this is Belgium !
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ik vind dat er veel in de wereld veranderd is sinds Covid. Zou het dan toch kunnen dat het beestje de hersenen aantast ? ( zoals ik al eens beweerd heb ).
P.s.
Aan iedereen een gezond en gelukkig 2026 ! ( wat vliegt de tijd toch snel )
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Ik begrijp het ook niet,het merendeel van SeniorenNet zal in de 2de oorlog geboren zijn,maar in onze kinderjaren, en tienerjaren,hoorde wij toch niet van brandstichten, vernielingen,met stenen naar de politie gooien EZV, ok wij gingen wel eens belletje trek doen, of aan het fruit zitten,en op tijd voor het eten al thuis zijn.
onze ouders waren streng , maar rechtvaardig, en we moesten luisteren.
nu lees ik van gastjes van 10 a' 11 jaar meedoen met brandstichten vernielingen, EZV.welke ouders zijn dat nu?
https://www.hln.be/binnenland/antwerps- ... ~a53b919c/
Wij hoorden vroeger ,dat wie niet luistert, en verboden dingen doet, naar het verbetering gesticht moest,nu zijn ze ze direct terug vrij....
https://www.hln.be/harelbeke/burgemeest ... ~ab098eb5/
Zinloos geweld is pressies een gewoonte geworden.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/11/22 ... arige-man/
https://www.hln.be/mechelen/man-51-in-l ... ~a4e4b067/
Zit er iets in de lucht, of is de wereld gek geworden, waarom al die vernielingen , en dat zinloos geweld, en die steekpartijen,WAAROM.????????
En toch wens ik voor iedereen een gezond en gelukkig 2026.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De media spelen er ook een rol in. Ze kondigen aan 'dat er misschien rellen zullen zijn'. Dat schept bij jonge gasten (waarvan velen uit een andere cultuur komen) verwachtingen. Daardoor wordt het laakbaar gedrag gemakkelijk gesteld en krijg je de bevestiging van de door de media aangekondigde mogelijke rellen.
Binnen die andere culturen bestaat het fenomeen van status verkrijgen door je te verzetten tegen de autoriteiten. Zeker op speciale momenten zoals op 31/12, na een speciale voetbalmatch of bij een betoging e.d.m. "Jongeren" (d.w.z. getaande medemensen) verwerven op een nacht zoals gisteren een hogere plaats binnen de groep als ze bewijzen dat ze 'de macht' durven uitdagen en zeker als ze erin slagen 'de macht' tijdelijk terug te dringen of te doen wankelen.
Wie bv. een ziekenwagen durft stelen om ermee te gaan joyriden staat gegarandeerd gedurende jaren aan de top binnen die groeperingen.
Binnen die andere culturen bestaat het fenomeen van status verkrijgen door je te verzetten tegen de autoriteiten. Zeker op speciale momenten zoals op 31/12, na een speciale voetbalmatch of bij een betoging e.d.m. "Jongeren" (d.w.z. getaande medemensen) verwerven op een nacht zoals gisteren een hogere plaats binnen de groep als ze bewijzen dat ze 'de macht' durven uitdagen en zeker als ze erin slagen 'de macht' tijdelijk terug te dringen of te doen wankelen.
Wie bv. een ziekenwagen durft stelen om ermee te gaan joyriden staat gegarandeerd gedurende jaren aan de top binnen die groeperingen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Het vuurwerk was hier zeer kort tov verleden jaar en geen pijlen achteraf nog. Wellicht heeft onze police drones om te filmen, ook in het donker.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De VB'er aan het woord ...
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Je zult wel weer gelijk hebben, Fred, maar dat lees ik nergens.
Ik heb het eens aan Grok gevraagd. Gewoonlijk zijn die AI-modellen tamelijk gelijklopend met wat de mainstream media vertellen. Het zal dus wel niet waar zijn, maar hier komt het:
Op basis van beschikbare informatie uit eerdere jarenwisselingen in Nederland, waar politie maatregelen zoals huisarrest of gebiedsverboden oplegt aan bekende relschoppers, hebben deze personen vaak een niet-westerse migratieachtergrond. Dit betreft met name jongeren van Marokkaanse of andere Noord-Afrikaanse herkomst, zoals blijkt uit analyses en nieuwsberichten over recidiverende overlastgevers rond Oud en Nieuw.
Specifiek voor 31 december 2025 is er geen gedetailleerde publieke data over nationaliteiten beschikbaar, mogelijk vanwege privacyregels of omdat de politie dergelijke demografische details niet standaard vrijgeeft.
In vergelijkbare gevallen in belgië, waar huisarrest vaker expliciet wordt toegepast, gaat het eveneens om jongeren met een migratieachtergrond, maar dat is geen directe analogie voor Nederland.
Algemene patronen uit voorgaande jaren tonen aan dat relschoppers vaak tweede- of derdegeneratie immigranten zijn, zonder dat dit altijd expliciet aan nationaliteit wordt gekoppeld.
Conclusie Fred? In belgië meestal mensen met een migratie-achtergrond. In Nederland vermeldt men expliciet Marokkanen en/of Noord-Afrikanen.
Maar als er ook maar één autochtone belg bij is tussen die paar honderd anderen, dan heb jij gelijk, hé, wanneer je schrijft: 'Precies of er in "onze" culturen dat allemaal niet bestaat. '

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Ter info en waarschuwing: GROK is de chatbot uit het rijk van Elon Musk. en put bij voorkeur en doelbewust uit ideologisch rechtse bronnen.Wie blind wil vertrouwen op info uit die hoek moet toch eens 2 keer nadenken. Het is per definitie af te raden om blind op AI te varen. Zo zijn Russische collectieven al jaren bezig met honderdduizenden fake artikels op het internet los te laten omdat ze weten dat de chatbots ook gretig uit die zever zullen gaan leren en vervolgens platte leugens voor waarheid gaan presenteren.
Dat is de "oorlogvoering" waar wij mee te maken zullen hebben - Russische tanks in onze straten is totale onzin.
Dat is de "oorlogvoering" waar wij mee te maken zullen hebben - Russische tanks in onze straten is totale onzin.