Klimaat
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Nog zo een slimme die denkt dat ze het warm water heeft uitgevonden........
https://www.hln.be/binnenland/vlaams-re ... nts-anchorVlaams regeerakkoord haalt klimaatdoelen niet, minister Depraetere belooft extra maatregelen
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Sinds 1980 ongeveer is het terugkaatseffect (albedo) van de aarde, voornamelijk door witte wolken, steeds maar meer beginnen afnemen.
Minder teruggekaatste warmte = meer opgenomen warmte, wat de opwarming van de aarde in grote mate verklaart.
De witte stip in deze afbeelding is de door mensen geproduceerde CO2 en die is verwaarloosbaar in dit grotere plaatje.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
En zo blijft ge maar zakens verspreiden die aan populisme doen denken en mensen die het niet beter weten misleiden .... Het is duidelijk dat je niet eens iets "onderzoekt" naar oorzaak en gevolg.Wil. schreef: ↑15 mar 2025, 09:31.....
Minder teruggekaatste warmte = meer opgenomen warmte, wat de opwarming van de aarde in grote mate verklaart.
De witte stip in deze afbeelding is de door mensen geproduceerde CO2 en die is verwaarloosbaar in dit grotere plaatje.
Mijn vraag : waarom zijn er minder witte wolken ( ook dat is fysica ) ? Ik heb dat al uitgelegd , maar dat wil je blijkbaar niet onthouden , mijn "foutjes" daarentegen ....
Eigenlijk behoor je tot het soort volkje dat de neiging heeft om complot theorieën de wereld in te sturen , wist je dat ? Blijkbaar weet dat volkje dat van zichzelf niet , en welke schade ze aanrichten --- dat leer ik nu pas na jarenlange studie van het Wil-punt personage op Sennet ....
-
Er is minder albedo o.a. omdat er minder luchtvervuiling is, zoals we weten.
Daarnaast is er het natuurlijke ritme van meer en minder albedo. Net zoals er een geregeld weerkerend fenomeen is dat El Niño heet. Waarom is dat er? Zonder reden. Het is er gewoon. Idem voor afnemende albedo.
Zelfstandig nadenken, Fred, dan zul je minder levensgrote kemels schieten ('foutjes'
).
Daarnaast is er het natuurlijke ritme van meer en minder albedo. Net zoals er een geregeld weerkerend fenomeen is dat El Niño heet. Waarom is dat er? Zonder reden. Het is er gewoon. Idem voor afnemende albedo.
Zelfstandig nadenken, Fred, dan zul je minder levensgrote kemels schieten ('foutjes'

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Minstens drie foute uitspraken in amper 6 zinnen. Gebuisd !Wil. schreef: ↑15 mar 2025, 10:32Er is minder albedo o.a. omdat er minder luchtvervuiling is, zoals we weten.
Zelfstandig nadenken, Fred, dan zul je minder levensgrote kemels schieten ('foutjes').
( p.s als je boven de wolken vliegt zien die er allemaal wit uit
-
Hier is NOAA's geschatte "gemiddelde wereldwijde temperatuur" voor de laatste tien februarimaanden, een periode waarin ~527 miljard ton aan CO2-emissies in de atmosfeer werd gebracht.
Kan een klimaatalarmist uitleggen hoe deze grafiek de claim ondersteunt dat elke gram CO2-emissie meer opwarming van de aarde veroorzaakt en aanjaagt?
Kan een klimaatalarmist uitleggen hoe deze grafiek de claim ondersteunt dat elke gram CO2-emissie meer opwarming van de aarde veroorzaakt en aanjaagt?

