Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

De kannibaal

14 apr 2021, 16:36

Fazal schreef:
14 apr 2021, 15:18
Beste Tokkio, het komt gewoon op voorzichtigheid aan, teneinde niet nog eens in een 4de golf te verzeilen.
Alhoewel zoiets, alle vaccinaties ten spijt, (nòg) niet kan uitgesloten worden.
De overheid had nooit een datum voor eventuele versoepelingen mogen stellen.
Zo moesten ze een lockdown voor onbepaalde tijd hebben ingelast.
Dan waren er tenminste niet 'voortdurend' desillusies geweest.
Gij moet er niet aan twijfelen, de 4de golf komt er. Na de zomervakantie loopt de werking van de vaccins in de zorginstellingen op zijn laatste benen en is men nog bezig met het geven van eerste inentingen. In mei vieren wij opnieuw feest en gaan wij reizen naar streken, waar het veel veiliger is als bij ons. Vlaanderen moet elke Braziliaan gezien hebben, en het kan al vanaf volgende week via Parijs. Onze politici, met slappe Jan op kop, voeren geen beleid meer, maar volgen de roep van de brouwers, de kappers, de koks en de couturiers. Wij volgen de weg van de minste weerstand, die de meeste stemmen kan opleveren in 2024. Men volgt dan ook beter het voorbeeld van Europa, en geeft landelijk de snotneuzen stemrecht, want het virus wordt agressiever, en gaat snijden in de jongere actieve klasse van de 40 en 50 jarigen. Zodra slappe Jan dit beseft, gaat hij door zijn knieën, want de beroepsbevolking uitdunnen is zuiver verlies op de inkomsten.
En er zullen nog meerdere golven volgen, die sommigen van ons waarschijnlijk niet meer zullen beleven.

Fazal

14 apr 2021, 16:55

De kannibaal schreef:
Ge moet er niet aan twijfelen, de 4de golf komt er. Na de zomervakantie loopt de werking van de vaccins in de zorginstellingen op zijn laatste benen en is men nog bezig met het geven van eerste inentingen.
En er zullen nog meerdere golven volgen, die sommigen van ons waarschijnlijk niet meer zullen beleven
Ik wil geen doemdenker zijn, maar als men (een beetje) zijn gezond verstand gebruikt, zal men hier niet veel kunnen tegen inbrengen. Het huidige verloop van deze pandemie laat het ergste voor de toekomst vermoeden.
Het kan in ieder geval nog jaren duren vooraleer we van dat duiveltje zouden definitief verlost kunnen zijn.
En zelfs aan dat 'definitief' kunnen we nog twijfelen.

tokkio

14 apr 2021, 17:46

Ge moet er niet aan twijfelen, de 4de golf komt er
Misschien na de ramadan........
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

14 apr 2021, 18:57

Zonet megemaakt. Drie ouwe pekes boven de 80 in een kleine ruimte zonder mondmasker. Zegt er ene tegen mij "doe eens uw masker af want ik herken je niet" . Het rare is nog dat die hun masker aandoen als ze in de open lucht naar buiten komen. 8O

Dicksy

14 apr 2021, 19:00

Fred1950 schreef:
Zonet megemaakt. Drie ouwe pekes boven de 80 in een kleine ruimte zonder mondmasker. Zegt er ene tegen mij "doe eens uw masker af want ik herken je niet" . Het rare is nog dat die hun masker aandoen als ze in de open lucht naar buiten komen. 8O
Wat doet gij dan in die kleine ruimte met die drie ouwe pekes boven de 80? 8O :roll:

Fred1950

14 apr 2021, 19:23

Dicksy schreef:
14 apr 2021, 19:00
Fred1950 schreef:
Wat doet gij dan in die kleine ruimte met die drie ouwe pekes boven de 80? 8O :roll:
Po**pen. :lol: Eéntje ervan was in het ziekenhuis ontslagen en moest ik gaan ophalen. De anderen stonden aan de deur te wachten tot ik er aan kwam. Gaat je eigenlijk dat wat aan, snotneus ? :mrgreen:

Fred1950

14 apr 2021, 19:26

Fazal schreef:
14 apr 2021, 16:55
De kannibaal schreef:
Ge moet er niet aan twijfelen, de 4de golf komt er. Na de zomervakantie loopt de werking van de vaccins in de zorginstellingen op zijn laatste benen en is men nog bezig met het geven van eerste inentingen.
En er zullen nog meerdere golven volgen, die sommigen van ons waarschijnlijk niet meer zullen beleven
Ik wil geen doemdenker zijn, maar als men (een beetje) zijn gezond verstand gebruikt, zal men hier niet veel kunnen tegen inbrengen. Het huidige verloop van deze pandemie laat het ergste voor de toekomst vermoeden.
Het kan in ieder geval nog jaren duren vooraleer we van dat duiveltje zouden definitief verlost kunnen zijn.
En zelfs aan dat 'definitief' kunnen we nog twijfelen.
"Total Lockdown" voor een paar maand op zijn Chinees, en we zijn er vanaf.

Dicksy

14 apr 2021, 20:00

Fred1950 schreef:
Po**pen. :lol: Eéntje ervan was in het ziekenhuis ontslagen en moest ik gaan ophalen. De anderen stonden aan de deur te wachten tot ik er aan kwam. Gaat je eigenlijk dat wat aan, snotneus ? :mrgreen:
Het gaat mij eigenlijk niks aan maar voor iemand die voor alles altijd een oplossing heeft en altijd en overal op iedereen commentaar heeft als het op 'samenscholen in deze coronatijd' gaat, die gaat het dan plots zelf opzoeken om achteraf hier zijn kleinzielig beklag te kunnen komen doen. Zo iemand noemt men een hypocriet bleiterke. Voor u ook een :mrgreen:

Wil.

14 apr 2021, 21:03

En, Fred, heb je die in de laadruimte van de Kangoo gezet? Anders zat je geen 1,5 m. van hem vandaan, toch?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43

14 apr 2021, 21:10

Afbeelding

Beste Wil daar kun je nog van leren é
Onze fred heeft voor alles oplossing en mondmasker op en weg ermee .
En nog in de buitenlucht :lol: Kangoo Pausmobiel :P :P
Omdat onze wil met BMW cabrio :wink:
Of met fietsbak

Fred1950

14 apr 2021, 21:26

Dicksy schreef:
14 apr 2021, 20:00
Fred1950 schreef:
Het gaat mij eigenlijk niks aan maar voor iemand die voor alles altijd een oplossing heeft en altijd en overal op iedereen commentaar heeft als het op 'samenscholen in deze coronatijd' gaat, die gaat het dan plots zelf opzoeken om achteraf hier zijn kleinzielig beklag te kunnen komen doen. Zo iemand noemt men een hypocriet bleiterke. Voor u ook een :mrgreen:
Ik heb niets opgezocht, in ben erin getrapt. Mij werd de vraag gesteld om die persoon te gaan halen. Het minste dat ik kon doen was die woning samen met die wachtenden binnenstappen. Ik ben er hoogstens 10 minuten binnen gebleven. En toen ze alle drie binnen waren gingen de maskers eraf ( maar niet het mijne ). Hypocrisie kan men mij hierbij niet verwijten. Die drie behoorden trouwens tot dezelfde bubbel : een vrouw en haar neef plus de vrouw van de neef.

Denk je dat ik me daar veilig bij voel ? , zelfs met mijn FFP2 masker en met één Moderna spuitje zonder bijwerkingen ?
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 14 apr 2021, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

14 apr 2021, 21:30

Ah, zo 8O jij moest de paus gaan ophalen :lol:

Dan was die pausmobiel zeker safe, want alles wat de paus aanraakt wordt vooraf met wijwater ontsmet, plus daar bovenop nog eens gezegend met een kruisteken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

wardje

14 apr 2021, 21:52

Amen , ga in Vrede :mrgreen:

gast43

15 apr 2021, 07:05

Wil: Ah, zo 8O jij moest de paus gaan ophalen :lol:

Ik de paus gaan ophalen waar haal je dat vandaan lol

Ik ga niemand ophalen want rij met geen wagen meer .
Ik laat me voeren :wink:

gast43

15 apr 2021, 07:06

Haha wardje