Klimaat
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De bazin van de ECB - Lagarde - wil de Europeanen 11.700.000.000.000 afhandig maken. Met de beste bedoelingen, natuurlijk.
Daartoe moeten de schapen eerst de daver op het lijf krijgen. En dus komen de rampscenario's boven.
Maar de data is anders: de kosten voor grote natuurrampen dalen (stippellijn rechts).

Daartoe moeten de schapen eerst de daver op het lijf krijgen. En dus komen de rampscenario's boven.
Maar de data is anders: de kosten voor grote natuurrampen dalen (stippellijn rechts).


pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Tegenwoordig smeren de media de rampen breed uit over de voorpagina's. Beelden zeggen veel meer dan woorden... en zo ontstaat bij sommige mensen de indruk dat het einde van de aarde nabij is. Zo'n vaart zal het wel niet lopen. Maar we moeten ons de vraag stellen of de wereld in de toekomst meer en meer met grote rampen zal geconfronteerd worden.
https://www.frankdeboosere.be/vragen/vraag145.php
Rampen hebben er altijd al geweest.......
Aardbevingen zijn een van de dodelijkste natuurrampen . In de afgelopen 20 jaar hebben ze meer dan een half miljoen mensen gedood en meer dan 120 miljoen mensen getroffen. Aardbevingen doodden 58% of 721.318 mensen. Stormen doodden 16% of meer dan 199.000 mensen.
Rampen zijn bepalend geweest voor de geschiedenis van Nederland. Denk bijvoorbeeld aan de Sint-Elisabethsvloed in 1421 of de Watersnoodramp van 1953, toen mensen, dieren en dorpen verdronken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Overstrom ... China_1931
https://www.frankdeboosere.be/vragen/vraag145.php
Het draait om "geld" en Lagarde denkt dat ze 11.700 miljard de wereld gaat redden maar de natuur laat zich niet dwingen,de natuur gebruikt zijn eigen krachten,de landen die steeds oorlog voeren, hebben 10X meer kracht(Atoom)dan de natuur,en dat is nog veel verwoestherder.......Bazin van de ECB - Lagarde - wil de Europeanen 11.700.000.000.000 afhandig maken. Met de beste bedoelingen, natuurlijk.
Daartoe moeten de schapen eerst de daver op het lijf krijgen. En dus komen de rampscenario's boven.
Rampen hebben er altijd al geweest.......
Aardbevingen zijn een van de dodelijkste natuurrampen . In de afgelopen 20 jaar hebben ze meer dan een half miljoen mensen gedood en meer dan 120 miljoen mensen getroffen. Aardbevingen doodden 58% of 721.318 mensen. Stormen doodden 16% of meer dan 199.000 mensen.
Rampen zijn bepalend geweest voor de geschiedenis van Nederland. Denk bijvoorbeeld aan de Sint-Elisabethsvloed in 1421 of de Watersnoodramp van 1953, toen mensen, dieren en dorpen verdronken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Overstrom ... China_1931
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat geld dient om ons tegen de gevolgen te beschermen , bvb. het aanleggen van hogere dijken , afwatering , waterboringen in droge streken in Afrika , enz ... Mij kan me alleszins niets verwijten. Ik rij al bijna al 11 jaar vol-electrisch voor jou en mijn gezondheid. En voor mijn verwarming verbruik ik per jaar maar evenveel mazout als een grote truck die 5000 km heeft afgelegd. Als iedereen in het overconsumerende Westen eens geen vliegtuig meer zou nemen gaan ook die een steentje bijdragen. De straalmotor uit 1971 die men aanzet om in noodgeval electriciteit aan te maken verbruikt per uur 7000 liter kerosine. Grof omgerekend produceert die dus ook 7000 liter ( iets meer zelfs ) CO2 in de vorm van droogijs als men de uitstoot zou invriezen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/11/05 ... kort-afwe/
Een totale idiote miskleun uitvinding van een 10-jarige , men had turboprops zoals die in de Airbus A400M steken moeten gebruiken. Die bestonden in de jaren '70 ook al , de Russische "Bear" vliegt met dergelijke motoren
Een truboprop motor :
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Minder , veel minder omdat het rendement veel groter is. Men kan de generator meteen aan de as van de turboprop koppelen waar oorsponkelijk de schroef aan gekoppeld werd i.p.v. de uitstoot door de windtunnel schroef te duwen. Een vliegtuig met turboprop's verbruikt ook veel minder per afgelegde kilometers dan een gelijkaardig ding met puur straalmotoren. En wat vliegsnelheid betreft , die Russische "Bear" haalt een snelheid van 700 km/h , even snel als een gelijkaardig vliegtuig met straalmotoren.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Mij kan me alleszins niets verwijten. Ik rij al bijna al 11 jaar vol-electrisch voor jou en mijn gezondheid.
En die elektriek die komt van windmolens , en zonnepanelen zeker,of toch maar voor de zekerheid van kool en gascentrales,dus bent dus ook een groene die denkt dat Vlaanderen onder een glazen stolp ligt,
Er zijn nu een paar vulkanen die uitbarsten, Maar wat als de supervulkaan Campi Flegrei in Italië uitbarst?
https://www.quest.nl/natuur/geologie/a4 ... nederland/
Al dat stof en rook komt over Europa,ook de uitstoot van de vliegtuigen ,het verkeer, de kachels ,de vracht en cruise schepen,
En met uw kachel verbrand u ook nog meer dan duizend liter mazout....
dus als u denkt dat u met uw vol -elektrische auto , de lucht kwaliteit gaat verbeteren,droom maar groen verder