Het aantal wereldwijde grote orkanen volgt de zonnecyclus.
Met behulp van 3-jaarlijkse 'running sums' kunnen we een recent laagtepunt zien. In feite was dit een 40-jarig dieptepunt in de historische gegevens, dat nu oploopt tot 73-75 in de afgelopen 2 maanden van 2025.
Hoewel verwacht wordt dat klimaatverandering het aantal zeer intense tropische cyclonen wereldwijd zal doen toenemen, is het werkelijke aantal grote orkanen op aarde binnen de grenzen van de normale natuurlijke variabiliteit gebleven.
Als men jou zou vragen of er meer of minder grote orkanen voorkomen de laatste jaren, wat zou je dan antwoorden? Is je mening gevormd door wat je in de mainstream media hoort en ziet?
Met behulp van 3-jaarlijkse 'running sums' kunnen we een recent laagtepunt zien. In feite was dit een 40-jarig dieptepunt in de historische gegevens, dat nu oploopt tot 73-75 in de afgelopen 2 maanden van 2025.
Hoewel verwacht wordt dat klimaatverandering het aantal zeer intense tropische cyclonen wereldwijd zal doen toenemen, is het werkelijke aantal grote orkanen op aarde binnen de grenzen van de normale natuurlijke variabiliteit gebleven.
Als men jou zou vragen of er meer of minder grote orkanen voorkomen de laatste jaren, wat zou je dan antwoorden? Is je mening gevormd door wat je in de mainstream media hoort en ziet?

Klimaatactivisten vandaliseren een Tesla Dealership in Canada en nochtans produceert Tesla alleen maar EV's.
Ze beschuldigen Tesla ervan aan 'klimaatontkenning' te doen (wat dat ook mag betekenen).
Ze beschuldigen Tesla ervan aan 'klimaatontkenning' te doen (wat dat ook mag betekenen).

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Klimaatactivisten zijn zoals een spreekwoord"wie een hond wilt slaan vind wel een stok"Wil. schreef: ↑20 mar 2025, 14:03Klimaatactivisten vandaliseren een Tesla Dealership in Canada en nochtans produceert Tesla alleen maar EV's.
Maar klimaat activisten zijn ruzie zoekers, de voor zichzelf denken dat ze gelijk hebben,maar de schuld op iedereen steken die niet aan hun kant staan.
De zon is onze stoof, en in de 11 jarige activiteitscyclus is de toename of afname van de zonnevlekken cruciaal voor het weer fenomeen.
https://www.frankdeboosere.be/vragen/vraag136.php
Opwarming of terug naar een kleine ijstijd hangt af van de zonnestormen, en zonnevlekken,en de bevolking van de aarde heeft er ook een kleine invloed op, in de jaren 1950 waren er +/- 2 miljard mensen op aarde nu zijn we al met + 8 miljard, dat is 4 x meer, dus ook voor de uitstoot van meer auto's, vliegtuigen, vrachtschepen,en industrie,ook de oorlogen, raketlanceringen, zelfs vulkaan uitbarstingen hebben hun invloed.
Maar in de tijd van een mensenleven ziet men weinig verschil,men kan wel spreken van hele warme zomer, of een heel natte of koude maar ieder jaar is er een ander weerbeeld,zoals wij nu over de tornado in Oostmalle in 1967,de zon en de natuur kan men niet aansturen of dwingen,wat weten wij BV nu van de zonneactiviteit tussen 1645 en 1715 , toen was er een kleine ijstijd,wie BV in het centrale deel van de Verenigde staten woont weet dat tussen April en Juni soms wel duizend tornado's losbarsten.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/03/04 ... igde-stat/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Het is bijna als die ontkenning van lood in de benzine (wat ik niet zie deert mij niet en gij zijt dom). Ik zie sommigen het goede voorbeeld doen en zijn geen sukkelaars of armen: te voet een brood gaan halen of met de fiets en zadeltassen boodschappen gaan doen.
Ipv ik heb kindjes en heb een auto nodig en evtl nog wat andere dingen. Ik zelfs geen tijd voor boodschappen, men brengt dat.
En er zijn nog de juiste gebouwde autofabrieken waarvan de lening nog loopt. Jan krediet lust nog graag geld.
Ipv ik heb kindjes en heb een auto nodig en evtl nog wat andere dingen. Ik zelfs geen tijd voor boodschappen, men brengt dat.
En er zijn nog de juiste gebouwde autofabrieken waarvan de lening nog loopt. Jan krediet lust nog graag geld.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk