Coronavirus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Voor wie nog niet goed doorheeft hoe uitzonderlijk de situatie in Vlaanderen is, dit overzicht van de New York Times (tot op vandaag):

De 82% zijn afkomstig van Sciensano.
De Vlamingen zetten Vlaanderen op de kaart

De 82% zijn afkomstig van Sciensano.
De Vlamingen zetten Vlaanderen op de kaart

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Ziehier de situatie voor wat betreft de volledige vaccinatie van de belgische gewesten:

Wat meteen opvalt, is dat de cijfers voor letterlijk elke leeftijdscategorie beter zijn in Vlaanderen dan in BHG - Wallonië of de Duitstalige kantons.
Het feit dat belgië internationaal in de top-10 staat van meest gevaccineerde landen (zie hierboven), is helemaal te danken aan Vlaanderen.
Om een andere Vlaming te citeren: " ik houd van dit volk en zijn leiders!" -

Wat meteen opvalt, is dat de cijfers voor letterlijk elke leeftijdscategorie beter zijn in Vlaanderen dan in BHG - Wallonië of de Duitstalige kantons.
Het feit dat belgië internationaal in de top-10 staat van meest gevaccineerde landen (zie hierboven), is helemaal te danken aan Vlaanderen.
Om een andere Vlaming te citeren: " ik houd van dit volk en zijn leiders!" -

Ik wil Fred'50 nog eens confronteren met zijn eigen "diepe inzichten" :
Op deze blz. schreef onze 'expert' :
Zure druiven, hé, Sof!
Op deze blz. schreef onze 'expert' :
Dat was eind maart. Ik wist tóen al dat die boemerang knal in zijn eigen tandenwerk zou terechtkomen. Het is vandaag zo ver. De puzzelstukjes vallen mooi in elkaar. De regio die de zaken het best op orde heeft gekregen is .... (tromgeroffel) ... jep! Vlaanderen.En wat loopt daar bij die vaccinaties vierkant in het honderd ? Het loopt in Vlaanderen in het honderd, niet in Wallonië , Brussel of de Duitstalige kantons.
Zure druiven, hé, Sof!

Vorige week werden er in Vlaanderen 2,3 doden per 100.000 inwoners geteld.
In Wallonië 78% méér.
In BHG zelfs 139% méér en die hebben vandaag de 'donkerrode kleur' opgeplakt gekregen. Hellhole Brussels.

