Toen ik Fred wat kennis bijbracht, reageerde hij voorspelbaar.Fred1950 schreef: ↑01 jan 2026, 18:16De VB'er aan het woord ...Precies of er in "onze" culturen dat allemaal niet bestaat. Het probleem is dat kinderen al veel te vroeg in een pre-puberale faze terechtkomen ( door media en zelfs door opvoeding vanaf de kleuterklas ) en dat zonder aangeleerd te hebben en/of te beseffen wat foutief en correct gedrag is. Welke miserie is er al overgewaaid uit de VS , niet uit Marokko of Turkije ....
Vandaag zien we dat 'Marokkanen' zich beginnen excuseren voor het gedrag van 'jongeren'.
- "Ik voel plaatsvervangende schaamte na wat er tijdens nieuwjaar is gebeurd." Dat schrijft VRT NWS-journaliste Loubna Khalkhali op Instagram na de rellen op oudejaarsnacht.
- "Ook de stilte van onze gemeenschap mag niet blijven duren. We zijn luid over onrecht elders, terecht, maar dit is óók geweld. (ze refereert aan Gaza ...)
- "Als Belgisch-Marokkaanse voel ik dit extra", klinkt het nog. "Niet uit schuld, maar omdat het vaak jongeren met dezelfde roots zijn.
- Ook zangeres en actrice Nora Gharib veroordeelt de rellen. "100 procent, ik schaam me dood en heb er geen woorden voor"
- Khalid Benhaddou: "Ik ben het beu. Beu om elk jaar opnieuw dezelfde beelden te zien. Beu om telkens weer te doen alsof we ‘verrast’ zijn. Beu om analyses te horen die alles verklaren, behalve verantwoordelijkheid.
Na een overwinning. Na oudjaar. Auto’s in brand. Ramen ingeslagen. Straten vernield. Buren geïntimideerd.
Alsof elke gelegenheid een vrijgeleide is voor chaos. Laten we stoppen met onze kop in het zand te steken.
Een aanzienlijk deel van deze jongeren heeft een migratie- én moslimachtergrond. Het verzwijgen ervan is lafheid."
Neen, mensen, jullie snappen er niks van:
De VB'er aan het woord ...Precies of er in "onze" culturen dat allemaal niet bestaat.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.