Waarom baseer ik me inderdaad vaak op De Standaard/Knack/De Morgen en een aantal buitenlandse publicaties? Omdat daar echte journalisten bezig zijn, die elke dag professioneel bezig zijn met nieuws en die nog weten wat "onderzoeksjournalistiek" is - en dat laatste is de schrik van elke populist.
Onderzoeksjournalisten bij de de Morgen, De Standaard, Knack

kom, kom even serieus blijven hé.
Ik volg al geruime tijd een blog van een persoon die zich in mijn ogen wel een Syrië kenner mag noemen, zich ook ter plaatse begeeft en dit staaft met foto's e.d. meer ( nu komen we terug op wat ik schreef: " Wie heeft de waarheid in pacht.... ") en de reacties die ik daar lees van andere volgers getuigen toch voor mij dat zij niet geheel wereldvreemd zijn betreffende de Midden-Oosten politiek. Geregeld verschijnen er dan ook op zijn blog brieven die hij aan bewuste kranten/magazine stuurt voor rechtzetting betreffende hun berichtgeving.
Ik maak er voor mij dan ook een sport van om de personen die Uw " onderzoeksjournalisten " aanhalen en vermelden in hun artikelen als bron eens nader te bekijken en geloof me als je diep genoeg graaft kom je niet veel goeds tegen.

Met deze foto ‘bewees’ De Morgen in april al dat er Russische troepen in Oekraïne vochten en die ‘informatie’ kwam van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Reeds twee dagen later kwam al uit dat het hier een grove vervalsing betrof. De VS had ze gewoon van het Instagramdossier geplukt van Maxim Dondyuk, een Russische oorlogsfotograaf, en het betrof zoals duidelijk bleek om lokale verzetsstrijders te gaan die vochten tegen de door de VS georganiseerde fascistische staatsgreep. Nooit verontschuldigde De Morgen zich voor haar lasterlijke aantijgingen. De krant ziet in Oekraïne trouwens nergens fascisten.
Een rechtzetting verscheen wel in de New-York Times.
De Morgen/De Standaard en Knack onderzoeksjournalistiek !

Hahahahaha ik ben blij dat je een goei grap ook kunt smaken.

Als je nog van die grappen kent laat ze maar komen.