Coronavirus
-
miel - Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Buitenlandse reizen? Volgens mij een verkeerde insteek.
Het kunnen evengoed buitenlanders zijn die ons hier komen besmetten omdat ze in hun eigen land niet vrij kunnen rondlopen omdat ze niet gevaccineerd zijn.
Bij mensen die het vliegtuig nemen wordt bij instappen de temperatuur gemeten en ze moeten certificaten voorleggen en kunnen opgevolgd worden na terugkomst.
Allemaal niet nodig wanneer iemand van over de grens bij ons een pintje komt pakken.
Het kunnen evengoed buitenlanders zijn die ons hier komen besmetten omdat ze in hun eigen land niet vrij kunnen rondlopen omdat ze niet gevaccineerd zijn.
Bij mensen die het vliegtuig nemen wordt bij instappen de temperatuur gemeten en ze moeten certificaten voorleggen en kunnen opgevolgd worden na terugkomst.
Allemaal niet nodig wanneer iemand van over de grens bij ons een pintje komt pakken.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.
-
Golf 5 - Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17
Miel idd .
Tis waakzaam te zijn .
Zeker met kleinkinderen .
In de scholen is erg . Zijn er veel die mogen sluiten .
Krijgen het gewoon niet onder controle
En bij de huisartsen staat telefoon rood gloeiend .
Is al bezig vanaf de tweede week in September .
Tis waakzaam te zijn .
Zeker met kleinkinderen .
In de scholen is erg . Zijn er veel die mogen sluiten .
Krijgen het gewoon niet onder controle
En bij de huisartsen staat telefoon rood gloeiend .
Is al bezig vanaf de tweede week in September .
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Blijft de vraag hoe ver je de grens van die perken legt. Voor Fred1950 moeten ze onder de 10 besmettingen/dag liggen en/of 3 weken lang geen besmettingen binnen een straal van 100 km om nog maar van ‘tijdelijk’ te spreken, voor de andere moet het helemaal verdwenen zijn.door wardje » 47 minuten geleden
Een combinatie van vaccinatie en strenge maatregelen is de enige manier om het virus binnen de perken te houden, volledig verdwijnen zal het nooit meer.
Dus: binnen welke grens is binnen de perken en wanneer is men buiten de perken? Moeilijke discussie denk ik.
Misschien de grenzen gebruiken, om ‘binnen de perken’ te definiëren, die gebruikt werden in 2017/2018 en 2019 om die griep ‘binnen de perken’ te houden? Het is maar een gedacht.Wil.schreef 18 oktober:
Heb ik je al verteld dat er in elk van de 3 laatste jaren vóór corona ('17 tot '19) méér griepdoden zijn gevallen dan in dit wonderlijke coronajaar 2021?
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Binnen de perken zou men kunnen regelen bvb per arrondissement , kleinschalig beginnen en dan als het virus in die regio binnen de perken is dan per provincie , mondmasker terug verplicht invoeren voor één maand in die besmette regio.
Maar bovenal vaccinatie verplichten en spreek me niet van privacy , als iemand een scheve schaats rijd spreekt men niet van privacy
, is natuurlijk leuker dan vaccineren

Maar bovenal vaccinatie verplichten en spreek me niet van privacy , als iemand een scheve schaats rijd spreekt men niet van privacy
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Zijt ge daar zo zeker van ?
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 20 okt 2021, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dat is wat China doet, maar dan op een nog veel strengere manier. Een regio zo groot als België gaat er bij "een paar" besmettingen volledig in lockdown, met totaal verbod van inreis en uitreis, en dan worden er nog eens miljoenen massaal op een paar dagen tijd getest. Gevolg : na amper vier weken is die regio 100 % virusvrij en herneemt de normale activiteit er zich alsof er niets is gebeurd.
-
Golf 5 - Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17
Dicksy : Wat ga je doen zou voordoen in u familie kring .
Welkom bij de drie biggetjes zoals K2 zoekt K3 .
Kun je niet maken als grootouder en ja er is veel corona in de scholen .
En er zijn nog veel die niet gevaccineerd zijn zeker bij mi....... .
Kinderen worden er zelf boos op .
Kun je niet maken als grootouder en ja er is veel corona in de scholen .
En er zijn nog veel die niet gevaccineerd zijn zeker bij mi....... .
Kinderen worden er zelf boos op .
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Definieer mij gewoon dan wat voor u ‘binnen de perken’ is zoals wardje suggereerde. Dacht toch niet dat het een moeilijke vraag is, of wel?Golf schreef:
Dicksy : Wat ga je doen zou voordoen in u familie kring .
-
.... en de "procentjes" stijgen heel snel. Vergelijk deze cijfers met de cijfers van gisteren in de "quote" hierna
-
Gegarandeerd dat de vrijheid terug aan banden wordt gelegd tegen het einde van de maand , daarom werd ook gezegd dat eind oktober de toestand ging bekeken worden.
Het mondmasker achterwege laten is zo te zien niet de goede methode op dit moment , reizen toelaten is om problemen vragen , begrijpen de mensen nu eenmaal niet dat de tijd voor corona niet meer terugkomt er zullen altijd opflakkeringen zijn die men onmiddellijk moet trachten in te dijken.
De grote reden is dat men vaccinatie niet verplicht en voortdurend achter de feiten na loopt omdat de mensen die niet ingeend zijn en voortdurend besmettingen doorgeven.
Wat is de grote reden dat men zo twijfelachtig is tgo. verplichte vaccinatie , privacy primeert toch niet tegenover mensenlevens of ben ik achterlijk met die opvatting?
Het mondmasker achterwege laten is zo te zien niet de goede methode op dit moment , reizen toelaten is om problemen vragen , begrijpen de mensen nu eenmaal niet dat de tijd voor corona niet meer terugkomt er zullen altijd opflakkeringen zijn die men onmiddellijk moet trachten in te dijken.
De grote reden is dat men vaccinatie niet verplicht en voortdurend achter de feiten na loopt omdat de mensen die niet ingeend zijn en voortdurend besmettingen doorgeven.
Wat is de grote reden dat men zo twijfelachtig is tgo. verplichte vaccinatie , privacy primeert toch niet tegenover mensenlevens of ben ik achterlijk met die opvatting?
-
Men kan van het virus af geraken, maar dan zal de wereld moeten reageren "op zijn Chinees" . De wereld is ook zo goed als van het poliovirus en van het pokkenvirus vanaf geraakt. Het kan dus.
'k Ben gisteren naar de apotheek geweest, en het personeel loopt nu terug met kak in de broek met een mondmasker rond. Er zijn er toch nog die bewust geworden zijn van de gevaren.
'k Ben gisteren naar de apotheek geweest, en het personeel loopt nu terug met kak in de broek met een mondmasker rond. Er zijn er toch nog die bewust geworden zijn van de gevaren.
-
kitten - Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Lagere school kinderen zijn soms positief maar niet ziek, dat geeft het virus vrij spel.
Mijn nochtans gevaccineerde dochter wordt ziek, corona test positief , gevolg, ieder contact moet getest worden. Nu pas komt uit dat de jongste van 8 jaar ook positief test, maar die is helemaal niet ziek, door melding op school wordt de klas getest, 3 positieven op een 20 tal, maar geen enkele ziek. zo gaat het snel, gelukkig is onze familie verder gevrijwaard gebleven.
Mijn nochtans gevaccineerde dochter wordt ziek, corona test positief , gevolg, ieder contact moet getest worden. Nu pas komt uit dat de jongste van 8 jaar ook positief test, maar die is helemaal niet ziek, door melding op school wordt de klas getest, 3 positieven op een 20 tal, maar geen enkele ziek. zo gaat het snel, gelukkig is onze familie verder gevrijwaard gebleven.
-
Als je Vandenbroucke hoorde op het nieuws wacht hij steeds het advies af , denk dat hij toch de capaciteiten heeft om reeds in te zien dat het de verkeerde kant op gaat , of je nu weinig besmet bent of niet er is altijd een risico dat ze je toch besmetten, zijn argument was " ik ben reeds ouder en zou niet willen besmet worden, awel doe er dan iets aan , weer mondmaskerplicht is eerste vereiste, nu zullen weer veel meer griepgevallen zijn dan vorig jaar toen de mondmaskerplicht van kracht was , en zo rap mogelijk IEDEREEN een derde prik, het motto moet zijn speel safe en wacht niet af tot de ziekenhuizen weer vol lopen en de sterfgevallen toch weer de hoogte inschieten met de nieuwe variant die opgedoken is.
Ze zullen het nooit leren van de put te dempen voor het kalf verdronken is.
Ze zullen het nooit leren van de put te dempen voor het kalf verdronken is.