Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

22 okt 2021, 12:36

wardje schreef:
22 okt 2021, 11:33
Fred 1950;

Tja het heeft geen zin dat ik zeg dat het niet uitvoerbaar is , was het wel zo dan zou men misschien ook al op dat idee gekomen hebben, want ook de politiekers hebben een fantasie die grenst aan het ongelofelijke dat je soms denkt waar halen ze het ?
Waarom denk je dat het niet uitvoerbaar is ? Zet iedereen op een rij , allen schrapen hun keel en spuwen wat speeksel in het potje --- één of twee leerkrachten sluiten één na één de potjes af, en op het moment dat ze met het laatste potje bezig zijn, zijn de resultaten van de eerste potjes al zichtbaar. In totaal duurt gans die procedure "op zijn Chinees" hooguit een half uur. Ge gaat er die half uur toch voor over hebben om ervoor te zorgen dat de niet-besmetten en de lesgevers ( die zich ook dagelijks testen ) met een gerust gemoed de lessen kunnen starten ? Ge hebt dan in princiep zelfs geen CO2 meters meer nodig. De CO2 kan heel laag zijn, maar als er een niezend en hoestend superverspreiderke in de buurt zit , zit de lucht vol met virusmateriaal ondanks een laag CO2 gehalte. Die superverspreiderkes zijn er door de test er reeds vooraf uitgehaald geweest en kunnen geen anderen meer besmetten.

Politiekers hebben inderdaad wat fantasie, maar die fantasie weerspiegelt soms een groot gebrek aan intelligentie.

miel

22 okt 2021, 12:43

In een potje spuwen had ik al geschreven op 14 september om 21.14 u.
Daarin staat hoe de Zwitserse lagere scholen bij de leerlingen een spuugtest afnemen.
Hier is het kalf al verdronken voor ze in gang schieten. En we hopen maar dat ze bij dat in gang schieten de juiste maatregelen nemen.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

Fred1950

22 okt 2021, 13:01

miel schreef:
22 okt 2021, 12:43
In een potje spuwen had ik al geschreven op 14 september om 21.14 u.
Daarin staat hoe de Zwitserse lagere scholen bij de leerlingen een spuugtest afnemen.
Hier is het kalf al verdronken voor ze in gang schieten. En we hopen maar dat ze bij dat in gang schieten de juiste maatregelen nemen.
Voilà, een bewijs dat ik ook maar iets "her-uitgevonden" heb, en dat het helemaal geen fantasie is.

Fazal

22 okt 2021, 14:22

Tot mijn spijt lijkt het ganse forum stilaan uit te sterven.
Alleen het coronavirus lijkt het nog te overleven. :(

Fred1950

22 okt 2021, 14:44

Het "Klimaat" doet het toch ook nog niet zo slecht ? :D Als de moderators ook nog eens uitsterven kunnen de overblijvers hier ferm van katoen beginnen te geven tot wanneer de bits en de bytes heetgedraaid vanuit het scherm bliksemen. :lol:
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 22 okt 2021, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.

wd

22 okt 2021, 15:44

Ja, het is al enige jaren dat ik zie dat het forum aan het uitsterven is.
Ook zullen er enige leden hier overleden zijn denk ik.
Maar enige tijd waren er hier die denk ik speciaal naar dit forum kwamen om de boel te verzieken.
Ik zelf denk ik ben hier al van de jaren 62 en heb de goede tijd hier meegemaakt men vroeg iets of schreef iets
en bekwam een antwoord hierop en daarom ben ik hier ook weg gebleven door die vele die toen dachten
dat ze alles beter wisten.
Ik zie hier ook mr. Verhaeghe niet meer misschien weet iemand waarom of is het toeval?
Dat is nog iemand die iedereen hielp en alles kan wat computerhulp betreft.
Bij de oprichting van dit forum destijds, het was een jonge kerel uit Antwerpen geloof ik, maar ben niet meer zeker, toen heb ik met hem verschillende keren langs e-mail geschreven. Destijds was er zelfs een wedstrijd voor het maken van Webpagina's er was toen wel een heftige strijd, er bestond toen nog geen facebook en ik heb nooit facebook gehad.
Maar destijds heb ik de moed gehad en ben zeer blij dat ik dat kunnen doen heb. Wel toen ik met pensioen ben gegaan heb ik mij een computer aangeschaft een Packard Bell destijds nooit problemen gehad en naar de avondschool getrokken en dit 7 jaar lang. Alles wat er toen te volgen was heb ik gevolgd.Toen vroeg ik aan mijn vrienden gepensioneerden ga mee geen goesting enz... nu zijn dit de ongeletterden van vroeger.
En op die avondschool leerde ik websites maken enz.. en ik won hier de eerste prijs daarmee en de regionale TV Focus die kwam bij ons thuis filmen stel je voor heb het filmpje nog altijd. De vrouw en ik mochten zelfs op het stadhuis een zeer mooie plaketje afhalen.. heb het nog bewaar het in ere.
Wat ik nu vertel, is tientallen jaren geleden toch. Ben een ouderling, maar heb toch 3 pc's en 2 smartphones elk een en alles in netwerk. Moet wel aan mijn ouderdom nu wel even opletten wat ik doe of het is verkeerd, maar ja elke week back-ups en indien nodig komt alles in orde.
Zo dit is nog eens een verhaal uit de oude doos.

