Transgender
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Ik kan mij al inbeelden wie dit soort mensen zijn die dit de beste openingsceremonie in jaaaaaaren vonden.Organisatoren van Spelen komen met excuses nadat apostelen afgebeeld werden als dragqueens
De organisatoren van de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Parijs hebben excuses aangeboden aan katholieken en andere christelijke groeperingen die zich ergerden aan een bepaalde scène. Daarbij werd naar hun mening de draak gestoken met het bijbelse verhaal van het Laatste Avondmaal.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De organisatie heeft 'hoogtepunten' uit de Franse cultuur naar voor gebracht tijdens die openingsceremonie.
De referentie aan het schilderij van Da Vinci is overduidelijk. Ik vraag me af wat dit werk, dat niet eens in Frankrijk te vinden is, op die opening kwam doen? Die montgolfière , ja, dat snap ik. Marie Antoinette zonder hoofd, dat zie ik ook nog wel, maar dat Laatste Avondmaal past er langs geen kanten in.
De vertoning puilde uit van de woke-franjes en het werd alle kijkers in de maag gesplitst zonder dat er enige vraag om was. Maar om het 'inclusief' te maken, moest er wellicht iets in die trant bij zeker?
Tussen haken: in Frankrijk was de kleding ten tijde van dat laatste avondmaal helemaal niet 'vrouwenkleding voor mannen' , tenzij iemand mij bewijsmateriaal van het tegendeel kan voorleggen. Het ging hier tenslotte om het etaleren van de Franse cultuur; niet die van het Midden-Oosten.
De referentie aan het schilderij van Da Vinci is overduidelijk. Ik vraag me af wat dit werk, dat niet eens in Frankrijk te vinden is, op die opening kwam doen? Die montgolfière , ja, dat snap ik. Marie Antoinette zonder hoofd, dat zie ik ook nog wel, maar dat Laatste Avondmaal past er langs geen kanten in.
De vertoning puilde uit van de woke-franjes en het werd alle kijkers in de maag gesplitst zonder dat er enige vraag om was. Maar om het 'inclusief' te maken, moest er wellicht iets in die trant bij zeker?
Tussen haken: in Frankrijk was de kleding ten tijde van dat laatste avondmaal helemaal niet 'vrouwenkleding voor mannen' , tenzij iemand mij bewijsmateriaal van het tegendeel kan voorleggen. Het ging hier tenslotte om het etaleren van de Franse cultuur; niet die van het Midden-Oosten.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Ten tijde van het veronderstelde laatste avondmaal liepen zowel vrouwen als mannen in het geromaniseerde Gallia ( het latere Frankrijk min of meer)rond in een tunica- een soort kleed/jurk. Het plebs droeg daaronder vaak niets .
Laatst gewijzigd door frits1955 op 29 jul 2024, 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Neen, nu wordt er één dag later nog eens iets over gezegd en het is voorbij.
Toen de Deense krant een handvol cartoons plaatste, was het maandenlang kabaal over heel de wereld en vielen er doden. Ook jaren later werden nog mensen vermoord omwille van een paar cartoons in een gazetje.
Dát is wat er bedoeld wordt met 'dan is het kot te klein'.

frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Thomas Jolly- bedenker van de ceremonie- probeert die bedenkelijke dragqueen toestand - te koppelen aan een soort heidens feest met o.a. Dionysos (god van de wijn en het gezuip) , zijn dochter Sequanna, godin van de Seine en verder zou daar ook Apollo, 1 van de goden op de Olympos acte de presence geven.. en zo zijn we bij de Olympische Spelen.
Slechte smaak? Zeker wel. Artistiekerig gedoe? Zeker wel. Bedoeling om de brave katholieken te bruskeren? Geloof ik niks van.
..
Slechte smaak? Zeker wel. Artistiekerig gedoe? Zeker wel. Bedoeling om de brave katholieken te bruskeren? Geloof ik niks van.
..
-
Hier een tweet van "een intellectueel" die verbaasd is dat zoveel barbaren niet eens de gelijkenis zien met met het werk van Jan van Bijlert: 'Feest van de Goden'

(Feest van de Goden is ook geschilderd door o.a. Greco en Titian)
Maar daarop kwam dan de reactie van ex-gouden medaille-olympiër en nu transvrouw Caytlin Jenner, die schreef:

(Feest van de Goden is ook geschilderd door o.a. Greco en Titian)
Maar daarop kwam dan de reactie van ex-gouden medaille-olympiër en nu transvrouw Caytlin Jenner, die schreef:

Slecht nieuws voor 'mannen die eruitzien als vrouwen' : steniging is niet de enig mogelijke islamitische straf.
(hoofden) Afhakken is veel humaner dan een dodelijke injectie of elektrocutie, zegt deze wijze mens

(hoofden) Afhakken is veel humaner dan een dodelijke injectie of elektrocutie, zegt deze wijze mens

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Blijkbaar een man die de koe bij de horens wil vatten om dit 'probleem' aan te pakken ipv van tot op het einde der dagen er over te praten, ratelen, klappen, kleppen, babbelen, kwebbelen, ouwehoeren, kakelen, kwekken, snateren, keuvelen, kwetteren, klessebessen, enz......
-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850