Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

verhaegen
Support SeniorenNet

07 feb 2021, 12:14

ik gebruik gewoon uvc met ozon
van zolang corona der is
ik was dus voorbereid

Fred1950

07 feb 2021, 14:53

MichelN schreef:
07 feb 2021, 12:09
Fred1950 schreef:
07 feb 2021, 11:27
Ik ben nogal een "Professor T" nietwaar ? :lol: :lol:
Nee, een ongelooflijke zeurkous die, ondanks al die stilaan belachelijke rituelen, zelf besmet is geraakt.
Maar misschien ook niet omdat mijn Abbexa testsetjes valse positieven konden tonen. Ik heb me nogal ziek gevoeld met enkele van de typische covid symptomen in maart en april van vorig jaar, maar toen was er nog geen sprake van het dragen van een masker, had ik die testsetjes nog niet, en dacht ook dat het allemaal maar niet zo gevaarlijk en van voorbijgaande aard was. "We" weten het wel met nog steeds continu 2500 nieuwe besmettingen per dag al beter, nietwaar.

Hobo

08 feb 2021, 06:35

MichelN schreef:
07 feb 2021, 12:09
Fred1950 schreef:
07 feb 2021, 11:27
Nee, een ongelooflijke zeurkous die, ondanks al die stilaan belachelijke rituelen, zelf besmet is geraakt.
Bij recente politie-interventies in huizen en/of appartementen,
waar groepjes mensen lockdown-feestjes organiseerden,
werd o.a. ook lachgas :lol: aangetroffen.

Zou dat helpen tegen de verzuring :!: :?:

H.

gast43

08 feb 2021, 08:11

Ongelezen bericht Vandaag, 06:35

MichelN schreef: ↑Gisteren, 12:09
Fred1950 schreef: ↑Gisteren, 11:27
Bij recente politie-interventies in huizen en/of appartementen,
waar groepjes mensen lockdown-feestjes organiseerden,
werd o.a. ook lachgas :lol: aangetroffen.

Zou dat helpen tegen de verzuring :!: :?:

H.

Tegen verzuring bestaat geen vaccin dat ben of dat ben je niet Hobo :wink:

tokkio

09 feb 2021, 16:12

Anders is het gesteld met de baar van de kar die je moet vasthouden om er mee rond te kunnen rijden. Persoonlijk draag ik vinyl handschoenen, en ontsmet die OVERvloedig met handgel waarmee ik dan de baar inwrijf, en zo ga ik dan met handschoenen aan de supermarkt binnen. Als ik terugkeer gaat alles de koffer in , dan gaat de kar terug , ontsmet ik nogmaals mijn handen ( met handschoenen aan ) en ga terug naar mijn auto om de klink van de koffer er mee te ontsmetten en terug de koffer te openen. Dan doe ik eerst de linker handschoen uit en werp die in de koffer , dan de rechter handschoen vanaf de rand ervan en die gaat ook de koffer in. En uiteraard .... draag ik een FFP2 masker, die gaat eraf als ik in de auto zit. Thuis blijft alles drie dagen in de koffer liggen, en als ik het toch zou nodig hebben wordt het eerst met een handspuit met 99 % alcohol erin ontsmet. Het FFP2 masker wordt bij thuiskomst ook meteen ontsmet met die 99 % alcohol en die leg ik dan te drogen.

