Alles Elektrisch......
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Bij moderne bezine/diesel wagens gaat het over iets anders , nl. de oliedruk waarmee de kleppen bediend worden. Vroeger ( of wellicht nu nog ) gebeurde dat met klepstoters via de nokkenas.
-
Ach kom man , je weet niet eens wat ik allemaal op mijn palmares mag schrijven. Dat batterijen gedoe is er maar pas 10 jaar geleden bijgekomen omdat ik semi-off-grid wou gaan ( wat nooit gerealiseerd is geweest , en gezien de terugverdientijd in verhouding met de jaren dat ik nog te gaan heb , eigenlijk een nuchtere beslissing ).
En nu jij me je "fantastisch" logisch denkvermogen.
Stel , een elektrische motor in een EV bevat 500 onderdelen. Na x aantal jaren gaat daar 5 % van kapot.
In een fossiel motor zitten ook 500 onderdelen en na x aantal jaren gaan daar ook 5 % van defect.
Bij elk van die defecten gaat de wagen naar de garage , dat is in beide gevallen 25 keer tijdens die bepaalde tijdspanne.
In een hybride zitten beide motoren tezamen , dat maakt dus in totaal 1000 onderdelen. Stel dat daarvan ook 5 % tijdens diezelfde perdiode defect gaan , dan gaat de wagen 50 keer in de garage terechtkomen. Wat te bewijzen was.
-
hovel - Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Wat helemaal niks bewijst!Fred1950 schreef: ↑12 jul 2022, 15:08Stel , een elektrische motor in een EV bevat 500 onderdelen. Na x aantal jaren gaat daar 5 % van kapot.
In een fossiel motor zitten ook 500 onderdelen en na x aantal jaren gaan daar ook 5 % van defect.
Bij elk van die defecten gaat de wagen naar de garage , dat is in beide gevallen 25 keer tijdens die bepaalde tijdspanne.
In een hybride zitten beide motoren tezamen , dat maakt dus in totaal 1000 onderdelen. Stel dat daarvan ook 5 % tijdens diezelfde perdiode defect gaan , dan gaat de wagen 50 keer in de garage terechtkomen. Wat te bewijzen was.
50 keer in de garage terechtkomen omwille van defecten aan de motor! Wat voor een auto is dat?
Mijn auto is nu 10 jaar, 211.000Km heeft 1 keer in de garage geweest voor een herstelling en dan nog niet aan de motor.
-
Het is ook maar een theoretisch bewijs. Ik wil alleen maar bevestigen dat hoe meer er in zit , er ook meer defect kan geraken. Of het dan ook defect geraakt hangt van de kwaliteit af en van de manier waarop die dingen ontworpen zijn geweest.hovel schreef: ↑12 jul 2022, 16:41Wat helemaal niks bewijst!Fred1950 schreef: ↑12 jul 2022, 15:08Stel , een elektrische motor in een EV bevat 500 onderdelen. Na x aantal jaren gaat daar 5 % van kapot.
50 keer in de garage terechtkomen omwille van defecten aan de motor! Wat voor een auto is dat?
Mijn auto is nu 10 jaar, 211.000Km heeft 1 keer in de garage geweest voor een herstelling en dan nog niet aan de motor.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Theoretisch valt en wagen nooit in panne Fred....
En anders, de dagen datte'm "theoretisch" in panne kan vallen moette maar niet rijden hé.....
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
De VAB klaagt dat ze meer en meer moet uitrukken voor platte banden.
Ze geven hier vanalles de schuld. Behalve de reden dat tegenoordig geen reserveband standaard is bij aankoop dan in de duurdere klasse een schuimspuiter. Ik heb een reserve band gekocht en moest hem al gebruiken.
Ze geven hier vanalles de schuld. Behalve de reden dat tegenoordig geen reserveband standaard is bij aankoop dan in de duurdere klasse een schuimspuiter. Ik heb een reserve band gekocht en moest hem al gebruiken.
-
De echte reden zal wel zijn dat chauffeurs niet meer in staat zijn om zelf hun wiel te verwisselen , ... denk ik.voorn schreef: ↑13 jul 2022, 08:06De VAB klaagt dat ze meer en meer moet uitrukken voor platte banden.
-
In de banden van mijn old-timer zit er zelfs een "chambre-a-air" ( binnenband )
Dat schuimmiddel helpt ook alleen maar tijdelijk , en inderdaad , het maakt de band waardeloos.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 13 jul 2022, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.