Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

voorn

04 feb 2021, 09:32

Van zodra de risico groepen en de 65+ gevaccineerd zijn zal de intensieve en doden drastisch dalen.
En kan alles terug normaal als bij een griep epidemie.

Fred1950

04 feb 2021, 09:36

Artesia schreef:
04 feb 2021, 08:45
Fred1950 schreef:
03 feb 2021, 23:07
Nederland heeft de kaap van 1 miljoen geregistreerde besmettingen overschreden. Geen champagne maar een glaasje prik is meer dan goed genoeg voor die gasten :mrgreen:
Ja en die meer dan 103.000.000 besmette personen in de wereld zijn allemaal doodgevallen ook zeker?
Op die geregistreerde besmettingen zijn er iets meer dan 2.244.000 doden geregistreerd! Zoooooooooo dodelijk is Covid! Voor mij mag die cinema stoppen!
https://covid19.who.int/
't Is ook alleen maar dodelijk voor een ander en niet voor jezelf, nietwaar ... :roll: U doet maar, zelfs al liggen er tientallen te creperen langs de straat, ik red en bescherm mezelf wel. Ga nu maar eens naar Portugal ....

Al diegenen onder de '50 die nu nog ziek worden zouden van mij niet meer verzorgd "hoeven" te worden. Dat ze zichzelf maar behelpen met een aspirineke .... :evil:

Dicksy

04 feb 2021, 09:52

Fred1950:
't Is ook alleen maar dodelijk voor een ander en niet voor jezelf, nietwaar ... :roll: U doet maar, zelfs al liggen er tientallen te creperen langs de straat, ik red en bescherm mezelf wel. Ga nu maar eens naar Portugal ....

Al diegenen onder de '50 die nu nog ziek worden zouden van mij niet meer verzorgd "hoeven" te worden. Dat ze zichzelf maar behelpen met een aspirineke .... :evil:
Als ze eens preventief een aspirientje nemen bestaat dan de kans niet dat ze niet ziek worden en verzorgd dienen te worden Anders gaat ge nooit aan uw besmettingsgraad komen van (-)10/dag? Ik wens het u niet dat we tot het einde der dagen tot een besmettingsgraad zouden dalen van 11/dag want dan zit gij voor de rest van uw dagen opgesloten. :roll: :lol:

dafke

04 feb 2021, 10:01

Die asperientjes zijn die niet gevaarlijk? 8O

Fred1950

04 feb 2021, 10:15

Dicksy schreef:
04 feb 2021, 09:52
Fred1950:

Als ze eens preventief een aspirientje nemen bestaat dan de kans niet dat ze niet ziek worden en verzorgd dienen te worden Anders gaat ge nooit aan uw besmettingsgraad komen van (-)10/dag? Ik wens het u niet dat we tot het einde der dagen tot een besmettingsgraad zouden dalen van 11/dag want dan zit gij voor de rest van uw dagen opgesloten. :roll: :lol:
Als ik mijn Chinese vrienden hier binnenhaal zitten we op de kortste keren onder de 10 besmettingen per dag. :lol:

Fred1950

04 feb 2021, 10:17

dafke schreef:
04 feb 2021, 10:01
Die asperientjes zijn die niet gevaarlijk? 8O
De meeste bloedverdunners zijn aspiri-tientjes in een andere verpakking en met een hard laagje errond ( trage absorptie ) :D

Wil.

04 feb 2021, 10:43

Je leest hier nogal wat, hoor:

Fred1950 schreef:
04 feb 2021, 09:36
Afbeelding

Elke week 1 mens die stierf in die groep onder 50 jaar. Van alle jongere personen kan op de grafiek zelfs niets gezien worden. Naar het schijnt is er ook nog één jonge veertiger bezweken in Purmerend.

Mondmaskers!!! Handen ontsmetten!!! Afstand houden!!!
Het gezond verstand (?) wordt blijkbaar aangetast alvorens de symptomen opduiken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43

04 feb 2021, 11:00

Wil: Je leest hier nogal wat, hoor:

Weet je dat nu maar pas . :wink:

gast43

04 feb 2021, 11:11

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210203_96547015

800.000 Vlamingen met onderliggende ziekte krijgen voorrang bij vaccinatie.
Voorrang bij vaccinatie voor risicopatiënten klinkt mooi, maar huisartsen zien nu al verschillende problemen: “Helse taak om ze snel op te sporen”

Zo’n 800.000 Vlamingen met een ernstige medische aandoening zullen over enkele weken “prioritair” worden gevaccineerd tegen het coronavirus, zo besliste de overheid woensdag. Huisartsen vrezen echter voor onvolledige patiëntenlijsten “omdat niemand goed weet hoe we al deze mensen gaan vinden.”
Er was al langer gezegd dat -65-jarigen met een erg zwakke gezondheid eerder zouden worden ingeënt dan het grote publiek, dat vermoedelijk pas in juni aan de beurt is.

