Alles Elektrisch......
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat is ook niet waar. Men kon vroeger niet "trekken" omdat er door de batterij geen plaats was voor een trekhaak. Tegenwoordig bestaat er een "knop" waarmee men sommige electrische SUV's kan instellen voor meer trekkracht , vergelijkbaar met een versnellingsbak bij een klassieke fossiel.
Raar ? Ik kies niet voor dit of dat , ik tracht van oudsher objectief te zijn. Ik loop inderdaad hoog op met China omwille van wat ze op korte termijn presteren en gepresteerd hebben ( en omwille van hun Cofucius filosofie )...
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Je schrijf confucianisme (hoewel niet eens foutloos) maar je bedoelt communisme. Het eerste klinkt moreel hoogstaander. Het tweede is een ramp.
Om je gegeil omtrent het dictatoriaal Chinees regime te verbloemen, wrijf je 'de Chinezen' een kleinigheid aan om het grote geheel - het communisme - te vrijwaren van de zware kritiek die het verdient.
Je info over de kogellagers is trouwens fout: Tesla haalt die vooral uit Japan, Zweden en Duitsland. In minieme mate ook nog enkele uit China.
Om je gegeil omtrent het dictatoriaal Chinees regime te verbloemen, wrijf je 'de Chinezen' een kleinigheid aan om het grote geheel - het communisme - te vrijwaren van de zware kritiek die het verdient.
Je info over de kogellagers is trouwens fout: Tesla haalt die vooral uit Japan, Zweden en Duitsland. In minieme mate ook nog enkele uit China.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Die van de botsauto's of rups etc maken hunne eigen stroom aan(goedkoper). Wellicht in de caravan een stroomgroep meenemen om uwe auto bij te laden.
800 volt laadt sneller, zitten er dan meer cellen in of meer serieschakelingen in?
800 volt laadt sneller, zitten er dan meer cellen in of meer serieschakelingen in?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Communisme wordt gekenmerkt door staatsbedrijven. Dat is in China al helemaal niet meer het geval. China is een autocratie , en de economie kapitalistisch geinspireerd. Van communisme is er helemaal geen sprake. En of Xi een dictator is trek ik al helemaal in twijfel. Trump uit zich al veel meer als een dictator. Het "Westen" wordt zo gemakkelijk geïndoctrineerd om een hond te vinden waarop men kan slaan ( destijds waren het de Joden , nu zijn het de moslims , nietwaar Wil-punteke van het VB ) .....
De trekhaak monteert men aan het metalen chassis , niet aan het kunststof koetswerk
Er zitten meer ( dubbel zoveel ) cellen in serie. De cellen mogen dan een lagere kWh energie opslag hebben om het totaal aan batterijenergie ongeveer gelijk het houden met een 400 Volt systeem. De cellen wegen dan ook minder en zijn kleiner in volume zodat een 800 Volt tractiebatterij niet groter of zwaarder hoeft te zijn dan een 400 Volt batterij.
Het grote voordeel van een 800 Volt systeem is dat de laadstroom kan halveren voor een aantal kWh dat men wil laden ( Volt x Ampere x uren = kWh -- als "Volt" 2 keer groter is dan kan "Ampere" 2 keer kleiner worden voor een identiek aantal kWh ) . Dat de laadsnelheid vergroot komt door het feit dat men nog steeds die kleinere cellen aan dezelfde stroomsterkte kan laden als de grotere cellen van een 400 Volt systeem.
Probleem : waar vindt ge een laadpaal die met 800 Volt kan laden ? De meeste snelladers doen het tot 400 Volt.
-
Communistische stelsel monden uit in totalitarisme. China is goed op weg: toezicht op elke plaats in de steden, controle op wat je schrijft of zegt, oppakken van dissidente geluiden.Fred1950 schreef: ↑Vandaag, 14:02Communisme wordt gekenmerkt door staatsbedrijven. Dat is in China al helemaal niet meer het geval. China is een autocratie , en de economie kapitalistisch geinspireerd. Van communisme is er helemaal geen sprake. En of Xi een dictator is trek ik al helemaal in twijfel.
China laat vrije ondernemingen toe voor zover ze passen binnen de centraal geleide visie van de het topkader. Waarom werd Jack Ma, de oprichter van Alibaba, een jaar of 5 geleden opgepakt ? Hij bekritiseerde publiekelijk Chinese financiële regulators en staatsbanken. Dat viel niet goed bij Xi. Hij moest zich enkele jaren 'onzichtbaar' houden. Zijn bedrijf kreeg zware boetes aangesmeerd.
Zo gaat dat in die "vrije economie" van China.
Een liberale staat met vrije ondernemingen laat het over aan de ondernemers zelf om te bepalen wat ze maken of verkopen en hoeveel. Dat is NIET het geval in China omdat Xi en co beslissen wat er nodig is. Vandaar dat het een communistische samenleving is maar in een ander jasje.
