Coronavirus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

In de VS blijken staten waar men de lockdown niet meer oplegt, het beter te doen dan staten die zeer strict "de wetenschap volgen".
Dr. Fauci staat er bij en kijkt ernaar, maar hij weet het fenomeen niet te verklaren.
Begin maart '21 stelde de gouverneur van Texas, de republikein Greg Abbott, een einde aan de mondmaskerplicht en liet hij de bedrijven en handelaars toe om weer op 100% capaciteit te draaien.
De reactie van de grote mediablokken en van de linkerzijde was voorspelbaar.
Beto O'Rourke (democraat) noemde de republikeinse partij een 'cultus des doods'.
Joe Biden sprak van 'Neanderthal thinking'
Nog anderen stelden dat Texas de kant van het virus gekozen had en dat Texanen in feite geen vaccin zouden mogen krijgen.
Vanity Fair sprak van een 'stoutmoedig plan om nog eens 500.000 Amerikanen te doden' .
Maar na Texas zijn ook staten als Mississippi, Alabama, Florida en Georgia in het spoor getreden van Texas: de covid-beperkingen zijn er zwak tot zelfs onbestaande.
Georgia en Florida waren zelfs al veel vroeger overgegaan tot verregaande versoepelingen. Ze kregen kritiek over zich heen en werden roekeloosheid verweten en hun aanpak zou zeker tot ongeziene dodenaantallen leiden.
Maar naarmate de weken verstreken zijn, blijken de voorspellingen er kilometers naast te zitten. Sterker nog: veel staten die de slechtste groei qua Covid-gevallen noteren en die het hoogste aantal doden tellen, blijken staten te zijn met de strengste lockdowns.
Toen Fauci daarover vragen kreeg voorgeschoteld, kon hij niet veel meer prevelen dan enkele onsamenhangende zinnen over Texanen die uit vrije wil hun maskers bleven dragen en de lockdownmaatregelen nog strikter opvolgden dan in veel andere staten het geval was.
Ook de statistische cijfers weerleggen veel van de kritiek die op Texas wordt gegooid.
- Texas heeft 103 nieuwe gevallen per miljoen inwoners, maar Michigan - een superstrenge staat - heeft er 790 per miljoen en is de koploper in die lijst.
- New Jersey, Pennsylvania, Minnesota, Rhode Island, Maine, en New York hebben cijfers die minstens het dubbele zijn van die van Texas.
Hoe kan dit?
Fauci zei tot voor een paar weken nog dat we maar even moesten wachten en dat we dan een explosie van Covidgevallen zouden zien in de staten die niet meer meededen met de strenge lockdowneisen.
Dat is niet gebeurd. Toen Fauci vorige week kwam getuigen in het Congres kon hij geen plausibel antwoord verzinnen op de vaststelling dat Texas betere resultaten haalt dan de 'gedisciplineerde staten'.
Maar Fauci zal daardoor zijn denklijn niet bijstellen. Hij en zijn medestanders (pers/politici) zullen blijven herhalen dat New York en Michigan bv. 'are doing the right thing' , terwijl Texas, Florida en Georgia bv. de 'death cult' omarmen.
Bron

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Lap , en 't is zover. Dat ééntje dat ik heb moeten ophalen zit nu in quarantaine in een WZC. Mogelijks besmet geweest in het ziekenhuis, maar ik denk dat één van de twee andere pekes de verspreider was.Fred1950 schreef: ↑14 apr 2021, 19:23Po**pen.Dicksy schreef: ↑14 apr 2021, 19:00Wat doet gij dan in die kleine ruimte met die drie ouwe pekes boven de 80?Fred1950 schreef:
Zonet megemaakt. Drie ouwe pekes boven de 80 in een kleine ruimte zonder mondmasker. Zegt er ene tegen mij "doe eens uw masker af want ik herken je niet" . Het rare is nog dat die hun masker aandoen als ze in de open lucht naar buiten komen.![]()
![]()
Eéntje ervan was in het ziekenhuis ontslagen en moest ik gaan ophalen. De anderen stonden aan de deur te wachten tot ik er aan kwam. Gaat je eigenlijk dat wat aan, snotneus ?
![]()
Had ik continu geen FPP2 masker aangehad, en had ik nadien niet mijn extra maatregelen genomen, dan was ik er ook bij geweest.
En wat nog meer is : de persoon die nu in quarantaine zit had reeds haar eerste prik gekregen. En ... ze heeft geen ziektesymptomen ( maar is dus wel besmettelijk ). Ouderdom : 93 jaar en latent kankerpatiënt
-
“Ik heb experts gevraagd of het mogelijk is dat de Britse variant een mutatie kan ondergaan en een Indiase variant wordt”, geeft Neven nog mee.tokkio schreef: ↑26 apr 2021, 17:35......
Den diene van India hebben ze al gevonden,(maar die heeft daar niet geweest) maar die heeft niemand besmet, nu nog patient zero te vinden.
https://www.hln.be/brussel/brusselse-pa ... ~aebec023/
Een typische uitspraak van de Belgische idiotie denkwijze ....
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
U bent toch in contact geweest met dat ‘oudje.’ Is het dan ook niet zo dat u zich officieel moet laten testen en sowieso al in quarantaine dient te gaan voor 7 dagen, en nadien terug officieel moet laten testen ondanks dat u een mondmasker droeg?Fred1950 schreef:
Lap , en 't is zover. Dat ééntje dat ik heb moeten ophalen zit nu in quarantaine in een WZC. Mogelijks besmet geweest in het ziekenhuis, maar ik denk dat één van de twee andere pekes de verspreider was.
Had ik continu geen FPP2 masker aangehad, en had ik nadien niet mijn extra maatregelen genomen, dan was ik er ook bij geweest.
En wat nog meer is : de persoon die nu in quarantaine zit had reeds haar eerste prik gekregen. En ... ze heeft geen ziektesymptomen ( maar is dus wel besmettelijk ). Ouderdom : 93 jaar en latent kankerpatiënt
-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
Door al het experimenteren komen er meer en meer varianten en straks bij een onnozel griepje hou ik mijn hart vast bij de geënten.
Spinnst du oder was
-
Ge hebt gelijk !
Ik leef al zo goed als 1 jaar lang in Chinese quarantaine, de kans dat ik het virus aan iemand anders doorgeef is bijzonder klein. Eigenlijk had ik een telefoon van het contactcentrum moeten krijgen ... juist ?
Bestaat het griepvirus nog na al die corona maatregelen ?twistenopdemaan schreef: ↑27 apr 2021, 10:02Door al het experimenteren komen er meer en meer varianten en straks bij een onnozel griepje hou ik mijn hart vast bij de geënten.
-
Is Fauci daarvan dan niet op de hoogte?
En waarom is het dan zo weinig negatief precies in die staten die een soepeler coronabeleid hanteren, terwijl het helemaal niet zo positief verloopt in andere Amerikaanse staten waar de regels veel strikter worden toegepast?
Vaccinaties voorlopen toch ongeveer gelijk in alle staten?

De dagelijkse evolutie van de vaccinaties:

De oudste twee categorieën zouden nu volledig kunnen ingeënt zijn, maar dat is niet het geval in Wallonië en Brussel.
De 65-74 groep is in Vlaanderen op het niveau van de anderen gekomen.
Gisteren vertelde de baas van het Brusselse ziekenhuis in De Afspraak dat de bereidheid tot inenting slechts 33% bedraagt in Frankrijk. Walen en Brusselaars richten zich geregeld op Frankrijk, eerder dan op de noordelijke landen.
De 'Oostbelgen' laat ik even buiten beschouwing omwille van het kleine aantal burgers (60.000 of zo).

De oudste twee categorieën zouden nu volledig kunnen ingeënt zijn, maar dat is niet het geval in Wallonië en Brussel.
De 65-74 groep is in Vlaanderen op het niveau van de anderen gekomen.
Gisteren vertelde de baas van het Brusselse ziekenhuis in De Afspraak dat de bereidheid tot inenting slechts 33% bedraagt in Frankrijk. Walen en Brusselaars richten zich geregeld op Frankrijk, eerder dan op de noordelijke landen.
De 'Oostbelgen' laat ik even buiten beschouwing omwille van het kleine aantal burgers (60.000 of zo).

In Israël heeft iets minder dan 55% van de bevolking nu 2 inspuitingen gekregen.
Voor het eerst sinds 10 maanden telde men in Israël een dag zonder één enkele coviddode.
Wij zijn anderhalve maand later begonnen met de vaccinaties. Wij zullen die speciale dag dus vieren op 11 juli, zeker?
Voor het eerst sinds 10 maanden telde men in Israël een dag zonder één enkele coviddode.
Wij zijn anderhalve maand later begonnen met de vaccinaties. Wij zullen die speciale dag dus vieren op 11 juli, zeker?

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Dr. Fauci staat er bij en kijkt ernaar, maar hij weet het fenomeen niet te verklaren.
Begin maart '21 stelde de gouverneur van Texas, de republikein Greg Abbott, een einde aan de mondmaskerplicht en liet hij de bedrijven en handelaars toe om weer op 100% capaciteit te draaien.
Vorig jaar deze tijd hadden we geen mondmaskers, waren alle bedrijven open, was er geen avondklok,het enige dat de bevolking moest doen was afstand houden en niet op een bankje gaan zittenHoe kan dit?
Een overzicht van de covid 19 toestand in een jaar .......
https://www.zorg-en-gezondheid.be/nieuw ... s-covid-19
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
audibac - Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home
-
Een verrassende grafiek.
We krijgen dagelijks de sterftecijfers van corona over ons heen, waardoor de indruk ontstaat "dat het dit jaar toch wel erg is, hé?".
Klopt dat? Kijk naar de cijfers: 2021 is eigenlijk een heel onopvallend jaar. Er sterven eigenlijk minder mensen dan in een gewoon jaar (2017 tot 2019 - d.w.z. vóór corona)
Omdat het jaar 2021 niet erg gemakkelijk af te lezen valt tussen die andere lijnen, heb ik her en der wat pijltjes gezet om de curve van het huidig jaar aan te wijzen.

Zoals je ziet: dit 'coronajaar' is een héél gewoon en onopvallend jaar. Het jaar 2018 was véél dodelijker dan 2021 tot nu toe. Laat je dus niet op de kast jagen door het dagelijks ge-vtm en ge-vrt. Men zou zowaar beginnen denken dat er een bedoeling achter zit ...
We krijgen dagelijks de sterftecijfers van corona over ons heen, waardoor de indruk ontstaat "dat het dit jaar toch wel erg is, hé?".
Klopt dat? Kijk naar de cijfers: 2021 is eigenlijk een heel onopvallend jaar. Er sterven eigenlijk minder mensen dan in een gewoon jaar (2017 tot 2019 - d.w.z. vóór corona)
Omdat het jaar 2021 niet erg gemakkelijk af te lezen valt tussen die andere lijnen, heb ik her en der wat pijltjes gezet om de curve van het huidig jaar aan te wijzen.

Zoals je ziet: dit 'coronajaar' is een héél gewoon en onopvallend jaar. Het jaar 2018 was véél dodelijker dan 2021 tot nu toe. Laat je dus niet op de kast jagen door het dagelijks ge-vtm en ge-vrt. Men zou zowaar beginnen denken dat er een bedoeling achter zit ...

Lukas - Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Vlaanderen 11 juli , La Belgique 21 juliWil. schreef: ↑27 apr 2021, 15:44In Israël heeft iets minder dan 55% van de bevolking nu 2 inspuitingen gekregen.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
On topic.
Een grafiek met het aantal corona overlijdens.

Er is inderdaad (nog) geen piek in 2021 maar de cijfers van dit voorjaar zijn wel beduidend hoger dan zomer en herfst 2020.
Onze tv zenders hebben dus niet helemaal ongelijk
Een grafiek met het aantal corona overlijdens.

Er is inderdaad (nog) geen piek in 2021 maar de cijfers van dit voorjaar zijn wel beduidend hoger dan zomer en herfst 2020.
Onze tv zenders hebben dus niet helemaal ongelijk
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet