Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

13 feb 2021, 09:12

Dicksy schreef:
12 feb 2021, 22:42
....

Lees hier het artikel maar. Het is uw befaamde alleswetende slimme goeroe-viroloog Mar(c)xist Van Ranst op 02/02/2021:

https://www.demorgen.be/nieuws/ontsnapp ... ~bbfe1bf8/
...

Fout Dicksy ... Van Ranst heeft een fantasietje de wereld ingestuurd in verband met dat "samenvloeien" (*).... Dat de Britse en de anderen op zichzelf muteren is normaal , en hoe meer mensen besmet zijn en hoe langer het virus circuleert, des te groter de kans wordt dat dit gebeurt. De Chinezen hebben gelijk ... en dat is zeer strenge maatregelen zodat het virus zo vlug mogelijk uitsterft.

(*) en dan moet nog bewezen worden dat de journalisten wel degelijk zijn woorden correct hebben geïnterpreteerd, die verstaan er de kloten van en maken er wel eens hun eigen versie van. Van Ranst kan het ook niet steeds perfect verwoorden, en dus verkeerd interpreteerbaar door nitwits. Dat verschillende varianten in één en dezelfde cel kunnen voorkomen kan , maar die gaan elk hun eigen leven leiden en niet met mekaar gaan "paren". :lol: ....

Dicksy

13 feb 2021, 09:25

Fout Dicksy ... Van Ranst heeft een fantasietje de wereld ingestuurd in verband met dat "samenvloeien" (*)....
(Misschien) niet zijn enige fantasietje :!: :roll:
en dan moet nog bewezen worden dat de journalisten wel degelijk zijn woorden correct hebben geïnterpreteerd, die verstaan er de kloten van en maken er wel eens hun eigen versie van. Van Ranst kan het ook niet steeds perfect verwoorden, en dus verkeerd interpreteerbaar door nitwits. Dat verschillende varianten in één en dezelfde cel kunnen voorkomen kan , maar die gaan elk hun eigen leven leiden en niet met mekaar gaan "paren".
Geel + Blauw = geeft groen
Geel + Rood = geeft oranje
Rood + Blauw = geeft paars
enz, enz.......

Britse variant + Zuid-Afrikaanse variant = :?:
Braziliaanse variant + Britse variant = :?:
Braziliaanse variant + Zuid-Afrikaanse variant = :?:

:lol: :lol: :lol:
Zwem maar wat verder maar pas op dat je niet tegen je collega forumzwemmer botst want dat komt niet goed.

Fred1950

13 feb 2021, 10:15

Dicksy schreef:
13 feb 2021, 09:25
.....
Geel + Blauw = geeft groen
Geel + Rood = geeft oranje
Rood + Blauw = geeft paars
enz, enz.......

Britse variant + Zuid-Afrikaanse variant = :?:
Braziliaanse variant + Britse variant = :?:
Braziliaanse variant + Zuid-Afrikaanse variant = :?:

:lol: :lol: :lol:
Zwem maar wat verder maar pas op dat je niet tegen je collega forumzwemmer botst want dat komt niet goed.
Fantaseer jij maar lustig verder :mrgreen: .... Fantaseer eens met welke materialen je een "warmtecel" zoudt kunnen maken, zoiets zoals een zonnecel elektriciteit maakt uit licht, maar dan een cel die elektriciteit maakt uit omgevingswarmte .... Als ge dat zou fantaseren .... dan wordt ge meteen wereldberoemd met 3 Nobelprijzen tegelijk. :lol:

Dicksy

13 feb 2021, 10:29

Fred1950 schreef:
Fantaseer jij maar lustig verder :mrgreen: .... Fantaseer eens met welke materialen je een "warmtecel" zoudt kunnen maken, zoiets zoals een zonnecel elektriciteit maakt uit licht, maar dan een cel die elektriciteit maakt uit omgevingswarmte .... Als ge dat zou fantaseren .... dan wordt ge meteen wereldberoemd met 3 Nobelprijzen tegelijk. :lol:
Zie je dat je nu aan het zwemmen bent. :lol:

