Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

E.T.

01 jan 2021, 13:05

Er staan zelfs IC bedden LEEG 8O 8O 8O

Wat heel NORMAAL is :!: :!: :!:

Je kan immers maar een operatie inplannen als er bij eventuele complicaties een IC bed beschikbaar is 8)
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
Ice

01 jan 2021, 13:51

verhaegen schreef:
01 jan 2021, 12:47
ik hoop alléén dat ge nooit iemand tegenkomt die wegens corona een verlies geleden heeft en als die uw schrijfsels leest
Waarom?
Ik heb, net zoals gij en ieder ander mens, het récht om mijn vrije mening te uiten en dat hebt gij maar te respecteren, ook als je het er niet mee eens bent. :roll:
Schuldgevoelens aanpraten en emotionele chantage lukken niet bij mij, ik vind dat zelfs walgelijk. :evil:
Ice

01 jan 2021, 13:58

E.T. schreef:

Je kan immers maar een operatie inplannen als er bij eventuele complicaties een IC bed beschikbaar is 8)
Ja, die staan ook leeg...voorbehouden om de toevloed aan corona-patiënten op te vangen...die er niet zijn... :P
Djeezes, gij vindt de klepel weer niet zonder tekeningskes...hopeloos om nog uit te leggen. :twisted:

E.T.

01 jan 2021, 14:18

Of je bent zo _ _ _ _ of je vind het leuk om de zaak wat op stelten te zetten.

In ieder geval jij hebt GEEN IDEE hoe het er in een ziekenhuis aan toe gaat ...
Geloof jij nu echt dat men zomaar begint met een nieuwe heup te steken?

Enig idee hoeveel hartinfarcten, gebroken benen, verkeersslachtoffers er per dag op de spoed binnenkomen?
Maakt niet uit hoor MAAR ze moeten wel allemaal behandeld worden en eventueel komen ze op IC
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

voorn

01 jan 2021, 14:44

Uw discutie begint irritant te worden.
Welke studies hebt U gedaan om over alle chemische en medische beweringen uw mening op te dringen.
In ons gebouw loopt ook zo een eigenaar rond.
Die zelfs dreigt met een proces omdat ik de instructies van de algemeen syndicus bureau volg.
En door de 1.5 regel mondmaskers verplicht in de gangen en liften.
In ons gebouw is maar één geval gemeld; en dit na een reis.
Het gebouw telt 178 app en wij en andere flatgebouwen zijn niet van plan daar verandering in te brengen.
Na een schrijven van de advocaat van ons syndicus bureau horen we niks meer.

Idefix

01 jan 2021, 15:05

Ice schreef:
01 jan 2021, 13:51
verhaegen schreef:
01 jan 2021, 12:47
ik hoop alléén dat ge nooit iemand tegenkomt die wegens corona een verlies geleden heeft en als die uw schrijfsels leest
Waarom?
Ik heb, net zoals gij en ieder ander mens, het récht om mijn vrije mening te uiten en dat hebt gij maar te respecteren, ook als je het er niet mee eens bent. :roll:
Schuldgevoelens aanpraten en emotionele chantage lukken niet bij mij, ik vind dat zelfs walgelijk. :evil:
ice, efkes serieus, lees uw eigen schrijfsels eens goed en vraag u af of gij een mens zijt waar ge zelf vriend zou mee willen zijn.
De zon is gratis voor iedereen

bluevelvet

01 jan 2021, 15:13

Ice schreef:
01 jan 2021, 11:30

In UK werd een vrouw opgepakt omdat ze foto's maakte binnen de lége ziekenhuizen, de smoes was verstoring van de openbare orde...het publiek mag niet weten dat corona voorbij is en de ziekenhuizen leeg zijn....de angst en paniek moet erin blijven om de nepmaatregelen te kunnen blijven rekken...en sommigen trappen daar nog in. :roll:

In NL werd overal op straat nieuwjaar gevierd, zónder mondmaskers en mét vuurwerk. :P
Nieuw zeeland heeft ook al geen corona meer, daar werd zoals altijd Nieuwjaar gevierd. :P
Nos journaal
Zij is niet de enige die ging filmen, ook een man (zelfs twee meen ik) filmde in een leeg hospitaal, ongelooflijk, liep daar zomaar rond zonder ook maar ergens één beweging te zien, LEEG, LEEG, LEEG .......

Hospitalen zijn niet alleen leeg, er werden voorziene noodziekenhuizen ontmanteld.

https://summit.news/2020/12/29/reports- ... first-wave

“A report has confirmed that emergency hospitals in the UK are being dismantled and removed, despite government claims that hospitalisations from coronavirus have hit a level HIGHER than they were duringt he first wave of the pandemic back in March and April”.

Noodziekenhuizen in het VK worden ontmanteld en verwijderd, ondanks dat de overheid stelt dat ziekenhuisopnames door coronavirus van hoger niveau zijn dan tijdens de eerste golf van de pandemie in de maanden maart en april.
Rapporten in de Daily Mail (Three Nightingales - Bristol, Manchester and Harrogate - never received a Covid-19 patient, figures reveal) en de London Telegraph meldden : De ‘Nightingale-ziekenhuizen’ worden ‘stilletjes uit elkaar gehaald’ omdat er geen personeel voorhanden is.

De kosten bedroegen maar liefst £ 220 miljoen om ze op te zetten maar tijdens de gezondheidscrisis hebben ze bijna volledig leeg gestaan :idea:

bluevelvet

01 jan 2021, 15:39

Ice schreef:
01 jan 2021, 13:58
E.T. schreef:

Ja, die staan ook leeg...voorbehouden om de toevloed aan corona-patiënten op te vangen...die er niet zijn... :P
Djeezes, gij vindt de klepel weer niet zonder tekeningskes...hopeloos om nog uit te leggen. :twisted:
Jaja, voorbehouden......elke nieuwe coronapatiënt brengt geld op betaald door de overheid. Ik meen in het begin 1000€/dag en dan 500 €/dag, en het vermindert nog per dag in geval van langer verblijf. Ik weet niet juist het verschil van bedragen tussen IC-patiënten of gewone coronapatiënten.
De meeste zieken (niet IC) verlaten nu gemiddeld na drie dagen het ziekenhuis. Wordt het bed opnieuw bezet begint de premie weer van vooraf aan en vermindert het weer per dag.... als ik goed begrepen heb tenminste :roll: (ik heb het artikel niet opgeslagen).
Natuurlijk hebben ze minder inkomen of verliezen geleden door dat andere afdelingen “gesloten” werden.
We hebben daar ook al kritiek over gehoord dat veel patiënten (Kanker, diabetici, hart....) ..niet meer konden opgevolgd worden, en zelfs operaties werden uitgesteld. De gevolgen daarvan zijn nu nog niet geheel zichtbaar, maar er zijn er wel al bekend !

E.T. heeft weer niet begrepen dat er IC bedden voorbehouden worden uitsluitend voor coronapatiënten, en dat er IC bedden zijn voor andere dringende opnames.
Ik dacht van de beschikbare IC bedden er een1200-tal bestemd waren voor coronapatiënten, en indien nodig kon uitgebreid worden tot 1700. Dit getal werd niet overschreden dacht ik. Voor het ogenblik zijn er dus veel IC bedden leeg, op de corona-afdeling “wachtend” op uitsluitend nieuwe ernstige coronazieken.
Er zijn altijd IC bedden beschikbaar op een andere afdeling dan Corona voor niet-coronapatienten.

voorn

01 jan 2021, 16:25

Volgens mijn weten ( zelf opgenomen geweest voor kleine dringende ingreep) mocht daar niemand anders binnen; zelfs mijn vrouw niet. Hoe kun je dan filmen?
Ice

01 jan 2021, 16:32

@bluevelvet:
Ik geloof dat sommigen niet willen terugkeren naar het normale leven, zij willen bang blijven voor corona? Zij willen dat deze coronacrisis blijft bestaan?
Zij geloven niet dat ze belogen en bedrogen worden om de controle maatregelen in stand te houden, zij blijven liever bang voor een coronagriep dat reeds lang uitgewoed is, dan blij te zijn dat we ervan af zijn? 8O
Wíllen ze het niet weten?
Je kunt er niet eens over van gedachten wisselen want ze verketteren elk kritisch geluid! Heb je de laatste reacties al eens gelezen? 8O
Enkel erop gericht dat élke kritiek op het experimentele vaccin de mond gesnoerd moet worden op allerlei manieren..
Daar zakt mijn broek van af...ongelooflijk...

Zelfs als de who openlijk bekent dat het om een griep gaat en geen dodelijke dreiging zoals ebola, dan wordt dat niet geloofd! 8O
Voor een griepvirus zijn de buitensporige maatregelen voor een dodelijke dreiging zoals ebola niet gerechtvaardigd en zéker niet om nu nóg steeds te blijven aanhouden.

