Coronavirus
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Gisteren in De Afspraak kwam de ethicus Loobuyck aan het woord. Hij probeerde een bewijs uit het ongerijmde op te bouwen. Zijn redenering: als we het dubbele aantal icu-bedden zouden hebben, zou de politiek dan pas later moeten ingrijpen ? We kunnen het immers nog aan? De vraag was retorisch gesteld. Het antwoord dat hij suggereerde was 'Neen' want dan sterven er teveel mensen.
Hij ging nog verder en in een gedachte-experiment vertrok hij van oneindig veel icu-bedden. Moet er dan nooit worden ingegrepen, vroeg hij alweer retorisch?
Wel, dat experiment hebben we in de praktijk toegepast gezien. In het voorjaar van 2018 stierven de mensen bij bosjes aan de griep. We hebben daar nooit iets over gehoord. Niet van de filosoof, niet van de viroloog, niet van de infectioloog en vanzelfsprekend in de verste verte nog niet van de politicus.

Bij momenten stierven er meer dan 160 mensen extra (!) per dag in vergelijking met het jaargemiddelde (= ongeveer 300/dag) . In dit gruwelijke coronajaar - en vooral de laatste maand - halen we 60 extra doden per dag.
Loobuyck stelt die retorische vraag vanuit zijn onwetendheid. Indien hij de bovenstaande grafiek zou bekijken, zou hij stilletjes zwijgen want de overheid trekt zich niks aan van het aantal doden. Het enige wat hen afschrikt is de publieke commotie die zou ontstaan indien het zorgsysteem zou falen. Maar bij de griep van 2018 bestond die dreiging niet. Grieppatiënten moesten nl. niet afgezonderd worden van de anderen en zetten het icu-systeem niet onder druk.
Hij ging nog verder en in een gedachte-experiment vertrok hij van oneindig veel icu-bedden. Moet er dan nooit worden ingegrepen, vroeg hij alweer retorisch?
Wel, dat experiment hebben we in de praktijk toegepast gezien. In het voorjaar van 2018 stierven de mensen bij bosjes aan de griep. We hebben daar nooit iets over gehoord. Niet van de filosoof, niet van de viroloog, niet van de infectioloog en vanzelfsprekend in de verste verte nog niet van de politicus.

Bij momenten stierven er meer dan 160 mensen extra (!) per dag in vergelijking met het jaargemiddelde (= ongeveer 300/dag) . In dit gruwelijke coronajaar - en vooral de laatste maand - halen we 60 extra doden per dag.
Loobuyck stelt die retorische vraag vanuit zijn onwetendheid. Indien hij de bovenstaande grafiek zou bekijken, zou hij stilletjes zwijgen want de overheid trekt zich niks aan van het aantal doden. Het enige wat hen afschrikt is de publieke commotie die zou ontstaan indien het zorgsysteem zou falen. Maar bij de griep van 2018 bestond die dreiging niet. Grieppatiënten moesten nl. niet afgezonderd worden van de anderen en zetten het icu-systeem niet onder druk.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Dat is hier al vaak geopperd, het is enkel dat ze liggen te stikken op tv dat er zo'n groot probleem is. 
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Natuurlijk bestaat een variant uit een bestaand virus ,maar u schrijft dat er in China ook nog 100 besmettingen per dag zijn, die kunnen ook 100 nieuwe varianten maken (of ze maken ze in het labo)Fred1950
Golf 5 schreef: ↑
Vandaag, 02:43
....
En tot slot hoeveel varianten zijn er nog onderweg![]()
![]()
![]()
![]()
Een variante ontstaat uit een bestaand virus. Als het virus bijna niet meer bestaat zoals in China , kan er ook geen variante meer ontstaan. Varianten ontstaan puur toevallig, en de kans dat een variante ontstaat wordt steeds maar groter als het virus nog veel langer circuleert of als er heel veel mensen besmet zijn.
Het is verdacht dat ze nu steeds meer onder een andere vorm opduiken.....
https://www.demorgen.be/tech-wetenschap ... ~b096dc74/
Studie voor dokter Fred
https://www.nationalgeographic.nl/weten ... us-muteert
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Golf 5 - Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17
Wardje deze week in de krant gelezen over Moderna vaccin is niet opgewassen tegen de nieuwe variant .
Maar ze gaan wel mensen aanbieden boosterprik ( Die gaan de stock verwerken )
Wat nut heeft het dan . En zo blijven wij maar in visuele cirkel rond draaien .
Zie vandaag wat hebben ze nu veranderd de regering ( Covid19 )
Strengere maatregelen ik merk daar niks van .
Maar ze gaan wel mensen aanbieden boosterprik ( Die gaan de stock verwerken )
Wat nut heeft het dan . En zo blijven wij maar in visuele cirkel rond draaien .
Zie vandaag wat hebben ze nu veranderd de regering ( Covid19 )
Strengere maatregelen ik merk daar niks van .
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
In China ging het maar zes maanden mee. Eerst India ( de Delta variant ) en nu Zuid-Afrika hebben het "nagemaakt" , maar blijkbaar met een paar "foutjes" erbij ( of ze wilden het nog beter maken
-
Verkoudheden zijn ook het gevolg van virussen, zelfs soms van het heel oude coronavirus dat hier al eeuwen de ronde doet. Als ge uw masker op de gepaste plaatsen blijft ophouden, ook bij familie en kinderen en vooral als ge er binnen op bezoek gaat, gaat ge geen verkoudheid of griep te pakken krijgen.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 03 dec 2021, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Uiteraard. En dat komt omdat de kans dat een virus muteert groter wordt als er meer mensen met dat virus rondlopen, en dus ook als het virus lang onder de mensen blijft circuleren. Dit is pure kansbereking ( en mijn cursus over statistiek en kansberekening was dik en niet van de poes ). En dan nog is iedere kansberekening waardeloos, ook de Sciensano voorspellingen, omdat het virus überhaupt geen regeltjes of wiskunde kent. Waar en wanneer het virus muteert is puur, maar dan ook totaal onvoorspelbaar.tokkio schreef: ↑03 dec 2021, 17:31Natuurlijk bestaat een variant uit een bestaand virus ,maar u schrijft dat er in China ook nog 100 besmettingen per dag zijn, die kunnen ook 100 nieuwe varianten maken (of ze maken ze in het labo)Fred1950
Golf 5 schreef: ↑
Vandaag, 02:43
....
En tot slot hoeveel varianten zijn er nog onderweg![]()
![]()
![]()
![]()
Een variante ontstaat uit een bestaand virus. Als het virus bijna niet meer bestaat zoals in China , kan er ook geen variante meer ontstaan. Varianten ontstaan puur toevallig, en de kans dat een variante ontstaat wordt steeds maar groter als het virus nog veel langer circuleert of als er heel veel mensen besmet zijn.![]()
Het is verdacht dat ze nu steeds meer onder een andere vorm opduiken.....
.... boekskes praat zonder waarde ....
Heel goed artikel. Minstens 10 keer lezen zodat alles er goed ingeprent wordt ....Studie voor dokter Fred
https://www.nationalgeographic.nl/weten ... us-muteert
-
Pfizer told BBC that vaccine boosters will be likely needed every year from now on.
Pfizer heeft aan de BBC verteld dat de booster vaccins hoogst waarschijnlijk elk jaar zullen nodig zijn.
Kassa, kassa
Pfizer heeft aan de BBC verteld dat de booster vaccins hoogst waarschijnlijk elk jaar zullen nodig zijn.
Kassa, kassa

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Golf 5 - Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17
Wil : Was te verwachten .
Maar blijkbaar zijn er nog veel die niet gevaccineerd zijn .
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/overig ... li=BBqiJv1
Von der Leyen gooit vaccinatieplicht op Europese tafel
Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen vindt dat de Europese Unie dringend uitgebreid moet praten over een mogelijke vaccinatieplicht tegen het coronavirus.
Zelf kan de voorzitter geen vaccinatieplicht voorstellen, maar von der Leyen vindt wel dat het aan de EU-landen is om er grondig over na te denken. In Oostenrijk en Duitsland bereidt men een verplichte vaccinatie voor. In België wordt vanaf 1 april 2022 vaccinatie verplicht voor wie in de zorgsector werkt.
"Dit virus vergt een gezamenlijke aanpak. We hebben de levensreddende vaccins ter beschikking, het is nu tijd om ze ook in voldoende mate te gebruiken", aldus von der Leyen. In Europa zijn zo'n 150 miljoen mensen nog niet gevaccineerd, en met de omikron-variant in het achterhoofd vindt von der Leyen dat voorzichtigheid nodig is. "We moeten per dag ook de reisbeperkingen blijven bekijken."
Maar blijkbaar zijn er nog veel die niet gevaccineerd zijn .
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/overig ... li=BBqiJv1
Von der Leyen gooit vaccinatieplicht op Europese tafel
Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen vindt dat de Europese Unie dringend uitgebreid moet praten over een mogelijke vaccinatieplicht tegen het coronavirus.
Zelf kan de voorzitter geen vaccinatieplicht voorstellen, maar von der Leyen vindt wel dat het aan de EU-landen is om er grondig over na te denken. In Oostenrijk en Duitsland bereidt men een verplichte vaccinatie voor. In België wordt vanaf 1 april 2022 vaccinatie verplicht voor wie in de zorgsector werkt.
"Dit virus vergt een gezamenlijke aanpak. We hebben de levensreddende vaccins ter beschikking, het is nu tijd om ze ook in voldoende mate te gebruiken", aldus von der Leyen. In Europa zijn zo'n 150 miljoen mensen nog niet gevaccineerd, en met de omikron-variant in het achterhoofd vindt von der Leyen dat voorzichtigheid nodig is. "We moeten per dag ook de reisbeperkingen blijven bekijken."
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Bon- het is zeer verheugend om te merken dat de grote verdediger van de wilde , vrije markt zich nu eindelijk afzet tegen dat graaimodel van Big Pharma ( en zijn neo- liberale politieke handpoppen) en dus onvermijdelijk een voorstander moet zijn van het elimineren van die patenten en de greep van de burger op zijn eigen gezondheidszorg te versterken. Gedaan met " kassa kassa" ! Maak die jongen erelid van de PVDA want hij heeft het ware licht gezien - zoals Paulus die van zijn paard gebliksemd werd 
-
Op één of andere manier krijg ik de indruk dat er naar mij verwezen wordt.
Ik neem echter geen stelling in, ik meld het alleen maar. Wie weet ben ik zelfs aandeelhouder van Pfizer? Dat zou dan de lachebekicoontjes verklaren.
Ik neem echter geen stelling in, ik meld het alleen maar. Wie weet ben ik zelfs aandeelhouder van Pfizer? Dat zou dan de lachebekicoontjes verklaren.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.