Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Het Westen weet niet hoe ver Poetin zal/wil gaan en daar zit hun schrik. En natuurlijk hebben ze de consequenties aan Poetin uitgelegd, hun (Westen) hachje is namelijk meer waard dan dat van de Oekraïners.Dicksy 27 mar 2023, 15:51
Men heeft aan Westers zijde reeds de simulatie gedaan wie het meeste voordeel heeft bij een eerste nucleaire strike en Rusland wel degelijk in de mogelijkheid is meerdere Westerse landen gelijktijdig te bestoken, inclusief de VS.
Men kwam ook tot de conclusie dat geen van beide partijen in de mogelijkheid is om de ander te beletten kernwapens te gebruiken als tegenreactie, of deze uit te schakelen voor ze ingezet kunnen worden, eender wie de first strike doet. Tevens werd geconcludeerd dat in geval van...... Rusland alleen de gevolgen zal dragen terwijl in het westen meer landen de gevolgen zullen dragen op hun grondgebied van een nucleaire aanval. De wereldwijde escalatie die zulks een aanval zou teweegbrengen zou niet te overzien zijn.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Wat heeft Poetin te verliezen?
- zijn droom : Make Russia Great Again; in de plaats daarvan kan Rusland uiteenvallen
- zijn macht over alles in Rusland
- zijn bijna onmetelijk fortuin
- zijn leven
Genoeg om vier keer na te denken.
- zijn droom : Make Russia Great Again; in de plaats daarvan kan Rusland uiteenvallen
- zijn macht over alles in Rusland
- zijn bijna onmetelijk fortuin
- zijn leven
Genoeg om vier keer na te denken.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Heeft Poetin schrik om dit allemaal te verliezen? In de veronderstelling van wel blijft het nog altijd een punt dat het Westen dit enkel maar kan vermoeden/naar raden en niet zeker weet. Ze hebben geen vat op Poetin ondanks hun uitvoerige analyses, denktanks etc..........hij is en blijft tot op heden voor hen onberekenbaar en dit wordt uitgebuit door Rusland. Ook wel psychologische oorlogsvoering genoemd.
Daarom blijft het een sterk argument voor Poetin/Medvedev om de nucleaire snaar te blijven bespelen.
Ik zou veel meer schrik hebben mocht zo'n koffer in de huidige omstandigheden in het bezit zijn van een Zelensky en zeker nadat ik dit artikel vandaag las in de Washington Post met als titel:
Daarom blijft het een sterk argument voor Poetin/Medvedev om de nucleaire snaar te blijven bespelen.
Ik zou veel meer schrik hebben mocht zo'n koffer in de huidige omstandigheden in het bezit zijn van een Zelensky en zeker nadat ik dit artikel vandaag las in de Washington Post met als titel:
Het gevaar voor het uitlokken van een nucleair conflict zit duidelijk in het Westen als ik dit lees en minder in Rusland. Als Zelensky de kans krijgt zal hij er dus zijn hand niet voor omdraaien om te proberen Poetin zover te krijgen.In opdracht van de VS hield Oekraïne jubileumaanvallen op Rusland af.
Kiev's hoofd van de militaire inlichtingendienst, Kyrylo Budanov, plande gedurfde aanvallen diep achter de vijandelijke linies die functionarissen in Washington van streek maakten.
In februari, toen de eerste verjaardag van de Russische invasie van Oekraïne nog maar een paar dagen verwijderd was, waren ambtenaren in Kiev druk bezig met het maken van plannen om Moskou aan te vallen.
Terug in Washington hielden ambtenaren in het geheim de plannen van de Oekraïners in de gaten. Het Witte Huis maakte zich lange tijd zorgen dat aanvallen in Rusland een agressieve reactie van het Kremlin zouden kunnen uitlokken.
Maar ze bieden een specifiek voorbeeld van een bredere spanning die een groot deel van de oorlog heeft gekenmerkt: Oekraïne, dat graag de strijd naar het thuisland van Rusland wil brengen, wordt soms tegengehouden door de Verenigde Staten, die hebben geprobeerd te voorkomen dat het conflict escaleert tot een direct gevecht tussen Amerikaanse en Russische troepen. Sommige Amerikaanse functionarissen zien aanvallen op Rusland, vooral als het gaat om door de VS geleverde wapens, als zeer riskante operaties die de Russische president Vladimir Poetin zo bedreigend zou kunnen vinden dat hij zijn toevlucht neemt tot het gebruik van tactische kernwapens.
https://www.washingtonpost.com/world/20 ... s-ukraine/
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Willy Claes ( je weet wel ... ) deelt zowat mijn meningFred1950 schreef: ↑22 apr 2023, 11:31Ik denk dat hij dat nooit zal doen. Taïwan economisch "verleiden" en op politiek vlak de VS "zwart maken" zal meer effect hebben , ook al duurt het nog jaren vooraleer Taïwan zich aan de zijde van het vasteland zal scharen. De VS zijn in elk geval goed bezig met zichzelf vuil te maken door al de perikelen met Trump , de schandalen , en last but not least, de moordpartijen in scholen en op zwarten.
-
De WaPo is een naar links overhellende krant. Daar lees je altijd die zelfde gedachten: "Laten we alstublieft vooral toch opletten dat we Poetin niet bruskeren" .
Ik ben ervan overtuigd dat Poetin bang is om zijn leven te verliezen. Kijk alleen al maar naar zijn belachelijk grote tafel om toch maar geen Covid op te lopen.
Poetin heeft in Dresden in zijn KGB-tijd een trauma opgelopen wat betreft het verlies van zijn geld. Dat heeft zijn verdere carriere getekend. Hij heeft alle oligarchen bedreigd met hun leven als ze niet bereid waren om grote sommen van hun winst af te staan aan hem.
Macht ligt hem ook nauw aan het hart. Wie alle politieke belagers uit het venster laat gooien, toon daarmee dat hij verslaafd is aan de macht.
Zijn MRGA-petje is de drive om deze oorlog te beginnen.
Ik ben ervan overtuigd dat Poetin bang is om zijn leven te verliezen. Kijk alleen al maar naar zijn belachelijk grote tafel om toch maar geen Covid op te lopen.
Poetin heeft in Dresden in zijn KGB-tijd een trauma opgelopen wat betreft het verlies van zijn geld. Dat heeft zijn verdere carriere getekend. Hij heeft alle oligarchen bedreigd met hun leven als ze niet bereid waren om grote sommen van hun winst af te staan aan hem.
Macht ligt hem ook nauw aan het hart. Wie alle politieke belagers uit het venster laat gooien, toon daarmee dat hij verslaafd is aan de macht.
Zijn MRGA-petje is de drive om deze oorlog te beginnen.

Je bent in goed gezelschap: die kwibus zei op 24/2/22 : 'de Oekraïners gaan ver-plét-terd worden door het RU leger.' - en je bent blij dat die rakker jouw mening deelt? Proficiat aan jullie beiden

Op 22 februari, twee dagen voor de verjaardag, verspreidde de CIA een nieuw geheim rapport: de HUR "had ermee ingestemd, op verzoek van Washington, om aanvallen op Moskou uit te stellen"De WaPo is een naar links overhellende krant. Daar lees je altijd die zelfde gedachten: "Laten we alstublieft vooral toch opletten dat we Poetin niet bruuskeren" .
Volgens wiki wordt de Democratische Partij omschreven als een centrumlinkse partij. Verkondigen zij dan niet gewoon het standpunt/gedachten van hun regering? Een centrumlinkse partij (Democraten) is ook een naar links overhellende partij.