Elke arts wéét dat de cyclus van een griepvirus maximaal 10 wéken is en dan uitdooft...kunnen mensen niet meer téllen? :evil:
Zíen ze niet dat we dan al vanaf mei 2020 onnodig maatregelen door de strot geduwd krijgen voor een griepvirus dat reeds uitgestorven is...is DAT dan niet om woedend en verontwaardigd over te zijn?!
Dat wij al een héél jaar blaaskes worden wijsgemaakt met veel ellende, verwoesting van de economie enz...en dat voor NIKS?!

Wie beweert dat het datzelfde coronavirus is dat nu gemuteerd is?
Er zijn méér dan 500 soorten griepvirussen, waarvan 8 types corona en die muteren allemaal voortdurend!
Is dat iets om bang voor te zijn? Heeft het énige zin om bang te zijn voor miljárden virussen die in de lucht rondzwerven? Kun je je beschermen met miljarden vaccins tegen al die virussen? 8O Nee toch!

De lege ziekenhuizen zijn een van de bewijzen van dit bedrog en zelfs dat geloven ze niet terwijl mensen die dat bewijs fotograferen opgepakt worden om te verhinderen dat het bewijs van dit bedrog publiekelijk bekend zou worden.
Zegt dat niet genoeg??
Wat scheelt er aan de mensen tegenwoordig?
Zijn ze opeens achterlijk geworden? Kunnen ze niet meer dénken?
Willen ze geen terugkeer meer naar het normale leven? :roll:

@voorn: wat een vraag is nu dat? Nu ga je nog betwijfelen of ze in ziekenhuizen kunnen binnen geraken of wat? Is dat overigens relevant terwijl er foto's gemaakt werden en dat die mensen daarvoor opgepakt werden? Twijfel je dan nog dat ze zijn binnen geraakt? :roll:

voorn

01 jan 2021, 16:43

Als dat allemaal waar zou zijn.
Dan vraag ik me af waarom beurs giganten als AB inbev en TUI nog geen proces hebben ingespannen; na verliezen van 23 en 40 procent.
Of zitten daar debielen aan de top?
Ice

01 jan 2021, 16:50

voorn schreef:
01 jan 2021, 16:43
Als dat allemaal waar zou zijn.
Dan vraag ik me af waarom beurs giganten als AB inbev en TUI nog geen proces hebben ingespannen; na verliezen van 23 en 40 procent.
Of zitten daar debielen aan de top?
Dat kan nog komen maar....
Hoeveel steunmaatregelen hebben ze van óns belastinggeld al gekregen?
Hoeveel kleine concurrenten werden er zo al uit de weg geruimd?
Wacht nog maar wat welke gevolgen er zullen aankomen...we zijn nog niet begonnen aan de financiering van het economische herstel, nietwaar? :roll:
Het gejammer over economisch verlies moet nog maar pas beginnen...en je weet toch al wie dat allemaal zal moeten gaan betalen, hé? :evil:

bluevelvet

01 jan 2021, 17:11

voorn schreef:
01 jan 2021, 16:25
Volgens mijn weten ( zelf opgenomen geweest voor kleine dringende ingreep) mocht daar niemand anders binnen; zelfs mijn vrouw niet. Hoe kun je dan filmen?
De video niet gezien ? Ik heb er drie gezien en ze lopen de lege gangen door gelijk niets. Je kon wel in een filmpje iemand aan de balie zien zitten maar de ingang was leeg, je kon twee mensen daar ergens zien lopen, maar alle “wachtkamers” waren leeg. In de gangen zag je lege stoelen. Eenmalig kwam er iemand van security bij te pas, die de man wilde doen stoppen maar hij ging gelijk door met filmen. Ook op de parking filmde hij verder, geen auto’s te bespeuren..... het filmen duurde niet slechts seconden maar enkele minuten. Tja, misschien moeilijk te geloven, maar toch is het zo !

tokkio

01 jan 2021, 17:22

Het gejammer over economisch verlies moet nog maar pas beginnen...en je weet toch al wie dat allemaal zal moeten gaan betalen, hé?
Waarom moeten ze weten hoeveel geld de mensen op de bankrekening hebben denkt u :evil: :evil:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

bluevelvet

01 jan 2021, 17:30

tokkio schreef:
01 jan 2021, 17:22
Het gejammer over economisch verlies moet nog maar pas beginnen...en je weet toch al wie dat allemaal zal moeten gaan betalen, hé?
Waarom moeten ze weten hoeveel geld de mensen op de bankrekening hebben denkt u :evil: :evil:
Op hun bankrekening is niets, maar wat op spaarboekjes staat zijn ze misschien wel geïnteresseerd in !