Meer ten gronde: de Chinese communistische leiding heeft niks meer te maken met het confucianisme. Je begrijpt de essentie daarvan niet. Ik geef je gratis enkele kapstokjes:
- in het confucianisme moet je leiderschap verdienen. Je moet moreel hoogstaand zijn. Je kunt geen leider worden door de anderen te onderdrukken. Dat is nochtans wat de CCP doet. Hun marxistisch-leninistische ideologie en politieke controle zijn tegengesteld aan het confucianisme.
- in het confucianisme moet het onderwijs de mens moreel een beter wezen maken. In de CCP is de mening dat de ideologie en het loyaal zijn aan de partij moet primeren.
- in het confucianisme komt een geordende maatschappij voort uit innerlijke discipline. In het communisme komt die orde voort uit dwang door de machthebbers. Je hebt geen geheugen maar voor anderen vermeld ik het neerslaan van het democratisch proces in HongKong. Typisch voor een communistisch regime.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Ach kom , zie eens wat Trumpie doet met zijn VS , zijn tegenstanders en de wereldeconomie ? Is dat nog "vrije economie" en "vrije meningsuiting" ? De Chineese bevolking is "doorweekt" met het Confucianisme , en dat is wat ik bewonder. Marxistisch-lenistisch of wat dan ook is vervangen door verlicht despotisme. Als er al strubbelingen zijn , zijn die meestal ook nog eens op touw gezet door buitenlanders ( CIA en dergelijke ) , en dat treed niet alleen in China op , maar overal waar er geen "vriendjes" van de Amerikanen wonen. Juist ?Wil. schreef: ↑Vandaag, 15:11Communistische stelsel monden uit in totalitarisme. China is goed op weg: toezicht op elke plaats in de steden, controle op wat je schrijft of zegt, oppakken van dissidente geluiden.Fred1950 schreef: ↑Vandaag, 14:02Communisme wordt gekenmerkt door staatsbedrijven. Dat is in China al helemaal niet meer het geval. China is een autocratie , en de economie kapitalistisch geinspireerd. Van communisme is er helemaal geen sprake. En of Xi een dictator is trek ik al helemaal in twijfel.
China laat vrije ondernemingen toe voor zover ze passen binnen de centraal geleide visie van de het topkader. Waarom werd Jack Ma, de oprichter van Alibaba, een jaar of 5 geleden opgepakt ? Hij bekritiseerde publiekelijk Chinese financiële regulators en staatsbanken. Dat viel niet goed bij Xi. Hij moest zich enkele jaren 'onzichtbaar' houden. Zijn bedrijf kreeg zware boetes aangesmeerd.
Zo gaat dat in die "vrije economie" van China.
Een liberale staat met vrije ondernemingen laat het over aan de ondernemers zelf om te bepalen wat ze maken of verkopen en hoeveel. Dat is NIET het geval in China omdat Xi en co beslissen wat er nodig is. Vandaar dat het een communistische samenleving is maar in een ander jasje.
Meer ten gronde: de Chinese communistische leiding heeft niks meer te maken met het confucianisme. Je begrijpt de essentie daarvan niet. Ik geef je gratis enkele kapstokjes:
- in het confucianisme moet je leiderschap verdienen. Je moet moreel hoogstaand zijn. Je kunt geen leider worden door de anderen te onderdrukken. Dat is nochtans wat de CCP doet. Hun marxistisch-leninistische ideologie en politieke controle zijn tegengesteld aan het confucianisme.
- in het confucianisme moet het onderwijs de mens moreel een beter wezen maken. In de CCP is de mening dat de ideologie en het loyaal zijn aan de partij moet primeren.
- in het confucianisme komt een geordende maatschappij voort uit innerlijke discipline. In het communisme komt die orde voort uit dwang door de machthebbers. Je hebt geen geheugen maar voor anderen vermeld ik het neerslaan van het democratisch proces in HongKong. Typisch voor een communistisch regime.
And by the way , hoeveel camera's staan er al in Aantwaarpen opgesteld om mensen in hun doen en laten te volgen ?
-
Een drogredenering van het zuiverste water.
"Maar hij doet het óók, agent!"
Daarmee weerleg je niks van de argumenten die ik heb aangehaald.
Tweede drogredenering: we hadden het over de leiding van het land. Niet over de bevolking.De Chineese bevolking is "doorweekt" met het Confucianisme , en dat is wat ik bewonder.
Die kleine kliek van mensen blijft de communistische principes aanhangen. D.w.z. dat zij weten wat goed is voor de anderen en dat iedereen zich moet plooien. Er kan niet getornd worden aan de almacht van de partij. Het oprichten van een partij die de CCP in vraag stelt, leidt je rechtstreeks naar de nabijgelegen vergeetput.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.