Mondmaskers verplicht
-
miel - Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
“De economie kan niet zonder mensen” (gisteren gepost).
Het is niet te begrijpen dat mensen die de economie boven de gezondheid stellen zo afgeven op de opgelegde maatregelen. Is het nu zo moeilijk om veelvuldig de handen te wassen, 1,5m afstand te houden en mondmasker te dragen in winkels en op openbare plaatsen? Met deze maatregelen help je gewoon de economie. Gezondheid en economie versterken elkaar.
Het is niet te begrijpen dat mensen die de economie boven de gezondheid stellen zo afgeven op de opgelegde maatregelen. Is het nu zo moeilijk om veelvuldig de handen te wassen, 1,5m afstand te houden en mondmasker te dragen in winkels en op openbare plaatsen? Met deze maatregelen help je gewoon de economie. Gezondheid en economie versterken elkaar.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Werkgevers hadden in bedrijven en op kantoren mondmaskers moeten verplichten, dan was een totale lockdown zelfs niet nodig geweest. De meeste besmettingen tussen volwassenen onderling gebeurden trouwens tussen collega's die in gesloten ruimtes samenhokten, en via onderling contact tussen de kinderen die zonder symptomen dan hun ouders konden besmetten. Een mondmasker dragen in de klas en door het onderwijzend personeel moest ook al van in het begin verplicht geweest zijn.miel schreef: ↑12 jul 2020, 11:39“De economie kan niet zonder mensen” (gisteren gepost).
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 12 jul 2020, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ice
Het GAAT NIET om de gezondheid door mondmaskers! Het gaat om MACHTSCONTROLE!miel schreef: ↑12 jul 2020, 11:39“De economie kan niet zonder mensen” (gisteren gepost).
Wanneer dringt dat eens door?!
Het gaat erom de bevolking te DWINGEN om te gehoorzamen (MACHTSCONTROLE!!) door gezondheid als SMOES te gebruiken en ons recht op vrije mening én zelfbeslissing te ontzeggen...moeilijk, hé?
Wie het nut van mondmaskers terecht betwijfelt en weigert zichzelf zuurstoftekort aan te doen door constant co2 in te ademen, die heeft het récht van vrije mening om te beslissen geen schadelijk mondmasker te dragen....mondmaskers kunnen dus je gezondheid scháden.
Nu wordt je gedwóngen jezelf schade toe te brengen of er wordt je VOEDSEL ontzegd!
Dat is smerige afpersing voor je vrije mening omdat je het nut van mondmaskers durft te bekritiseren, je wordt gestraft voor je vrije mening, dát betekent het verplichte mondmasker!
En dan nog mondmaskers waarover ze het zelf niet eensluidend ééns zijn over het nut of de bescherming ervan.
En de economie in buurlanden zullen nu er wel bij varen als mensen wiens recht op vrije meningsuiting en zelfbeschikking door de verplichting van de muilband wordt ontnomen nu in het buitenland zullen gaan winkelen zónder muilband!
Eerder werd reeds naar buurlanden gegaan omdat het goedkoper was, wel, nu zal het gedaan worden door mensen die weigeren zich te laten knéchten, afpersen en chanteren met mondmaskers omdat ze anders geen eten krijgen!
Door deze maatregel jaagt de politiek zélf de mensen naar het buitenland met als gevolg nog méér beschadiging van onze economie...
Dus: hoezo mensen stellen de economie boven gezondheid door af te geven op de opgelegde maatregelen???
Dat is niet waar want het zijn nét de opgelegde maatregelen die mensen naar het buitenland jaagt door schending van onze rechten en vrijheid waardoor ónze economie eronder zal lijden...wél goed voor de economie van de buurlanden.
We mogen niet meer voor onszelf denken, we moeten de politieke huichelaars en hun leugens geloven of we krijgen geen eten meer. Zover is het al gekomen.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Zoals een leraar mij vertelde dat de leerlingen 1,5 m uit elkaar moesten gaan zitten en hun handjes wassen met alcogel voor ze de school binnen gingen. Eenmaal de school gedaan zag je hoe ze elkaar rond de nek vlogen net alsof ze elkaar in geen eeuwen gezien hadden.Fred1950 schreef:
Een mondmasker dragen in de klas en door het onderwijzend personeel moest ook al van in het begin verplicht geweest zijn.
