Elektrische wagens
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Er waren vroeger wel meer netwerken op 3 x 220 V.
Elektrische motoren voor grote machines zoals liften welke standaard draaien op " 380 V drijfkracht" kunnen vervangen worden of door een aangepaste uitvoering of aangepaste schakelapparatuur.
Voor de gewone gebruiker is er dus geen probleem.
Wat het opladen betreft zou het mij verbazen dat met die 3x22O via emulatie onvoldoende vermogen kan verkregen worden voor een snellaadpaal.
Elektrische motoren voor grote machines zoals liften welke standaard draaien op " 380 V drijfkracht" kunnen vervangen worden of door een aangepaste uitvoering of aangepaste schakelapparatuur.
Voor de gewone gebruiker is er dus geen probleem.
Wat het opladen betreft zou het mij verbazen dat met die 3x22O via emulatie onvoldoende vermogen kan verkregen worden voor een snellaadpaal.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Transformatorke plaatsen, kost niet zoveel .... https://erea.be/gb/transformers/spt-100000.htmIce schreef: ↑17 jan 2020, 10:09.......Brussel kampt met een elektriciteitsnet dat op de meeste plaatsen niet uitgerust is om snelle laadpalen aan te sluiten.
Verschillende particulieren en bedrijven die een zwaardere aansluiting vragen voor een elektrische wagen, krijgen van de netbeheerder Sibelga te horen dat het distributienet in de straat daar niet op voorzien is.
Bij de uitbouw van het Brusselse elektriciteitsnet begin 20ste eeuw werd gekozen voor een 230 voltnet in plaats van een 400 voltnet, dat beter geschikt is voor apparaten met een hoog vermogen.
Het betekende minder koperen kabels onder de grond en dus een besparing. Hoewel stap per stap wordt omgeschakeld, ligt nog in 88 procent van de Brusselse straten 230 volt.
Dat is nefast voor de aansluiting van laadpalen.
Enkel de traagste laadkasten kunnen rechtstreeks op het 230 voltnet aangesloten worden.
Wie daarmee thuis of op het werk een Tesla, Audi E-tron of een Mercedes EQC wil volladen, heeft minstens 11 uur tot zelfs meer dan 24 uur nodig.
Sommige modellen, zoals de elektrische Smart of vroegere versies van de Renault Zoë, kunnen zelfs niet laden op het eenfasige net van 230 volt.
Hun batterij weigert dienst.
De man die men op de VRT radio2 interviewde had het er ook over ...
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Wie zei nog dat elektrisch rijden goedkoper zal worden ?
https://www.hln.be/geld/consument/-welk ... ~a7364e7a/HLN schreef: “De welkomstfase is afgelopen”, zegt Michael Hajesch, CEO van Ionity, aan electrive. Tot nu toe betaalden klanten van het grootste open netwerk van snellaadpalen in Europa een vast tarief van 8 euro per oplaadbeurt, maar vanaf 31 januari wordt dat 79 cent/kWh. Voor de flinkere modellen elektrische wagens zal een tankbeurt zo al snel minstens 47 euro kosten.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Ge moet al flink idioot zijn om telkens aan een laadpaal te gaan hangen. Thuis laden kost maximaal 30 cent/kWh.Charlie Maru schreef: ↑17 jan 2020, 11:04Wie zei nog dat elektrisch rijden goedkoper zal worden ?
https://www.hln.be/geld/consument/-welk ... ~a7364e7a/HLN schreef: “De welkomstfase is afgelopen”, zegt Michael Hajesch, CEO van Ionity, aan electrive. Tot nu toe betaalden klanten van het grootste open netwerk van snellaadpalen in Europa een vast tarief van 8 euro per oplaadbeurt, maar vanaf 31 januari wordt dat 79 cent/kWh. Voor de flinkere modellen elektrische wagens zal een tankbeurt zo al snel minstens 47 euro kosten.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Doet geen afbreuk aan het feit dat het uitmelken begonnen is. Iemand moet het lef hebben om als eerste zijn prijzen te verhogen en de rest volgt.Fred1950 schreef:
Ge moet al flink idioot zijn om telkens aan een laadpaal te gaan hangen. Thuis laden kost maximaal 30 cent/kWh.
-
Ice
En gij denkt dat ge thuis gaat kunnen ontsnappen aan de duurdere elektriciteitsprijzen, niet enkel om je e-melkkoe op te laden maar zelfs om je onderbroeken te kunnen wassen?Fred1950 schreef: ↑17 jan 2020, 11:14https://www.hln.be/geld/consument/-welk ... ~a7364e7a/
Ge moet al flink idioot zijn om telkens aan een laadpaal te gaan hangen. Thuis laden kost maximaal 30 cent/kWh.
Och ja, jij krijgt een speciale aan-off knop, onafhankelijk van je huishoudelijk gebruik, om je e-autootje verplicht op te kunnen laden om beurt op gezette tijden om pieken en stroomuitval te vermijden?
Zalig de simpelen van geest....
