this is Belgium !

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)
Ice

27 nov 2016, 18:58

Dr. Palevsky:
“Het is hartverscheurend, omdat ik veel van deze kinderen gezien heb, die een normale ontwikkeling hadden, die het goed deden, die spraken, en die na een vaccinatie geen oogcontact meer konden maken, opgehouden waren met praten, die astma en allergieën ontwikkelden. De ouders van deze kinderen konden nergens heen en de doktoren vertelden hen dat zij niet wisten waarover zij het hadden.”
kinderarts bevestigt baby vaccinatieschade.
Iedereen, begaan met gezondheid zou dit moeten lezen...al was het alleen maar om op de hoogte te zijn, ook van de nadelen van vaccinaties die ons al decennialang onthouden worden!
Ice

28 nov 2016, 15:31

Dat de politiek dan maar eens eerst begint met inteelt te verbieden (voor iedereen!) die de genenpool beschadigt en waardoor er steeds meer gehandicapte kinderen worden geboren uit huwelijken tussen neven en nichten, die allen dure gezondheidszorgen nodig hebben.

In het westen is het verboden te huwen met bloedverwanten maar uiteraard geldt dat niet voor aanhangers van een bepaalde ideologie, die na eeuwen nog steeds inteelt plegen en gehandicapte kinderen op de wereld zetten, waarvoor degenen waar het verbod wél voor geldt mogen opdraaien voor de kosten. (Die gehandicapten ten gevolge van inteelt zijn echter niet zichtbaar, die worden weggestopt uit schaamte - ook nog eens mensonwaardig - en zijn alleen bekend bij de roverheid om uitkeringen te trekken)

Dat zou al een slok op de borrel schelen aan gezondheidskosten: de wet doen naleven voor iedereen en geen inteelt huwelijken toestaan.
Bovendien hebben beschadigde genen ook invloed op het IQ...elke geneticus kan de gevaren en gevolgen/handicap van inteelt duiden..

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

13 dec 2016, 22:57

Terug naar het onderwerp !!


Een man die opgepakt was na een gewapende overval is afgelopen weekend kunnen ontsnappen uit zijn cel in een commissariaat in de Brusselse gemeente Vorst. Dat meldt de krant La Dernière Heure en het nieuws wordt bevestigd door de lokale politie Brussel Zuid (Anderlecht/Sint-Gillis/Vorst). Oorzaak van de ontsnapping was een technisch probleem aan de celdeur, aldus de politie.

De man was samen met een tweede verdachte opgepakt na een gewapende overval op een apotheek. Twee daders waren die apotheek binnengestapt, hadden de uitbater bedreigd met een vuurwapen en hadden het geld uit de kassa buit kunnen maken. Een getuige had de twee overvallers op de bus zien stappen, waardoor de politie hen korte tijd later van de bus kon plukken. Bij hun arrestatie had het duo nog de zak met geld bij, net als een vuurwapen. Ze werden overgebracht naar het commissariaat in de Luikstraat maar daar liep het mis. Toen enkele agenten poolshoogte gingen nemen, bleek één van de twee verdachten verdwenen.

"Er was blijkbaar een technisch probleem met het slot van een van de cellen", zegt politiewoordvoerster Marie Verbeke. "De man is naar buiten kunnen wandelen en is nog steeds spoorloos. De tweede verdachte is niet kunnen ontsnappen."



Een technisch probleem ...... in een film zou men dit niet durven voorstellen !
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
Ice

14 dec 2016, 00:15

"Er was blijkbaar een technisch probleem met het slot van een van de cellen", zegt politiewoordvoerster Marie Verbeke. "De man is naar buiten kunnen wandelen en is nog steeds spoorloos. De tweede verdachte is niet kunnen ontsnappen."
Nee: die hebben ze wéér laten lopen! zodat ze samen weer op pad kunnen gaan...

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

31 dec 2016, 23:07

Om het jaar goed af te sluiten !


http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-hall ... -a3043751/


Maar het is maar een Vlaming .... dus niet de moeite om zich druk te maken !


:evil:
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

URSULAMI
Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33

23 jan 2017, 09:39

Oo
Laatst gewijzigd door URSULAMI op 17 okt 2017, 07:38, 1 keer totaal gewijzigd.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

23 jan 2017, 10:27

URSULAMI schreef:De Crem in Terzake over Trump
"Die nieuwe Amerikaanse minister kent België zeer goed
HIJ HEEFT EEN AANTAL MAGRITTE'S HANGEN"
Ja , dat is waar de elite mee bezig is :evil: :evil: :evil:
Neen, dat betekent simpelweg dat Trump duivels goed weet dat België, naast Frankrijk, de bakermat van het surrealisme is.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

23 jan 2017, 10:38

MichelN schreef:
URSULAMI schreef:De Crem in Terzake over Trump
"Die nieuwe Amerikaanse minister kent België zeer goed
HIJ HEEFT EEN AANTAL MAGRITTE'S HANGEN"
Ja , dat is waar de elite mee bezig is :evil: :evil: :evil:
Neen, dat betekent simpelweg dat Trump duivels goed weet dat België, naast Frankrijk, de bakermat van het surrealisme is.
Net zoiets zou ik nu niet bepaald van Trump verwachten, De Crem had het trouwens niet over T maar over een van zijn ministers. Dat die minister een aantal Magrittes heeft hangen, wellicht niet de enige kunst in zijn bezit, wil dus ook zeggen dat die goed in zijn warme wol zit. Goeie kunst is als belegging alleszins meer aan te raden dan de fameuze derivaten.
Arbeid adelt, maar adel arbeidt niet. :lol:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

23 jan 2017, 16:36

Kijk kijk, daar is E.J. Bron weer :lol:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

23 jan 2017, 17:08

Ja jongen, EJ Bron vertaald steeds artikels van Duitse sites en blogs zoals Verlaggruppe Bonnier. Over de ideologische strekking van Bron &Co gaan we het maar niet meer hebben zeker.
Verder is de Harvard Business school een bastion van Republikeinse alumni - dat wijst misschien ook al ergens op. Uiteraard zijn ze blij met een regering vol met miljardairs die pleiten voor veel minder belastingen voor de rijken.

Met gemak kan je ook een andere kant van Obama tonen:
"Obama zal hoe dan ook de geschiedenisboeken halen, om te beginnen als de man die dankzij Obamacare zijn volk eindelijk aan een zorgverzekering hielp. Als de Republikeinen de klok straks niet genadeloos terugdraaien, zal dat hét wapenfeit zijn waar Amerikanen hem over enkele generaties nog dankbaar voor zullen zijn. Obama is ook de man die de oorlogen in Afghanistan en Irak beëindigde, de desastreuze relaties met Iran en Cuba normaliseerde en nationale vijand nummer één Osama Bin Laden uitschakelde. Hij was een van de drijvende krachten achter het klimaatakkoord van Parijs, wist de financiële crisis relatief snel het hoofd te bieden, stimuleerde de auto-industrie en counterde het verlies van miljoenen jobs met de creatie van nog meer banen."(De Morgen)

Zo zie je maar...
Gast

23 jan 2017, 17:37

LUC7515 schreef:Hij staat zelf de grote nr EEN met het doden van onschuldige slachtoffers door bombardementen. Dat was je nog vergeten.
Zeker ? Hoeveel Indianen zijn er destijds door "Amerikanen" gedood geweest ?

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

23 jan 2017, 17:44

"Hij staat zelf de grote nr EEN met het doden van onschuldige slachtoffers door bombardementen. Dat was je nog vergeten. "

Nee jong, dat is Truman - 200.000 onschuldige burgers in Hiroshima en Nagasaki.
Gast

23 jan 2017, 18:52

Frits bekijk het zo. B.v voor U is het partijblad van de PvdA, de standaard en/of de morgen de politiek correcte bijbel. Wat zij schrijven is de enige echte waarheid de rest is fakenieuws. Ben er zelfs van overtuigd dat U voor Uw tv ligt te kwijlen als onze zelfverklaarde experts Coolsaet, De Grauwe of Vranckx op de vrt verschijnen.
Dus mijn vraag: " Wie heeft de waarheid in pacht.... ? " Antwoord: Dat is hij die het dichtst onze waarheid/mening benaderd. Voor de rest wordt er op de boodschapper geschoten omdat hetgeen hij zegt we gewoonweg niet willen horen omdat het ons denken, onze visie over bepaalde zaken of personen, overhoop gooit.
No hard feelings :wink:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

23 jan 2017, 20:03

Daar zit natuurlijk een kern van waarheid in - het hemd is vaak nader dan de rok.
Waarom baseer ik me inderdaad vaak op De Standaard/Knack/De Morgen en een aantal buitenlandse publicaties? Omdat daar echte journalisten bezig zijn, die elke dag professioneel bezig zijn met nieuws en die nog weten wat "onderzoeksjournalistiek" is - en dat laatste is de schrik van elke populist.
Een journalist moet namelijk aan fact checking doen; facts die jij en ik ook kunnen controleren als wij dat willen. Als zo'n narcist van een Trump beweert dat het stopte met regenen toen hij begon te speechen en er een stortbui losbarstte bij het einde van zijn toespraak wordt dat door elke waarnemer tegengesproken...het miezerde de hele dag door. Als hij beweert dat er 1,5 miljoen toeschouwers waren bij de inauguratie en luchtbeelden bewijzen dat dat totale nonsens is en er hooguit 250.000 of 300.000 waren...dan zijn dat facts die gewoon te controleren zijn. Er zitten op dit forum ook figuren die bij hoog en laag beweren dat er honderdduizenden asielzoekers aan onze grenzen staan...er zijn er vorig jaar 5000 erkend en dat is een record. Als je dat slag van volk confronteert met facts and figures worden ze agressief en beginnen ze te schelden. En daar moet je dan rekening mee houden?
Vraag U zelf eens af in welke mate je jezelf verdiept in bepaalde onderwerpen en op welke manier je dat doet. Hoeveel bronnen vergelijk je voor je een mening verkondigt.? Voor wie internetblogs als enig referentiekader hanteert heb ik inderdaad niets dan misprijzen en cynisme over - elke imbeciel kan blogs volschrijven met nonsens zonder dat iemand daar ooit rekenschap moet voor afleggen. Journalisten van kranten en tijdschriften moeten dat dus wel doen. Niemand kan je er van weerhouden om elke dag 5 kranten naast elkaar te leggen en te vergelijken qua berichtgeving. En wie dan weer begint te zaniken over"poco media" en "iedereen is tegen ons" " de elite" en zo...sorry hoor.
Overigens valt het met mijn kwijlen nog wel mee.. voorlopig toch :)
Gast

23 jan 2017, 20:48

Waarom baseer ik me inderdaad vaak op De Standaard/Knack/De Morgen en een aantal buitenlandse publicaties? Omdat daar echte journalisten bezig zijn, die elke dag professioneel bezig zijn met nieuws en die nog weten wat "onderzoeksjournalistiek" is - en dat laatste is de schrik van elke populist.
Onderzoeksjournalisten bij de de Morgen, De Standaard, Knack :roll: kom, kom even serieus blijven hé.
Ik volg al geruime tijd een blog van een persoon die zich in mijn ogen wel een Syrië kenner mag noemen, zich ook ter plaatse begeeft en dit staaft met foto's e.d. meer ( nu komen we terug op wat ik schreef: " Wie heeft de waarheid in pacht.... ") en de reacties die ik daar lees van andere volgers getuigen toch voor mij dat zij niet geheel wereldvreemd zijn betreffende de Midden-Oosten politiek. Geregeld verschijnen er dan ook op zijn blog brieven die hij aan bewuste kranten/magazine stuurt voor rechtzetting betreffende hun berichtgeving.
Ik maak er voor mij dan ook een sport van om de personen die Uw " onderzoeksjournalisten " aanhalen en vermelden in hun artikelen als bron eens nader te bekijken en geloof me als je diep genoeg graaft kom je niet veel goeds tegen.

Afbeelding
Met deze foto ‘bewees’ De Morgen in april al dat er Russische troepen in Oekraïne vochten en die ‘informatie’ kwam van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken. Reeds twee dagen later kwam al uit dat het hier een grove vervalsing betrof. De VS had ze gewoon van het Instagramdossier geplukt van Maxim Dondyuk, een Russische oorlogsfotograaf, en het betrof zoals duidelijk bleek om lokale verzetsstrijders te gaan die vochten tegen de door de VS georganiseerde fascistische staatsgreep. Nooit verontschuldigde De Morgen zich voor haar lasterlijke aantijgingen. De krant ziet in Oekraïne trouwens nergens fascisten.
Een rechtzetting verscheen wel in de New-York Times.

De Morgen/De Standaard en Knack onderzoeksjournalistiek ! :roll: Hahahahaha ik ben blij dat je een goei grap ook kunt smaken. :lol:
Als je nog van die grappen kent laat ze maar komen.
Laatst gewijzigd door Gast op 23 jan 2017, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.