Klimaat
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Het is vooral de noordelijke hemisfeer die sterk opwarmt door de menselijk activiteit. Check het maar eens na ... Behalve door jetstreams is er ook weinig luchtverplaatsing van de noordelijke naar de zuidelijke hemisfeer en omgekeerd. De CO2 concentratie kan hoger zijn aan de noordpool dan aan de zuidpool.Wil. schreef: ↑19 jul 2025, 14:35Stukje vertaald uit Nature:
Het Antarctische continent is de afgelopen zeven decennia niet opgewarmd, ondanks een monotone toename van de atmosferische concentratie van broeikasgassen.
.....
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ja, dat is geweten. Het punt van mijn posting was echter dat Mevrouw Schwab het volgende kwam debiteren:Fred1950 schreef: ↑19 jul 2025, 15:34Het is vooral de noordelijke hemisfeer die sterk opwarmt door de menselijk activiteit. Check het maar eens na ... Behalve door jetstreams is er ook weinig luchtverplaatsing van de noordelijke naar de zuidelijke hemisfeer en omgekeerd. De CO2 concentratie kan hoger zijn aan de noordpool dan aan de zuidpool.
Waarom zegt dat mens dat? Ik weet niet of je goed beseft wie haar echtgenoot is."Antarctica, waar 91% van de gletsjers ter wereld zich bevinden, kampt met catastrofaal ijsverlies, wat bijdraagt aan de stijging van de zeespiegel", beweerde ze.
Het past in het totale plaatje van controle over de mensen. Daartoe moet eerst angst in de harten worden ingebracht.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
sibarita - Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44
Even nadenken over wat ze ons vertelden en nog steeds...
1960 olie verdwenen in 10 jaar.
1970 weer een ijstijd in 10 jaar.
1980 zure regen zal alle gewassen vernietigen in 10 jaar.
1990 zal de ozonlaag over 10 jaar vernietigd zijn.
2000 de ijskap is over 10 jaar verdwenen.
2022 Over 10 jaar stijgt het zeewater en heb je geen land.
2025 Stikstofdepositie, de overmatige uitstoot van stikstof, voornamelijk door landbouw, leidt tot verzuring en eutrofiëring van bodem en water, waardoor bepaalde plantensoorten verdwijnen en de biodiversiteit afneemt....
Niets gebeurde, maar alles resulteerde in veel meer belastingen.
1960 olie verdwenen in 10 jaar.
1970 weer een ijstijd in 10 jaar.
1980 zure regen zal alle gewassen vernietigen in 10 jaar.
1990 zal de ozonlaag over 10 jaar vernietigd zijn.
2000 de ijskap is over 10 jaar verdwenen.
2022 Over 10 jaar stijgt het zeewater en heb je geen land.
2025 Stikstofdepositie, de overmatige uitstoot van stikstof, voornamelijk door landbouw, leidt tot verzuring en eutrofiëring van bodem en water, waardoor bepaalde plantensoorten verdwijnen en de biodiversiteit afneemt....
Niets gebeurde, maar alles resulteerde in veel meer belastingen.
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
-
De Abstract uit een publicatie van Scientific Research:
Vertaling van het onderstreepte deel:
Anderzijds zijn de CO2-emissies van menselijke activiteiten, vergeleken met de wereldwijde CO2-balans, laag. Onze recente onderzoeksresultaten laten zien dat temperatuur en CO2-veranderingen gecorreleerd zijn, maar dat CO2-veranderingen het gevolg zijn van temperatuurveranderingen, en we hebben niet gevonden dat CO2-veranderingen temperatuurveranderingen veroorzaken.
Vertaling van het onderstreepte deel:
Anderzijds zijn de CO2-emissies van menselijke activiteiten, vergeleken met de wereldwijde CO2-balans, laag. Onze recente onderzoeksresultaten laten zien dat temperatuur en CO2-veranderingen gecorreleerd zijn, maar dat CO2-veranderingen het gevolg zijn van temperatuurveranderingen, en we hebben niet gevonden dat CO2-veranderingen temperatuurveranderingen veroorzaken.

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Er komt een nieuwe "ramp" op de aarde af het is niet de uitstoot van het verkeer of bosbranden of vulkaan uitbarstingen maar door raketten.Anderzijds zijn de CO2-emissies van menselijke activiteiten, vergeleken met de wereldwijde CO2-balans, laag. Onze recente onderzoeksresultaten laten zien dat temperatuur en CO2-veranderingen gecorreleerd zijn, maar dat CO2-veranderingen het gevolg zijn van temperatuurveranderingen, en we hebben niet gevonden dat CO2-veranderingen temperatuurveranderingen veroorzaken.
Er doemt een nieuw probleem op voor de ozonlaag: raketten
Is de ozonlaag eindelijk bijna hersteld van al die cfk’s, krijgt hij te maken met een nieuwe bedreiging: raketten.
https://scientias.nl/nieuws/natuur-klimaat/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
-
Varamis, dat hoopte bij te dragen aan de decarbonisatie van de wereld, staat op het punt failliet te gaan en dit omdat de elektriciteitsprijzen te hoog zijn.
Dat 'ze' dan de elektriciteitsprijzen lager zetten, hé !
Dat 'ze' dan de elektriciteitsprijzen lager zetten, hé !

boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Die gasten die ijsboringen doen op 1 van de polen kunnen dat bekijken tot 2 miljoen jaar terug. Toen stonden de zeeën ook zeer hoog. Zou het ijs er nog niet (geweest) zijn of waren continenten nog 1 geheel.
Weer voer voor de speculanten zodat men verder kan ...
Weer voer voor de speculanten zodat men verder kan ...
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Klimaateconoom Lomborg heeft berekend dat als heel Europa vandaag naar netto zero zou gaan en de rest van de eeuw netto zero zou blijven, dat de temperatuurstijging tegen 2100 dan met 0,14 °C zou afnemen – gebaseerd op standaardaannames over klimaatgevoeligheid.
Groot-Brittannië (goed voor 12% van de Europese uitstoot) zou dus £ 25 miljard per jaar uitgeven om de uitstoot met 20% van 25% van 60%, oftewel 3%, te verminderen, wat de temperatuur in 2100 zou verlagen met – wacht even! – 0,0005 °C, minder dan een duizendste van een graad.
Groot-Brittannië (goed voor 12% van de Europese uitstoot) zou dus £ 25 miljard per jaar uitgeven om de uitstoot met 20% van 25% van 60%, oftewel 3%, te verminderen, wat de temperatuur in 2100 zou verlagen met – wacht even! – 0,0005 °C, minder dan een duizendste van een graad.

