Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

verhaegen
Support SeniorenNet

05 feb 2021, 19:23

wie zegt der dat ik de schuld op die kleine zelfstandige steek ?
waar heb ik dat geschreven ?
t'is zelfs zo als ze aan dit tempo blijven inenten het nog 3 jaar zal duren eer ze 70% bereikt hebben

politiekers is altijd hetzelfde , populistische .........
voor wat geven die virologen nog raad , als die raad toch in de wind geslagen wordt
als ik van die virologen was , namen ze allemaal ontslag en liet die kiekens hun plan trekken

maar een politieker kan dan ook niet verantwoordelijk gesteld worden voor zijn daden en beslissingen
en dat is der verkeerd aan

ge weet dat mondmaskers op straat niet méér verplicht zijn
of moeten alléén oude mensen verplicht worden op straat een mondmasker te dragen , en de rest niet ?

Fred1950

05 feb 2021, 19:40

benq schreef:
05 feb 2021, 19:10
verhaegen schreef:
05 feb 2021, 17:59
binnen 3 weken wordt de start (aftrap) van coronagolf nr 3 gegeven
is nu beslist door een bende kiekens
en wie is zal daar de verantwoordelijkheid voor dragen ?

aan dit tempo van inenten zal het nieuwjaar geweest zijn vooraleer .....
Sorry, maar je moet niet alleen aan uw eigen denken hé,
Ga eens in de schoenen staan van een (voorbeeld) kleine haarkapper

Het zijn de mensen zelf die schuld hebben en niet de kleine zelfstandige.

Dagelijks zie ik nog oude mensen op straat lopen zonder mondmasker,
Zonder masker op straat lopen is geen probleem en dat mag. Ge moogt alleen geen '"klappeke" doen. Het zijn vooral diegenen die besmet zijn zonder symptomen, die de kappers gaan besmetten .... en dan breekt terug de hel los. Vergelijk het met één besmet personeelslid ( nu de kapper ) in een woonzorgcentrum die op één avond 10 oudjes heeft besmet tijdens "het wassen van het poepke" .... ( en nu het knippen van het haar , dat gebeurt niet op een 1,5 meter afstand , nietwaar ).

Er zal maar verlossing komen als het virus nog eens muteert waarbij 20-ers en 30-ers OOK zwaar ziek worden, dan pas zullen sommigen hun verstand krijgen. En ik hoop dat die mutatie er komt ( ! ) , en de kans ervoor wordt alsmaar groter zolang de bestaande varianten blijven circuleren.

Wil.

05 feb 2021, 20:13

Er zal maar verlossing komen als het virus nog eens muteert waarbij 20-ers en 30-ers OOK zwaar ziek worden, dan pas zullen sommigen hun verstand krijgen. En ik hoop dat die mutatie er komt ( ! ) , en de kans ervoor wordt alsmaar groter zolang de bestaande varianten blijven circuleren.
Zo kennen we onze pappenheimer .

Voor u ook het beste voor dit jaar, hé!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pol55

05 feb 2021, 20:49

Op 22 januari dit jaar : besmettingen per dag 1.963 vandaag 2.349.
De dagelijkse ziekenhuisopnames ongeveer gelijk: 125 vandaag 121.
Geen uitzicht op versoepelen.
De cijfers zouden maximaal mogen zijn 800 en 75 gedurende DRIE opeenvolgende WEKEN.....vooraleer er enige versoepelingen zouden mogen komen.

Helaas zijn we nog ver af van die cijfers......
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

benq

06 feb 2021, 08:29

verhaegen schreef:
05 feb 2021, 19:23
wie zegt der dat ik de schuld op die kleine zelfstandige steek ?
waar heb ik dat geschreven ?
Dat zeg ik toch niet,
Je moet goed lezen,
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

voorn

06 feb 2021, 10:21

Als ge op pensioen bent is het gemakkelijk klappen.
Als ge in de horeca zou werken of in de evenementen sector zou je wel anders klappen.
Ik ga er zelfs op vooruit. Geen koffietje na de rit geen etentje geen kapper of pedicure.
Visclub kantine dicht.....inpakken en naar huis, verder vervelen.

pol55

06 feb 2021, 10:53

Als ge in de horeca zou werken of in de evenementen sector zou je wel anders klappen. Voorn: Ik ken er 2 (vrouwen van 40 jaar) die al bijna 1 jaar op de covid afdeling van het plaatselijk ziekenhuis werken, die klappen ook anders....alle 2 besmet geweest en in afzondering voor10 dagen alle 2 hebben ze 3 kinderen (dat is effen HARD op de tanden bijten, ge moogt gerust zijn) ook alle 2 ziek geweest van de recente covid inspuiting en werken nog steeds op de covid afdeling...
Laatst gewijzigd door pol55 op 06 feb 2021, 11:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

Prima Vera

06 feb 2021, 10:55

benq schreef:
05 feb 2021, 19:10
verhaegen schreef:
05 feb 2021, 17:59
binnen 3 weken wordt de start (aftrap) van coronagolf nr 3 gegeven
is nu beslist door een bende kiekens
en wie is zal daar de verantwoordelijkheid voor dragen ?

aan dit tempo van inenten zal het nieuwjaar geweest zijn vooraleer .....
Sorry, maar je moet niet alleen aan uw eigen denken hé,
Ga eens in de schoenen staan van een (voorbeeld) kleine haarkapper

Het zijn de mensen zelf die schuld hebben en niet de kleine zelfstandige.

