Klimaat
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ok , ge weet het dus , en wat je beschrijft wordt bij wissels als "Swingnose crossing" beschreven. Was het echt zo moeilijk om dat meteen hier neer te pennen i.p.v op de man te spelen ? FOEI !Odulleke schreef: ↑28 jun 2026, 11:51Ik dacht dat jij iets had tegen mensen vernederen en kleineren. Je bent anders geen haar beter. Wie zegt dat ik het niet weet? Treinsporen worden in de werkplaats van Vorst schuin afgefreesd zodat de uiteinden niet tegen elkaar maar naast elkaar liggen. Ook worden de treinsporen met speciale lasprocedés aan elkaar gezet die een beperkte krimp en uitzetting kunnen opvangen. De sporen worden stevig aan de dwarsliggers vastgemaakt zodat ze niet kunnen uitzetten. Uw oplossing van rubber zelfs bij tramsporen is het domste dat ik al gehoord heb. Wat gebeurt er met het rubber als er tramsporen tegen duwen dat wordt vervormd en komt de veiligheid niet ten goede.
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Je oogst wat ze zelf zaait, ik heb hier al vele reacties van u gelezen dat je op de man speelt maar owe als je hetzelfde voor hebt dan is het plots FOEI.Fred1950 schreef: ↑28 jun 2026, 11:59Ok , ge weet het dus , en wat je beschrijft wordt bij wissels als "Swingnose crossing" beschreven. Was het echt zo moeilijk om dat meteen hier neer te pennen i.p.v op de man te spelen ? FOEI !Odulleke schreef: ↑28 jun 2026, 11:51Ik dacht dat jij iets had tegen mensen vernederen en kleineren. Je bent anders geen haar beter. Wie zegt dat ik het niet weet? Treinsporen worden in de werkplaats van Vorst schuin afgefreesd zodat de uiteinden niet tegen elkaar maar naast elkaar liggen. Ook worden de treinsporen met speciale lasprocedés aan elkaar gezet die een beperkte krimp en uitzetting kunnen opvangen. De sporen worden stevig aan de dwarsliggers vastgemaakt zodat ze niet kunnen uitzetten. Uw oplossing van rubber zelfs bij tramsporen is het domste dat ik al gehoord heb. Wat gebeurt er met het rubber als er tramsporen tegen duwen dat wordt vervormd en komt de veiligheid niet ten goede.![]()
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Staal breekt niet wanneer het 30 of 40 graden warmer wordt en heel goed wordt vastgeklonken aan de dwarsliggers. Het staal gedraagt zich als een veer die wordt opgespannen maar toch in bedwang wordt gehouden.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Lukt dus niet bij tramsporen zoals op de foto's hiervoor. Vastklinken aan de dwarsliggers ? Tja , en als de dwarsligger en al met het spoor naar boven wordt gehesen ? Blijf jij maar bij je islam .
-
Tja, Fred, ken je de uitdrukking nog: 'Hij staat gekend als een slechte frank'?
Dat betekende dat men in de gemeenschap iemands karakter goed kende en vooral dan zijn slechte eigenschappen.
Ken je ook 'Wie het schoentje past, trekke het aan'?
Dat betekende dat men in de gemeenschap iemands karakter goed kende en vooral dan zijn slechte eigenschappen.
Ken je ook 'Wie het schoentje past, trekke het aan'?

In mijn eerste post zeg ik dat je veel weet van batterijen maar dat je domme dingen zegt over uitzetting van sporen. Ik moet geen antwoord geven, je hebt dat ook niet gevraagd. En zo kunnen we nog uren doorgaan, maar gelijk moet je toch altijd hebben, ik denk dat het typische ingenieurs gedachtengang is, heb daar veel ervaring mee met ingenieurs die altijd de betweter moeten zijn.
-
Wilt ge dan echt in het spoor lopen van de karaktergestoorde Wil-punt ? Die verwijst om de haverklap naar batterijen als hij in het nauw wordt gedreven. And by the way , in Gent liggen de tramsporen aan weerszijden tussen ( of misshien op ) rubberen brede strippen tegen geluidsoverlast. Dat bracht me op het idee om rubberen blokken tussen de sporen aan te brengen die de uitzetting kunnen opvangen en "kedeng" kunnen vermijden.Odulleke schreef: ↑28 jun 2026, 12:27In mijn eerste post zeg ik dat je veel weet van batterijen maar dat je domme dingen zegt over uitzetting van sporen. Ik moet geen antwoord geven, je hebt dat ook niet gevraagd. En zo kunnen we nog uren doorgaan, maar gelijk moet je toch altijd hebben, ik denk dat het typische ingenieurs gedachtengang is, heb daar veel ervaring mee met ingenieurs die altijd de betweter moeten zijn.
Wil-punt en blijkbaar ook jij kunnen iets leren van ChatGPT en Google AI . Als ge hen iets vraagt of weerspannig antwoordt , krijg je ook niet als introductie "je bent een nitwit domme kloot"
-
Freddie, je blijft maar graven. Dat is niet de beste oplossing als je weer uit de zelfgegraven put wil raken.
We kennen je 'sterke kant'
.
Maar we houden die lange lijst met 'werkpuntjes' toch bij de hand. Je vindt hem zelf wel terug.
We kennen je 'sterke kant'
Maar we houden die lange lijst met 'werkpuntjes' toch bij de hand. Je vindt hem zelf wel terug.

En wij kennen vooral je zwakke kant ...
-
Jij bent toch echt wel de vriendelijkheid zelve. De tramsporen liggen overal in rubberen strippen om de trillingen naar de bewoners te verminderen. Als je rubber tussen de sporen aanbrengt dat gaat bij uitzetten ook omhoog komen dat rubber moet ergens naar toe. Een beetje logisch nadenken hé. Ik denk dat jij al lang niet meer met de trein of tram gereden hebt dat kedeng is al jaren verleden tijd.Fred1950 schreef: ↑28 jun 2026, 12:53Wilt ge dan echt in het spoor lopen van de karaktergestoorde Wil-punt ? Die verwijst om de haverklap naar batterijen als hij in het nauw wordt gedreven. And by the way , in Gent liggen de tramsporen aan weerszijden tussen ( of misshien op ) rubberen brede strippen tegen geluidsoverlast. Dat bracht me op het idee om rubberen blokken tussen de sporen aan te brengen die de uitzetting kunnen opvangen en "kedeng" kunnen vermijden.
-
Men kan holle ruimtes in de rubber blokken voorzien. Een beetje inventief nadenken , hé. Ik vraag me nog steeds af waarom men niet meer opteert voor trolly trams en bussen ...
-
Rubber zakt niet echt door in ontspannen toestand. Met moet de holle ruimtes zo voorzien dat er bij het samenpersen aan de bovenkant "rimpels" ontstaan , dan komt de rubber ook amper omhoog als die samengeperst wordt. De 18 mm ruimte zal goed werken , maar waarschijnlijk gaf dat nog steeds teveel "kedeng" . Een ruimte van 18 mm ( 2 centimeter ) opvullen met rubber zou toch ook geen probleem mogen zijn. Hoe hoog gaat die 2 centimeter rubber naar omhoog komen als die samengeperst wordt tot bvb. 0,5 cm ? Ik heb rubber liggen van 1 cm dikte , ik zou het dus kunnen meten.