-
"SOF" laadt al vijf jaar aan het stopcontact voor minder dan 6 Euro/100km. Als de electriciteitsprijs stijgt, dan zal dat ook voor u en voor iedereen het geval zijn. Koop dan maar alvast een "geel hesje" om mee op straat te komen. 's Nachts 3 uur laden aan 10 Ampere veroorzaakt geen stroompieken, en ge rijdt er 's anderdaags al zeker 50 km verder mee. In het weekend laat ge de wagen dan eens "vol" tanken ( laden dus ). Slimme mensen vinden altijd wel een oplossing, daar worden ze rijk van.Ice schreef: ↑17 jan 2020, 12:17En gij denkt dat ge thuis gaat kunnen ontsnappen aan de duurdere elektriciteitsprijzen, niet enkel om je e-melkkoe op te laden maar zelfs om je onderbroeken te kunnen wassen?Fred1950 schreef: ↑17 jan 2020, 11:14https://www.hln.be/geld/consument/-welk ... ~a7364e7a/
Och ja, jij krijgt een speciale aan-off knop, onafhankelijk van je huishoudelijk gebruik, om je e-autootje verplicht op te kunnen laden om beurt op gezette tijden om pieken en stroomuitval te vermijden?
Zalig de simpelen van geest....![]()
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Ga er dan eens mee op reis....Fred1950 schreef: ↑17 jan 2020, 11:14Ge moet al flink idioot zijn om telkens aan een laadpaal te gaan hangen. Thuis laden kost maximaal 30 cent/kWh.Charlie Maru schreef: ↑17 jan 2020, 11:04Wie zei nog dat elektrisch rijden goedkoper zal worden ?
Of zijn het alléén idioten die op reis gaan ?
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
SOF, wordt het niet eens hoog tijd dat u terug gaat inloggen onder uw eigen nickname? Is uw ego echt zo groot dat u een alterego moet gebruiken om uw mening hier op het forum te plaatsen. Denk dat niemand het u zal aanwrijven en waarom zouden ze ook.Fred1950 schreef:
"SOF" laadt al vijf jaar aan het stopcontact voor minder dan 6 Euro/100km. Als de electriciteitsprijs stijgt, dan zal dat ook voor u en voor iedereen het geval zijn. Koop dan maar alvast een "geel hesje" om mee op straat te komen.
-
De slimmen nemen de trein, huren een grote wagen of een mobilhome. Dan mag het voor die ene keer al eens een fossiel geval zijn.Charlie Maru schreef: ↑17 jan 2020, 13:09Ga er dan eens mee op reis....Fred1950 schreef: ↑17 jan 2020, 11:14Ge moet al flink idioot zijn om telkens aan een laadpaal te gaan hangen. Thuis laden kost maximaal 30 cent/kWh.Charlie Maru schreef: ↑17 jan 2020, 11:04Wie zei nog dat elektrisch rijden goedkoper zal worden ?
https://www.hln.be/geld/consument/-welk ... ~a7364e7a/
Of zijn het alléén idioten die op reis gaan ?
-
Heeft u hier nooit gelezen dat SOF zijn account heeft laten verwijderen nadat hij verbannen is geweest wegens een cynische bijdrage ?Dicksy schreef: ↑17 jan 2020, 13:39SOF, wordt het niet eens hoog tijd dat u terug gaat inloggen onder uw eigen nickname? Is uw ego echt zo groot dat u een alterego moet gebruiken om uw mening hier op het forum te plaatsen. Denk dat niemand het u zal aanwrijven en waarom zouden ze ook.Fred1950 schreef:
"SOF" laadt al vijf jaar aan het stopcontact voor minder dan 6 Euro/100km. Als de electriciteitsprijs stijgt, dan zal dat ook voor u en voor iedereen het geval zijn. Koop dan maar alvast een "geel hesje" om mee op straat te komen.![]()
-
Ik heb mijn account ook een keer volledig laten verwijderen uit eigen beweging. Al mijn berichten die er toen opstonden kregen de benaming 'Gast.' U kunt nu ook zien dat ik sedert 11.06.2019 terug ben ingelogd en dit met dezelfde nickname als toen ik mij liet verwijderen.Fred1950 schreef:
Heeft u hier nooit gelezen dat SOF zijn account heeft laten verwijderen nadat hij verbannen is geweest wegens een cynische bijdrage ?
-
Ik zal hem dat meteen eens doormailen, maar ik vrees dat hij het niet meer zo goed ziet zitten met SeniorenNet. Hij is nu bijzonder actief op allerhande fora die iets met alternatieve energievoorziening te maken hebben.Dicksy schreef: ↑17 jan 2020, 13:49Ik heb mijn account ook een keer volledig laten verwijderen uit eigen beweging. Al mijn berichten die er toen opstonden kregen de benaming 'Gast.' U kunt nu ook zien dat ik sedert 11.06.2019 terug ben ingelogd en dit met dezelfde nickname als toen ik mij liet verwijderen.Fred1950 schreef:
Heeft u hier nooit gelezen dat SOF zijn account heeft laten verwijderen nadat hij verbannen is geweest wegens een cynische bijdrage ?
-
Fred1950 schreef:
k zal hem dat meteen eens doormailen, maar ik vrees dat hij het niet meer zo goed ziet zitten met SeniorenNet. Hij is nu bijzonder actief op allerhande fora die iets met alternatieve energievoorziening te maken hebben.
-
Geloof wat ge niet laten kunt.