Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

De kannibaal

18 apr 2021, 14:05

verhaegen schreef:
18 apr 2021, 13:36
het gras niet niet groener daar hoor
bijlange na niet
Als het gras niet groener is op een ander, dan bij ons, dan stel ik mij de vraag waarom iedereen zo staat te springen en te jammeren dat ze niet op vakantie kunnen vertrekken?
Een land dat een half miljoen mensen kan vaccineren op 1 dag, doet het volgens mij beter. Op minder dan een maand is iedereen ingeënt. Wie op 4 dagen een prestatie kan leveren, waar wij 4 maanden over gedaan hebben dwingt respect af.

E.T.

18 apr 2021, 15:01

Fazal schreef:
17 apr 2021, 17:16
E.T. schreef:
17 apr 2021, 17:07
als ze wachten met de mensen met een aandoening pas op te roepen NA de 65+ dan weet iedereen dat die mensen die dan aanschuiven een aandoening hebben en dan kan voor hun privacy niet.
Dat zou mij ècht wèl verbazen. :roll:
Verbazend hoe weinige van jullie gewoon de krant lezen en/of onthouden wat er daarover al gezegd is ...

Er was zelfs een artsensyndicaat dat dreigde met de Raad van State als er lijsten met risicopatiënten zouden bekend worden gemaakt
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fazal

18 apr 2021, 16:27

Ik heb nergens beweerd dat dat niet mogelijk is!
Ik heb enkel geschreven dat zoiets mij zou verbazen.

En kranten lezen, oké, maar betalen voor meer dan de helft vol sport? NEEN!
Ze mogen ze hebben, die kranten! Zelfs de voorpagina staat elke dag vol met sportsmoelen.
Naar het nieuws kijk ik wèl, maar slechts tot ze aan de sport beginnen!
Vanaf dan kan de TV mij gestolen worden!

verhaegen
Support SeniorenNet

18 apr 2021, 17:47

inenten kan pas als er vaccins geleverd worden
en de verdeling van vaccins is in % qua bevolkingsaantal
zodat ieder land in percentage eigenlijk gelijk staat
zo simpel kan dat zijn
en soms zijn der die een beetje achter staan bv.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... ag-vaccins
en engeland en amerika moet ge niet rekenen want die hebben het vuil en smerig gespeeld , en nog doen ze het

tokkio

18 apr 2021, 18:04

Afbeelding

Uk heb gehoord dat ze in brussel al mogen kiezen welk vaccin ze willen,te veelmensen willen het niet wegens hun geloof, ze weten niet of het zuiver is, en ze moeten het vragen aan hun imam ,ze twijfelen over de werking,en gaan zellfs raad vragen aan hun familie, het resultaat is dat ze op het einde van de dag met een overschot zitten, en dat ze mensen aanmoedigen om in de rij te komen staan, ongeacht de leeftijd,en dan nog hebben ze niet alles kunnen gebruiken ,de 8 of zijn het er nu 9 ministers van gezondheid doen hun werk niet, dus ze gaan het, als het niet verbeterd , verplichten, en ook is hat de ministers hun job om de vaccins leveringen op te volgen en moeten ze druk zetten,dat de leveringen er wel komen,te lui, te laks en geen interesse dat zijn ze,de wil van de mensen die vaccineren is er,maar de desinformatie naar de bevolking, brengt twijfels bij bepaalde groepen.
België is ondanks al die gezondheid ministers, het land der traagheid........
https://www.hln.be/binnenland/in-kaart- ... ~aea1699e/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

18 apr 2021, 19:05

De evolutie van gisteren naar vandaag (1e prik):

Afbeelding

Ik hoor op het nieuws dat het ritme volgende week gaat opgedreven worden. Ik denk dat we tegen 1 mei zeker klaar zijn met de 65-75 j. groep.

De meesten gaan 1 maand later ook hun 2e shot gehad hebben.

Beke gaat er niet ver naast zitten met 11 juli.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.