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Centrum-links is relatief, je kan het wel wat nader bepalen als je weet hoever linkse en rechtse fanaten van het midden staan. In de VS is Centrum-links bv. al bijna communist.Dicksy schreef: ↑25 apr 2023, 22:04Op 22 februari, twee dagen voor de verjaardag, verspreidde de CIA een nieuw geheim rapport: de HUR "had ermee ingestemd, op verzoek van Washington, om aanvallen op Moskou uit te stellen"De WaPo is een naar links overhellende krant. Daar lees je altijd die zelfde gedachten: "Laten we alstublieft vooral toch opletten dat we Poetin niet bruuskeren" .
Volgens wiki wordt de Democratische Partij omschreven als een centrumlinkse partij. Verkondigen zij dan niet gewoon het standpunt/gedachten van hun regering? Een centrumlinkse partij (Democraten) is ook een naar links overhellende partij.![]()
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Een centrumlinkse partij zal vertrekken vanuit het centrum naar linkse standpunten zoals een centrumrechtse partij zal vertrekken vanuit het centrum naar rechtse standpunten, wat het centrum ook moge betekenen voor deze partijen.door socrates » Gisteren, 22:42
Centrum-links is relatief, je kan het wel wat nader bepalen als je weet hoever linkse en rechtse fanaten van het midden staan. In de VS is Centrum-links bv. al bijna communist.
Als de Washington Post een naar links overhellende krant is, wat best kan zijn, zal zij de standpunten/gedachten van een centrumlinkse partij eerder vertolken en/of steunen dan deze van een centrumrechtse partij.
De Democraten in de VS worden omschreven als een centrumlinkse partij, dus is het logisch dat zij deze standpunten dan ook verkondigen.
-
In deze optiek schreef ik al eerder dat als China Taiwan wil inlijven via militaire kracht ze niet moeten wachten tot de VS hun handen van Oekraïne aftrekken.Kathleen Hicks onderminister van Defensie sinds 2021
Volgens betrokkene zou de VS zich moeten concentreren op de regio Azië-Pacific in de context van een waarschijnlijke confrontatie met China. De VS heeft een duidelijke strategie specifiek gericht op China mocht het tot een confrontatie komen.
(Interview aan Bloomberg)
Men moet geen analist of viersterrengeneraal zijn om te kunnen zien dat blijvende ongebreidelde steun aan Oekraïne de VS niet ten goede zal komen in een militair treffen met China. Het Oekraïens probleem zal een Europees probleem worden.
-
Als de VS Oekraïne in de steek laten of moeten laten, dan is dat voor hen een verlies op alle vlakken:
1. aartsvijand Rusland / Sovjet Unie / Russische Federatie kan nu zodanig verzwakt worden dat het minstens een halve eeuw nodig heeft om terug op het niveau van een ontwikkelingsland te komen waar het vóór 2022 was. Nooit hebben de VS de kans gehad om zonder doden in eigen rangen een oorlog te winnen tegen RU. Zo bekeken is de kost van vele miljarden eerder klein.
2. als de VS UA in de steek moet laten, geeft dat aan dat het een oorlog op verplaatsing niet kan winnen. De Chinezen starten hun aanvalsboten en pakken gewoon Taiwan en vernietigen een democratie.
1. aartsvijand Rusland / Sovjet Unie / Russische Federatie kan nu zodanig verzwakt worden dat het minstens een halve eeuw nodig heeft om terug op het niveau van een ontwikkelingsland te komen waar het vóór 2022 was. Nooit hebben de VS de kans gehad om zonder doden in eigen rangen een oorlog te winnen tegen RU. Zo bekeken is de kost van vele miljarden eerder klein.
2. als de VS UA in de steek moet laten, geeft dat aan dat het een oorlog op verplaatsing niet kan winnen. De Chinezen starten hun aanvalsboten en pakken gewoon Taiwan en vernietigen een democratie.

Als Poetin zich zelfs niet na een succesvol tegenoffensief van Oekraïne terugtrekt kunnen misschien die 'hoge functionarissen' in de VS en de EU eens een verklaring geven wat Poetin er dan nu van zou weerhouden om heel Oekraïne gewoon plat te gooien in plaats van dat tegenoffensief af te wachten? Kiev met de grond gelijk maken, Oekraïense loopgraven bestoken a volonté met Fab-500 (Fab-1000 en dergelijke meer....) in plaats van mensenlevens te offeren voor een, volgens het Westen, al op voorhand verloren zaak.Waarschijnlijkheid dat Poetin zich terugtrekt na Oekraïens tegenoffensief 'minder dan nul'
'Hoge functionarissen van de VS en de EU hebben geoordeeld dat Vladimir Poetin niet bereid zou blijven om zich terug te trekken, zelfs niet na een succesvol tegenoffensief door de Oekraïense strijdkrachten, aldus het Institute for the Study of War (ISW).
De denktank zei dat een EU-functionaris maandag zou hebben gezegd dat de kans dat Poetin "zich terugtrekt" "minder dan nul" is.
In plaats daarvan zal de Russische president waarschijnlijk meer soldaten mobiliseren voor de strijd in Oekraïne.
Celeste Wallander, assistent-minister van Defensie van de VS, voegde eraan toe dat er "zeer weinig bewijs" was dat Poetin zijn doel om Oekraïne te bezetten zou wijzigen.
Een woordvoerder van de Amerikaanse National Security Council vertelde het Voice of America-netwerk dat ze verwachten dat Rusland een lenteoffensief zal proberen als het weer verbetert.
Als gevolg hiervan verhogen ze de veiligheidshulp aan Oekraïne'.
Hun riedeltje van 'geen 1000 bommen en granaten' houdt allang geen steek meer.
-
Als Poetin militair wordt teruggedrongen naar zijn eigen grondgebied, dan maken ze hem af. Of hij valt uit een venster
Als er tanks uit de musea worden gehaald, dan wijst dat op een tekort aan materiaal. De periodes tussen drone aanvallen worden langer. Waarop wijst dat? Ze hebben er nog nauwelijks.
Iedereen denkt steeds maar binnen het militaire kader. Mijns inziens zal de economie de beslissende factor worden voor de Russen. En die economie ziet er héél slecht uit; barslecht.
Is er al licht aan het einde van die economische tunnel? Niet in het minst.
Als er tanks uit de musea worden gehaald, dan wijst dat op een tekort aan materiaal. De periodes tussen drone aanvallen worden langer. Waarop wijst dat? Ze hebben er nog nauwelijks.
Iedereen denkt steeds maar binnen het militaire kader. Mijns inziens zal de economie de beslissende factor worden voor de Russen. En die economie ziet er héél slecht uit; barslecht.
Is er al licht aan het einde van die economische tunnel? Niet in het minst.

Die economische sancties zullen de eerste 10 jaar blijven, als het er geen 20 zijn of meer, en zullen/kunnen Rusland op termijn (lange?) op de knieën krijgen, dat zal Poetin ook wel beseffen. Tenzij, inderdaad, Poetin vroegtijdig komt te overlijden door een of andere oorzaak en dan nog afhankelijk wie zijn plaats gaat innemen.
Het militair aspect is de korte termijn (vermoedelijk 2023) en niet gespreid over een bepaald aantal jaren zoals de economische. Dus als Poetin werkelijk heel Oekraïne wil bezetten, zoals die 'hoge functionarissen' beweren, wat belet hem dan te doen wat ik hoger reeds schreef. Daar denken ze blijkbaar niet over na
. Momenteel heeft Rusland die sancties sowieso aan zijn pan en zullen niet verdwijnen, eender hoe dat tegenoffensief ook uitdraait en dat weet Poetin ook.
Het militair aspect is de korte termijn (vermoedelijk 2023) en niet gespreid over een bepaald aantal jaren zoals de economische. Dus als Poetin werkelijk heel Oekraïne wil bezetten, zoals die 'hoge functionarissen' beweren, wat belet hem dan te doen wat ik hoger reeds schreef. Daar denken ze blijkbaar niet over na