E.T. schreef: ↑24 apr 2021, 13:06
Waarom 'moeten' die patiënten steeds jonger worden?
Dat moeten ze niet maar omwille van de vaccinaties in de WZC is dat nu wel zo
Dat is wat ons gezegd wordt. Ik wil cijfers zien want ik hecht niet veel geloof aan wat de vrt of vtm kakelt.
En waar de gemiddelde leeftijd vorig jaar misschien 82 was, is het nu mogelijk 78. Inderdaad : jonger.
Als je niet test → geen besmettingen
Als dit echt waar zou zijn kunnen we er beter mee ophouden, toch?
De pijl betekent: 'vind je ' .
De pijl betekent niet dat je besmettingen kunt voorkomen door niet te testen.
Als je heel veel test → heel veel besmettingen
Je zal nooit meer besmettingen kunnen vaststellen dan dat er zijn.
Daar ben ik het roerend mee eens.
Hoe kwamen we hier aan zoveel doden tijdens de eerste golf? En in verhouding hadden we heel weinig besmettingen...
Dit wijst op de zwakheid van het argument dat besmettingen een barometer zijn voor de ziekenhuisproblemen. Dat is niet het geval.
Zomaar het totaal aantal ziekenhuisopnames vergelijken, niet zo simpel ...
In Europa zijn er gemiddeld 11,5 IC bedden/100.000 inwoners. Met 16 stuks doen we het hier in België veel beter dan/als Nederland met 6,4. Maar vandaag denken we eraan patiënten naar Duitsland te verkassen waar met 34 ICs nog wat ruimte is.
Je spreekt niet over ziekenhuisopnames. Je vermeldt hier het laatste stadium: ICU-bedden.
Laat je licht eens schijnen op de opnames in een hospitaal. Dat is de enige zuivere meting om de ernst van de zaak aan te geven. Elk ontwikkeld land weet héél goed hoe het daar zit.
Maar hier hoor je geëmmer over 'besmettingen' hier en 'besmettingen' daar.
IC-bezetting: dat hangt ervan af of er voldoende bedden+personeel beschikbaar zijn
Het aantal bedden+personeel is de maximum capaciteit ... vol is vol
Klopt. Maar weet jij of we bij ons op landelijk niveau al aan vol=vol zijn geweest?