Woensdag bereikten de verschillende ministers van Volksgezondheid een akkoord over wie allemaal in aanmerking komt. Zo gaat het om mensen met diabetes of chronische luchtwegproblemen. In totaal zijn zo’n 15 ernstige aandoeningen opgelijst. Vlaanderen vermoedt dat het om zo’n 800.000 mensen gaat.

Vraag is nu hoe de overheid hen gaat vinden. Vlaams welzijnsminister Wouter Beke (CD&V) legde woensdag in het Vlaamse parlement uit dat daarvoor de patiëntengegevens van huisartsen worden gekruist met gegevens van de mutualiteiten. Dat zal grotendeels automatisch verlopen. Verschillende huisartsenverenigingen vrezen dat het in de praktijk niet zo gemakkelijk zal verlopen, om verschillende redenen:

Als ze nu al problemen hebben , is toch niet zo moeilijk mutualiteit raadplegen
Je krijgt toch ook papieren van adviserend geneesheer die medicatie goedkeuren .
of problemen met de mensen die niet verzekerd zijn :?: :idea: . Wat gaan ze doen
met nationaliteiten die niet geregistreerd zijn waar ze geen weet van hebben die in ons land verblijven . :?: :idea:

Fred1950

04 feb 2021, 11:21

gast43 schreef:
04 feb 2021, 11:00

De "jongeren" onder de 50 doen het meestal zichzelf aan door hun eigen slordigheid. Ik heb daar geen kompassie meer mee. De rest van de bevolking ( en de economie ) moet hierdoor maar blijven lijden , en dat terwijl men met strenge maatregelen en zelfdiscipline in China al zo goed als na 6 maanden reeds van het virus vanaf was. Als iedereen maar blijft zagen en klagen over de maatregelen , wel , los dan de teugels , maar dan moeten ze ook maar "hun plan" trekken. We zullen dan wel zien of de crematoria het nog kunnen bijhouden.

Wil.

04 feb 2021, 11:25

China, zélfdiscipline?? Discipline zal al eufemistisch genoeg zijn, denk ik.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

04 feb 2021, 11:38

.... en diegenen die China niet lusten, die moeten dan maar naar Taïwan kijken. Daar leven ook Chinezen met zelfdiscipline ....

Dicksy

04 feb 2021, 12:14

Fred1950 schreef:
.... en diegenen die China niet lusten, die moeten dan maar naar Taïwan kijken. Daar leven ook Chinezen met zelfdiscipline ...
Volgens China is de discipline in Taiwan dan toch nog niet wat het moet zijn. Ze hebben blijkbaar een verschillende visie over discipline. :roll:

Fred1950

04 feb 2021, 12:23

Dicksy schreef:
04 feb 2021, 12:14
Fred1950 schreef:
.... en diegenen die China niet lusten, die moeten dan maar naar Taïwan kijken. Daar leven ook Chinezen met zelfdiscipline ...
Volgens China is de discipline in Taiwan dan toch nog niet wat het moet zijn. Ze hebben blijkbaar een verschillende visie over discipline. :roll:
Maar ze passen dezelfde zelfdiscipline toe. :D Confucius , weet je wel, en respect voor de medemens en natuur, en ook nog een portie altruïsme en empathie .... Met dat alles tezamen kluts je een gezonde omelet. :lol:

gast43

04 feb 2021, 12:28

gast43 schreef: ↑Vandaag, 11:00

Fred1950
De "jongeren" onder de 50 doen het meestal zichzelf aan door hun eigen slordigheid. Ik heb daar geen kompassie meer mee. De rest van de bevolking ( en de economie ) moet hierdoor maar blijven lijden , en dat terwijl men met strenge maatregelen en zelfdiscipline in China al zo goed als na 6 maanden reeds van het virus vanaf was. Als iedereen maar blijft zagen en klagen over de maatregelen , wel , los dan de teugels , maar dan moeten ze ook maar "hun plan" trekken. We zullen dan wel zien of de crematoria het nog kunnen bijhouden.

Fred1950 hoe komt dat nu bepaalde steden zo erg hebben ook Vlaams Brabant .
Graag u Mening
Plus scholen sluiten rustoorden kliniek ( veel patiënten opgenomen kliniek .)
Je kan China niet vergelijken met ons , want die hebben veel strengere normen gehad
dan bij ons .
Zeg liever dat EU en regering tekortschieten op alle vlakken , en dat wij bij de laatste horen
vaccin . Was maar simpel griepje
En dan gaan we nog zwijgen over degene die geen vaccin willen onder andere immigranten
die hier te werk zijn gesteld als verpleging dat die terug vertrekken naar land van herkomst .
Gaan we er dan op vooruit :?: En tot slot reisverbod en grenzen sluiten .
Laatst gewijzigd door gast43 op 04 feb 2021, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.