zo groeten
wd
De dwarsliggers laten de treinen rechtdoor rijden.

boeffer

22 okt 2021, 16:33

Een gepensioneerde heeft maandelijks zijn centen, en heeft steeds nog energie over. Als ik een ganse dag wroet is de geest soms ver weg. Enkel een bed helpt dan nog.
Nu heb ik een verkoudeheid en dat lijkt op......, stiekem voortdoen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fazal

22 okt 2021, 17:12

boeffer schreef:
22 okt 2021, 16:33
Een gepensioneerde heeft maandelijks zijn centen, en heeft steeds nog energie over. Als ik een ganse dag wroet is de geest soms ver weg. Enkel een bed helpt dan nog.
Nu heb ik een verkoudeheid en dat lijkt op......, stiekem voortdoen.
Ja hoor, maar den ene krijgt zóveel, en den andere krijgt zóveel te weinig.
Als je het dan alleen nog met uw overschotje aan energie moet doen!?
't Is om er een (corona)griepje van te krijgen. En dat bed ... ? Zal ook niet veel helpen!
Gelukkig heeft 'de geest' geen pensioen nodig. Alhoewel ...!? :roll:
Btw, heb je al eens een langdurige ziekte geprobeerd? :lol: :wink:

boeffer

23 okt 2021, 00:05

Ik ben al blij dat er iemand goedendag zegt. Te voet of met een gewone fiets.
En dat hoeft geen dikke auto te zijn waarin men met van alles bezig is. Want zo'n cultuur is dat stilaan aan't worden.
Als ge een bed aan't raam ziet staan dan wil die ook nog wat van de wereld zien, dat is geen tralala daar.
Men kent u wel.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

twistenopdemaan

23 okt 2021, 10:57

Volgens de ministers zijn het allemaal of toch voor 90% niet-gevaccineerden die opgenomen worden . Daar moeten ze blij mee zijn ! iedere dag zijn er 6500 mensen minder die moeten ingespoten zijn . Op het einde van de maand hebben we 100.000 minder niet- gevaccineerden ! Zo gaat het ook , als Beke de waarheid spreekt . Indien hij liegt dan hebben we een groot probleem want dan moeten we verstrengen en de horeca sluiten .
Spinnst du oder was

wardje

23 okt 2021, 11:23

Dat komt nog wel , wat geduld Belgie kijkt altijd wat andere landen doen en huppelt er dan achterna , al ooit anders geweten?

audibac

23 okt 2021, 12:15

Gisteren waren er 5 corona zieken in Jessa Hasselt , waar is dan die stijging .
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

E.T.

23 okt 2021, 12:28

Waar haal je het idee dat er in het Jessa maar 5 corona gevallen zijn?

Afbeelding

1103 - 5 = 1098 (in de rest van België) - 824 = stijging met 274
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Dicksy

23 okt 2021, 13:16

audibac Vandaag, 12:15

E.T. schreef:
Website Virga Jessa ziekenhuis:

https://www.jessazh.be/deelwebsites/cor ... 2B-cijfers

En wat staat er onder de rubriek:
Totaal aantal opgenomen Covid-patiënten in Jessa

Ik lees 5

Hoeveel op 21/10………Ik lees 5
Hoeveel op 20/10………Ik lees 6

Fred1950

23 okt 2021, 15:16

Dicksy schreef:
23 okt 2021, 13:16
audibac Vandaag, 12:15

E.T. schreef:
Website Virga Jessa ziekenhuis:

https://www.jessazh.be/deelwebsites/cor ... 2B-cijfers

En wat staat er onder de rubriek:
Totaal aantal opgenomen Covid-patiënten in Jessa

Ik lees 5

Hoeveel op 21/10………Ik lees 5
Hoeveel op 20/10………Ik lees 6
Wat is dat voor een ziekenhuisje ? Gemakkelijk praten als er maar 10 voor covid gevallen bestemd kunnen worden en al de rest naar andere ziekenhuizen wordt verplaatst. :roll:

Campus Virga Jesse telt slechts 14 IC bedden.( en dus niet alleen voor covid gevallen )