Klimaat
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Als ik het goed begrijp, zeg je dat het dit jaar minder brandt omdat in vorige jaren zoveel gebied is afgebrand. Juist? Wel, daarmee ga tegen je eigen eerdere uitspraken in én ook tegen de hysterie die nu in alle main stream media te horen en te zien is.Fred1950 schreef: ↑Gisteren, 16:03Hoe dat kan ? Al wat ooit afgebrand is , kan niet meer branden. Ten eerste , 2026 is nog niet afgelopen - er zijn terug veel nieuwe branden her en der. Ten tweede , geef mij eens de jaren waarbij de totale hectaren verbrande bossen hoger was dan tot nu toe in 2026.Wil. schreef: ↑Gisteren, 13:49Terwijl rook van Canadese bosbranden delen van Noord-Amerika bedekte, werd dit in veel van de commentaren afgeschilderd als bewijs van een escalerende klimaatcrisis.
Maar de nieuwste gegevens vertellen een heel ander verhaal:
Canada heeft een benedengemiddeld brandjaar, de VS zit dicht bij een recordlaag verbrand gebied, en wereldwijd is 2026 op weg om een van de laagste bosbrandjaren in de moderne geschiedenis te worden.
Oekándana?
Punt 2: de grafiek

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Maar toch schreef je voordien:
Maar het is niet alleen in de VS dat er minder oppervlakte afbrandt, dat is ook wereldwijd het geval, zoals ik voordien al heb laten zien.... is toch logisch , of wat denk je .... De CO2 zal nu wel gestegen zijn met al die bosbranden wereldwijd ...
Even je 'denken' recapituleren:
- enerzijds kan wat verbrand is niet meer branden, waardoor jij het normaal vindt dat er minder oppervlakte in de fik gaat
- anderzijds "zal de CO2 nu wel gestegen zijn met al die bosbranden".

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Al eens gecheckt hoeveel hectare er nu in 2026 in Europa al afgebrand is , en er ontstaan nog steeds nieuwe bosbranden , zelfs ook bij ons. Volgen de CO2 meettoestellen die extra CO2 uitstoot per dag ?
En ook de CO2 uitstoot door de Wildberries / raffinaderijen branden ?

Maak een berekening van de hoeveelheid CO2 die hierdoor vrijgekomen is , en vergelijk dit wat aan CO2 door alle menselijke activiteit op aarde gemiddeld maandelijks wordt uitgestoten.
Maak een berekening van de hoeveelheid CO2 die hierdoor vrijgekomen is , en vergelijk dit wat aan CO2 door alle menselijke activiteit op aarde gemiddeld maandelijks wordt uitgestoten.
-
Lamzak!
Zet die twee hersencellen maar allebei tegelijk aan het werk. Wie weet wat komt er dan nog uit je klavier gerold?
Er wordt niks CO2 gemeten. Men volgt enkel de brandhaarden en men ziet hoeveel hectaren er weg zijn.Volgen de CO2 meettoestellen die extra CO2 uitstoot per dag ?
De CO2 wordt op andere plaatsen gemeten en met andere technieken.

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Bij de Dinosauriërs waren er geen pompiers of blusvliegtuigen . Er waren mss zelfs vuurspuwers bij.
Wel was er veel meer groen zodat er verdamping was....en regen.
Wel was er veel meer groen zodat er verdamping was....en regen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Gaat ge u nu al vervelen als ik alleen nog maar "prentjes -- links -- schimperijen" post ? Ik kan uitwijken naar veel interessantere fora waar er geen misvormde karakters de plak zwaaien.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Als ge leest wat er hier geraakt (de commerce) via ballasttank schepen of een lading oesters met invasieve diertjes en plantjes, dan zoudt ge dat factuur opruimen naar die gasten moeten sturen. Iedereen doet maar.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk