covid besmetting...
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Een test wees uit dat het om een coronabesmetting ging. Daarop werden eerst de collega’s waar de persoon het meeste contact mee had getest en vervolgens de hele afdeling, zowel patiënten als personeel. Er zijn nu 7 patiënten besmet en 9 personeelsleden.Dicksy schreef: ↑06 okt 2020, 10:00https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/06 ... aine-wege/
Hoe ontstaan?
Hoe het komt dat het virus het ziekenhuis is kunnen binnendringen, daarover is al veel gepraat zegt dokter Ines Deleu. Het verbaast haar niet. “Sinds de mensen in grotere bubbels zitten, de scholen zijn open gegaan, patiëntenbezoek weer is toegelaten, de ambulante zorg weer doorgaat, is de kans op besmetting veel groter geworden.”
De dokter merkt ook dat er ‘coronamoeheid’ is: “het wordt steeds moeilijker om aan de bezoekers te vragen om de regels te volgen en dat mondmasker op te houden.”
Dat deze dokter zijn personeel ook maar eens in vraag durft stellen. Coronamoeheid zal niet alleen te vinden zijn onder de bezoekers en maar ook bij het verplegend personeel. Net zoals ook dat verplegend personeel mensen zijn van vlees en bloed en nood hebben aan sociaal contact.
Dus hopelijk rekent hij ook daar zijn personeel bij als hij zegt: “ Sinds de mensen in grotere bubbels zitten,..........” Ze zijn niet heiliger dan de paus als hij dat mocht denken.De tijd van de nonnekens is voorbij.
En wij maar afstand houden en maskers dragen .... Ik ben ervan overtuigd dat personeel onder elkaar die maatregelen niet nemen.
-
Ice
Dokter Ines Deleu, een naam om te onthouden...voorstandster van népmaatregelen voor een uitgedoofd virus...het is dus weer de schuld van versoepeling van de nepmaatregelen dat mensen een snotneus oplopen...Dicksy schreef: ↑06 okt 2020, 10:00https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10/06 ... aine-wege/
Hoe ontstaan?
Hoe het komt dat het virus het ziekenhuis is kunnen binnendringen, daarover is al veel gepraat zegt dokter Ines Deleu. Het verbaast haar niet. “Sinds de mensen in grotere bubbels zitten, de scholen zijn open gegaan, patiëntenbezoek weer is toegelaten, de ambulante zorg weer doorgaat, is de kans op besmetting veel groter geworden.”
De dokter merkt ook dat er ‘coronamoeheid’ is: “het wordt steeds moeilijker om aan de bezoekers te vragen om de regels te volgen en dat mondmasker op te houden.”
Dat deze dokter zijn personeel ook maar eens in vraag durft stellen. Coronamoeheid zal niet alleen te vinden zijn onder de bezoekers en maar ook bij het verplegend personeel. Net zoals ook dat verplegend personeel mensen zijn van vlees en bloed en nood hebben aan sociaal contact.
Dus hopelijk rekent hij ook daar zijn personeel bij als hij zegt: “ Sinds de mensen in grotere bubbels zitten,..........” Ze zijn niet heiliger dan de paus als hij dat mocht denken.De tijd van de nonnekens is voorbij.
Wie zou zulke onwetende muts nu als arts willen die nog waant dat mondmaskers verspreiding van besmetting voor verkoudheid/griep etc.. kan voorkomen terwijl haar personeel contact heeft met de buitenwereld?
En een gewone verkoudheid wordt dus al als corona besmetting gerekend om het gebrek aan corona gevallen te verdoezelen...alles is tegenwoordig corona: influenza, verkoudheid etc...als het beestje maar corona kan genoemd worden...ongeloofwaardig...maar nu hebben ze meer dan genoeg smoezen om corona levend en de TIJDELIJKE nepmaatregelen te kunnen aanhouden.
De who zal tevreden zijn met hun oproep naar regeringen om "creatief" om te gaan met de corona moeheid in heel europa om de strijd tegen de (reeds uitgedoofde) pandemie (népmedia
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Ice schreef :
Stop de angst voor Corona !
https://nederlandterugnaarnormaal.nl/
Conclusies en eisen kun je vinden onder “Nederland terug naar normaal.“
Dit staat er o.a. te lezen :
De PCR-test (corona test) kan simpelweg geen besmettingen aantonen, maar de overheid blijft positieve test uitslagen steevast besmettingen noemen.
Inmiddels zijn een loopneus, niezen, hoesten en koorts verworden tot COVID-19 klachten, echter het hele jaar door zijn er verkoudheidsvirussen actief die exact dezelfde klachten geven, dan is het vele malen aannemelijker dat dit seizoensvirus de oorzaak is van de verkoudheidsklachten en niet het coronavirus.
Ook hier spreken de grafieken boekdelen te vergelijken met de onze.
Als besluit lezen we nog :
Epidemieën zullen altijd blijven bestaan, ook aankomende winter, ook in de jaren die komen gaan............
Deze zijn altijd al onderdeel van onze samenleving geweest, zolang de mensheid bestaat!
Ik weet niet of het debat doorgaat of niet.
Een zelfde debat zou ook bij ons moeten plaats vinden ! Kan de bevolking alleen maar ten goede komen, en misschien de onterechte angst wegnemen !
“De overheid dient een actieve rol in te nemen in het wegnemen van onterechte angst” is ook een punt dat in het debat ter discussie staat.
In Nederland werd opgeroepen tot een open debat. Een open debat tussen experts. Een open debat over de inhoud. Een debat over de rechtvaardiging en proportionaliteit van de maatregelen......
En een gewone verkoudheid wordt dus al als corona besmetting gerekend om het gebrek aan corona gevallen te verdoezelen...alles is tegenwoordig corona: influenza, verkoudheid etc...als het beestje maar corona kan genoemd worden...ongeloofwaardig...maar nu hebben ze meer dan genoeg smoezen om corona levend en de TIJDELIJKE nepmaatregelen te kunnen aanhouden.
Stop de angst voor Corona !
https://nederlandterugnaarnormaal.nl/
Conclusies en eisen kun je vinden onder “Nederland terug naar normaal.“
Dit staat er o.a. te lezen :
De PCR-test (corona test) kan simpelweg geen besmettingen aantonen, maar de overheid blijft positieve test uitslagen steevast besmettingen noemen.
Inmiddels zijn een loopneus, niezen, hoesten en koorts verworden tot COVID-19 klachten, echter het hele jaar door zijn er verkoudheidsvirussen actief die exact dezelfde klachten geven, dan is het vele malen aannemelijker dat dit seizoensvirus de oorzaak is van de verkoudheidsklachten en niet het coronavirus.
Ook hier spreken de grafieken boekdelen te vergelijken met de onze.
Als besluit lezen we nog :
Epidemieën zullen altijd blijven bestaan, ook aankomende winter, ook in de jaren die komen gaan............
Deze zijn altijd al onderdeel van onze samenleving geweest, zolang de mensheid bestaat!
Ik weet niet of het debat doorgaat of niet.
Een zelfde debat zou ook bij ons moeten plaats vinden ! Kan de bevolking alleen maar ten goede komen, en misschien de onterechte angst wegnemen !
“De overheid dient een actieve rol in te nemen in het wegnemen van onterechte angst” is ook een punt dat in het debat ter discussie staat.
-
hovel - Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Inderdaad voorn! Wat een onzin zowel hier op het forum als in de aangehaalde petitie. Het raakt kant noch wal.
-
Ice
De ziekenhuizen liggen vol met verkoudheden, influenza, snotvallingen, infecties van de luchtwegen, keelontstekingen...
En aub, de holocaust werd bewezen door zes miljóen dode Joden, dat zijn feíten, daar is geen ontkennen aan.
Er werd echter tot op heden nog geen énkele corona-dode bewézen...wel mét corona maar niet dóór corona...dat werd overigens al meerdere keren bewezen met FEITEN en naar verwezen...
Je hebt wel gelijk dat corona ook een oorlogssituatie is: van overheden tegen hun eigen bevolking maar dan moet je met gezond verstand naar de feiten kijken en je angst effe aan de kant zetten om helder te kunnen denken..
-
Ice
Kunnen jullie akkoord gaan met deze onbetwistbare FEITEN?
Of is dat ook onzin?bluevelvet schreef: ↑06 okt 2020, 14:41Als besluit lezen we nog :
Bestaan er geen miljarden en miljarden virussen en bacteriën die ONMOGELIJK allemaal uitgeroeid kunnen worden waardoor menselijk leven ónmogelijk zou worden want die hebben we nódig om te kunnen leven én wij bestaan zelf voor 60% uit virussen....
Als we jullie gedachtengang zouden volgen, dan moet de mensheid zichzelf dus uitroeien om aan de pandemieën, epidemieën en virussen te kunnen ontsnappen?
Wat is dan de onzin?
-
Horus1 - Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Zeg Ice, weet jij wel wie dokter Ines Deleu is? Zij is diensthoofd van de afdeling medische oncologie in A'pen. Als jij al zou weten wat dat is. Hoop dat je er nooit moet zijn. Ik vraag mij af waar jij het pure lef vandaan haalt om mensen die én een medische scholing én verantwoordelijkheidszin aan de dag hebben onderuit te schofferen! Heb jij een medische background, buiten je flut Xandernieuws en andere hoax-en? Dacht het niet, je bent gewoon een intriest persoon.
-
bluevelvet - Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Griep doodde afgelopen week in Groot-Brittannië 10 keer zoveel mensen als het coronavirus, blijkt uit officiële statistieken. Al 14 weken op rij eist het griepvirus meer levens dan Covid-19, schrijft The Sun.
https://www.thesun.co.uk/news/12797238/ ... s-14-week/
FLU and pneumonia killed 10 times more people in the UK than coronavirus in the last week, official statistics show.
It's the 14th week in a row in which more people have died after contracting the seasonal winter bug than Covid-19 in England and Wales.
Nepnews, Onzin ? hovel, voorn
FLU and pneumonia killed 10 times more people in the UK than coronavirus in the last week, official statistics show.
It's the 14th week in a row in which more people have died after contracting the seasonal winter bug than Covid-19 in England and Wales.
Nepnews, Onzin ? hovel, voorn
Laatst gewijzigd door bluevelvet op 06 okt 2020, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ice
Ik hoef dat niet te weten, titels garanderen geen kennis en al helemaal niet dat ze de wijsheid in pacht zouden hebben. Dokters staan al lang niet meer op een voetstuk.Horus1 schreef: ↑06 okt 2020, 16:00Zeg Ice, weet jij wel wie dokter Ines Deleu is? Zij is diensthoofd van de afdeling medische oncologie in A'pen. Als jij al zou weten wat dat is. Hoop dat je er nooit moet zijn. Ik vraag mij af waar jij het pure lef vandaan haalt om mensen die én een medische scholing én verantwoordelijkheidszin aan de dag hebben onderuit te schofferen! Heb jij een medische background, buiten je flut Xandernieuws en andere hoax-en? Dacht het niet, je bent gewoon een intriest persoon.
Gij moet eens leren respect op te brengen voor de VRIJE MENINGSUITING want ge weet precies niet wat dat betekent.
Ik hoef helemaal geen medische scholing of 'background' te hebben om mijn mening te geven, de medisch geschoolde, nog wel diensthoofd, zou zich moeten schamen voor haar onwetendheid op haar eigen vakgebied..
Overigens komt gij toch ook enkel maar om te schofferen onder het voorwendsel van mee te discussiëren, je geeft zelfs je mening niet eens, alleen azijnpissen en afgunstig verwijten maken naar andere forumleden omdat hun vrije mening je niet aanstaat.
En je projectie naar mij als persoon wordt geschat naar haar waarde: NUL en waardeloos, kijk maar eens in de spiegel.
-
Ice
Nee, bluevelvet, dan noemen ze the sun een roddel- en sensatieblaadje om de inhoud weer als ongeloofwaardig menen te kunnen bestempelen...bluevelvet schreef: ↑06 okt 2020, 16:30Griep doodde afgelopen week in Groot-Brittannië 10 keer zoveel mensen als het coronavirus, blijkt uit officiële statistieken. Al 14 weken op rij eist het griepvirus meer levens dan Covid-19, schrijft The Sun.
Nepnews, Onzin ? hovel, voorn![]()
-
Horus1 - Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Ik hoef mijn mening niet telkenmale te herhalen, jij daarentegen wel en dan nog dagdagelijks, wat slechts 1 ding bewijst . Projectie naar jou als persoon: neen laat maar, mag het niet gedroomd hebben. En wat jij vrije meningsuiting noem, tja....een dictatuur heeft er niets aan. Doe jij maar rustig verder Ice, mij best je, maakt je wel onsterfelijk belachelijk. Maar blijkbaar is dat jou streefdoel. Ken ook een adept van jou theorieën, tot hij zelf opgenomen werd.
Laatst gewijzigd door Horus1 op 06 okt 2020, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Vermits de naam Ines Deleu gevallen is in een artikel wat ik heb aangehaald ga ik er toch even reageren.Horus1 schreef:
Zeg Ice, weet jij wel wie dokter Ines Deleu is? Zij is diensthoofd van de afdeling medische oncologie in A'pen. Als jij al zou weten wat dat is. Hoop dat je er nooit moet zijn. Ik vraag mij af waar jij het pure lef vandaan haalt om mensen die én een medische scholing én verantwoordelijkheidszin aan de dag hebben onderuit te schofferen! Heb jij een medische background, buiten je flut Xandernieuws en andere hoax-en? Dacht het niet, je bent gewoon een intriest persoon.
Ik ken verschillende personen die bij gewone mensen alsook bij risico patiënten aan huis komen. Als ik hen hoor vertellen wat zij allemaal gedaan hebben, naar waar zij op verlof geweest zijn, naar welke feestjes ze geweest enz... tijdens hun verlof en wat zij gedaan hebben in het weekend kan men zich de vraag stellen of diensthoofden van ziekenhuizen, WZC, thuisverzorging enz.... eigenlijk weten wat en waar hun personeel uitspoken/uithangen na hun uren. Hoe groot hun bubbels zijn, respecteren zij altijd en overal de maatregelen, ook privé, die zijn uitgevaardigd?
Dat is de essentie waarom ik dit artikel geplaatst heb en ook nadrukkelijk gesteld heb:
Hierop heeft Fred1950 terecht gereageerd met:“Sinds de mensen in grotere bubbels zitten, de scholen zijn open gegaan, patiëntenbezoek weer is toegelaten, de ambulante zorg weer doorgaat, is de kans op besmetting veel groter geworden.”
Ze mag dus ook eerst haar eigen personeel eens in vraag stellen vooraleer ze wild om zich heen begint te schoppen. Ze zal haar werk zeker kennen, daar twijfelt niemand aan, maar zoals je leest gaat haar personeel in deze ook niet vrijuit maar daar geen woord over.Een test wees uit dat het om een coronabesmetting ging. Daarop werden eerst de collega’s waar de persoon het meeste contact mee had getest en vervolgens de hele afdeling, zowel patiënten als personeel. Er zijn nu 7 patiënten besmet en 9 personeelsleden.
Meer moet er niet achter gezocht worden.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
@Figarreto
Public Health Passenger Locator Form niet hadden ingevuld,hoeveel "moslims" die terug keerde van Marokko of Turkey hebben dat gedaan denkt u.....ook Vliegen draaide rond de pot als men haar vroeg op VTM wie die bevolking's groep dan wel is......die "moslims" zijn er heilig van overtuigd dat hun alla ze wel gaat beschermen, en als er dan al iemand naar het ziekenhuis moet, komt heel de entourage ,en familie er naar toe,en ik laat het in het midden dat ze wel of niet een bescherming dragen,daarom zit Brussel vol met corona besmettingen, en is heel het land er de dupe van.
Dus iedereen wilt zijn zegje doen, de ene al straffer dan de andere, als ze maar in beeld komen he
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/we ... ~aa6eee46/
Kijk en dat is het, ze durven paard en kar niet noemen,en ze durven er ook geen maatregelen tegen treffen, in het beging van de pandemie hebben ze Vlamingen beboet omdat ze .....op een bankje zitten, en ze hebben er ook beboet omdat ze geen of onjuist een mondmasker dragen, ook mensen die uit vakantie kwamen , en datOok zag ik Steven Van Gucht melden dat het hoog tijd is om "bepaalde bevolkingsgroepen" beter te informeren.
Public Health Passenger Locator Form niet hadden ingevuld,hoeveel "moslims" die terug keerde van Marokko of Turkey hebben dat gedaan denkt u.....ook Vliegen draaide rond de pot als men haar vroeg op VTM wie die bevolking's groep dan wel is......die "moslims" zijn er heilig van overtuigd dat hun alla ze wel gaat beschermen, en als er dan al iemand naar het ziekenhuis moet, komt heel de entourage ,en familie er naar toe,en ik laat het in het midden dat ze wel of niet een bescherming dragen,daarom zit Brussel vol met corona besmettingen, en is heel het land er de dupe van.
Dus iedereen wilt zijn zegje doen, de ene al straffer dan de andere, als ze maar in beeld komen he
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/we ... ~aa6eee46/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.