covid besmetting...

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

bluevelvet

30 okt 2020, 00:28

Fred1950 schreef:
29 okt 2020, 19:32
bluevelvet schreef:
29 okt 2020, 18:44
Ik persoonlijk gok op 10 dagen en dat vanaf de 2-de dag na de besmetting.
Toch maar opletten als ge naar Fred1950 zijn gegok luistert :mrgreen:

Bij de meeste mensen die covid-19 doormaakten, zijn antistoffen in het bloed gevonden. In de eerste weken hoge antistofwaarden in 60% van de gevallen, na drie maanden zijn er nog maar in 17% van de gevallen terug te vinden.
Fred1950 schreef :
Voilà , ik schreef toch dat de antistoffen snel zakten. Die zijn er bij mensen die ook effectief er ziek van werden met koorts , enz ... Ik beweer dat a-symptomatische gevallen geen antistoffen opbouwen ( wat nog te bewijzen valt )
Heb ik ergens geschreven dat de antistoffen in het bloed niet snel zakten, integendeel, voor plasma te geven moest men dat niet te lang uit stellen en beter om de twee weken geven. Asymptomatische gevallen maken wél antistoffen aan maar ze verliezen ze sneller dan deze die ziek worden. je beweerde verkeerd !
Ik weet het blijkbaar alleszins beter dan jij. :lol:
Ik weet....... :roll: Is het daarom dat je GOKT :?: Ik weet wel dat je van killer T-cellen of geheugen B-cellen als immuuncellen nog niets gepiept had. Als ik je erop wijs kom je met een verhaal af dat er niet toe doet, voor mij hoef je u niet interessant voor te doen, dat lukt bij mij niet hoor !

Ik weet....... Zoals dat van de poriën :roll:
Ik wacht nog altijd op antwoord hoe dat dat zit met de talgklieren in gesteente :P :P

Fred1950

30 okt 2020, 07:24

Waarom ik niet "piep" over B-en T-cellen ? :D . Ik hoef je ( jullie ) toch niet alles wijs te maken wat ik weet, nietwaar ? :twisted:
Zorg maar dat ge niet valt over die steen met talgklieren :lol: ( wat interesseert me "een steen" trouwens :mrgreen: , ik ben geen metselaar :twisted: ).

boeffer

06 nov 2020, 17:52

https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries Hier staat wat bij over Belgium en de Total recovered en wat meer data. Dus op tijd er bij en je maakt kans!
Of het een Amerikaanse punt of komma is heb ik nog niet ontcijfert
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

bluevelvet

12 nov 2020, 02:14

In China duiken opnieuw besmettingen op.

https://www.chinasquare.be/corona-onrus ... n-beijing/

”Een nieuwe coronabesmetting in Tianjin komt waarschijnlijk van ingevoerd bevroren voedsel dat onder meer in Beijing verdeeld is. Een arbeider geraakte besmet in een bedrijf door ingevoerd bevroren voedsel in de havenstad Tianjin.
Onverklaarde besmetting in Shanghai.
Een stuwadoor op de Pudong luchthaven bood zich maandag met lichte COVID-19 symptomen aan in een gezondheidscentrum en testte positief.
De man was niet in contact geweest met ingevoerde bevroren producten. De voor de hand liggen hypothese is dat hij besmet geraakt is via een binnenkomende reiziger.

8O De besmettingen zijn nog maar eens niet van eigen bodem maar “ingevoerd” (het gaat om bevroren varkenspoten uit Bremen in Duitsland) en van een “binnenkomende” reiziger :roll:
Zijn ze de “binnenkomende reiziger” op het spoor of niet ? Aiaiaiai, dat ziet er dan niet goed uit !

Met al hun scherpe controles kunnen de Chinezen het virus ook niet tegenhouden.

Zou men er niet goed aandoen geheel Bremen in quarantaine te plaatsen en allemaal een test laten ondergaan zoals de Chinezen doen :?: Ah ja hé, de besmetting komt vandaar, beweren de Chinezen toch.
Ik ken hier ook iemand die meent besmet geweest te zijn door anderen hun schuld :lol:

Fred1950

12 nov 2020, 09:39

bluevelvet schreef:
12 nov 2020, 02:14
In China duiken opnieuw besmettingen op.

https://www.chinasquare.be/corona-onrus ... n-beijing/

”Een nieuwe coronabesmetting in Tianjin komt waarschijnlijk van ingevoerd bevroren voedsel dat onder meer in Beijing verdeeld is. Een arbeider geraakte besmet in een bedrijf door ingevoerd bevroren voedsel in de havenstad Tianjin.
Onverklaarde besmetting in Shanghai.
Een stuwadoor op de Pudong luchthaven bood zich maandag met lichte COVID-19 symptomen aan in een gezondheidscentrum en testte positief.
De man was niet in contact geweest met ingevoerde bevroren producten. De voor de hand liggen hypothese is dat hij besmet geraakt is via een binnenkomende reiziger.

8O De besmettingen zijn nog maar eens niet van eigen bodem maar “ingevoerd” (het gaat om bevroren varkenspoten uit Bremen in Duitsland) en van een “binnenkomende” reiziger :roll:
Zijn ze de “binnenkomende reiziger” op het spoor of niet ? Aiaiaiai, dat ziet er dan niet goed uit !

Zou men er niet goed aandoen geheel Bremen in quarantaine te plaatsen en allemaal een test laten ondergaan zoals de Chinezen doen :?: Ah ja hé, de besmetting komt vandaar, beweren de Chinezen toch.
Ik ken hier ook iemand die meent besmet geweest te zijn door anderen hun schuld :lol:
Er is ook al een besmetting geweest door diepgevroren vis uit Noorwegen. Weet je wat ze dan doen om die paar honderd besmettingen in te dijken ? Ze testen 9 miljoen inwoners in de omgeving van de besmettingshaard. Hier lopen tienduizenden besmette personen rond, en er wordt "aangeraden" om in je kot te blijven. De Chinezen hun mond valt open van verbazing als ze merken wat voor onderontwikkeld gebied Europa geworden is om het niet over de VS te hebben. Daar zijn ze terug allemaal aap aan het worden.

Dicksy

12 nov 2020, 09:46

Fred schreef:
Er is ook al een besmetting geweest door diepgevroren vis uit Noorwegen. Weet je wat ze dan doen om die paar honderd besmettingen in te dijken ? Ze testen 9 miljoen inwoners in de omgeving van de besmettingshaard. Hier lopen tienduizenden besmette personen rond, en er wordt "aangeraden" om in je kot te blijven. De Chinezen hun mond valt open van verbazing als ze merken wat voor onderontwikkeld gebied Europa geworden is om het niet over de VS te hebben. Daar zijn terug allemaal aap aan het worden.
Doet geen afbreuk aan datgene wat bleuvelvet en tot treurens toe ook hier geschreven werd:
bluevelvet schreef: ↑Vandaag, 02:14

Fred1950

12 nov 2020, 10:09

Dicksy schreef:
12 nov 2020, 09:46
....
Zij doen tenminste een poging, wij niet. Als de bleekscheten hetzelfde zouden doen als zij, wordt de kans op "virusinbraak" in eender welk land nog veel kleiner. Dan pas wordt het virus uiteindelijk ook effectief uitgeroeid. Al de rest is defaitisme.

Dicksy

12 nov 2020, 10:21

Fred schreef:
Dicksy schreef: ↑24 minuten geleden
Zij doen tenminste een poging, wij niet. Als de bleekscheten hetzelfde zouden doen als zij, wordt de kans op "virusinbraak" in eender welk land nog veel kleiner. Dan pas wordt het virus uiteindelijk ook effectief uitgeroeid. Al de rest is defaitisme.
Uw poging noem ik dweilen met de kraan open. En dat defaitisme is al van de eerste vaststelling van een besmetting het geval en daarom zullen ze altijd achter de feiten blijven aanlopen.
Ik zeg het nogmaals. Ik doe hetzelfde als wat ik deed voor corona en wat komen moet dat komt toch. Geen gejammer, geen geklaag, geen gezeik over getallekes.........en gelukkig heeft dat tot nu toe ook zijn vruchten afgeworpen.

Fred1950

12 nov 2020, 10:39

Dicksy schreef:
Fred schreef:
Uw poging noem ik dweilen met de kraan open. En dat defaitisme is al van de eerste vaststelling van een besmetting het geval en daarom zullen ze altijd achter de feiten blijven aanlopen.
Ik zeg het nogmaals. Ik doe hetzelfde als wat ik deed voor corona en wat komen moet dat komt toch. Geen gejammer, geen geklaag, geen gezeik over getallekes.........en gelukkig heeft dat tot nu toe ook zijn vruchten afgeworpen.
Beklagenswaardig. Met dat soort ingesteldheid ging het mensdom nog in de Middeleeuwen zitten.

bluevelvet

12 nov 2020, 13:15

Dicksy schreef:

Het virus zal waarschijnlijk vanzelf uitdoven zoals het gegaan is met de Spaanse griep.
Na +/- 2 jaar was het verdwenen ZONDER vaccin. Men zou kunnen spreken van groepsimmuniteit.

Het is ook niet zo dat alle individuen moeten gevaccineerd zijn om de volledige bevolking te beschermen en is er ook sprake van groepsimmuniteit.
Ik ben nog nooit ingeënt geweest tegen griep en dat wil ik zo houden :wink:

Dicksy

12 nov 2020, 13:54

Fred schreef:
Beklagenswaardig. Met dat soort ingesteldheid ging het mensdom nog in de Middeleeuwen zitten.
Solliciteer eens, ben zeker dat je de job gaat hebben. :P

Afbeelding
Ice

12 nov 2020, 14:32

Dicksy schreef:
Fred schreef:
Niet voor fred die zelfs 2x besmet werd, ondanks zijn dagelijks gejammer, geklaag en gezeik over getallekes en zijn mondmasker dat hem geen bescherming geboden heeft. :twisted:
Maar nog steeds niet wil (kan?)begrijpen dat je een virus niet en nooit kunt tegenhouden... :P
Overigens zeer merkwaardig: bijna een jaar lang wordt alles wat van ranst dicteert geloofd.... behalve als van ranst komt te vertellen dat men geen grip kan hebben op een virus, daar hebben de trollen dan opeens geen oren meer naar en dan wordt van ranst, de ongeloofwaardige huichelaar en windhaan, opeens in alle talen doodgezwegen. :P :P

Fred1950

12 nov 2020, 16:28

bluevelvet schreef:
12 nov 2020, 13:15
Dicksy schreef:

Het virus zal waarschijnlijk vanzelf uitdoven zoals het gegaan is met de Spaanse griep.
Na +/- 2 jaar was het verdwenen ZONDER vaccin. Men zou kunnen spreken van groepsimmuniteit.

....
Nikske groepsimmuniteit, men vaccineert nog steeds tegen de Spaanse Griep H1N1 stam. Waarom verdween het dan ? Omdat men toen wereldwijd de Chinese methode heeft toegepast. Zelfs een dokter ging geen woning meer binnen waar een zieke lag. Die moest op zijn ééntje uitzieken of sterven. Eten werd "eventueel" aan de deur afgezet als die tenminste lieve buren had. ... niet te vergelijken met de doetjesmaatschappij van tegenwoordig.

Dicksy

12 nov 2020, 17:48

Fred1950 schreef:
Nikske groepsimmuniteit, men vaccineert nog steeds tegen de Spaanse Griep H1N1 stam. Waarom verdween het dan ? Omdat men toen wereldwijd de Chinese methode heeft toegepast. Zelfs een dokter ging geen woning meer binnen waar een zieke lag. Die moest op zijn ééntje uitzieken of sterven. Eten werd "eventueel" aan de deur afgezet als die tenminste lieve buren had. ... niet te vergelijken met de doetjesmaatschappij van tegenwoordig.
Hoe hard ge ook probeert, uw communistische dictatuur komt er niet in het westen. Verhuis naar uw dictatuur of deal with it, een andere oplossing zal er voor u niet inzitten.

Fred1950

12 nov 2020, 18:31

Dicksy schreef:
12 nov 2020, 17:48
Fred1950 schreef:
Hoe hard ge ook probeert, uw communistische dictatuur komt er niet in het westen. Verhuis naar uw dictatuur of deal with it, een andere oplossing zal er voor u niet inzitten.
Heeft niets met dictaturen te maken, heeft alles met draagkracht te maken.