Coronavirus
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
Opvallend: de groep 65-74 is er op één dag met bijna 9% op vooruit gegaan. We gaan er rap zijn.
Idd 9% op vooruit de nevenwerkingen ook
.
Ze zijn niet gerust in WZC en dat zeggen ze zelf .
Niet iedereen heeft zijn vaccin al gekregen ( Bezoekers)
Hou daar dan ook rekening mee .
En zijn veel wzc die nog niet allemaal ( vaccin hebben gekregen of weigeren )
Is toch vorige week in Zwevegem voorgedaan ook rustbewoners besmet
We gaan over paar maanden spreken als ieder zijn vaccin heeft gekregen .
Of de virus nog tegenwerkt .
Denk je nu echt met de Rammadam dat ze staan te springen vaccin
geloof je toch zelf niet .( Brussel en Anderlecht-Schaarbeek-Molenbeek ) En omliggende
Idd 9% op vooruit de nevenwerkingen ook
Ze zijn niet gerust in WZC en dat zeggen ze zelf .
Niet iedereen heeft zijn vaccin al gekregen ( Bezoekers)
En zijn veel wzc die nog niet allemaal ( vaccin hebben gekregen of weigeren )
Is toch vorige week in Zwevegem voorgedaan ook rustbewoners besmet
We gaan over paar maanden spreken als ieder zijn vaccin heeft gekregen .
Of de virus nog tegenwerkt .
Denk je nu echt met de Rammadam dat ze staan te springen vaccin
geloof je toch zelf niet .( Brussel en Anderlecht-Schaarbeek-Molenbeek ) En omliggende
Laatst gewijzigd door gast43 op 15 apr 2021, 12:30, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Eender hoe of wat, het is in geen geval verantwoord bepaalde maatregelen op die vooropgestelde data te versoepelen. De meeste zijn nog altijd niet, of nog maar voor de 1ste keer ingeënt.
Dat besluit is volgens mij, eerder genomen om de druk van de bevolking op de overheid te verlagen, en waarschijnlijk ook om eventuele rellen, zoals gevreesd op 1 mei, enigszins in te tomen.
Laat ons dan maar tegen eind mei of begin juni, aan een 4de en even later misschien ook nog aan een 5de golf verwachten. Zoals men 'nu' bezig is stopt het misschien zelfs nooit meer.
'Hopelijk' ..., zal dat niet het geval zijn, maar het risico is niet onbestaand.
Dat zien we dagelijks in de cijfers. Daar dient rekening worden mee gehouden.
Lees ook "Niet versoepelen zou ...": https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210414_97263384
De Croo leek mij gisteren, toen hij de versoepelingen aankondigde, ook niet zo zeker van zijn stuk.
Dat besluit is volgens mij, eerder genomen om de druk van de bevolking op de overheid te verlagen, en waarschijnlijk ook om eventuele rellen, zoals gevreesd op 1 mei, enigszins in te tomen.
Laat ons dan maar tegen eind mei of begin juni, aan een 4de en even later misschien ook nog aan een 5de golf verwachten. Zoals men 'nu' bezig is stopt het misschien zelfs nooit meer.
'Hopelijk' ..., zal dat niet het geval zijn, maar het risico is niet onbestaand.
Lees ook "Niet versoepelen zou ...": https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210414_97263384
De Croo leek mij gisteren, toen hij de versoepelingen aankondigde, ook niet zo zeker van zijn stuk.
-
Virologen over nieuwe corona-uitbraak in West-Vlaams rusthuis: “80-plussers zijn niet ernstig ziek, wat een bijzonder goed resultaat is”
ZWEVEGEM95 procent van de 295 bewoners en personeelsleden is gevaccineerd, maar toch is er een corona-uitbraak in woonzorgcentrum Sint-Amand in Zwevegem. Vijf 80-plussers zijn besmet, een nieuw bezoekverbod is van kracht. “Dit bewijst net dat de vaccins werken”, verduidelijken viroloog Marc Van Ranst en vaccinoloog Pierre Van Damme.
Het werkt maar toch zijn ze besmet geraakt
ZWEVEGEM95 procent van de 295 bewoners en personeelsleden is gevaccineerd, maar toch is er een corona-uitbraak in woonzorgcentrum Sint-Amand in Zwevegem. Vijf 80-plussers zijn besmet, een nieuw bezoekverbod is van kracht. “Dit bewijst net dat de vaccins werken”, verduidelijken viroloog Marc Van Ranst en vaccinoloog Pierre Van Damme.
Het werkt maar toch zijn ze besmet geraakt
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Natuurlijk, en ze kunnen zelfs het virus verder doorgeven, dus iemand ook nog eens gaan besmetten. Het enige verschil is dat ze zelf er minder of niet ziek van worden.
Als de Indische variante , of een andere waartegen de huidige vaccins niet beschermen, hier de scepter gaat zwaaien zijn we terug van af en begint het ganse spelletje opnieuw, gevaccineerd of niet.
-
NIET verstrengen betekent evenveel opnames, een status quo van de ziekenhuisopnames. Versoepelen zoals men nu plant betekent zondermeer meer besmettingen en dus verhoudingsgewijs meer opnames.Fazal schreef: ↑15 apr 2021, 12:25....
Van Gucht pleit er ook voor om geen datums meer naar voor te schuiven, maar versoepelingen laten afhangen van het aantal opnames en de besmettingscijfers. Iemand die daar een andere mening ( van Van Gucht ) over heeft getuigt van complete idiotie.
Persoonlijk ben ik het geklaag en gezaag van de horeca in de media méér dan beu, kotsbeu. Dat ze een reconversie doen naar maaltijden en drank aan huis leveren, en als ze dat niet kunnen, dan moeten ze maar patatten gaan kweken.
-
Is niet alleen corona , maar al de andere ziekten die ze moeten uitstellen .
Brengt ook gevaar mee . Maar helaas hebben ze daar geen luisterend oor naar .
Tussen zeggen naar buitenwereld en dan toch versoepelen , vraag ik me soms
af zet ze daar eens paar maanden in de zorg en laat ze meelopen misschien
gaan ze dan tot besef komen .
Fred1950 Persoonlijk ben ik het geklaag en gezaag van de horeca en restaurants in de media méér dan beu, kotsbeu.
Mensen van horeca kan ik begrijpen , hoeveel maanden zijn ze al dicht .
Kan niemand volhouden reserve's geraakt op .
Maar u levenswerk staat ook op de klippen .
Brengt ook gevaar mee . Maar helaas hebben ze daar geen luisterend oor naar .
Tussen zeggen naar buitenwereld en dan toch versoepelen , vraag ik me soms
af zet ze daar eens paar maanden in de zorg en laat ze meelopen misschien
gaan ze dan tot besef komen .
Fred1950 Persoonlijk ben ik het geklaag en gezaag van de horeca en restaurants in de media méér dan beu, kotsbeu.
Mensen van horeca kan ik begrijpen , hoeveel maanden zijn ze al dicht .
Kan niemand volhouden reserve's geraakt op .
Maar u levenswerk staat ook op de klippen .
Laatst gewijzigd door gast43 op 15 apr 2021, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Is de grotere ruimte in een horecazaak niet veiliger dan bv een ruimte in een woning waar een aantal personen aanwezig zijn, behorende tot een zelfde bubbel, niet veiliger met minder kans op besmetting. Daar ga je binnen ondanks dat je je niet veilig voelt (uw woorden) en een horecazaak zou zijn deuren moeten sluiten waar je zelfs geen voet binnen zet.Fred1950 schreef:
Persoonlijk ben ik het geklaag en gezaag van de horeca in de media méér dan beu, kotsbeu. Dat ze een reconversie doen naar maaltijden en drank aan huis leveren, en als ze dat niet kunnen, dan moeten ze maar patatten gaan kweken.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 15 apr 2021, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dicksy welke gepensioneerde gaat dat toelaten bubbel van 10
Ik alle sinds niet , en dat zeggen mijn kinderen ook .
Is om miserie vragen .
Trouwens hou dan ook rekening als niet alles open mag binnen en terrassen
zijn er al die niet zullen opengaan , en te recht is verlieslatend
Moet maar éne zot zeggen wij gaan open is De Heer De Decker van Middelkerke .
Voor mijn part mag die eens deksel op zijne neus krijgen , misschien komt hij dan
tot besef is meer dan rebelse burgemeester .
Ik alle sinds niet , en dat zeggen mijn kinderen ook .
Is om miserie vragen .
Trouwens hou dan ook rekening als niet alles open mag binnen en terrassen
zijn er al die niet zullen opengaan , en te recht is verlieslatend
Moet maar éne zot zeggen wij gaan open is De Heer De Decker van Middelkerke .
Voor mijn part mag die eens deksel op zijne neus krijgen , misschien komt hij dan
tot besef is meer dan rebelse burgemeester .
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Laat eens horen welke nevenwerkingen dat zijn. Ik ben nog niet ingeënt en dus zou ik graag op voorhand van alle negatieve punten op de hoogte zijn. Ik kan dan eventueel nog afzeggen, weet je?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Ooit van kansberekening gehoord of geleerd op het schooltje ?Dicksy schreef: ↑15 apr 2021, 13:16Is de grotere ruimte in een horecazaak niet veiliger dan bv een ruimte in een woning waar een aantal personen aanwezig zijn, behorende tot een zelfde bubbel, niet veiliger met minder kans op besmetting. Daar ga je binnen ondanks dat je je niet veilig voelt (uw woorden) en een horecazaak zou zijn deuren moeten sleuren waar je zelfs geen voet binnen zet.Fred1950 schreef:
Persoonlijk ben ik het geklaag en gezaag van de horeca in de media méér dan beu, kotsbeu. Dat ze een reconversie doen naar maaltijden en drank aan huis leveren, en als ze dat niet kunnen, dan moeten ze maar patatten gaan kweken.![]()
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 15 apr 2021, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gij moet u beslist laten inenten, alle bijwerkingen gaan van u een beter mens maken.
-
Als ... als ... als...
Als ons kat een koe was ...

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
De Croo en vooral VDB, kunnen hun afkeuring zeer moeilijk verbergen, maar ze zijn het slachtoffer van een groep terroristen. Voor het eerst zagen wij slappe Jan een vreugdedans uitvoeren, toen hij kennis nam van de standpunten van zijn Waalse en Brusselse collega's. Was er geen virus geweest, dan hadden wij voor het eerst in de geschiedenis kunnen meemaken, hoe het drietal, mekaar ging knuffelen. De Croo weet zich te beheersen, waarschijnlijk door zijn ouderlijke training, maar VDB verloor terecht zijn beheersing, en deed een openbare aanval op de NVA kopvechter van Middelkerke. Tevergeefs, want die gast vecht altijd ondergronds, volledig met olie ingewreven zodat niemand hem kan pakken. Hopelijk moeten die vooraanstaande Vlamingen nooit verantwoording afleggen voor de mensen, die ze op transport gezet hebben naar het hiernamaals.Fazal schreef: ↑15 apr 2021, 12:25Eender hoe of wat, het is in geen geval verantwoord bepaalde maatregelen op die vooropgestelde data te versoepelen. De meeste zijn nog altijd niet, of nog maar voor de 1ste keer ingeënt.