Klimaat
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ge hebt mij niets te vragen , en ik hoef aan jou niets uit te leggen. Ge denkt toch te koppig ( dogmatisch ) om er iets van te snappen.
-
Opgepast voor de echo, Fred.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Een tendens waarvan men dacht dat die gunstig ging zijn voor het milieu, komt nu als een boemerang terug. Ironie aan het werk:
Als gevolg van de plaatsing van die zonnepanelen ontstaat er een nieuwe dynamiek in die kleine vijvers. De zuurstofproductie door planten verandert, de wind speelt er niet meer op dezelfde wijze op in enz.
Als gevolg van de plaatsing van die zonnepanelen ontstaat er een nieuwe dynamiek in die kleine vijvers. De zuurstofproductie door planten verandert, de wind speelt er niet meer op dezelfde wijze op in enz.

-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
-
Volgens de gegevens van NOAA (National Oceanic and Atmospheric Administration), het KMI van de VS, is de hoeveelheid CO2 in de lucht nu ongeveer 422 deeltjes per miljoen.
De grafiek toont een heel geleidelijke stijging van het niveau. Indien CO2, zoals zo vaak beweerd wordt "de knop is die te temperatuur op aarde regelt", waarom reageert de temperatuur daar dan niet geleidelijk op?
Vanaf 2015 tot 2023 verandert er niks aan de globale temperatuur, maar dan heb je plots een warm jaar.
Was "de thermostaatknop" een jaar of 8 geblokkeerd? Wat is de verklaring?
Deze grafiek komt eveneens van NOAA.
De grafiek toont een heel geleidelijke stijging van het niveau. Indien CO2, zoals zo vaak beweerd wordt "de knop is die te temperatuur op aarde regelt", waarom reageert de temperatuur daar dan niet geleidelijk op?
Vanaf 2015 tot 2023 verandert er niks aan de globale temperatuur, maar dan heb je plots een warm jaar.
Was "de thermostaatknop" een jaar of 8 geblokkeerd? Wat is de verklaring?
Deze grafiek komt eveneens van NOAA.

sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
audibac - Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Angst levert altijd geld op
Nu heeft CO2 een heel groot ‘voordeel’ ten opzichte van waterdamp: je ziet het niet, je ruikt het niet, je merkt het niet en dús kun je er angst voor aanjagen. Net als met een virus, net als met stikstof, net als met asielzoekers. En alles waar je bang voor bent, daar kun je geld voor vragen om het zogenaamd te gaan bestrijden, want angst levert per definitie geld op. En dús ontstonden er ‘slimme’ ambtenaren die ontdekten dat ze geld aan de samenleving konden onttrekken met CO2 en deze zelfs een door hen gewenste kant kon opsturen. Dan krijg je dus een Europese CO2-beurs (EU-ETS), CO2-taks op je auto om de op dat moment illegale bpm te kunnen omzeilen, CO2-heffingen op energie, CO2-straffen voor ondernemers en burgerlui en ga zo maar door. En dan ontstaan universiteiten en bedrijven die dat voor die ambtenaren gaan faciliteren. Die gaan dan ‘onderzoek’ doen en gewenste conclusies trekken waarmee die ambtenaren dan weer gaan zwaaien. Vraagje tussendoor: wat is ook alweer het belangrijkste broeikasgas? Oh ja, waterdamp! En de media? Die pikt dat ook weer op en gaat de godganse dag alles aan ‘klimaatverandering’ koppelen. Rattenplaag? Klimaatverandering! Hartafwijkingen? Klimaatverandering! Rioleringsproblemen? Klimaatverandering!
https://clintel.nl/einde-klimaatagenda- ... en-kosten/
Nu heeft CO2 een heel groot ‘voordeel’ ten opzichte van waterdamp: je ziet het niet, je ruikt het niet, je merkt het niet en dús kun je er angst voor aanjagen. Net als met een virus, net als met stikstof, net als met asielzoekers. En alles waar je bang voor bent, daar kun je geld voor vragen om het zogenaamd te gaan bestrijden, want angst levert per definitie geld op. En dús ontstonden er ‘slimme’ ambtenaren die ontdekten dat ze geld aan de samenleving konden onttrekken met CO2 en deze zelfs een door hen gewenste kant kon opsturen. Dan krijg je dus een Europese CO2-beurs (EU-ETS), CO2-taks op je auto om de op dat moment illegale bpm te kunnen omzeilen, CO2-heffingen op energie, CO2-straffen voor ondernemers en burgerlui en ga zo maar door. En dan ontstaan universiteiten en bedrijven die dat voor die ambtenaren gaan faciliteren. Die gaan dan ‘onderzoek’ doen en gewenste conclusies trekken waarmee die ambtenaren dan weer gaan zwaaien. Vraagje tussendoor: wat is ook alweer het belangrijkste broeikasgas? Oh ja, waterdamp! En de media? Die pikt dat ook weer op en gaat de godganse dag alles aan ‘klimaatverandering’ koppelen. Rattenplaag? Klimaatverandering! Hartafwijkingen? Klimaatverandering! Rioleringsproblemen? Klimaatverandering!
https://clintel.nl/einde-klimaatagenda- ... en-kosten/
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home
-
Indien de hele wereld tegen 2050 naar 'net-zero' zou gaan en geen CO2 meer zou uitstoten, hoeveel zou dat de temperatuur op aarde veranderen? Hou je vast: 0,07 graden.
Welke kost staat daartegenover? Die kost moet men uitdrukken in ettelijke 1000den miljarden.

Welke kost staat daartegenover? Die kost moet men uitdrukken in ettelijke 1000den miljarden.

Schrik aanjagen dat de Russen binnenkort in onze achtertuin staan gaat ons ook geld kosten ...audibac schreef: ↑21 feb 2025, 11:18Angst levert altijd geld op
Nu heeft CO2 een heel groot ‘voordeel’ ten opzichte van waterdamp: je ziet het niet, je ruikt het niet, je merkt het niet en dús kun je er angst voor aanjagen. Net als met een virus, net als met stikstof, net als met asielzoekers. En alles waar je bang voor bent, daar kun je geld voor vragen om het zogenaamd te gaan bestrijden, want angst levert per definitie geld op. ....
Uiteraard , dat heb ik je een aantal dagen geleden uitgelegd ( maar blijkbaar al vergeten ). Zelfs als er vanaf morgen een net-zero zou komen , gaat de temperatuur niet eens echt dalen.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 21 feb 2025, 17:24, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Donald T. heeft het Dept. of Homeland Security opdracht gegeven om alle verwijzingen naar klimaat-gerelateerde activiteiten te elimineren. Het DHS mag zich daar niet meer mee bezighouden: verloren tijd en energie.
Als 't goed is, zeggen we 't ook, hé?
Als 't goed is, zeggen we 't ook, hé?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.