this is Belgium !
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dan heb je pech met de eigenaar van de garage. Je kan hem misschien ooit eens overtuigen. Je hoeft daarom geen laadpaal te hebben , alleen maar een degelijk stopcontact met een goede aarding. Ik rij nu al 12 jaar electrisch en ben nooit aan een laadpaal weest gaan laden , veel te duur. Misschien dat ik dat ooit eens doe als ik met mijn bankkaart kan laden zoals ik ( destijds ) benzine ging tanken.
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Je wil het gewoon niet snappen heb ik de indruk. Er zijn 25 staanplaatsen ondergronds. Dus praktisch is het niet mogelijk.Fred1950 schreef: ↑Vandaag, 10:34
Dan heb je pech met de eigenaar van de garage. Je kan hem misschien ooit eens overtuigen. Je hoeft daarom geen laadpaal te hebben , alleen maar een degelijk stopcontact met een goede aarding. Ik rij nu al 12 jaar electrisch en ben nooit aan een laadpaal weest gaan laden , veel te duur. Misschien dat ik dat ooit eens doe als ik met mijn bankkaart kan laden zoals ik ( destijds ) benzine ging tanken.
-
Waarom niet ? Niet alle staanplaatsen hoeven een stopcontact of een laadpaal te hebben. Als je ondergronds wilt laden moet je dan de plaats reserveren.Odulleke schreef: ↑Vandaag, 11:07Je wil het gewoon niet snappen heb ik de indruk. Er zijn 25 staanplaatsen ondergronds. Dus praktisch is het niet mogelijk.Fred1950 schreef: ↑Vandaag, 10:34
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
tja Fred,Fred1950 schreef: ↑Vandaag, 09:49CV op mazout stoot uiteraard CO2 uit , en zelfs meer dan gas voor dezelfde hoeveelheid geproduceerde warmte. Over de prijs van electrische wagens mag je nog amper klagen. Voor minder dan 20.000 Euro heb je er al één. Qua verbruik zijn die ook goedkoper , en bovenal , je hebt er geen onderhoudskosten aan ( behalve nu en dan banden en ruitenwissers - om maar iets te noemen ).
maak u niet dit op dat beetje Co 2 dat een mazout verwarming uitstoot,de auto's de industrie ,de vliegtuigen ,de vracht en passagiers schepen,vrachtverkeer,en de natuur zelf,met bosbranden en vulkaan uitbarstingen,geven veeeel meer Co 2 dan de burger die zijn huis verwarmt,ook de fabrieken van de E auto's en de elektriciteit centrales ,het is niet omdat men een E-auto heeft van 20 duizend euro , dat men "proper" rijd.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Ik zou graag een stopcontact willen reserveren om mijn auto op te laden. Ha dan ga je een week moeten wachten want zolang duurt het eer er een plaatsje vrij is. Heel praktisch hoor, een week geen auto kunnen rijden.Fred1950 schreef: ↑Vandaag, 12:42Waarom niet ? Niet alle staanplaatsen hoeven een stopcontact of een laadpaal te hebben. Als je ondergronds wilt laden moet je dan de plaats reserveren.Odulleke schreef: ↑Vandaag, 11:07Je wil het gewoon niet snappen heb ik de indruk. Er zijn 25 staanplaatsen ondergronds. Dus praktisch is het niet mogelijk.Fred1950 schreef: ↑Vandaag, 10:34
-
Ge hoeft uw wagen ook niet dagelijks te laden , nietwaar , tenzij je alle dagen naar Luxemburg en terug wilt rijden. Met de nieuwste , zelfs goedkope modellen , heb je al een actieradius van +- 300 km.
Als de leiding van de ondegrondse garage niet kan verzwaard worden tot meer dan 40 Ampere mogen er ook maar 4 stopcontacten komen. Elke electrische wagen laadt met minstens 10 Ampere wisselstroom. Elk stopcontact moet uiteraard een kastje hebben met twee zekeringen erin van 10 ampere en een schakelaar.
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Voor 20.000 euro hen je misschien een kleine stadswagen ....Voor een familliewagen zit je dik over de 25.000 euro .Odulleke heeft groot gelijk . Welke gewone mins kan dees nog betalen ? En dan moet je nog die doffe ellende en rompslomp bij het opladen er nog bij nemen . Die kleine hybride van Fiat, reclame op tv , kan me evenwel bekoren .
werewoef
werewoef
AMEN en AUM