covid besmetting...

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Ice

13 nov 2020, 18:28

Fred1950 schreef:
13 nov 2020, 18:20
Ice schreef:
13 nov 2020, 18:06
....
Hierdoor beken je openlijk een trol te zijn die weigert een discussie aan te gaan over corona en enkel stoorzender en paniekzaaier te zijn die dit forum al maanden vervuilt om senioren angst te blijven aanjagen. :evil:
Ach mens, een discussie aangaan met iemand die beweert dat de aarde plat is , of dat er een God bestaat, daar begin ik ook niet aan. Als er iemand van Jehova aan de deur aanklopt zeg ik ook altijd dat ik geen tijd heb voor "een gesprek" en het folderke dat ik dan toegestopt krijg belandt meteen ook bij het oud papier.
Het gaat ook helemaal niet over een platte aarde, God of jehova...het gaat over corona, blijkbaar ben je al helemaal in je drijfzand weggezonken zodat je niet eens meer weet waarover het gaat... :P :P
Heb je al een concreet voorbeeld van een belachelijke theorie van viruswaanzin of blijf je spartelen in je viruspoep? :twisted:

E.T.

13 nov 2020, 18:46

E.T. schreef:
13 nov 2020, 18:26
Eén van de virologen liet zijn 2019-kerstboom al een gans jaar staan.
Strategisch pro-actief huismoederdenken noemt men dat.
Zeker nu blijkt dat slingers en ballen ook achter slot en grendel verdwijnen.

Jaja Hij wist wat komen ging

Zo was er in 't voorjaar ook al gelekt dat de herfstvakantie langer zou duren :P :P :P
slechts 0,07 coronadoden of wisten ze al dat 007 het loodje zou leggen?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950

13 nov 2020, 19:22

Ice schreef:
....
Heb je al een concreet voorbeeld van een belachelijke theorie van viruswaanzin of blijf je spartelen in je viruspoep? :twisted:
Ik schreef toch dat ik niets van viruswaanzin ga lezen. Ik ga in uw drijfzand niet gaan ploeteren, daar voel ik me te proper voor. :twisted:
Ice

13 nov 2020, 21:35

Fred1950 schreef:
13 nov 2020, 19:22
Ice schreef:
....
Ik schreef toch dat ik niets van viruswaanzin ga lezen. Ik ga in uw drijfzand..... :twisted:
Natuurlijk durf je geen theorieën van viruswaanzin te lezen en nog minder er een concreet voorbeeld van durft aan te halen want je hebt geen enkel tegenargument of zinnig weerwoord om hun feiten te weerleggen, trol. :evil:
En verdraaien wat er staat is ook moeilijker want het staat zwart op wit én het wordt gestaafd met bewezen feíten, niet met waarzeggerij zoals jouw (staats)propaganda.

Gewoon te laf om de discussie aan te gaan, dan ga je maar weer wanhopig spartelen om elke discussie uit de weg te kunnen gaan en je weigering om zelfs maar iets te lezen dat je kromme redeneringen onderuit zou halen bewijst dat je zelfs al op voorhand weet dat je hun feiten niet kunt weerleggen en welke ongefundeerde onzin en waarzeggerij je hier blijft verspreiden.
Flikker dus maar op want dit is een discussieforum en als je niet wil discussiëren, dan heb je hier ook niks verloren. :x

Fred1950

13 nov 2020, 22:59

Ice schreef:
13 nov 2020, 21:35
.....
En verdraaien wat er staat is ook moeilijker want het staat zwart op wit én het wordt gestaafd met bewezen feíten, niet met waarzeggerij zoals jouw (staats)propaganda.
....
En bewijs gij me eens dat al wat daar staat bewezen feiten zijn en geen fantasie van één of andere idioot die een klok heeft horen luiden zonder te weten waar de klepel hangt ( dus zonder te snappen waar het precies om gaat ).

bluevelvet

13 nov 2020, 23:27

Ice,

Je weet het misschien al, maar Viruswaanzin heeft een kortgeding aangespannen tegen de Belgische Staat.
Van waarzeggerij gesproken, Viruswaanzin zegt dat de maatregelen gebaseerd zijn op kwakzalverij en verwijt de staatsadviseurs van waarzeggerij !

Je kan de dagvaarding online lezen. (Doc. pdf - 53 pagina’s)
Alles komt aan bod, de valse cijfers van Sciensano, de onbetrouwbare PCR testen, het gebruik van foute voorspellingen, waarop de regering zich ten onrechte baseert om maatregelen toe te passen, er zouden zogezegd 120.000 tot 250.000 doden vallen, over de laatste voorspellingen van volzette 2000 IC bedden en 3000 IC bedden, aanhalingen van de experten, virologen, dat de maatregelen niet geholpen hebben om de besmettingen tegen te houden, dat het niet is omdat de regels niet zouden gevolgd worden, door de maatregelen op te leggen zal dat het virus niet buiten onze grenzen houden, gezien de wereldweide verspreiding, zelfs wordt verwezen naar Nederland waar de winkels open zijn en geen verplichting is van mondmaskers en maar de helft zoveel doden hebben .......... (ik heb nog niet alles gelezen, heb wel al begrepen dat het een sterk dossier is met veel bewijsstukken).
Valt nu te zien wat de rechter zal beslissen in eer en geweten :roll:

https://www.viruswaanzin.be/post/nieuwe-dagvaarding

De Belgische Staat wordt gedagvaard in aansprakelijkheid voor het op onzorgvuldige wijze nemen van maatregelen ter bestrijding van Covid-19.

”De maatregelen die door de Belgische Staat zijn genomen en steeds opnieuw worden genomen, zijn strijdig met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. De genomen maatregelen zijn niet gefundeerd op wetenschappelijke gronden (stukken 2.2 tot 2.5.). Zij maken een experiment uit met de bevolking (stuk 2.2.). De maatregelen zijn gebaseerd op kwakzalverij. Kwakzalverij is het toepassen van een medische behandeling zonder wetenschappelijke grondslag. Zelfs als kwakzalverij massaal wordt toegepast, blijft het kwakzalverij........”

E.T.

14 nov 2020, 12:15

Die dagvaarding kan je heel kort samenvatten. De regering heeft zich blaasjes laten wijsmaken door de mensen die het hadden moeten weten. Jammer genoeg zijn alle virologen, epidemiologen, statistici alleen maar mediageil en kennen ze er niks van! Der was wel ene goeie maar die hebben ze buiten gepest.

Klap op de vuurpijl is toch wel dat de wetenschappers al wisten (nu wel dan?) dat de cijfers automatisch zouden gaan zakken er toch bij de regering is op aan gedrongen om de lockdown af te kondigen.

Dat de halve wereld en heel Europa overal vergelijkbare maatregelen treft daar gaan ze gewoon aan voorbij.
Covid-19 is een seizoensgriep die komt en gaat ...

Oja voor € 121 kan je je vrijheid kopen :P
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950

14 nov 2020, 12:37

E.T. schreef:
....
Dat de halve wereld en heel Europa overal vergelijkbare maatregelen treft daar gaan ze gewoon aan voorbij.
....
Maatregelen in Oostenrijk, heel gelijklopend ....

https://www.sozialministerium.at/Inform ... ahmen.html

Wat daar wezenlijk als verschil in het oog springt is

- in je kot blijven vanaf 20:00 , behalve om te wandelen of te joggen
- 1 meter afstand houden i.p.v. 1,5 meter ( is al altijd zo geweest sinds maart )

Alten- und Pflegeheime, Krankenhäuser

Personeel moet zich éénmaal per week laten testen of doorlopend een FFP masker dragen ( " durchgehend eine adäquate Atemschutzmaske tragen müssen' )

Tracht dat maar hier eens door te krijgen .....

Seppe123

14 nov 2020, 15:42

Ice, je blijft maar smeken om een concreet voorbeeld te geven van een belachelijke theorie.
Volgens u zijn alle beelden op intensieve fake news. En jij kan dat bewijzen, want de patienten op intensieve hebben dezelfde pyjama aan als in maart.
Wedden dat je nu gaat zeggen dat je dit niet geschreven hebt? Want wij kunnen niet lezen volgens u.
Iedereen mag een mening hebben volgens u. Maar eigenlijk wil je zeggen: ik alleen mag een mening hebben want iedereen met een andere mening wordt beantwoord met tieren, vloeken, beledigen en zelfs beschuldigingen van diefstal.
Niemand gelooft uw verzinsels en leugens.
Of heeft uw kleinkind weer een mail gehad dat de grote vakantie verlengd wordt?
En wij moeten ons aan de feiten houden!

Fred1950

14 nov 2020, 18:16

Fred1950 schreef:
14 nov 2020, 12:37
E.T. schreef:
....
....
Maatregelen in Oostenrijk, heel gelijklopend ....

https://www.sozialministerium.at/Inform ... ahmen.html

Wat daar wezenlijk als verschil in het oog springt is

- in je kot blijven vanaf 20:00 , behalve om te wandelen of te joggen
- 1 meter afstand houden i.p.v. 1,5 meter ( is al altijd zo geweest sinds maart )

Alten- und Pflegeheime, Krankenhäuser

Personeel moet zich éénmaal per week laten testen of doorlopend een FFP masker dragen ( " durchgehend eine adäquate Atemschutzmaske tragen müssen' )

Tracht dat maar hier eens door te krijgen .....
Zonet op de radio ..... Oostenrijk gaat compleet in lockdown na de piek van gisteren van ..... 9586 besmettingen per dag, een record voor dat land.

Tiens , dat moeten toch slappelingen zijn volgens Ice en consoorten, wij hadden op 28 oktober een piek van 23.921 besmettingen en gisteren nog steeds 4916 besmettingen per dag en we gaan nog steeds niet in een dergelijke lockdown. Wij zijn de dappersten onder de Europeanen. :roll: ( enfin , na Tsjechië met 22.7 doden per 100.000 inwoners de laatste 14 dagen -- https://www.ecdc.europa.eu/en/cases-2019-ncov-eueea )

Dicksy

14 nov 2020, 18:40

Fred1950 schreef:
Zonet op de radio ..... Oostenrijk gaat compleet in lockdown na de piek van gisteren van ..... 9586 besmettingen per dag, een record voor dat land.