19 apr 2021, 00:31

Met cijfers en percentjes kan je zowat alles bewijzen :lol:
Uit de krant van 15/4
“De vaccinatiecurve van het Brussels Gewest volgt die van de twee andere gewesten", luidt het in een persbericht van de Brusselse gezondheidsinspectie. “Maar van de 247.312 toegediende vaccins werd 27 procent toegediend aan mensen die in Brussel werken maar gedomicilieerd zijn in een van de andere gewesten. Dat werknemers die gedomicilieerd zijn in een ander gewest worden meegeteld in het totaal aantal toegediende vaccins in het Brussels Gewest, zorgt voor een (‘kunstmatige’) daling van de curve.[ Uiteindelijk worden alle beschikbare vaccins goed gebruikt.”
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.

19 apr 2021, 09:25

E.T. schreef:
19 apr 2021, 00:31
Met cijfers en percentjes kan je zowat alles bewijzen :lol:

Uit de krant van 15/4

“De vaccinatiecurve van het Brussels Gewest volgt die van de twee andere gewesten", luidt het in een persbericht van de Brusselse gezondheidsinspectie.
Ja, je hebt journalisten die zomaar wat neerpennen en ervan uitgaan dat niemand nakijkt of het wel klopt wat ze schrijven.

Wie zou het nu eens zijn met die stelling over de curve van Brussel, als je dit hebt gezien?

Afbeelding

Maar nu ik er nog eens over nadenk: er zit waarheid in want "de Brusselse curve volgt die van de andere gewesten" zegt alleen niet op welke afstand Brussel volgt (30% minder vaccinaties bij de oudste groepen → zie vorige tabel). Maar volgen doen ze, dat is juist.

twistenopdemaan

19 apr 2021, 10:13

De verhoogde levering van Phizer is er zeker geleverd uit economisch gewin. Europa zou nog extra aankopen doen, er komt zeker en vast een 3de spuit en daarna waarschijnlijk een jaarlijkse spuit. Samen met de verhoging van de prijs mislopen ze bij trage levering een miljardendeal
Spinnst du oder was

Wil.

19 apr 2021, 10:36

twistenopdemaan schreef:
19 apr 2021, 10:13
De verhoogde levering van Phizer is er zeker geleverd uit economisch gewin. Europa zou nog extra aankopen doen, er komt zeker en vast een 3de spuit en daarna waarschijnlijk een jaarlijkse spuit. Samen met de verhoging van de prijs mislopen ze bij trage levering een miljardendeal
Weet je wat we doen? We blijven gewoon allemaal weg wanneer we de aanvraag krijgen om onze prik te komen halen. Ha, ha, ha! Dan hebben we die geldwolven goed liggen!

E.T.

19 apr 2021, 11:28

Maar volgen doen ze, dat is juist.
Omdat ze de werknemers, die gedomicilieerd zijn in een ander gewest, meetellen in het totaal aantal toegediende vaccins in het Brussels Gewest of dankzij dat ze ze meetellen :?:

Het blijven rare jongens die Romeinen.

figaretto

19 apr 2021, 12:04

verhaegen schreef:
18 apr 2021, 17:47

en engeland en amerika moet ge niet rekenen want die hebben het vuil en smerig gespeeld , en nog doen ze het
Of slimmer misschien ?

Wil.

19 apr 2021, 12:14

E.T. schreef:
19 apr 2021, 11:28
Maar volgen doen ze, dat is juist.
Omdat ze de werknemers, die gedomicilieerd zijn in een ander gewest, meetellen in het totaal aantal toegediende vaccins in het Brussels Gewest of dankzij dat ze ze meetellen :?:

Het blijven rare jongens die Romeinen.
Als ze die niet meetelden, zou het nogal een gezicht zijn: een lijn in de grafiek die amper boven nul komt?
Opletten met die journalisten.

verhaegen
Support SeniorenNet

19 apr 2021, 12:16

dat heeft niks met slimmer te maken
maar alles met achterbaks en vuil gedoe

Wil.

19 apr 2021, 12:24

In hoeveel gemeenten is de inentingsgraad al boven 60% bij de mensen boven 65 jaar?

Afbeelding

Er zijn in Vlaanderen 170 gemeenten waar tussen de 60% en de 70% van de 65+ groep is ingeënt.

Alles bij elkaar 289 gemeenten waar al minstens 50% van die leeftijdscategorie éénmaal werd gevaccineerd.