Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

gast43

29 dec 2020, 19:22

Oei fredje toch

Je bent zeer streng . Zou je niet eerst beginnen met de personen die griepje voorstelde in maart ?
en dan de vraag wanneer zal stoppen ?
Of is de bedoeling dat we niet meer moeten buitenkomen of komen de dampen naar ons toe van uit china
want daar leven ze ook op elkaar .Ze laten ook altijd de schone kanten zien van land .

Charlie Maru

29 dec 2020, 19:59

E.T. schreef:
29 dec 2020, 17:14
In tegenstelling tot Spanje heeft Vlaanderen ervoor gekozen de gevaccineerden te registreren 8O
Tja.....velen zijn nu al kudde-vee zonder het te beseffen. :roll:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

29 dec 2020, 20:17

gast43 schreef:
29 dec 2020, 19:22
Oei fredje toch

Je bent zeer streng . Zou je niet eerst beginnen met de personen die griepje voorstelde in maart ?
en dan de vraag wanneer zal stoppen ?
Of is de bedoeling dat we niet meer moeten buitenkomen of komen de dampen naar ons toe van uit china
want daar leven ze ook op elkaar .Ze laten ook altijd de schone kanten zien van land .
Als ge China niet als voorbeeld meer wilt nemen, neem dan Taïwan als voorbeeld : 23 miljoen inwoners en minder dan 10 coronadoden. Zij kunnen het , wij niet.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 30 dec 2020, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.

fregat

30 dec 2020, 08:52

Het BOIC is volop aan het lobbyen om zowat 400 mensen ( atleten en " Bobo's " ) prioritair te vaccineren in functie van de OS ! De voetbal kon niet achterblijven en wil 1000 spuiten in februari !
Er zal nog gevochten worden ....... :twisted:
Doe wel en zie niet om !

voorn

30 dec 2020, 08:58

Voor mij mogen ze de voetbal stoppen. Wat heb je aan half-zieke ploegen of juist herstelde spelers. Enkel wedstrijdvervalsing.

fregat

30 dec 2020, 10:32

voorn schreef:
Voor mij mogen ze de voetbal stoppen. Wat heb je aan half-zieke ploegen of juist herstelde spelers. Enkel wedstrijdvervalsing.
Transfereren in een lopende competitie is ook wedstrijdvervalsing evenals spelen op verschillende momenten .Maar ja voetbal is in handen van de maffia :idea:
Doe wel en zie niet om !

Fred1950

30 dec 2020, 12:58

fregat schreef:
30 dec 2020, 10:32
voorn schreef:
Transfereren in een lopende competitie is ook wedstrijdvervalsing evenals spelen op verschillende momenten .Maar ja voetbal is in handen van de maffia :idea:
Hah , ge weet het !

werewoef

30 dec 2020, 20:47

Volgens het laatste journaal doen de Belgen het uitermate goed in Europa qua cijfers besmettingen .Maar ik geef je het op een briefje of ik zweer het jullie; al dat profijt gaat de regering nu "verklooien " door de scholen terug te openen .Hou deze verdomme nogantoe nog een paar weken of een maand nog dicht . :!: Je gaat het zien, hé ; al die inspanningen van onze solidariteit bij Kerstmis de goot in . Dat de werewoef het jullie gezeid heeft ... :!: :roll: :x
AMEN en AUM

Dicksy

30 dec 2020, 21:05

Scholen dicht en terug op vakantie naar.....? :roll:

voorn

31 dec 2020, 07:49

Heb ik ook al aangehaald.
Telkens er vakantie is dalen de cijfers.
Maar wat met kinderen waarvan de ouders werken.

Dicksy

31 dec 2020, 07:55

......en begin te vaccineren bij leerkrachten, kinderen, ouders en/of grootouders die de kinderen/kleinkinderen naar school brengen/afhalen.
Idem voor werkvloer. Pak de broeihaarden scholen en werkvloer als eerste aan.

wardje

31 dec 2020, 10:11

Zo lang ze niet zeker zijn van de nevenwerkingen na een zestal weken , zullen ze de kinderen en werkenden niet inspuiten.
De derde fase is nooit volledig doorlopen , het was van rap , rap. ( haast en spoed is zelden goed).
Als ze zo zeker zijn waarom geen verplichting , trouwens een vaccin is geen geneesmiddel.
Als je leest dat ongeveer een 14000 tal mensen reeds antistoffen hebben en dat in één jaar met een korrel zout genomen , hoelang je beschermt wordt met vaccin of eigen aangemaakte antistoffen dat is ook nog koffiedik kijken, laat ons een zestal maanden verder afwachten , de voortdurende mutaties zijn tevens besmettelijker maar niet dodelijker beweren ze , maar zeker zijn ze ook niet het is trouwens nog niet lang in rotatie.
Hoor nu dat de regering de hete appel van qarantaine controle na terugkomst van reis gaat doorschuiven naar steden en gemeenten???
Dat gaan ze met de mensen die terugkeren met wagen nooit onder controle houden , wie gaat als hij terug keert zeggen tegen zijn werkgever " k ga nog een zevental dagen mij onderwerpen aan ophokplicht" en we zien dan wel, want als er één van de familieleden toch besmet blijkt kan je er nog wat dagen aan breien.
T'is dweilen met de kraan open , maar ja op papier houd dat allemaal niet in, " Ventjes tekenen dat kan een klein kind maar ze doen bewegen dat is wat anders" :D :D

Fred1950

31 dec 2020, 10:37

Gisteren efkens naar NPO2 gekeken. In Nederland vreest men midden Januari in code zwart te komen als de cijfers nog steeds blijven stijgen, en dat vooral door het gebrek aan verzorgend personeel dat er ook door ziekte uitvalt. Dat betekent triage voor de bezetting van IC bedden : een 65jarige met een hartinfarct laat men sterven om aan een 40 jarige met covid een IC bed te kunnen geven. Men gaat er geen IC bedden "reserveren" voor niet-covid gevallen ....

De scholen blijven er tot midden januari gesloten ( als ik me niet vergis ) en men denkt eraan om ze zelfs tot eind januari gesloten te houden.

De daling bij ons van een aantal dagen geleden was maar een "dipje" , gisteren en vandaag stijgen de besmetting cijfers terug tot het niveau van een paar weken geleden ( +- 3000 nieuwe besmettingen per dag ).
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 31 dec 2020, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.

verhaegen
Support SeniorenNet

31 dec 2020, 10:51

zoals er eerder al gezegd was
die weyts met zijn scholen openen , gaat alles om zeep doen , tesamen met die terugkeerders gaan dat de .......
en dat terwijl de meerderheid zich echt inspant
wraakroepend is dat
enkelband of allemaal in hotels opsluiten , want die gaan zich niet houden aan een quarantaine
en ze kenden het risico , week in quarantaine na terugkeer , géén loon , wie met vuur speelt moet maar op de blaren zitten
de gemeenschap moet niet gaan opdraaien voor wie bewust willens nillens ...........

boeffer

31 dec 2020, 11:23

Als verplicht thuiswerker is die 5 dagen quarantaine toch niet werkloos zijn. Zo ver zal men wel nagedacht hebben. Gepensioneerden, doppers en ziekenkastlopers, allen op reis.
Die media wil met de knuppel slaan maar het is een gat in de lucht.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk