Mondmaskers verplicht
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Gaat het over die nicotine ? De Block heeft gans in het begin van de pandemie in België gezegd : "Allé , ge gaat toch de mensen niet aanzetten tot roken omwille van dat virus". Dat "gerucht" is zelfs tot bij haar geraakt.
-
Wiana - Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Neenee Fred, niet de nicotine, maar de teer legt een mooi, zwart (sorry
"gekleurd")
laagje op de longblaasjes en daar heeft het virus de pest aan
laagje op de longblaasjes en daar heeft het virus de pest aan
HP Notebook - Windows10 Home
Intel(R)Core(TM)i5 - 6200U CPU@2.30GHz -2.40GHz
RAM 7,92 GB - 64bits best.x64-proces.
-
De Block had het we degelijk over nicotine, maar ik vrees dan noch de nicotine, noch de teer iets tegen het virus uithalen. 
Een huisdokter uit mijn kinderjaren stak altijd een sigaret op als hij op doktersbezoek ging. Hij zij dat het hem beschermde tegen de beestjes.
( Ze noemden hem de "paardenmeester" omwille van zijn bruut optreden. Een priem zonder enige vorm van verdoving in een abscess steken vond hij "heel normaal"
)
Een huisdokter uit mijn kinderjaren stak altijd een sigaret op als hij op doktersbezoek ging. Hij zij dat het hem beschermde tegen de beestjes.
( Ze noemden hem de "paardenmeester" omwille van zijn bruut optreden. Een priem zonder enige vorm van verdoving in een abscess steken vond hij "heel normaal"
-
Waartoe "mondmaskers" leiden (lijden
Eergisteren moest (mocht) ik enkele uren na elkaar mijn mondmasker ophouden ...
's Avonds had ik wel een barstende koppijn ! ( Heb ik anders nooit.)
Vervelende spullen !
-
En zo ondervind je zelf eens wat ziekenhuispersoneel ganse dagen ondervonden toen er massaal covid patiënten opgenomen werden.
Was alleszins het masker als het een chemisch geurtje afgeeft.
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Als we allemaal voldoende discipline aan de dag leggen en de nodige afstand bewaren , ware die mondmaskers niet nodig , maar nee velen houden geen afstand en staan dicht bij elkaar te praten, heb het hier al vermeld ben in Nederland geweest 14 dagen geen mondmasker gedragen maar de regels in acht genomen en tot nu toe voelen we ons kiplekker als het zo blijft gedurende nog een week zijn we er door.
Als we hier de eerste keer naar het warenhuis gingen was het weer raar dat we ons masker dienden aan te doen , maar ja de wet is de wet en daar wordt niet mee gelachen ( was dat geen sjampetter in één of ander serie die dat ook altijd zei?)
Als we hier de eerste keer naar het warenhuis gingen was het weer raar dat we ons masker dienden aan te doen , maar ja de wet is de wet en daar wordt niet mee gelachen ( was dat geen sjampetter in één of ander serie die dat ook altijd zei?)
-
Als een besmet iemand vanop 1,5 meter naar je toe hoest kan je het zitten hebben. Met een mondmasker aan is de kans al voor de helft kleiner ( en als de besmette persoon ook een mondmasker draagt al 4 keer kleiner ).wardje schreef: ↑30 aug 2020, 10:50Als we allemaal voldoende discipline aan de dag leggen en de nodige afstand bewaren , ware die mondmaskers niet nodig , maar nee velen houden geen afstand en staan dicht bij elkaar te praten, heb het hier al vermeld ben in Nederland geweest 14 dagen geen mondmasker gedragen maar de regels in acht genomen en tot nu toe voelen we ons kiplekker als het zo blijft gedurende nog een week zijn we er door.
Als we hier de eerste keer naar het warenhuis gingen was het weer raar dat we ons masker dienden aan te doen , maar ja de wet is de wet en daar wordt niet mee gelachen ( was dat geen sjampetter in één of ander serie die dat ook altijd zei?)![]()
Ik vraag me af waarom dit voor zovelen een groot probleem is. Als ge hierdoor zuurstof tekort zoudt ondervinden is er al van een probleem sprake vooraleer dat er corona uitbrak.
-
Zo is dat, Fred.
Goed dat we dat eens aan den lijve ondervinden :
meestal zijn we teveel bezig met onze eigen ongemakjes
en beseffen we te weinig wat anderen voor ons moeten overhebben !
-
Ice
Nog een week en we zijn erdoor?wardje schreef: ↑30 aug 2020, 10:50Als we allemaal voldoende discipline aan de dag leggen en de nodige afstand bewaren , ware die mondmaskers niet nodig , maar nee velen houden geen afstand en staan dicht bij elkaar te praten, heb het hier al vermeld ben in Nederland geweest 14 dagen geen mondmasker gedragen maar de regels in acht genomen en tot nu toe voelen we ons kiplekker als het zo blijft gedurende nog een week zijn we er door.
Als we hier de eerste keer naar het warenhuis gingen was het weer raar dat we ons masker dienden aan te doen , maar ja de wet is de wet en daar wordt niet mee gelachen ( was dat geen sjampetter in één of ander serie die dat ook altijd zei?)![]()
Mis poes, de politiek blijft corona uitmelken want het gaat niet om uw gezondheid maar om uw gehoorzaamheid en de poen die kan verdiend worden als je niet luistert.
Registratie van echte corona gevallen is reeds gestopt in MEI (zoals bij élke griep: max. 10 wéken!) maar ze blijven fake cijfers opvoeren om de schrik erin te houden, dat werkt enkel bij bange domoren.
En denk je nu echt dat ál de 'tijdelijke' maatregelen zullen teruggedraaid worden als er, zoals nu al, geen vermeende doden/'besmettingen' meer bijkomen?
Dan ben je wel uiterst naïef...maar we zullen zien.
Enkel positieve besmettingen door onbetrouwbare testen is de grashalm waaraan de politiek zich nu krampachtig blijft vasthouden om de maatregelen te blijven aanhouden in de hoop dat de schaapjes dan gewend zijn aan de dictatuur en verplichtingen, gewend aan het "nieuwe NORMAAL".
En de leugenmedia zet nu ook al volop in op afleiding van corona door het geval jambon op te blazen. En nu gaan ze zich ook toespitsen op de economie, op jobs, jobs, jobs...waar hebben we dat nog gehoord???
Er zullen zeker 20.000 meisjes in burkina faso en ontwikkelingslanden niet meer naar school kunnen gaan..
En dan uitweiden over het buitenland...
"Als gevolg van de corona crisis" heet het journaal nu...
GEEN woord meer over coronavirus, over besmettingen, over corona doden, over mondmaskers etc....NIKS meer!
Dus: wanneer gaan ze dan alle TIJDELIJKE maatregelen opheffen en het normale leven hervatten???
Het verplicht dragen van mondmaskers wordt in amsterdam en rotterdam, de twee énige NL steden die meededen aan die farce, na vandaag opgeheven wegens tegenstrijdig met de grondwet en nutteloos tegen het virus.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Ik denk dat u net een gratis medisch advies gekregen hebt van onze google-viroloog/arts Fred1950. U moet dringend uw huisarts raadplegen want u zit volgens onze 'expert' met andere medische problemen ?Fred1950 schreef:Ik vraag me af waarom dit voor zovelen een groot probleem is. Als ge hierdoor zuurstof tekort zoudt ondervinden is er al van een probleem sprake vooraleer dat er corona uitbrak.Wiana schreef 08.27
Waartoe "mondmaskers" leiden (lijden)
Eergisteren moest (mocht) ik enkele uren na elkaar mijn mondmasker ophouden ...
's Avonds had ik wel een barstende koppijn ! ( Heb ik anders nooit.)
Vervelende spullen !
Laatst gewijzigd door Dicksy op 30 aug 2020, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Uitzonderingen bevestigen meestal de regel zeker ?
Ik heb (gelukkig ! ) geen enkel probleem
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Trek nooit een 'expert' zijn visie in twijfel, en zeker niet als het corona gerelateerd is.Wiana schreef:Uitzonderingen bevestigen meestal de regel zeker ?Dicksy schreef: ↑7 minuten geleden
Ik denk eerder dat u net een gratis medisch advies gekregen hebt van onze google-viroloog Fred1950. U moet dringend uw huisarts raadplegen want u zit volgens onze 'expert' met een probleem?
Ik heb (gelukkig ! ) geen enkel probleem
-
Ice
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Fred 1950;
Dat mondmasker is voor mij geen probleem, maar als wij in Nederland waren werden we in een supermarkt aangesproken of we misschien besmet waren, er werd daar enkel op openbaar vervoer en op plaatsen waar afstand houden moeilijk is een mondmasker gedragen , niet ik maar die 10 miljoen Nederlanders hebben bij het dragen van een mondmasker een probleem.
En wees gerust aan mijn adem mankeert niets want we hebben in 12 dagen een 800 km gefietst in open natuur en bos en hei en dat zonder masker masker.
Maar zoals ik al schreef hier is een mondvod verplicht dus om geen problemen te hebben doen we zoals de rest één dragen en dat is het , baat het niet het schaadt niet , meer kunnen we er niet over zeggen.
Dat mondmasker is voor mij geen probleem, maar als wij in Nederland waren werden we in een supermarkt aangesproken of we misschien besmet waren, er werd daar enkel op openbaar vervoer en op plaatsen waar afstand houden moeilijk is een mondmasker gedragen , niet ik maar die 10 miljoen Nederlanders hebben bij het dragen van een mondmasker een probleem.
En wees gerust aan mijn adem mankeert niets want we hebben in 12 dagen een 800 km gefietst in open natuur en bos en hei en dat zonder masker masker.
Maar zoals ik al schreef hier is een mondvod verplicht dus om geen problemen te hebben doen we zoals de rest één dragen en dat is het , baat het niet het schaadt niet , meer kunnen we er niet over zeggen.