen vaccins besteld. Dat zijn er 700.000 meer dan vorig jaar. Toch is dat door die grotere vraag volgens de Apothekersbond niet voldoende. "We kunnen niet garanderen dat iedereen die in aanmerking komt er een kan krijgen", zegt Zwaenepoel daarover
De Apothekersbond roept hoe dan ook gezonde vijftigplussers op om niet meteen naar de apotheker te gaan voor een griepvaccin. "De vraag is een stuk groter dan andere jaren door de COVID-epidemie. Waardoor we voorrang moeten geven aan de prioritaire doelgroepen".
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/02 ... -voor-mee/
Niks achterhouden door de pharma, paniekzaaier.![]()
![]()
-
Fred1950 schreef :
Oh, ik had bij de 90-95 % besmette personen zonder gevolgen moeten schrijven .....
“zonder ernstige gevolgen ...... “?
Vanwaar dat percentage ? Toch niet moeilijk te begrijpen ! Hoeveel % van de dagelijkse besmettingen worden opgenomen in ziekenhuizen ? Ik denk nog geen 5 %.
, de rest moet thuis uitzieken, waarvan er nog ne keer een groot percentage geen symptomen vertonen en niet ziek zijn. Weet jij toevallig het percentage van deze laatsten ?
Misschien te vergelijken met een ernstige griepaanval, een klein percentage wordt elk jaar opgenomen met verwikkelingen.
Ik hoorde Van Gucht gisteren in het Nieuws zeggen dat er geen griep heerst nu. OEF ! Niemand kan (voorlopig) besmet worden met het griepvirus
Ik weet niet of er twee virussen tegelijkertijd de mens kunnen aanvallen, influenzavirus EN Coronavirus
Hoewel de symptomen vergelijkbaar zijn.
Dus, elke besmette persoon MOET een Covid-19 geval zijn volgens Van Gucht.
En nu allemaal de speekseltest doen á 15€/persoon, als ik goed begrepen heb.
15 x 11.000.000.......
En vanwaar haal je die 90-95 % vandaan ? Koen van Clouseau voelt zich nog steeds erg moe, en dat was iemand met matige symptomen zoals een kuchje en een loopneus ( en misschien met wat lichte koorts )
Oh, ik had bij de 90-95 % besmette personen zonder gevolgen moeten schrijven .....
“zonder ernstige gevolgen ...... “?
Vanwaar dat percentage ? Toch niet moeilijk te begrijpen ! Hoeveel % van de dagelijkse besmettingen worden opgenomen in ziekenhuizen ? Ik denk nog geen 5 %.
Misschien te vergelijken met een ernstige griepaanval, een klein percentage wordt elk jaar opgenomen met verwikkelingen.
Ik hoorde Van Gucht gisteren in het Nieuws zeggen dat er geen griep heerst nu. OEF ! Niemand kan (voorlopig) besmet worden met het griepvirus
Ik weet niet of er twee virussen tegelijkertijd de mens kunnen aanvallen, influenzavirus EN Coronavirus
Dus, elke besmette persoon MOET een Covid-19 geval zijn volgens Van Gucht.
En nu allemaal de speekseltest doen á 15€/persoon, als ik goed begrepen heb.
15 x 11.000.000.......
-
Zo gaat dat in China .... 
Nieuwe uitbraak van coronavirus in China: alle negen miljoen inwoners van de havenstad Qingdao worden getest
Aanleiding is het vaststellen van twaalf besmettingen in een ziekenhuis in Qingdao. Het is niet duidelijk hoe dat virus daar binnengeraakt is. Eerder deze maand waren er ook al twee besmettingen in de stad, maar het ging toen om mensen die werkten in de voedingsindustrie en die in contact waren gekomen met mogelijk besmet voedsel uit het buitenland.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/12 ... ljoen-inw/
Is het omdat China een communistisch land is met alleen maar angsthazen ? Neen , dat komt omdat het Chinezen zijn, en geen bleekschijter Europeanen.
Nieuwe uitbraak van coronavirus in China: alle negen miljoen inwoners van de havenstad Qingdao worden getest
Aanleiding is het vaststellen van twaalf besmettingen in een ziekenhuis in Qingdao. Het is niet duidelijk hoe dat virus daar binnengeraakt is. Eerder deze maand waren er ook al twee besmettingen in de stad, maar het ging toen om mensen die werkten in de voedingsindustrie en die in contact waren gekomen met mogelijk besmet voedsel uit het buitenland.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/12 ... ljoen-inw/
Is het omdat China een communistisch land is met alleen maar angsthazen ? Neen , dat komt omdat het Chinezen zijn, en geen bleekschijter Europeanen.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Dit is het enige wat relevant is in heel uw betoog.Fred1950 schreef:
-
Vindt ge dat ? Negen miljoen ligt in de grootorde van de 11 miljoen Belgen, en wij klagen al over capaciteit van testcentra en gebrek aan testsets als er dagelijks een paar 10.000 tests worden afgenomen. Daar draait het om.Dicksy schreef: ↑13 okt 2020, 11:38Dit is het enige wat relevant is in heel uw betoog.Fred1950 schreef:
-