Fred1950

13 feb 2021, 11:41

Dicksy schreef:
13 feb 2021, 10:29
Fred1950 schreef:
Zie je dat je nu aan het zwemmen bent. :lol:
Ik zwem niet, dat is puur jouw eigen gedacht. JIJ zwemt in je fantasie. :P

tokkio

14 feb 2021, 18:10

Dicksy schreef:
12 feb 2021, 19:37
tokkio schreef:
Zo zal het ook zijn ,als men niet gevaccineerd is , zal men niet mogen op reis gaan , men gaat zeker in ieder land een bewijs van vaccinatie vragen.
Misschien zal het in de toekomst zo gaan zijn. Voor alles een bewijs van vaccinatie hebben maar om ons land binnen te komen en te genieten van alle voordelen heeft men geen bewijs nodig, zelfs geen identiteitsdocumenten.
Misschien kan ik dan ook de argumenten 'ik ben mijn bewijs verloren' of 'ze hebben het afgepakt' gebruiken. Ik ben eens benieuwd hoever ik daar mee zal komen? Denk daar maar eens over na.
Voor het binnenkomen van allerlei soorten mensen hebben ze er nooit een probleem van gemaakt, maar wie nu tot aan de grens rijd, maar er zelf niet over rijd, moet een boete betalen van 250€ en terugdraaien,zelfs zij die een 2de verblijf hebben in het buitland mogen er niet naar toe, ook al gaan ze daar overwinteren,dus de rechten van de mens ,(vrij verkeer van mensen en goederen)zijn een vodje papier die alleen tellen voor personen van vreemde origine ,en zelfs Europa vind het not don, dat reisverbod dat België oplegt, maar de Michel zit nog in zijn winterslaap,en onze regering wentelt zich in macht :mrgreen: en dictatuur.
Fred1950 schreef:
Fantaseer jij maar lustig verder :mrgreen: .... Fantaseer eens met welke materialen je een "warmtecel" zoudt kunnen maken, zoiets zoals een zonnecel elektriciteit maakt uit licht, maar dan een cel die elektriciteit maakt uit omgevingswarmte .... Als ge dat zou fantaseren .... dan wordt ge meteen wereldberoemd met 3 Nobelprijzen tegelijk.
U bent niet meer mee Fred 1950,alhoewel dit een topic over corona is,wil ik u er wel op wijzen dat het geen fantasie is , wat u hier boven aanhaalt :mrgreen:
https://www.engie.be/nl/blog/zonnepanel ... ts-stroom/
maar het gaat over de samensmelting van het corona virus....dus om het eenvoudig uit te leggen, verf mengeling....
https://www.newscientist.nl/nieuws/kan- ... teinvirus/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

14 feb 2021, 18:47

tokkio schreef:
14 feb 2021, 18:10
....
U bent niet meer mee Fred 1950,alhoewel dit een topic over corona is,wil ik u er wel op wijzen dat het geen fantasie is , wat u hier boven aanhaalt :mrgreen:
https://www.engie.be/nl/blog/zonnepanel ... ts-stroom/
...
Ziene keer da zeg .... :lol: "Geweldig" zou den Eddy zaliger geroepen hebben. :D

Fred1950

16 feb 2021, 09:57

EINDELIJK begint me nu ( maar pas ) de Chinese maatregelen na te apen .... Het verstand komt een jaar te laat :evil: ...

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210215_93300556

Dicksy

16 feb 2021, 10:18

Fred1950 schreef:
EINDELIJK begint me nu ( maar pas ) de Chinese maatregelen na te apen .... Het verstand komt een jaar te laat :evil: ...

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210215_93300556
Uit het artikel:

'Concreet houdt het in dat iedere inwoner van het Verenigd Koninkrijk die terugkomt uit een van de 33 risicolanden, tien dagen in quarantaine moet in een quarantainehotel – er zijn er 16 in totaal. Daarmee wil de Britse regering voorkomen dat nieuwe virusvarianten zich verspreiden. Tijdens de quarantaineperiode moeten de reizigers ook tweemaal een negatieve test afleggen.'

Als men in het VK de toelating heeft om naar die 33 risicolanden af te reizen toont alleen maar aan dat hun reissysteem net zo lek als een zeef is. Dit heeft niks met Chinese maatregelen te maken maar met het gezond verstand en bijsturing. 33 risicolanden kunnen bezoeken houdt dus in dat ze nog steeds op vakantie kunnen vertrekken. Dit wil zeggen dat de verantwoordelijkheid bij de 'reiziger' gelegd wordt, of ze het waard vinden op reis te vertrekken en of ze bereid zijn deze prijs te betalen. Maar een reisverbod of onderscheid tussen professionele/niet-professionele verplaatsingen maken zij niet. Niks meer of niks meer.

België:

Procedure Reizigers: (31/12/2020):

Verplichte quarantaine en twee testen (zo vlug mogelijk en op dag 7) voor reizigers terugkerend uit rode zones (onafhankelijk van self-assessment tool). Personen die om professionele redenen reizen naar rode zones, worden uitzonderlijk vrijgesteld van de quarantaine maatregelen, na het invullen van het PLF en op voorwaarde dat het zelfbeoordelingsformulier een voldoende lage score aangeeft, indien het gaat om een buitenlandse professionele verplaatsing die door de werkgever is geattesteerd.

Fred1950

16 feb 2021, 17:12

Daar zit het hem juist. De VK maakt het simpel, wij hebben te veel uitzonderlijke achterpoortjes.

gast43

18 feb 2021, 17:30

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202102 ... 3727102648

Viroloog Marc Van Ranst haalt hard uit naar Siegfried Bracke (N-VA): “Ik ben uw tendentieuze zever spuugzat, kerel”
Siegfried bracke
De mooiste zin van vandaag gehoord in Iedereen Beroemd. Man van 91. ‘Ik heb een vriendin, Yolande, maar ik heb die spijtig genoeg al een jaar niet gezien. Ze woont in een ander woonzorgcentrum’. De #Groot#Viroloog moet onder de grond kruipen van schaamte.
Marc van Ramst
Meneer Bracke, leg eens haarfijn uit waarom ik onder de grond van schaamte zou moeten kruipen omwille van bezoekrestricties in de WZC (waar ik niets mee te maken heb). Ik ben uw tendentieuze zever waarmee u al maandenlang mensen poogt tegen mij op te zetten spuugzat, kerel.

SB moet zijn mond houden over zaken waar hij geen verstand van heeft, btw een journalist die vergeefs succes in de politiek heeft nagejaagd maar met beide pootjes weer op grond gezet is geweest, en zeker geen opruiende taal gebruiken....maar ja de aard van het beestje kan je niet veranderen...

voorn

19 feb 2021, 03:43

Mensen worden het beu. Worden agressief en gedeprimeerd.
Oorzaak? Alles loopt hier fout. Versoepelingen als we 100 halen dan 75 wanneer kunnen we ons familie terug zien?
Het gevolg van dit beleid. Falliete bedrijven, werklozen, zelfmoorden
Daar komen vodden van.

gast43

19 feb 2021, 10:42

Voorn dat klopt , maar wat ga je eraan doen niet veel .

Is weeral aan stijgen zie naar Duinkerke gaan de grenzen meer controle's uitvoeren

Is weeral vakantie geweest .

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210218_93485081

Franse politie roept op: “Blijf door opstoot corona weg uit Duinkerke”

DE PANNE - De Franse politie roept op om de regio rond Duinkerke te vermijden. Daar is een opstoot van de Britse variant van het coronavirus.
De Franse politie verwittigde de Belgische collega’s van de Westkust om in de regio het bericht zo veel mogelijk te verspreiden. Er is natuurlijk het geldende verbod op niet-essentiële reizen ...

En zo blijft dat maar aanmodderen zouden beter op eigen bodem blijven maar als je dat zegt
dan verklaren ze u zot .
En dat is idem voor de rusthuizen als ze die weer gaan openzetten komen daar ook problemen van .
Leuk is anders .

gast43

19 feb 2021, 17:25

[url][https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210219_92539565/url]

Farmaceut AstraZeneca in verlegenheid gebracht door uitgelekt contract met Britse overheid

Het contract tussen de Brits-Zweedse farmaceut AstraZeneca en de Britse overheid is uitgelekt. Dat werpt een nieuw licht op de soap tussen AstraZeneca en de Europese Unie, waarbij het bedrijf het Verenigd Koninkrijk voorrang gaf bij de levering van vaccins.

De vraag is wanneer de mensen hun vaccin mogen verwachten :evil: :evil: :evil:

boeffer

19 feb 2021, 21:19

Met dat N Ierland (belastingsparadijs) zullen er weer extra"s bijzitten.
Mss ook vaccins met de Boeing 373 Max versturen, dan kunnen we eens zien of die nu veilig zijn(zonder passagiers).
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk