Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

De kannibaal

08 mei 2021, 13:45

Wil. schreef:
08 mei 2021, 11:37
De evolutie in Vlaanderen is nu wel op kruissnelheid gekomen.
Hieronder de wijziging van 7 mei naar 8 mei:

Afbeelding

Aan dit ritme is de laatste 'risicogroep' over 14 dagen voor 85% een eerste keer ingeënt. Na nog eens 14 dagen zal er slechts bij grote uitzondering nog iemand in een ziekenhuis worden opgenomen (voor corona) die ouder is dan 55.

Zoals al enkele keren aangetoond, sterven er in 2021 al minder mensen dan in 2019 - een jaar zonder corona.
Een voorbeeld van ongezonde competitiedrang, met bovenop nog eens de verkeerde besluiten.Nu Jambon een waardige medewerker aan Corona heeft verloren, kunt gij U kandidatuur indienen als waardige opvolger. De stijl heeft U al. Groepen mensen tegen elkaar ophitsen en uitdagen, liegen en van alles beloven, dat achteraf niet kan waar gemaakt worden. Gelukkig maar, gij wordt opgenomen in een groep, die uiteindelijk toch niks te vertellen heeft.

Wil.

08 mei 2021, 13:52

Fred, je bent te beperkt om dit te kunnen begrijpen, man. OK, daar kun je zelf niet aan doen, maar je bewijst het in deze zaak keer op keer.
Ik heb het hier al uitgelegd zodat een kleuter het snapt. Jij niet. Dat zegt wel wat, hé.

Ik zal nu eens iets voorspellen, zie: Vlaanderen zal ook voor de tweede inenting de andere gewesten bijbenen en zelfs voorbijsteken. Een datum kan ik daar nu nog niet opkleven.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

08 mei 2021, 13:53

De kannibaal schreef:
08 mei 2021, 13:45
(...) gij wordt opgenomen in een groep, die uiteindelijk toch niks te vertellen heeft.
Ga weg voor die spiegel!

Wil.

08 mei 2021, 14:00

Fred1950 schreef:
08 mei 2021, 13:03
Ondertussen vertoont de de besmettingscurve al een duidelijk platform van ongeveer 3000 besmettingen per dag. De gevolgen die de versoepelingen gaan teweeg brengen zijn nog niet zichtbaar.
Besmettingeeuuhh!!! :lol: :lol:

Fred1950

08 mei 2021, 14:21

Wil. schreef:
Fred, je bent te beperkt om dit te kunnen begrijpen, man. OK, daar kun je zelf niet aan doen, maar je bewijst het in deze zaak keer op keer.
Ik heb het hier al uitgelegd zodat een kleuter het snapt. Jij niet. Dat zegt wel wat, hé.

Ik zal nu eens iets voorspellen, zie: Vlaanderen zal ook voor de tweede inenting de andere gewesten bijbenen en zelfs voorbijsteken. Een datum kan ik daar nu nog niet opkleven.
Ik wel, maar daarvoor moet je blijkbaar over een groter begripsvermogen beschikken dan wat jij van jezelf voorstelt. Het is je vergeven van een omhooggevallen ambtenaar met een dikke nek te zijn, die alsmaar zichzelf beter tracht op te stellen dan de meest eenvoudige mens die een ietwat hoger diploma heeft gehaald. 8)

Wil.

08 mei 2021, 14:35

Vooraf: diploma's zijn hier waardeloos. Wat telt, zijn je argumenten. Daar gaat het al eens mis, hé, Fred ...

Dat is mooi: jij kunt dus de datum bepalen waarop Vlaanderen boven de andere regio's zal uitstijgen qua volledige inentingen.

Mij goed. We zijn het dus eens dat Vlaanderen het beter doet. :D

Charlie Maru

08 mei 2021, 15:39

Fred1950 schreef:
Wil. schreef:

Ik wel, maar daarvoor moet je blijkbaar over een groter begripsvermogen beschikken dan wat jij van jezelf voorstelt. Het is je vergeven van een omhooggevallen ambtenaar met een dikke nek te zijn, die alsmaar zichzelf beter tracht op te stellen dan de meest eenvoudige mens die een ietwat hoger diploma heeft gehaald. 8)
Fred, een diploma heeft geen enkele waarde. Het is enkel een "bewijs" dat je met uw kont op de schoolbanken hebt gezeten. :wink:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

08 mei 2021, 15:56

Charlie Maru schreef:
08 mei 2021, 15:39
Fred1950 schreef:
Wil. schreef:

Fred, een diploma heeft geen enkele waarde. Het is enkel een "bewijs" dat je met uw kont op de schoolbanken hebt gezeten. :wink:
Het bewijst dat je karakter hebt om op die schoolbanken te kunnen blijven zitten , en dat je genoeg hersenen actief kunt maken om examens over wat ze je daar wijsgemaakt hebben, kunt afleggen. Op het hoogste niveau betekent dat ook het voorleggen en maken van een thesis ( proefschrift ), en dat is dan een bewijs dat je hersenen een bepaald niveau van intelligentie kunnen halen.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 08 mei 2021, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

08 mei 2021, 16:00

De striemende gesel der coronadoden blijft op de rug van de moegetergde en ontredderde vaderlandse bevolking neerkomen. Dagelijks worden in de nieuwsberichten de littekens van de getallen aan overledenen op ons netvlies gebrand .

Her en der zijn al gebedswaken gehouden opdat de wrake Gods ons verder zou bespaard blijven, maar beterschap ligt pas in het verschiet zodra de besmettingen dalen, zo orakelen de profeten van de doem.

FACT CHECK:

Laat het ge-vtm'er ophouden, aub: één plaatje zegt meer dan 1000 woorden.
Hoe verhoudt het jaar 2021 zich tot een ander pré-coronajaar? Gezien de dagelijkse slachting van 35 tot 40 medemensen en dit al doorheen het ganse jaar 2021, zal een grafische voorstelling van dit morbide spitsroeden lopen wel een plaatje opleveren dat in de geschiedenisboeken zal komen te prijken, niet?

Oordeel zelf:

Afbeelding

Fred1950

08 mei 2021, 16:05

Wil. schreef:
08 mei 2021, 16:00
....
Oordeel zelf:

Afbeelding
Ach Wil-met punt toch .... steek eens uw licht op bij de Ollanders https://www.ad.nl/binnenland/waarom-de- ... gle.com%2F

.... en weet dat door de corona maatregelen ( o.a. mondmaskers ) het griepvirus vorig jaar en dit jaar geen kans heeft gekregen om zich te verspreiden. Dit bewijst trouwens dat corona besmettelijker is dan griep.

Wil.

08 mei 2021, 16:20

Dan zal ik je hier nog eens een puntje aan laten zuigen, Fredje: ook in 2017 en 2019 waren er meer doden dan in 2021.

Dat waren jaren zonder uitzonderlijk veel griepdoden - slechts 'het normale aantal' .

Afbeelding

Vraagje: heeft er ook maar iemand van degenen die dit lezen ooit de dagelijkse dodenaantallen horen proclameren via VTM of VRT in die verschrikkelijke jaren vóór corona toen er elke dag méér mensen stierven in de hospitalen dan vandaag?

Dat zegt genoeg over de manipulatie die nu gebeurt.

frits1955

08 mei 2021, 18:34

Terrassen open en lap...daar heb je het al!

Afbeelding

frits1955

08 mei 2021, 18:42

Waarom blijft het jaar 2020 hier angstvallig buiten schot in vergelijking met 2018/2019?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door frits1955 op 08 mei 2021, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

08 mei 2021, 18:43

Wil. schreef:
08 mei 2021, 16:20
....

Vraagje: heeft er ook maar iemand van degenen die dit lezen ooit de dagelijkse dodenaantallen horen proclameren via VTM of VRT in die verschrikkelijke jaren vóór corona toen er elke dag méér mensen stierven in de hospitalen dan vandaag?

Natuurlijk niet. Toen was dat allemaal niet de schuld van de Chinezen. Alleen .... moest men in 2020 en 2021 alles op zijn beloop laten gaan zoals in 2018 en die andere jaren die je aanhaalt, denk je niet dat we dan met vééééél meer doden te maken zouden hebben ? Zoiets in de aard wat de Indiërs en Brazilianen voor het ogenblik meemaken, of wat denk je ? Het is maar een gedacht van een ingenieurke dat niet kan nippen aan uw bovennatuurlijk begripsvermogen.

De dagelijkse 40 corona overlijdens komen wel bovenop de "klassieke" sterfgevallen ( ouderdom , andere ziektes , ongevallen , zelfmoorden ). Die corona doden noemt men in de volksmond "te vroeg gestorven". Misschien, als de pandemie ( ooit ) voorbij is zullen de sterftecijfers zelfs onder het gemiddelde dalen. Men kan immers geen twee keer dood gaan, nietwaar.

Hier snakken ze naar "vrijheid" om een ander te mogen besmetten, in Brazilië snakken ze naar maatregelen om mekaar niet te besmetten.

Fred1950

08 mei 2021, 19:09

frits1955 schreef:
08 mei 2021, 18:42
Waarom blijft het jaar 2020 hier angstvallig buiten schot in vergelijking met 2018/2019?
...
Omdat Wil. de vaandel zwaait van het rechts populisme. Die minimaliseren de effecten van de maatregelen, of geloven er zelfs niet in.