Ik zou eens graag willen weten hoeveel van die hypocrieten die ‘s avonds om 20.00 uur in hun handjes stonden te klappen, stonden te wuiven als de drone van de tv langs vloog of constant opriepen om in uw kot te blijven om hun steun te betuigen aan de zorgsector in juli/augustus op vakantie vertrekken. Ik ken hier in de straat toch al vier gezinnen.
-
Ice
@Dicksy: zijn die gezinnen hypocrieten of volgen ze enkel de leugens van de ongeloofwaardige politici die schipperen tussen dalende besmettingen en insinuatie van een uitdovend virus met vermeend risico op opflakkering van dat uitgedoofd virus om de schrik erin te houden?
Mondmaskers verplichten of je krijgt geen eten meer en rode codes uitdelen om bestemmingen voor toerisme te kunnen bepalen en te kunnen straffen bij terugkeer als je op vakantie durft te gaan naar gebieden die geen goedkeuring krijgen van de staat.
Je mag dus ook niet eens meer zelf bepalen en beslissen waar je op vakantie gaat, je moet gehoorzamen aan de staat of je wordt gestraft, dat is dictatuur en staatsterreur.
Mondmaskers verplichten of je krijgt geen eten meer en rode codes uitdelen om bestemmingen voor toerisme te kunnen bepalen en te kunnen straffen bij terugkeer als je op vakantie durft te gaan naar gebieden die geen goedkeuring krijgen van de staat.
Je mag dus ook niet eens meer zelf bepalen en beslissen waar je op vakantie gaat, je moet gehoorzamen aan de staat of je wordt gestraft, dat is dictatuur en staatsterreur.
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Als ik de epistels hier lees, die ge continu aan het neerpennen zijt, dan vraag ik mij soms af, waarom gij zo te keer gaat tegen de mondmaskers? Als Uw neus de buitenlucht sinds lang niet meer gevoeld heeft, kunt gij zelf onmogelijk last hebben van het mondmasker of draagt gij het soms op Uw zolderkamertje? Ik weet zeker dat gij beschikt over een tuin, want gij hebt soms problemen met de snoeiafval.Ice schreef: ↑12 jul 2020, 13:13Het GAAT NIET om de gezondheid door mondmaskers! Het gaat om MACHTSCONTROLE!miel schreef: ↑12 jul 2020, 11:39“De economie kan niet zonder mensen” (gisteren gepost).
Wanneer dringt dat eens door?!
Het gaat erom de bevolking te DWINGEN om te gehoorzamen (MACHTSCONTROLE!!) door gezondheid als SMOES te gebruiken en ons recht op vrije mening én zelfbeslissing te ontzeggen...moeilijk, hé?![]()
Wie het nut van mondmaskers terecht betwijfelt en weigert zichzelf zuurstoftekort aan te doen door constant co2 in te ademen, die heeft het récht van vrije mening om te beslissen geen schadelijk mondmasker te dragen....mondmaskers kunnen dus je gezondheid scháden.![]()
Nu wordt je gedwóngen jezelf schade toe te brengen of er wordt je VOEDSEL ontzegd!
Dat is smerige afpersing voor je vrije mening omdat je het nut van mondmaskers durft te bekritiseren, je wordt gestraft voor je vrije mening, dát betekent het verplichte mondmasker!![]()
En dan nog mondmaskers waarover ze het zelf niet eensluidend ééns zijn over het nut of de bescherming ervan.
En de economie in buurlanden zullen nu er wel bij varen als mensen wiens recht op vrije meningsuiting en zelfbeschikking door de verplichting van de muilband wordt ontnomen nu in het buitenland zullen gaan winkelen zónder muilband!
Eerder werd reeds naar buurlanden gegaan omdat het goedkoper was, wel, nu zal het gedaan worden door mensen die weigeren zich te laten knéchten, afpersen en chanteren met mondmaskers omdat ze anders geen eten krijgen!
Door deze maatregel jaagt de politiek zélf de mensen naar het buitenland met als gevolg nog méér beschadiging van onze economie...
Dus: hoezo mensen stellen de economie boven gezondheid door af te geven op de opgelegde maatregelen???
Dat is niet waar want het zijn nét de opgelegde maatregelen die mensen naar het buitenland jaagt door schending van onze rechten en vrijheid waardoor ónze economie eronder zal lijden...wél goed voor de economie van de buurlanden.![]()
We mogen niet meer voor onszelf denken, we moeten de politieke huichelaars en hun leugens geloven of we krijgen geen eten meer. Zover is het al gekomen.![]()
Wat een heerlijke beleving om dagenlang te pendelen tussen de zolderkamer en het dixi hokje zonder het minste gevaar op besmetting en zonder mondmasker. In januari wordt het een beetje problematisch, zodra de tracing app Uw verplaatsingen gaat registreren.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Alzo sprak onze linkse hogepriester.De Kannibaal schreef:
Als ik de epistels hier lees, die ge continu aan het neerpennen zijt, dan vraag ik mij soms af, waarom gij zo te keer gaat tegen de mondmaskers? Als Uw neus de buitenlucht sinds lang niet meer gevoeld heeft, kunt gij zelf onmogelijk last hebben van het mondmasker of draagt gij het soms op Uw zolderkamertje? Ik weet zeker dat gij beschikt over een tuin, want gij hebt soms problemen met de snoeiafval.. Gij hebt zeker en vast al gelezen dat de virologen U aanraden om te verblijven in een goed geventileerde ruimte. Vraagt aan Uw maatje een mobiel dixi toiletje in de tuin neer te poten. Op het huisje kunt gij genieten van de frisse buitenlucht en is het mondmaskertje niet verplicht. Gij kunt er urenlang dromen en de meest waanzinnige complotten ontrafelen en gij loopt geen enkel gevaar.
Wat een heerlijke beleving om dagenlang te pendelen tussen de zolderkamer en het dixi hokje zonder het minste gevaar op besmetting en zonder mondmasker. In januari wordt het een beetje problematisch, zodra de tracing app Uw verplaatsingen gaat registreren.
U als kind aan huis in de gerechtshoven, hoelang houdt jij het vol met een mondmasker op tijdens een zitting. Hoeveel verslijt jij er per week in die gerechtshoven of wordt er voor u al eens een oogje dichtgeknepen als vaste klant.
Ik begrijp de mensen heel goed dat ze de lift blokkeren voor u. Ik kan mij uw karakter, uw bemoeienissen met alles en iedereen, het opdringen van uw willetje, best voorstellen. Begrijp niet dat ze het niet doen terwijl je erin zit.
U bent vast en zeker ook nog kind aan huis bij de verschillende kliklijnen.
-
Ice
Ik ga niet tekeer tegen mondmaskers maar tegen de bedoeling erachter.De kannibaal schreef: ↑12 jul 2020, 15:05Als ik de epistels hier lees, die ge continu aan het neerpennen zijt, dan vraag ik mij soms af, waarom gij zo te keer gaat tegen de mondmaskers? Als Uw neus de buitenlucht sinds lang niet meer gevoeld heeft, kunt gij zelf onmogelijk last hebben van het mondmasker of draagt gij het soms op Uw zolderkamertje? Ik weet zeker dat gij beschikt over een tuin, want gij hebt soms problemen met de snoeiafval. . Gij hebt zeker en vast al gelezen dat de virologen U aanraden om te verblijven in een goed geventileerde ruimte. Vraagt aan Uw maatje een mobiel dixi toiletje in de tuin neer te poten. Op het huisje kunt gij genieten van de frisse buitenlucht en is het mondmaskertje niet verplicht. Gij kunt er urenlang dromen en de meest waanzinnige complotten ontrafelen en gij loopt geen enkel gevaar.
Elke mens met een normaal denkvermogen zou dat intussen al wel hebben begrepen....voor domme azijnpissers met geestelijk onvermogen zijn mijn epistels met minutieuze uitleg blijkbaar nog steeds niet uitgebreid genoeg om zelfs ook maar één zinnetje te wijden aan de inhoud van wat ik schrijf...
Ik zal dus geen tijd meer verspillen aan een uitleg, want dat zijn toch parels voor de domme zwijnen, maar kort en bondig reageren voor forumleden met voldoende IQ om te kunnen lezen en begrijpen wat er staat.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Tegen volgende week zullen we weten wat het nut van een verplicht mondmasker in de winkels bewezen heeft, als de besmettingen gelijk blijven of zelfs stijgen heeft het geen nut als we van +/- 85 besmettingen zakken naar veel minder gaan we weten dat de maatregel nut heeft.
En binnen 2 weken is het nog af te wachten of de vakantiegangers geen nieuwe opstoot gaan veroorzaken.
En binnen 2 weken is het nog af te wachten of de vakantiegangers geen nieuwe opstoot gaan veroorzaken.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Ice
Niet waar, tokkio
De huichelaars kunnen ons wijsmaken wat ze willen, wij hebben geen enkele manier om te controleren.