Ik ben nogal een "Professor T" nietwaar ? :lol:
Ik zou dat "professor "maar weglaten Fred 1950,ik vraag mij af hoe u met al die maatregelen die u treft nog besmet kunt geraken,alhoewel uw immuniteit wel faalt ,of zijn het uw bloedprikken die niet goed zijn, want in een ander topic schreef u dat u al 2 maal besmet bent geweest, eens in april (of was het eind mei) en in oktober...maar geeft u wel toe dat u misschien de veroorzaker zou geweest zijn van X aantal besmettingen :mrgreen:
als mijn eigen bloedprik testsetjes niet liegen ben ik al twee keer besmet geweest zonder symptomen, één keer eind mei, en één keer nu eind oktober. Na één week testte ik telkens terug negatief. Als ik de domme kloot had uitgehangen en zonder masker had rondgelopen kon ik toen een aantal mensen besmet hebben.
Maar u beweerd ook dat de mutatie van het virus sterker wordt,omdat het telkens langs een dier passeert,en dat de 20 tot 30 jarigen er erg van gaan krijgen door dat sterker virus.....
Fred1950 schreef: ↑
05 feb 2021, 19:40
.....
Er zal maar verlossing komen als het virus nog eens muteert waarbij 20-ers en 30-ers OOK zwaar ziek worden, dan pas zullen sommigen hun verstand krijgen. En ik hoop dat die mutatie er komt ( ! ) , en de kans ervoor wordt alsmaar groter zolang de bestaande varianten blijven circuleren.
Dat virus muteert,er zijn al + 4000 varianten, doordat het zich telkens deelt, en dat de kopie steeds iets anders is,dat heeft niets met een dier te maken, ook de ouderdom speelt geen rol voor dat virus, of de mens nu 1 maand is of 100 jaar ,als het kan binnen dringen in het lichaam is het tevreden,het WAO is nog steeds aan het uitzoeken vanwaar het feitelijk komt,dus dat fabeltje dat de virologen ons proberen wijs te maken dat kinderen niet besmet worden,daar zijn ze nu ook van terug gekomen, straks gaan ze in de crèche nog een mondmasker moeten opzetten.....de regeringen maken misbruik van de angst die ze zaaien om het land naar de kl***ten te helpen, en onnodige boeten uit te schrijven,ze lopen rond als kiekens zonder kop, en ze kunnen nu eens echt niets goed organiseren, de soap voor het vaccineren is nog niet gedaan, als het niet moeilijk is gaan ze wel zorgen dat het moeilijk wordt,angst en terreur is hun leuze nu,en daar maken ze misbruik van.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

09 feb 2021, 17:25

Hoeveel bedraagt die boete voor de 2de rangburger die zich niet weet te gedragen ? 250 Euro , nietwaar , dat zou minstens 750 Euro mogen bedragen , en bij herhaling 2750 Euro, plus 14 dagen cachot :twisted:

Hoe ik als "Professor T" ( dat is toch die zotte prof die aan smetvrees lijdt , nietwaar ) nog besmet kan geraken? Wel , door een aerosol als ik bvb. de apotheker binnen stap. Dat zijn kleine ruimtes waar meestal ik niet alleen binnen sta, en waar dan nog meestal mensen staan "waar iets aan mankeert" , en dat kan een covid geval zijn die denkt dat hij een verkoudheid heeft. ....
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 09 feb 2021, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.

tokkio

09 feb 2021, 17:29

Fred1950 schreef:
09 feb 2021, 17:25
Hoeveel bedraagt die boete voor de 2de rangburger die zich niet weet te gedragen ? 250 Euro , nietwaar , dat zou minstens 750 Euro mogen bedragen , en bij herhaling 2750 Euro, plus 14 dagen cachot :twisted:
De Van ranst gaat kwaad zijn op u :mrgreen:
https://www.hln.be/izegem/bezoek-marc-v ... ~add459a0/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

boeffer

09 feb 2021, 22:14

De gemakbril en deksel moet ook naar beneden als ge doortrekt. Die aerosolen kunnen ook covid bevatten. Dus als ge't ruikt moet ge weg gaan of is het al te laat.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

gast43

09 feb 2021, 23:33

Fred1950 Je spreekt over boete's

Wat doet de regering met ons regels en wetten opleggen , vaccin waarom kunnen die niet correcte datum behouden voor (ziekenhuis personeel ) Wordt uitgesteld of naar latere datum . Zouden ze die niet beter gasboete geven aan de regering en eentje die lang op de maag blijft liggen .
T'is er echt aan overgaan . Dat de mensen het moe worden en beu , kan ik best inkomen Wordt zware catastrofe wat de mensen nu meemaken zelfstandige dat halen ze nooit meer op .Mogen nog zoveel geld inpompen lees vandaag 50 miljard terug inpompen .
Oh was maar simpel griepje we zijn strakjes jaar verder en we staan nog even ver .

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210118_95650671

Eerste uitbraak binnen de kliniek op 18/01/2021

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210128_95953814

Tweede uitbraak binnen de kliniek 28/01/2021

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210209_95753892

Derde uitbraak binnen de kliniek 09/02/2021

Dit ziekenhuis voert weer opnamestop in na derde corona-uitbraak: “We proberen patiënten alleen op een kamer te leggen”

Op de campus in Dendermonde geldt tot en met de krokusvakantie een opnamestop voor alle niet-dringende opnames en ingrepen. Ook niet-dringende technische onderzoeken en endoscopie worden uitgesteld. Voor opnames via de spoeddienst wordt waar mogelijk uitgeweken naar omliggende ziekenhuizen. De raadplegingen gaan wel gewoon verder.

Zodus moet je niet gaan aanmelden voor operatie op dit moment . :evil: :evil:

Fred1950

10 feb 2021, 08:39

gast43 schreef:
09 feb 2021, 23:33
Fred1950 Je spreekt over boete's

Wat doet de regering met ons regels en wetten opleggen , vaccin waarom kunnen die niet correcte datum behouden voor (ziekenhuis personeel ) Wordt uitgesteld of naar latere datum . Zouden ze die niet beter gasboete geven aan de regering en eentje die lang op de maag blijft liggen .
.....
Men wil mensen "een vooruitzicht geven" , puur omwille omdat ze er om zagen. Maar het ligt verdomme 100 % aan de bevolking zelf of dat vooruitzicht waar gaat worden of niet. Als mensen foert zeggen en het virus blijven verspreiden gaat er nooit een deftig vooruitzicht komen, zelfs als het vaccin al volop wordt toegediend.

Blijkbaar lopen er in het AZ Sint-Blasius een stel idioten rond die geen snars afweten van hygiëne en hoe zich tegen besmetting te beschermen. Is de directeur een non-believer of een antivaxxer misschien ?

Als er een gasboete moet uitgeschreven moet worden, schrijf die dan uit aan de vaccin producenten die hun afspraken niet nakomen. Men kan maar roeien met de riemen die men heeft.

Artesia

10 feb 2021, 09:11

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210209_98076072

Men kweekt angsthazen alsof het om de meest dodelijke ziekte ooit gaat :roll:
En zo te lezen hier trappen er velen nog in ook!
Het is dan nog hilarisch dat diegenen die compleet paranoide zijn en zowat in een ontsmettingsbubbel leven al twee keer besmet zijn geraakt! :lol:

Fred1950

10 feb 2021, 09:15

Artesia schreef:
....
Het is dan nog hilarisch dat diegenen die compleet paranoide zijn en zowat in een ontsmettingsbubbel leven al twee keer besmet zijn geraakt! :lol:
Maar ik besmet op dat moment geen andere personen. :) Anderen zijn zelfs te dom om te beseffen dat ze besmet zijn. :roll:

miel

10 feb 2021, 10:00

De regering geeft 60 miljoen aan de evenenmentensector.
Hadden ze die 60 miljoen gebruikt om te spenderen aan wat duurdere vaccins dan had iedereen er van geprofiteerd omdat ze dan “vollentee “ hadden kunnen vaccineren.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

benq

10 feb 2021, 10:28

miel schreef:
10 feb 2021, 10:00
De regering geeft 60 miljoen aan de evenenmentensector.
Hadden ze die 60 miljoen gebruikt om te spenderen aan wat duurdere vaccins dan had iedereen er van geprofiteerd omdat ze dan “vollentee “ hadden kunnen vaccineren.
Dus U persoonlijk opteert dan voor vele werklozen die nadien aan den dop staan en meer gaan kosten.
Man toch, niet goed bezig jij. :evil:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Artesia

10 feb 2021, 10:37

Fred1950 schreef:
10 feb 2021, 09:15
Artesia schreef:
....
Maar ik besmet op dat moment geen andere personen. :) Anderen zijn zelfs te dom om te beseffen dat ze besmet zijn. :roll:
Hilarisch! Als men niet beseft dat men besmet is zal het wel allemaal zo 'dodelijk' niet zijn zeker?! De cijfers van de WHO bevestigen dat nog ook!