Klimaat
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Wat jij niet wil weten is wat mensen met verstand en liefde voor de natuur er voor over hebben om het koraalrif te herstellen. De heropbouw kwam er niet vanzelf of "spontaan" : https://www.barrierreef.org/
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dwaze kleuterpraat. Ongeïnformeerd. Onwetend. Misleidend.Fred1950 schreef: ↑24 mar 2025, 14:09Wat jij niet wil weten is wat mensen met verstand en liefde voor de natuur er voor over hebben om het koraalrif te herstellen. De heropbouw kwam er niet vanzelf of "spontaan" : https://www.barrierreef.org/
De Great Barrier Reef beslaat een oppervlakte van 340.000 vierkante kilometer !!
Dat handvol vrijwilligers kan eigenlijk 0,00000000000001% van de natuurlijke 'schade' ongedaan maken.
En ondertussen, terwijl de GBR vlotjes weer aangroeit en groter wordt dan voorheen, zijn wij lekker bezig gebleven met het uitstoten van steeds meer broeikasgassen. In 2024 hebben we maar liefst 41,2 Gigaton CO2 geproduceerd. 1 Gt = 1 miljard ton
Volgens de klimaatalarmisten werden intussen ook almaar meer temperatuurrecords gebroken.
En die GBR maar herstellen, zeg! Het afsterven en aangroeien gebeurt volgens een natuurlijk ritme. Maar alarmisten willen dat niet geweten hebben.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
In Canada beseffen ze het nu ook al een beetje:
Zie je verschil tussen de twee stijgende lijnen? Nauwelijks, nietwaar. En dat bijna niet meetbaar verschil kan er maar komen indien de Canadezen zich grondig verarmen om vanaf 2050 net-zero te bereiken.
Wie stopt die dwaze zonne-aanbidding?
Zie je verschil tussen de twee stijgende lijnen? Nauwelijks, nietwaar. En dat bijna niet meetbaar verschil kan er maar komen indien de Canadezen zich grondig verarmen om vanaf 2050 net-zero te bereiken.
Wie stopt die dwaze zonne-aanbidding?

Bjorn Lomborg zet het nog eens mooi op een rijtje. Wie het na deze 59 seconden nog niet snapt, moet wel een echte schapenmentaliteit hebben.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11/02 ... -dan-were/
https://nos.nl/artikel/2563655-europa-i ... -en-westen
Foert , après moi le déluge ...
https://nos.nl/artikel/2563655-europa-i ... -en-westen
Foert , après moi le déluge ...
-
Kan iemand verklaren waarom de groen pieken in CO2 altijd maanden later komen dan de temperatuurpieken (rood)?
Er wordt ons toch gezegd dat CO2 'de thermostaatknop' is die de temperatuur op aarde bepaalt?
Uit de gemeten feiten blijkt dat niet
Er wordt ons toch gezegd dat CO2 'de thermostaatknop' is die de temperatuur op aarde bepaalt?
Uit de gemeten feiten blijkt dat niet

miel - Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Zonnnepanelen plaatsen in Vlaanderen is een must, toch voor de milieu believers.
Op alle wielerwedstrijden die uitgezonden worden op TV kan je naar panoramabeelden van uit helikopters kijken. Wat daarbij opvalt - en vooral bij wedstrijden in Zuid Europa - kan je bijna geen zonnepanelen op de daken waarnemen. Is er dan in het Zuiden geen elektriciteitsprobleem ?
Op alle wielerwedstrijden die uitgezonden worden op TV kan je naar panoramabeelden van uit helikopters kijken. Wat daarbij opvalt - en vooral bij wedstrijden in Zuid Europa - kan je bijna geen zonnepanelen op de daken waarnemen. Is er dan in het Zuiden geen elektriciteitsprobleem ?
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.
-
Niet abnormaal als ge concreet simpel denkt. Maar ziet ge niet de stijgende trend in beide grafieken ? Als ge de oorzaak van beide soort "pieken" niet kunt achterhalen is het verre van zinvol om hieruit conclusies te trekken. Een simpel voorbeeldje : bij hogere temperaturen zijn er meer bosbranden , dus meer CO2 uitstoot. Bij hogere temperaturen gaan er meer airco's aan , dus meer CO2 uitstoot door energiecentrales ( vooral in Polen bvb. ). Nog meer van dergelijke stupiede redenen ? Ge zegt het maar ....
-
Vlaanderen produceert bij zonnig weer meer energie uit de zonnepanelen dan onze kerncentrales kunnen produceren .
Onze zonnepanelen kunnen maximaal al 10 GW aan vermogen produceren , onze kerncentrales nog amper 4 GW. Op sommige momenten moet Elia sommige zonneparken afschakelen om het net niet te overbelasten met teveel stroom. En als we er teveel hebben , voeren we die stroom uit naar onze buurlanden.
-
Foute redeneringen bij de vleet. Een voorbeeld: meer bosbranden = meer CO2. Echt?Fred1950 schreef: ↑16 apr 2025, 17:03Niet abnormaal als ge concreet simpel denkt. Maar ziet ge niet de stijgende trend in beide grafieken ? Als ge de oorzaak van beide soort "pieken" niet kunt achterhalen is het verre van zinvol om hieruit conclusies te trekken. Een simpel voorbeeldje : bij hogere temperaturen zijn er meer bosbranden , dus meer CO2 uitstoot. Bij hogere temperaturen gaan er meer airco's aan , dus meer CO2 uitstoot door energiecentrales ( vooral in Polen bvb. ). Nog meer van dergelijke stupiede redenen ? Ge zegt het maar ....
Wanneer het bos niet afbrandt, maar de bomen geleidelijk aan omvallen van ouderdom, dan komt die CO2 óók in de lucht. Het is gewoon een uitstel van 'executie'. Bosbranden zijn enkele een "snelle" uitbraak van CO2 (zgn. snelle CO2-cyclus)
Bovendien! Indien er meer bosbranden zijn en die 'snelle CO2' inderdaad in de atmosfeer komt, dan zouden de pieken van de CO2 quasi gelijk moeten lopen met de pieken in de temperatuurcurve. Maar dat is NIET het geval.
Daarnaast is het nog maar de vraag of er over die periode meer bosbranden zijn. De alarmisten willen ons dat doen geloven, maar zijn er voldoende metingen en feiten om dat te staven?
Verstandige mensen hebben dat nagetrokken. Wat blijkt? Lees het hier.
En waar blijft de uitleg waarom CO2 blijkbaar NIET de knop is die de temperatuur regelt? Temperatuur gaat immers vooraf aan CO2-toename. Die uitleg is er niet.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.