En die elektriek die komt van windmolens , en zonnepanelen zeker,of toch maar voor de zekerheid van kool en gascentrales,dus bent dus ook een groene die denkt dat Vlaanderen onder een glazen stolp ligt,
Er zijn nu een paar vulkanen die uitbarsten, Maar wat als de supervulkaan Campi Flegrei in Italië uitbarst?
https://www.quest.nl/natuur/geologie/a4 ... nederland/
Al dat stof en rook komt over Europa,ook de uitstoot van de vliegtuigen ,het verkeer, de kachels ,de vracht en cruise schepen,
En met uw kachel verbrand u ook nog meer dan duizend liter mazout....
dus als u denkt dat u met uw vol -elektrische auto , de lucht kwaliteit gaat verbeteren,droom maar groen verder
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
audibac - Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
- Locatie: Haspengouw
Dit zijn de vliegtuigen
https://www.vliegtuigvolgen.be/
En dit de schepen
https://www.marinetraffic.com/en/ais/ho ... 3.0/zoom:6
Een hele hoop hé
https://www.vliegtuigvolgen.be/
En dit de schepen
https://www.marinetraffic.com/en/ais/ho ... 3.0/zoom:6
Een hele hoop hé
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
En de auto's, camions en ander gerij ?audibac schreef: ↑16 nov 2024, 18:04Dit zijn de vliegtuigen
https://www.vliegtuigvolgen.be/
En dit de schepen
https://www.marinetraffic.com/en/ais/ho ... 3.0/zoom:6
Een hele hoop hé![]()
(zonder die schepen en vliegtuigen liggen 80% van de winkelrekken leeg....
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
kerosine prijs x 100 , 't zou wel beteren als men 500 Euro moet betalen voor een vliegticket zoals dat in de jaren '80 gebruikelijk was ( omgerekend naar de huidige index )
... neen , maar als iedereen in Vlaanderen en voor de Vlaamsche lucht meedoet wel
Een moderne kolencentrale kan een rendement van 46 % halen ( https://energiewijzer.nl/energiebegripp ... ncentrale/ ).Omdat een electrische wagen een rendement van 100 % heeft , en als ik dan rij op electriciteit uit zo'n centrale haal ik dus een rendement van ook 46 % . Jij met je fossiel op benzine of diesel haalt zelfs nooit een rendement van 30 %. De uitstoot aan CO2 is er evenredig mee.
... en wat als men nu eens al die CO2 van centrales en industrie zou opvangen en invriezen ? Dat is een grondstof , weet je , dat de fabrikanten van spuitwater en bier / wijn kunnen gebruiken.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
tokkio schreef: ↑
Gistere n, 16:40
....
dus als u denkt dat u met uw vol -elektrische auto , de lucht kwaliteit gaat verbeteren,droom maar groen verder![]()
![]()
... neen , maar als iedereen in Vlaanderen en voor de Vlaamsche lucht meedoet wel..... [/quote
Fred, Fred, droom maar verder met uw Vlaamse lucht...
Wat denkt u hier van....
Copernicussatelliet legt pluim Saharastof van 700 kilometer lang vast boven Middellandse Zee
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/11/16 ... opernicus/
En weet u dat onze moederster,de Zon een grote invloed heeft op de opwarming, of ijstijden van de aarde.
https://www.klimaatfeiten.nl/oorzaken/zon
en dit is de uitleg van Frank De Boosere...
https://www.frankdeboosere.be/vragen/vraag136.php
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
MichelN - Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
- Locatie: Groot-Leuven
Fredje, een eersteklasseticket voor een vlucht met Singapore Airlines naar de gelijknamige stad in een A380 kost een matige 11.000 euro. In business is dat slechts 5000€. PS: die vluchten zaten stampvol (447 passagiers).
Op Frankfurt alleen al, de grootste Europese luchthaven, werken 70.000 mensen in alle mogelijke geledingen van de industrie, vergelijk dat met jouw elektrisch naaimachientje dat 1500km per jaar bolt, als het weer een beetje meezit. Mijn jongste heeft met een paar vluchten in de benen naar Nagoya en Melbourne de afgelopen paar jaar ook al aardig wat airmiles verzameld, ook in business...
"Les socialistes aiment tellement les pauvres qu'ils en fabriquent" (Jacques Godfrain)
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Je bent daar blijkbaar fier op , maar hoeft dat allemaal wel ? Als je zoon ginder geen pakjes moet dragen kunnen samenkomsten ook per videoconferentie. In de jaren '80 reisde ik regelmatig heen en weer naar Muenchen om er aan brainstorm samenkomsten deel te nemen. Als er toen al videoconferentie bestond waren mijn reisjes helemaal niet nodig geweest.
Dus ... de kerosine prijs x 1000 i,p.v. x 100 . Het zou al een mooie prestatie zijn als het dagelijks vliegverkeer zou halveren.