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Wil. schreef: ↑27 jul 2025, 13:31Klimaateconoom Lomborg heeft berekend dat als heel Europa vandaag naar netto zero zou gaan en de rest van de eeuw netto zero zou blijven, dat de temperatuurstijging tegen 2100 dan met 0,14 °C zou afnemen – gebaseerd op standaardaannames over klimaatgevoeligheid.
Ook Nederland gaat voor 28 miljard voor -0000036 graden minder....
https://www.nu.nl/klimaat/6271157/28-mi ... gle.com%2F
klimaat economen, activisten,goeroes, de club van Rome,wetenschappers,die voorspellen allemaal doem scenario's,allemaal voor geld en "hun" aandacht,maar de natuur en het klimaat doet al eeuwig en drie dagen hun goesting,zelfs al in 1885 riepen ze "ALARM."
Een overzicht:https://scientias.nl/nieuws/natuur-klimaat/
Onderzoek bewijst: het klimaat riep in 1885 al om aandacht – maar niemand luisterde.
Onze planeet piept en kraakt: volgens de Club van Rome staat de mensheid op een kruispunt
Veel erger dan gedacht: ontbossing voor veeteelt bedreigt biodiversiteit op grote schaal
Hoe de afname van luchtvervuiling in Oost-Azië de opwarming van de aarde versnelt
Kalk op het land blijkt onverwacht effectief wapen tegen klimaatverandering
Wetenschappers ontdekken “schokkende hoeveelheid” nanoplastics in de Noord-Atlantische Oceaan
Er was open water en leven in het Noordpoolgebied, zelfs in de koudste ijstijden
Hoe de woestijn onze luchtkwaliteit beïnvloedt
Zuidelijke oceaan verandert in razend tempo van samenstelling: zouter, warmer en minder ijs
En volgens Nationaal Geographic was het 90 miljoen jaar terug nog warmer.
https://www.nationalgeographic.nl/weten ... eel-warmer92 miljoen jaar geleden, was de gemiddelde temperatuur op het aardoppervlak zo'n 30 graden Celsius. Het bleef daarna nog miljoenen jaren warm, waardoor in de buurt van de Zuidpool gematigde regenwouden groeiden.
"Maar"Het wereldwijde ‘klimaatbudget’ is bijna opDe noordpool was een plek van palmbomen en krokodillen.
En dat van België ook.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/03/20 ... -klimaatn/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Wanneer het in de winter véél kouder is op sommige plaatsen dan men de laatste decennia heeft kunnen meten, dan vertellen de klimaatalarmisten ons dat dit het gevolg is van de opwarming van de aarde (écht!)en meer bepaald van het Noordpoolgebied. De 'logica' van de alarmisten is deze: door de opwarming wordt de jetstream veel meer golvend waardoor meer koudegolven ontstaan.
Welnu, een zeer recente studie weerlegt dat verzinsel en stelt dat de straalstroom gedurende veel periodes van de 20e eeuw golvender was dan nu.
Uit het onderzoek blijkt dat er een sterk verband bestaat tussen de golvende straalstroom en het klimaat in het oosten van de VS, maar het werpt twijfels op over het idee dat de recente opwarming van het Noordpoolgebied de belangrijkste oorzaak is van de recente veranderingen in de straalstroom.
Welnu, een zeer recente studie weerlegt dat verzinsel en stelt dat de straalstroom gedurende veel periodes van de 20e eeuw golvender was dan nu.
Uit het onderzoek blijkt dat er een sterk verband bestaat tussen de golvende straalstroom en het klimaat in het oosten van de VS, maar het werpt twijfels op over het idee dat de recente opwarming van het Noordpoolgebied de belangrijkste oorzaak is van de recente veranderingen in de straalstroom.

Vrijwel de gehele temperatuurstijging (tot 1°C) sinds de kleine ijstijd kan veroorzaakt zijn door de toenemende zonnevlekenergie die de aarde sindsdien ontvangt.
De toenemende energie van zonnevlekken zorgde ongetwijfeld voor een vergelijkbare mate van opwarming tijdens de warme periode in de Middeleeuwen. 4 X 4 wagens en kolengestookte elektriciteitscentrales bestonden toen nog niet.
Uit de grafiek van de zonnevlekkenactiviteit blijkt ook dat de sterk afgenomen zonnevlekkenactiviteit de oorzaak was van de Kleine IJstijd, van 1630 tot 1770.
De toenemende energie van zonnevlekken zorgde ongetwijfeld voor een vergelijkbare mate van opwarming tijdens de warme periode in de Middeleeuwen. 4 X 4 wagens en kolengestookte elektriciteitscentrales bestonden toen nog niet.
Uit de grafiek van de zonnevlekkenactiviteit blijkt ook dat de sterk afgenomen zonnevlekkenactiviteit de oorzaak was van de Kleine IJstijd, van 1630 tot 1770.

Allé gij ... en bestaat daar een wetenschappelijke , niet Wil-puntse , verklaring voor ?
Gewoon efkens gegoogeld met "straalt een zonnevlek meer of minder warmteenergie uit"
Antwoord :
Een zonnevlek straalt minder warmte-energie uit dan de rest van de zon. Zonnevlekken zijn koelere gebieden op het zonsoppervlak, met een lagere temperatuur dan de omgeving.
En gij nu ...
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 05 aug 2025, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.