Tiens , dat moeten toch slappelingen zijn volgens Ice en consoorten, wij hadden op 28 oktober een piek van 23.921 besmettingen en gisteren nog steeds 4916 besmettingen per dag en we gaan nog steeds niet in een dergelijke lockdown. Wij zijn de dappersten onder de Europeanen. :roll:
Zijn het dan ook geen slappelingen als ik het volgende lees:

11/11/2020:

"Het aantal nieuwe besmettingen met het coronavirus blijft in België opnieuw in dalende lijn. Het gemiddeld aantal bevestigde coronagevallen zakte tot gemiddeld minder dan 8.000 per dag."

Dat zijn er toch nog altijd 4.940 minder dan in Oostenrijk gisteren met hun 9.856/dag en onze 4.916/dag gisteren in ons land. En blijkbaar nog dalend in ons land :roll: :roll:

Fred1950

14 nov 2020, 18:51

Dicksy schreef:
14 nov 2020, 18:40
Fred1950 schreef:

Tiens , dat moeten toch slappelingen zijn volgens Ice en consoorten, wij hadden op 28 oktober een piek van 23.921 besmettingen en gisteren nog steeds 4916 besmettingen per dag en we gaan nog steeds niet in een dergelijke lockdown. Wij zijn de dappersten onder de Europeanen. :roll:
Zijn het dan ook geen slappelingen als ik het volgende lees:

11/11/2020:

"Het aantal nieuwe besmettingen met het coronavirus blijft in België opnieuw in dalende lijn. Het gemiddeld aantal bevestigde coronagevallen zakte tot gemiddeld minder dan 8.000 per dag."

Dat zijn er toch nog altijd 4.940 minder dan in Oostenrijk gisteren met hun 9.856/dag en onze 4.916/dag gisteren in ons land. En blijkbaar nog dalend in ons land :roll: :roll:
Ja ventje, de hoogste piek tijdens de maart golf was op 14 april met *slechts* 2454 bestemmingen per dag, en toen zaten we in alle paniek in lockdown. Ge zijt die ongeveer 5000 besmettingen ook al gewoon aan 't worden misschien ? Of noemt ge dat "inflatie" of indexstijging of iets in die aard ? :evil:

Dalend ? Het zou er nog moeten aan mankeren, maar wanneer gaan we terug onder de 100 per dag zitten? In februari of in maart 2021 ? Gok een keer ....

Dicksy

14 nov 2020, 19:58

Fred1950 schreef:
Ja ventje, de hoogste piek tijdens de maart golf was op 14 april met *slechts* 2454 bestemmingen per dag, en toen zaten we in alle paniek in lockdown. Ge zijt die ongeveer 5000 besmettingen ook al gewoon aan 't worden misschien ? Of noemt ge dat "inflatie" of indexstijging of iets in die aard ? :evil:

Dalend ? Het zou er nog moeten aan mankeren, maar wanneer gaan we terug onder de 100 per dag zitten? In februari of in maart 2021 ? Gok een keer ....
Ik gokken......Ik gok dat het 'opgesloten' zijn serieus uw sjokkedeizen begint uit te hangen. Mij kan het geen barst schelen want ik herhaal het voor de zoveelste keer....ik doe net hetzelfde wat ik deed als voor corona alleen moet ik nu op bepaalde plaatsen verplicht een masker dragen en dat voor hooguit 30 minuten. Dat heb ik er nog voor over.
maar wanneer gaan we terug onder de 100 per dag zitten?
Brengt geen zoden aan de dijk voor u, uw streefdoel om uit quarantaine te gaan is minder dan 10 en dat gaat nog langer duren dan maart 2021 en zal dus nog meer op uw sjokkedeizen beginnen te werken.
Corona zal u niet te pakken krijgen, de stress wel. :lol:

Fred1950

14 nov 2020, 20:03

Dicksy schreef:
14 nov 2020, 19:58
....
Brengt geen zoden aan de dijk voor u, uw streefdoel om uit quarantaine te gaan is minder dan 10 en dat gaat nog langer duren dan maart 2021 en zal dus nog meer op uw sjokkedeizen beginnen te werken.
Je kan ook iets gewoon worden, het "nieuwe normaal" , en dan is er van stress geen sprake meer. :)

Dicksy

14 nov 2020, 20:08

Fred1950 schreef:
Dicksy schreef: ↑6 minuten geleden
....
Je kan ook iets gewoon worden, het "nieuwe normaal" , en dan is er van stress geen sprake meer. :)
Voor de volgende generaties kan deze redenering misschien opgaan, niet voor hen die de tijd voor corona bewust hebben mee gemaakt. Zij kunnen vergelijken.