Je kunt niet betrouwen op de (valse) cijfers waar de politiek mee goochelt naargelang ze willen bewijzen wat in hun straatje past!
Ze hebben meermaals bewezen ongeloofwaardig te zijn!
Ze kunnen liegen over dalende cijfers (terwijl ze stijgen) om te willen bewijzen dat de mondmaskers nut hebben en de verplichting tot mondmaskers behouden moet blijven
én
ze kunnen ook liegen over stijgende cijfers (terwijl ze dalen) want dan zullen de mondmaskers ook wél werken maar dán zijn de vakantiegangers, die dan zogenaamd besmet terugkeren, de zondebok en de oorzaak van de stijgende cijfers van besmetting om zo óók de verplichting van mondmaskers te behouden.
Ongeacht het dalen of stijgen van de cijfers, een uitleg en smoes om de verplichting van de mondmaskers te kunnen behouden, zullen ze altijd hebben, want het gaat tenslotte helemaal niet om het voorkomen van besmettingen maar over de dwang tot gehoorzaamheid.
De kwestie is: wie gelooft dat nog?
Niemand kan de juistheid van hun gemanipuleerd cijferwerk verifiëren, dat bewezen onbetrouwbaar blijkt te zijn.....ze kunnen dus beweren wat ze maar willen om maatregelen te kunnen blijven opleggen, ook als het al láng onnodig en overbodig is.
Ik geloof er geen snars van want het gaat al heel lang niet meer om onze gezondheid.
De huichelaars kunnen ons wijsmaken wat ze willen, wij hebben geen enkele manier om te controleren.
Je kunt niet betrouwen op de (valse) cijfers waar de politiek mee goochelt naargelang ze willen bewijzen wat in hun straatje past!
Ze hebben meermaals bewezen ongeloofwaardig te zijn!
Ze kunnen liegen over dalende cijfers (terwijl ze stijgen) om te willen bewijzen dat de mondmaskers nut hebben en de verplichting tot mondmaskers behouden moet blijven
én
ze kunnen ook liegen over stijgende cijfers (terwijl ze dalen) want dan zullen de mondmaskers ook wél werken maar dán zijn de vakantiegangers, die dan zogenaamd besmet terugkeren, de zondebok en de oorzaak van de stijgende cijfers van besmetting om zo óók de verplichting van mondmaskers te behouden.
Ongeacht het dalen of stijgen van de cijfers, een uitleg en smoes om de verplichting van de mondmaskers te kunnen behouden, zullen ze altijd hebben, want het gaat tenslotte helemaal niet om het voorkomen van besmettingen maar over de dwang tot gehoorzaamheid.
De kwestie is: wie gelooft dat nog?
Niemand kan de juistheid van hun gemanipuleerd cijferwerk verifiëren, dat bewezen onbetrouwbaar blijkt te zijn.....ze kunnen dus beweren wat ze maar willen om maatregelen te kunnen blijven opleggen, ook als het al láng onnodig en overbodig is.
Ik geloof er geen snars van want het gaat al heel lang niet meer om onze gezondheid.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Uiteindelijk is de grote alwetende Leider van de USA gespot met een mondmaskertje
Nu ... nog
Nu ... nog
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
janieburton - Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50
Persoonlijk denk ik dat een mondmasker wel misschien nut heeft om het "rondvliegend" speeksel tegen te houden dat eventueel zou gecontamineerd zou kunnen zijn.
Waarom wordt er een mondmasker gedragen in een operatiezaal? ik ben niet medisch geschoold maar ik denk dat dat dezelfde reden is, om de steriele wonde niet te besmetten.
Waarom wordt er een mondmasker gedragen in een operatiezaal? ik ben niet medisch geschoold maar ik denk dat dat dezelfde reden is, om de steriele wonde niet te besmetten.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ge hoeft dat niet te denken of te veronderstellen , het is zo !janieburton schreef: ↑12 jul 2020, 19:53....
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Op het VRT journaal getuigden mensen dat het verschrikkelijk was in de kerkdienst om een 30- 45 minuten een mondmasker te dragen . Er is hier een onderliggende reden voor; namelijk dat als men in gebed verzonken is of als men in een meditatieve sfeer verkeert , de ademhaling ( bewust of onbewust ) een cruciale rol speelt . Probeer maar eens bv de yoga- ademhaling oefeningen te doen met een mondmasker . De kerkgangers en de yoga beoefenaars zullen dit zeker beamen .
werewoef
werewoef
AMEN en AUM