Alles Elektrisch......
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Daar bedoelde ik dan ook op hé Odulleke......
En dan kan je in het slechtste geval op grote parkings in situaties terechtkomen zoals hierboven het geval is.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Wie heeft het hier over benzine of dieselwagens Fred ?Fred1950 schreef: ↑25 sep 2026, 11:22Onze brandweer beweert dat er procentueel minder electrische auto's in de fik gaan dan benzinewagens ( of diesels ). Ik heb ooit een dieselwagen die geparkeerd stond in de fik zien gaan. De voorverwarming kaarsen bleven stroom trekken. Gevolg , alle bedrading in brand en het kleppendeksel smolt zelfs weg.Charlie Maru schreef: ↑25 sep 2026, 11:04Klein brandje op de parking van BYD........![]()
Zo'n risico kan er bestaan op grote parkings zowel bovengrond als ondergrond wanneer alle wagens elektrisch zouden zijn......
....
Een benzine/dieselwagen is veel gemakkelijker en sneller te blussen t.o. een elektrische wagen.
Hierboven wordt dus een situatie weergeven waarbij het wagenpark volledig elektrisch is, gelijkaardig aan wat onze leiders volledig zouden naartoe willen gaan.
En dat er procentueel minder elektrische wagens in de fik gaan is een beetje normaal zeker ?

-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Herlees mijn vorige post met antwoord "Juist" nog eens , ik heb er iets aan toegevoegd. "Procentueel" betekent dat er op 100 electrische wagens minder in de fik gaan dan op 100 fossiele gevallenCharlie Maru schreef: ↑25 sep 2026, 15:14Wie heeft het hier over dieselwagens Fred ?Fred1950 schreef: ↑25 sep 2026, 11:22Onze brandweer beweert dat er procentueel minder electrische auto's in de fik gaan dan benzinewagens ( of diesels ). Ik heb ooit een dieselwagen die geparkeerd stond in de fik zien gaan. De voorverwarming kaarsen bleven stroom trekken. Gevolg , alle bedrading in brand en het kleppendeksel smolt zelfs weg.Charlie Maru schreef: ↑25 sep 2026, 11:04Klein brandje op de parking van BYD........![]()
Zo'n risico kan er bestaan op grote parkings zowel bovengrond als ondergrond wanneer alle wagens elektrisch zouden zijn......
....
Een dieselwagen is veel gemakkelijker en sneller te blussen t.o. een elektrische wagen.
.....
Als fossielen dicht bij elkaar staan slaat de brand ook over op de anderen. Een electrische brandt niet heviger dan een BMW die in de fik gaat.
-
-
Ik.
Ik verdedig de electrische wagens omdat die al bij al veel veiliger zijn dan de klassieke gevallen op benzine , ook als die dicht bij mekaar staan , en ook als die bij een ongeval betrokken geraken ... Een gescheurde benzinetank die in brand vliegt brandt al even heftig als een tractiebatterij.
De kans dat er binnenin een cel van een tractiebatterij een kortsluiting optreedt wordt groter als die ouder wordt ( afgezien van een fout tijdens de productie van zo'n cel ). Koop dus nooit een tweedehands electrische wagen EN ook geen hybride die ouder is dan pakweg 6 jaar. Batterijen van plug-inn hybrides kunnen ook hevig branden , en daarenboven verouderen ze veel sneller. De hybrides die men niet hoeft op te laden is dik speelgoed. Ge gaat hiermee benzien sparen in stad en in files , maar nooit bij lange autostrade ritten.
-
Hier....momenteel aan de gang in Berchem........krijg er hem maar uit, uit die garaas......
Maak er maar wat van hé Fred.....

https://www.hln.be/antwerpen/ondergrond ... ~a805ec55/
Maak er maar wat van hé Fred.....

https://www.hln.be/antwerpen/ondergrond ... ~a805ec55/
-
Snelladers zijn in volle opmars , en dat het in Italie nog niet het van het is ligt aan de Italianen zelf. De goedkoopste BYD's kunnen nu al snelladen : van 20 % to 80 % in 30 minuten en dan rij je daar al minstens 200 km verder mee. Hoe oud is dat HLN artikel ? Fiat's zijn nu ook niet meteen state of the art. Mijn eigen effectief verbruik is steeds lager dan 15 kWh/100km , die "Granda Panda" met zijn 23,7 kWh/100km is een totaal verouderde BEV.
Die brand die Berchem moet uiteraard in het nieuws komen omdat het een electrische is. Branden in andere ondergrondse garages komen nooit in het nieuws , nietwaar ?
Die brand die Berchem moet uiteraard in het nieuws komen omdat het een electrische is. Branden in andere ondergrondse garages komen nooit in het nieuws , nietwaar ?
-
Kom....kom....Fred......
Een beetje serjeus blijven hé.....
-
Ik ben altijd serieus ...
Blijkbaar lijdt HLN aan het oude conservatieve idee dat EV's niet zouden mogen bestaan , en de fossielen de hemel ingeprezen moeten worden. Onbekend maakt onbemind. In Chineese steden rijden er amper nog fossielen rond. Daar moet het nogal branden in al hun ondergrondse garages.

De meeste branden met EV's gebeuren tijdens het laden. Laden in een ondergrondse garage met een erbarmelijk en oude electriciteits bedrading is om problemen vragen. Traag laden aan 10 Ampere is de boodschap ( en dan nog ).
De meeste branden met EV's gebeuren tijdens het laden. Laden in een ondergrondse garage met een erbarmelijk en oude electriciteits bedrading is om problemen vragen. Traag laden aan 10 Ampere is de boodschap ( en dan nog ).
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
-
Typisch voor HLN , die getakelde wagen heeft geen Belgische nummerplaat. Fake foto. Enne , dat zijn dus ook nog eens domme Belgen. Tegenwoordig zijn er genoeg sites waar je alle laadpalen in de omgeving kunt vinden ( en ook via een App ). Als je weet hoeveel km je nog af te leggen hebt ga je dus eerst en vooral een laadpaal opzoeken. Met een benzine wagen i.p.v. EV hadden die beslist ook in panne gevallen , erg veel benzinestations zijn er in Italie ook niet te vinden,
Last but not least , Europa eist dat je om de 60 km een laadpaal moet kunnen bereiken. https://www.europarl.europa.eu/news/nl/ ... e-zeevaart
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Niet elke foto in een artikel is representatief hé. Misschien hebben die mensen geen foto genomen. Zelfs hier op sennet staan foto's over Rusland en China die over het onderwerp gaan maar waarvan de juistheid niet kan bewezen worden.Fred1950 schreef: ↑Vandaag, 10:23Typisch voor HLN , die getakelde wagen heeft geen Belgische nummerplaat. Fake foto. Enne , dat zijn dus ook nog eens domme Belgen. Tegenwoordig zijn er genoeg sites waar je alle laadpalen in de omgeving kunt vinden ( en ook via een App ). Als je weet hoeveel km je nog af te leggen hebt ga je dus eerst en vooral een laadpaal opzoeken. Met een benzine wagen i.p.v. EV hadden die beslist ook in panne gevallen , erg veel benzinestations zijn er in Italie ook niet te vinden,
Last but not least , Europa eist dat je om de 60 km een laadpaal moet kunnen bereiken. https://www.europarl.europa.eu/news/nl/ ... e-zeevaart
Als die mensen zien dat er laadpalen in de buurt zijn maar ze zijn niet vrij, ze werken niet, ze zijn gevandaliseerd dan sta je daar. Ik heb zelfs al gelezen da de aatnsluitpunten niet overal conform zijn.
Europa eist : in dit geval is het dus niet zo, wat gaan ze ertegen doen?
Ik ga al meer dan 30 jaar met de wagen op vakantie en heb nog nooit tankstress gehad.