Dagelijks zie ik nog oude mensen op straat lopen zonder mondmasker,
Ja en dan, je moet niet zeveren én het niet erger maken dan het al is!
Niemand is verplicht om met mondmasker op straat rond te lopen én dat is ook te gek voor woorden! Waarom zou je, het is nog altijd gezonder om de frisse lucht te kunnen binnen happen. Wie ben jij om de mensen dat te verbieden? Trouwens virologen/experten zijn er tegen om op straat een mondmasker te drage én dan ga jij de mensen nog eens veroordelen omdat ze het niet doen? Eerst zeggen dat het de mensen hun eigen schuld is en als ze doen wat de exp/viro zeggen ze nog eens natrappen? Laf vind ik dat.

voorn

06 feb 2021, 11:07

Als je frisse lucht wil hebben ga je naar het bos of park of ga vissen zoals ik dan hoef je geen masker.
Maar niet op straat.
Als ik aan het gebouw op de bank zit doe ik telkens het masker voor als iemand nadert

Prima Vera

06 feb 2021, 11:12

Gewoon op straat hoef je ook geen masker, als dat zo is dan had je dat al tientallen jaren moeten dragen.
Loop je in een overvolle straat dan zou ik het ook aanraden. In een gewone dagdagelijkse straat vind ik het totaal not done én zoals ik zei zelfs virologen/experten raden het af. Waarom slimmer als zij willen zijn?

_Jos_

06 feb 2021, 11:44

Er zijn steden waar het verplicht is om een mondmasker op straat te dragen, zoals in Lier
https://www.lier.be/Meest_recente_nieuw ... binnenstad
Binnen de stadsvesten en dit elke dag tussen 8 en 18 uur, daar zijn heel wat rustige straatjes bij...

Prima Vera

06 feb 2021, 12:12

Akkoord, als de stad het je verplicht is het iets anders. In Schoten in de centrumstraten, daarbuiten ook niet.
Maar hier gaat het dus over de vrijwillige basis. En dan vind ik het not done dat men de vinger wijst naar de mensen die geen masker dragen. Daar gaat het hem hier toch over?
Laatst gewijzigd door Prima Vera op 07 feb 2021, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.

_Jos_

06 feb 2021, 12:36

Inderdaad, komt nog bij dat steden verschillende regeltjes hebben. Als je bv van Lier (waar mondmasker in binnenstad ook op de fiets verplicht is) naar bv Antwerpen rijdt, dan moet je bij wijze van spreken eerst een half uur opzoekwerk doen om te weten waar wat verplicht is of niet mag.

Fred1950

06 feb 2021, 12:48

Prima Vera schreef:
06 feb 2021, 11:12
Gewoon op straat hoef je ook geen masker, als dat zo is dan had je dat al tientallen jaren moeten dragen.
Loop je in een overvolle straat dan zou ik het ook aanraden. In een gewone dagdagelijkse straat vind ik het totaal not done én zoals ik zei zelfs virologen/experten raden het af. Waarom slimmer als zij willen zijn?
Gezond verstand gebruiken, dan hoeven de experten er zelfs geen spraakwater aan te verspillen. Soms krijg ik de indruk dat sommigen niet eens zelf meer kunnen nadenken in de stijl van " de experten zeggen" , en dat terwijl die experten alleen maar het allerbelangrijkste vertellen. Er is zo veel meer waardoor je corona besmet kunt geraken ... en ook niet besmet kunt geraken.

In België wint het virus stilletjes aan terug terrein, alsof het met moeite een zware blok beton van maatregelen voor zich aan het voortduwen is. Elke , maar dan ook elke versoepeling is een overwinning van het virus. In Nederland gaan de cijfers terug bergop.

Nu , mij kan het geen bom meer schelen wat er gebeurt, ik gedraag me als een "Professor T" met maatregelen op zijn Chinees ( Australië is nu ook die weg opgegaan ) , en voor de rest : "let the beast go" voor wat ik als tweederangs denkende burgers beschouw.

Dicksy

06 feb 2021, 12:55

Fred1950 schreef:
Nu , mij kan het geen bom meer schelen wat er gebeurt, ik gedraag me als een "Professor T" met maatregelen op zijn Chinees ( Australië is nu ook die weg opgegaan ) , en voor de rest : "let the beast go" voor wat ik als tweederangs denkende burgers beschouw.
Als je die maartregelen op zijn chinees volgt zou ik toch kunnen of moeten veronderstellen dat je chinees kunt lezen dus toch maar blindelings geloven wat de MSM en Google je voorkauwen over China want persvrijheid en China is als vuur en water, onverenigbaar. Dat weet je toch hé? :roll: :lol:

En niet te pessimistisch zijn Fred1950, het is gekomen en zal ook wel weer weggaan. :lol: