this is Belgium !
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Toen ik Fred wat kennis bijbracht, reageerde hij voorspelbaar.Fred1950 schreef: ↑01 jan 2026, 18:16De VB'er aan het woord ...Precies of er in "onze" culturen dat allemaal niet bestaat. Het probleem is dat kinderen al veel te vroeg in een pre-puberale faze terechtkomen ( door media en zelfs door opvoeding vanaf de kleuterklas ) en dat zonder aangeleerd te hebben en/of te beseffen wat foutief en correct gedrag is. Welke miserie is er al overgewaaid uit de VS , niet uit Marokko of Turkije ....
Vandaag zien we dat 'Marokkanen' zich beginnen excuseren voor het gedrag van 'jongeren'.
- "Ik voel plaatsvervangende schaamte na wat er tijdens nieuwjaar is gebeurd." Dat schrijft VRT NWS-journaliste Loubna Khalkhali op Instagram na de rellen op oudejaarsnacht.
- "Ook de stilte van onze gemeenschap mag niet blijven duren. We zijn luid over onrecht elders, terecht, maar dit is óók geweld. (ze refereert aan Gaza ...)
- "Als Belgisch-Marokkaanse voel ik dit extra", klinkt het nog. "Niet uit schuld, maar omdat het vaak jongeren met dezelfde roots zijn.
- Ook zangeres en actrice Nora Gharib veroordeelt de rellen. "100 procent, ik schaam me dood en heb er geen woorden voor"
- Khalid Benhaddou: "Ik ben het beu. Beu om elk jaar opnieuw dezelfde beelden te zien. Beu om telkens weer te doen alsof we ‘verrast’ zijn. Beu om analyses te horen die alles verklaren, behalve verantwoordelijkheid.
Na een overwinning. Na oudjaar. Auto’s in brand. Ramen ingeslagen. Straten vernield. Buren geïntimideerd.
Alsof elke gelegenheid een vrijgeleide is voor chaos. Laten we stoppen met onze kop in het zand te steken.
Een aanzienlijk deel van deze jongeren heeft een migratie- én moslimachtergrond. Het verzwijgen ervan is lafheid."
Neen, mensen, jullie snappen er niks van:
De VB'er aan het woord ...Precies of er in "onze" culturen dat allemaal niet bestaat.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ik vrees dat al die video spelletjes met al dat schieten en geboem er ook geen goed aan doen. De gastjes zitten rustig met de spelconsole in de hand , en blijkbaar willen ze die virtuele wereld dan ook eens "in het echt zien gebeuren". En dan hebben ze geen benul meer dat dit allemaal NIET virtueel meer is. Net zoals in het videospelletje is het om de kick te doen ... Kinderen beginnen ook al veel jonger met videospelletjes , dat verklaart de jonge vandaaltjes van 10-12 jaar.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
In Japan en Zuid-Korea zijn videospelletjes compleet ingeburgerd. Veel meer nog dan bij ons.Fred1950 schreef: ↑03 jan 2026, 10:41Ik vrees dat al die video spelletjes met al dat schieten en geboem er ook geen goed aan doen. De gastjes zitten rustig met de spelconsole in de hand , en blijkbaar willen ze die virtuele wereld dan ook eens "in het echt zien gebeuren". En dan hebben ze geen benul meer dat dit allemaal NIET virtueel meer is. Net zoals in het videospelletje is het om de kick te doen ... Kinderen beginnen ook al veel jonger met videospelletjes , dat verklaart de jonge vandaaltjes van 10-12 jaar.
Op ouderjaarsavond werden geen relletjes genoteerd in deze twee landen waar samen 175 miljoen mensen wonen.
Maar ze hebben er geen Noord-Afrikaanse immigranten ...
Dat zullen dan wel andere videospelletjes zijn, zeker?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Wellicht , Kung-fu en dergelijke zonder GI soldiers , bommen en granaten ....Wil. schreef: ↑03 jan 2026, 11:19In Japan en Zuid-Korea zijn videospelletjes compleet ingeburgerd. Veel meer nog dan bij ons.Fred1950 schreef: ↑03 jan 2026, 10:41Ik vrees dat al die video spelletjes met al dat schieten en geboem er ook geen goed aan doen. De gastjes zitten rustig met de spelconsole in de hand , en blijkbaar willen ze die virtuele wereld dan ook eens "in het echt zien gebeuren". En dan hebben ze geen benul meer dat dit allemaal NIET virtueel meer is. Net zoals in het videospelletje is het om de kick te doen ... Kinderen beginnen ook al veel jonger met videospelletjes , dat verklaart de jonge vandaaltjes van 10-12 jaar.
Op ouderjaarsavond werden geen relletjes genoteerd in deze twee landen waar samen 175 miljoen mensen wonen.
Maar ze hebben er geen Noord-Afrikaanse immigranten ...
Dat zullen dan wel andere videospelletjes zijn, zeker?![]()
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
En de vraag is wie gaat die vernielingen ,en opgebrande auto's betalen?????Odulleke schreef: ↑03 jan 2026, 10:26Voor diegene die nog altijd denken dat vuurwerk het probleem is die moeten maar eens naar het filmpje kijken. Het is opgenomen in Breda en niet in Oekraïne.
https://www.hln.be/buitenland/kijk-vrou ... ~a9663e3d/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Zelfs de overwinning van een voetbalwedstrijd is reden voor dat soort volk om keet te schoppen. Toch bijven er mensen zeggen, och het zijn maar enkelingen.
https://www.hln.be/brussel/beelden-tone ... ~a2281fed/
https://www.hln.be/brussel/beelden-tone ... ~a2281fed/