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Wie zonet Canvas heeft gekeken ( "Vaccine: the inside story" ) , zal weten dat de Chinezen de genetische sequentie al op 10 januari 2020 de wereld instuurde. Iedere bewering dat de Chinezen informatie achterhielden is pure anti-China propaganda.
Dat Canvas programma van BBC & CNN is nog tot 25 september te bekijken op VRTNU , een echte aanrader.
Dat Canvas programma van BBC & CNN is nog tot 25 september te bekijken op VRTNU , een echte aanrader.
-
meredith - Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57
Al die grafiekskes hier zijn van nul en generlei waarde. Geef eens gedetailleerde cijfers van de vlaamse steden, dan zul je merken dat Antwerpen, de grootste stad van vlaanderen, zwaar achterloopt op de cijfers van de rest van vlaanderen . Stop met die idiote vergelijkingen tussen de verschillende gewesten. Ja, ik weet ook dat het Brusselse gewest achterloopt, maar zij hebben ook de grootste bevolking van zeer diverse nationaliteiten. Denk maar aan alle diplomaten en hun personeel die uit alle hoeken van de wereld komen, die worden ook meegeteld en verwijt het niet altijd aan de sukkelaars in Molenbeek en Sint Joost ten Node. Bovendien is het succes in vlaanderen vooral te danken aan een groot aantal burgemeesters die het heft in handen genomen hebben , die zalen en evenementenhallen ter beschikking gesteld hebben, die vrijwilligers bij mekaar gekregen hebben en mensen om de medische taken uit te voeren en dat is vooral in alle gemeenten en kleinere steden gebeurd. Een vb., mij goed bekend, is Oostende en Leuven, waar jongeren al eind juni begin juli aan de beurt waren . De vlaamse regering (o.a. Beke) heeft geen enkel reden om het succes van de vaccinatie op hun palmares te zetten, van in het begin van de coraonacrisis tot nu hebben ze de ene na de andere kemel geschoten.
Eendracht maakt macht
-
Gent : https://gent.buurtmonitor.be/dashboard/ ... 19-update/
"slechts" 69 % volledig gevaccineerden
Waar cijfers van Antwerpen en andere steden te vinden zijn weet ik niet ....
-
Is dat zo? Laat eens zien. Je hebt daarvan dan wel een grafiekske, neem ik aan. En dat is dan niet 'van nul en generlei waarde' ? Mag ik nu lachen?
Jij kunt enkel weten dat Brussel aan de staart bengelt als je de vergelijking tussen de gewesten hebt gezien.Stop met die idiote vergelijkingen tussen de verschillende gewesten. Ja, ik weet ook dat het Brusselse gewest achterloopt, maar zij hebben ook de grootste bevolking van zeer diverse nationaliteiten.
Antwerpen heeft een diversere bevolking dan Brussel. Dokter Van Noppen beweerde dat Brussel 185 nationaliteiten heeft. In Antwerpen is dat plaatje nog veelkleuriger. Dat zie je hier.
Sta me toe dat baarlijke nonsens te noemen. Kom je ons nu wijsmaken dat de diplomaten en hun personeel niet ingeënt zijn en dat het niet zozeer de Afrikanen en de moslimgemeenschap in BHG is bij wie het probleem zit?Denk maar aan alle diplomaten en hun personeel die uit alle hoeken van de wereld komen, die worden ook meegeteld en verwijt het niet altijd aan de sukkelaars in Molenbeek en Sint Joost ten Node.
Hoe men het heeft klaargespeeld, daar zal wel een verklaring voor zijn en ik feliciteer degenen die de drijvende kracht waren. Maar waarom is datzelfde principe niet toegepast in BHG en Wallonië? Kies maar uit: een laissez passer mentaliteit bij de Franstaligen? Geen leiders van formaat? Geen goede infrastructuur? Geen overtuigingskracht bij hen die het moeten uitleggen? ....Bovendien is het succes in vlaanderen vooral te danken aan een groot aantal burgemeesters die het heft in handen genomen hebben , die zalen en evenementenhallen ter beschikking gesteld hebben, die vrijwilligers bij mekaar gekregen hebben en mensen om de medische taken uit te voeren en dat is vooral in alle gemeenten en kleinere steden gebeurd. Een vb., mij goed bekend, is Oostende en Leuven, waar jongeren al eind juni begin juli aan de beurt waren .
En daarom staat Vlaanderen nu aan de top van de wereld, niet enkel aan de top in belgië of Europa maar van de hele aardbol. Beke mag dan in het begin de zaak verkeerd hebben aangepakt, hij heeft zich herpakt. Door zijn supersnelle vaccinaties heeft hij vele doden kunnen vermijden. Hij is tenslotte degene die de bevoegdheid over volksgezondheid heeft en dus moet hij zowel spitsroeden lopen wanneer het slecht gaat, als de pluimen op zijn hoed steken als hij kan schitteren.De vlaamse regering (o.a. Beke) heeft geen enkel reden om het succes van de vaccinatie op hun palmares te zetten, van in het begin van de coraonacrisis tot nu hebben ze de ene na de andere kemel geschoten.

Vlaanderen is zich pas beginnen te roeren toen ik hen een schop onder de kl*ten heb gegeven.
Fred1950 schreef: ↑17 jun 2021, 17:11.......
En dan nog iets .... Ik heb een mail verstuurd naar de Stad-Gent , VRT , VTM , de cabinetten van De Croo en VandenBroucke op "Wednesday, March 24, 2021 12:41 AM" , vijf dagen voor die VRT "Afspraak"
En wat schreef ik toen ?
Beste ,
...blabla ...
Zoals het er nu Vlaanderen aan toe gaat, kan dit op termijn wel eens heel drastische politieke concequenties na de crisis tot gevolg hebben. Zie onderstaand figuur ( bron : Sciensano ) waaruit blijkt dat in de verschillende leeftijdscategoriën vanaf 18 jaar tot 64 reeds 10 % van de Vlaamse bevolking werd gevaccineerd en slechts iets meer dan 5 % van de 65-74 jarigen hun eerste prik hebben gekregen.
Vergelijk dit met cijfers van de andere Belgische regio's , vooral met Wallonië waar men zich aan de afgesproken strategie houdt.
...blabla ....
p.s. dit email wordt nog verder verspreid.
![]()
-
-
En om Meredith nog efkes op de kast te jagen, dit plaatje.

Ik kan je vertellen dat de afgelopen 14 dagen Antwerpen minder "besmettingen" had dan Turnhout en dan Mechelen of Sint Niklaas.
Je vindt dat kaartje bij Sciensano.

Ik kan je vertellen dat de afgelopen 14 dagen Antwerpen minder "besmettingen" had dan Turnhout en dan Mechelen of Sint Niklaas.
Je vindt dat kaartje bij Sciensano.

twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
In briefing nr. 21 van de 'Public Health of England' zien we dat van de gehospitaliseerden met covid: 67% van de sterfgevallen gevaccineerd was en 48% van alle (gehospitaliseerde) gevallen zijn ook gevaccineerd. Het zal in België nog erg spannend worden in het najaar met het openen van ons 'rijk der vrijheid'.
Spinnst du oder was