Coronavirus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
'k Zal IK ne keer wa zegge zie ....
Bij mij komt er geen vreemde binnen zonder voorlegging van zijn corona-pas. En 't Zal dan nog op papier moeten zijn omdat ik geen smartphone heb ( en wil hebben ), en als ik die zou hebben, dan zou ik ook nog eens een "App" ( vies woord , die "app" ) moeten installeren om die andere smartphone uit te kunnen lezen. No way ...
Bij mij komt er geen vreemde binnen zonder voorlegging van zijn corona-pas. En 't Zal dan nog op papier moeten zijn omdat ik geen smartphone heb ( en wil hebben ), en als ik die zou hebben, dan zou ik ook nog eens een "App" ( vies woord , die "app" ) moeten installeren om die andere smartphone uit te kunnen lezen. No way ...
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Waar blijft gij toch die wijsheid halen. We kunnen anders ook eens een boompje opzetten om die 'vreemde' te definiëren.door Fred1950 » 16 minuten geleden'k Zal IK ne keer wa zegge zie ....door Fred1950 » Vandaag, 18:20
Wij zijn bange bleekscheten die veel te veel babbelen en veel te weinig doen.
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Zou men vroeger iedereen gevaccineerd hebben?
De weigeraars hierbij even buiten gelaten. Er zijn de kleinsten en nog wat groepen zonder vaccin, en wanneer de scholen open gingen begon het spelletje opnieuw. Dus na de grote vakantie(loze) tijd kwamen we terug samen in't school, op de speelplaats, snoepwinkeltje, etc.
Telkens wil men op de juiste nagel kloppen om het klein te krijgen dat virus maar er zijn er teveel.
De weigeraars hierbij even buiten gelaten. Er zijn de kleinsten en nog wat groepen zonder vaccin, en wanneer de scholen open gingen begon het spelletje opnieuw. Dus na de grote vakantie(loze) tijd kwamen we terug samen in't school, op de speelplaats, snoepwinkeltje, etc.
Telkens wil men op de juiste nagel kloppen om het klein te krijgen dat virus maar er zijn er teveel.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Idefix - Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Mij kan het geen barst schelen welke maatregelen ze nemen. Ik ga niet naar voetbal , niet op café want die hebben genoeg verdient aan mijn vader, restaurants kunnen de boom in want mijn vrouw kookt super lekker. Reizen boeit me niet want ik woon in een mooie wandel omgeving met veel bos en heb zelf een grote mooie tuin. Daar hebben mijn honden en wijzelf meer dan voldoende aan. Ik beperk me tot de ECHTE vrienden dus dat zijn er niet veel (zie zelf maar eens rond). Ik draag altijd mijn mondmasker als ik naar de winkel ga en heb altijd ontsmetting bij.
Dus vermits ondertussen het 2de en derde vaccin ook al niet helpt en ze al hints geven voor een vierde en niemand zijn mond mag opendoen over sommige kwalijke gevolgen (zoals Armand Pien zwijgverbod kreeg over de ramp in Tjernobyl) en die zijn er want ik ken er persoonlijk, gaat er bij ons geen spuit in....
Dus vermits ondertussen het 2de en derde vaccin ook al niet helpt en ze al hints geven voor een vierde en niemand zijn mond mag opendoen over sommige kwalijke gevolgen (zoals Armand Pien zwijgverbod kreeg over de ramp in Tjernobyl) en die zijn er want ik ken er persoonlijk, gaat er bij ons geen spuit in....
De zon is gratis voor iedereen
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Vandaag er toch een paar tegengekomen, zelfs al binnen zonder mondvod. Ik wist het ook niet en had al nwe in de auto gelegd.
Ze mogen wel eens een mededeling op hun ruit plakken ipv al die reklame. Voortaan zal je dat ook steeds op zak moeten hebben.
Ze mogen wel eens een mededeling op hun ruit plakken ipv al die reklame. Voortaan zal je dat ook steeds op zak moeten hebben.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Sousske - Lid geworden op: 13 mei 2015, 14:59
Groot gelijk heb je.Idefix schreef: ↑29 okt 2021, 12:50Mij kan het geen barst schelen welke maatregelen ze nemen. Ik ga niet naar voetbal , niet op café want die hebben genoeg verdient aan mijn vader, restaurants kunnen de boom in want mijn vrouw kookt super lekker. Reizen boeit me niet want ik woon in een mooie wandel omgeving met veel bos en heb zelf een grote mooie tuin. Daar hebben mijn honden en wijzelf meer dan voldoende aan. Ik beperk me tot de ECHTE vrienden dus dat zijn er niet veel (zie zelf maar eens rond). Ik draag altijd mijn mondmasker als ik naar de winkel ga en heb altijd ontsmetting bij.
Je gezondheid is het kostbaarste bezit. 
-
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Kan er iemand een zinnig antwoord geven op de vraag " Waarom wordt het vaccin geen verplichting"?
Niemand kan toch ontkennen dat wie niet een prik gekregen heeft veel vatbaarder is voor het virus.
Zo lopen we voortdurend achter de feiten , er is na zo 'n vaccinatieperiode nu toch wel bewezen dat er in het begin veel fabels er zijn over verteld en daar heeft de media een groot deel in.
Je kan je er toch niet de indruk van ontdoen dat er lui zijn die veel liever hebben dat het virus blijft rondgaan en de bevolking hun vrijheid aan banden legt.
Als men denkt van de bevolking voortdurend aan het lijntje te houden , zal dat zich vroeg of laat tegen hen keren.
Als men een vaccinatiegraad van 90% heeft bereikt , stop met de maatregelen , werk een medicatie uit die bvb (pillen) , die men indien nodig kan innemen, maar laat een mens LEVEN, we lopen al niet lang op deze aardkloot , men moet er geen kakafonie van maken.
Jammer genoeg zullen er altijd doden te betreuren vallen maar dat is in het verkeer, op het werk , bij een griepepidemie ook zo, dus wat is het probleem?
Als uw tijd gekomen is moet je toch gaan of ge tegenspartelt of niet t'is een kwestie van tijd.
Niemand kan toch ontkennen dat wie niet een prik gekregen heeft veel vatbaarder is voor het virus.
Zo lopen we voortdurend achter de feiten , er is na zo 'n vaccinatieperiode nu toch wel bewezen dat er in het begin veel fabels er zijn over verteld en daar heeft de media een groot deel in.
Je kan je er toch niet de indruk van ontdoen dat er lui zijn die veel liever hebben dat het virus blijft rondgaan en de bevolking hun vrijheid aan banden legt.
Als men denkt van de bevolking voortdurend aan het lijntje te houden , zal dat zich vroeg of laat tegen hen keren.
Als men een vaccinatiegraad van 90% heeft bereikt , stop met de maatregelen , werk een medicatie uit die bvb (pillen) , die men indien nodig kan innemen, maar laat een mens LEVEN, we lopen al niet lang op deze aardkloot , men moet er geen kakafonie van maken.
Jammer genoeg zullen er altijd doden te betreuren vallen maar dat is in het verkeer, op het werk , bij een griepepidemie ook zo, dus wat is het probleem?
Als uw tijd gekomen is moet je toch gaan of ge tegenspartelt of niet t'is een kwestie van tijd.
-
Probleempjes ...wardje schreef: ↑30 okt 2021, 15:21....
......
1/ ge blijft niet immuun na vaccinatie. Ik schat dat bij de plus-80-gers de immuniteit na 5 maanden al verdwenen is.
2/ er bestaat geen enkel medicijn tegen een virus, en men zal er in princiepe wegens de aard van het beestje er ook niet in slagen. Bacteriën kan men met antibiotica doden, virussen niet.
Het enige middel is een "virusremmer" zoals dat bij AIDS besmette personen wordt toegekend ( HIV besmetting ). Een andere mogelijkheid is het toedienen van antistoffen zoals Donald Trump die gekregen heeft. Ofwel maakt men die synthetisch aan, ofwel via bloeddonoren verkregen. Gaat men massaal hiervoor donoren vinden ? Ik denk het niet. En het probleem is hetzelfde als na een vaccinatie, namelijk, die antistoffen blijven ook niet eeuwig in je lichaam rondcirculeren, Na X aantal maanden zijn die ook verdwenen.
3/ Om niet steeds maar op en neer te dansen van de ene golf naar de andere, en met alle plagerijen tot gevolg bestaat er maar één manier, en dat is het virus uitroeien. De manier waarop dat zal moeten gebeuren is op zijn Chinees, there is no other way ....
4/ En als gans de wereld niet op hetzelfde moment op zijn Chinees tewerk gaat, dan blijft het virus reiskes rond de wereld maken ( door toeristen , enz .... ). Na een aantal maanden is het terug aangekomen waar het oorspronkelijk op reis is gegaan, en omdat een pak mensen dan hun immuniteit al verloren hebben, komt het tot een nieuwe piek. De Chinezen hebben nu ook nog steeds last van de "import" uit andere landen van het virus. Die geïmporteerde variante is de Delta variante, en niet meer de oorspronkele Alfa variante die vanuit China op reis is vertrokken.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 30 okt 2021, 16:45, 2 keer totaal gewijzigd.
-
En dan nog een tip : diegenen die géén koorts hebben gemaakt na de eerste of tweede prik moeten bijzonder voorzichtig zijn. Géén koorts maken betekent zo goed als géén reactie op het vaccin en dus ook géén of te weinig antistoffen om het virus te kunnen bestrijden.
-
Tja, ken er zo veel die na de inspuitingen nooit iets hebben ondervonden , noch koorts , noch ongemakken dus je mag er van uitgaan dat een groot aantal GEEN of toch zeer weinig antistoffen hebben aangemaakt ,of kan je dat zeker weten bij bloedafname b.v.b. een jaarlijkse check-up?
-
Je kan dat te weten komen, maar of men ook op eenvoudige vraag de antistoffen gaat testen is een andere zaak. Dat kost geld, en als het RIZIV dat niet wil terugbetalen ga je zelf nogal diep in de beugel mogen tasten.wardje schreef: ↑30 okt 2021, 16:43Tja, ken er zo veel die na de inspuitingen nooit iets hebben ondervonden , noch koorts , noch ongemakken dus je mag er van uitgaan dat een groot aantal GEEN of toch zeer weinig antistoffen hebben aangemaakt ,of kan je dat zeker weten bij bloedafname b.v.b. een jaarlijkse check-up?
Ik ken er ook die geen koorts hebben gemaakt, en dat zijn meestal ouderen, ook al een paar dertigers. Twintigers maken doorgaans wel koorts. Ik ken een vijftiger die besmet is geweest en redelijk ziek is geweest. Die persoon had blijkbaar zelfs na haar ziekte heel weinig antistoffen aangemaakt, en was dus vatbaar voor een nieuwe besmetting met ernstige ziekteverschijnselen tot gevolg. Nadien is ze ook nog gevaccineerd geweest, en toen heeft ze wel heftig op het vaccin gereageerd.
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Dus, als den helft van de gevaccineerden geen koorts heeft gekregen na het krijgen van het vacccin, zou ik er moeten van uitgaan dat het vaccin voor deze mensen volkomen nutteloos is geweest ?Fred1950 schreef: ↑30 okt 2021, 16:13En dan nog een tip : diegenen die géén koorts hebben gemaakt na de eerste of tweede prik moeten bijzonder voorzichtig zijn. Géén koorts maken betekent zo goed als géén reactie op het vaccin en dus ook géén of te weinig antistoffen om het virus te kunnen bestrijden.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Ja, dat zou een grote reden kunnen zijn dat ZE weten dat het risico bestaat dat velen GEEN antistoffen aanmaken omdat het vaccin niet bij iedereen reageert , vandaar dat ze zo onzeker reageren als er een opflakkering is , denk dat wel eens het probleem kan zijn en dat ze het niet aan de grote klok willen hangen , want slapende honden moet je niet wakker maken zegt het spreekwoord.
Vandaar dat alle vaccins een verschillend percentage bescherming bied , maar zeggen er niet bij dat velen dat percentage nog niet halen , hangt waarschijnlijk af van je weerstand dat je nog hebt en bij ouderen en personen met onderliggende aandoeningen is dat soms al minimaal.
Vandaar dat alle vaccins een verschillend percentage bescherming bied , maar zeggen er niet bij dat velen dat percentage nog niet halen , hangt waarschijnlijk af van je weerstand dat je nog hebt en bij ouderen en personen met onderliggende aandoeningen is dat soms al minimaal.